Eli minulla on seuraavanlainen luokka:
public class Name {
private static String name;
/**
* Sets the users name
* @param String n
*/
public void setName(String n) {
this.name = n;
}
/**
* Returns the users name
* @param none
*/
public static String getName() {
return this.name;
}
}
Nyt asetan luokassa C2 alustan uuden olion luokasta Name (Name name = new Name();) ja asetan käyttäjälle nimen (Name.setName("Teppo");
Minun pitäisi kutsua kolmannessa luokassa C3 tuota getName -metodia ja sen tulee palauttaa luokassa C2 asetettu arvo.
Onko tässä tilanteessa järkeä käyttää Static -metodia henkilön nimen saamiseksi? Henkilön nimen asettava metodi on normaali public -tyyppinen?
Get ja Set -luokka
teppo12
1
737
Vastaukset
- hömhöm
Sanotaan nyt näin et en itse toteuttais tuota noin, koska tuo staattinen muuttuja on yhteinen kaikille luokan ilmentymille ja kun kerran set-metodi on julkkinen, niin se nimi voi mitä tahansa. Parempaa tapaa on vaikea sanoa, koska ei tiedä ohjelman rakenteesta mitään. Ite lähtisin varmaan tekeen niin, et tekisin C3-luokkaan Name-tyyppisen muuttujan ja sille set- ja get-metodit ja sitä kautta kutsusin tuota getName()-metodia. Näin pääsin eroon tuosta staattisesta muuttujasta Name-luokas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?871724- 851232
- 1101123
- 68915
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56818- 47731
- 36722
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47671- 33663