Tuulipuku ei ole häpeä

ollakko?

http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/keski-suomi/2009/05/tuulipuku_ei_ole_enaa_hapea_760632.html

"Nykyiset tuulipuvut eivät juuri kahise. Voi olla, että tuulipuku on saamassa vihdoin virallisen hyväksynnän.

Etenkin ulkosalla kuntoillessaan ihmisen sallitaan olevan epämuodikas ja käytännöllinen, sillä kunnostaan huolehtiminen on itsessään muodikasta. Tällä perusteella tuulipuvun ei voi ajatella olevan häpeä.

Tuulipuvussa on myös jotakin läheisesti suomalaisuuteen liittyvää. Se on tunteita ja mielipiteitä herättävä asu – se joko ihastuttaa tai vihastuttaa. "

Tuulipukuhan voi olla tulevaisuuden muoti.

56

2181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauppa tyrehtynyt.

      ehkäpä kansa on alkanut tajuamaan ettei se ole juhlapuku.
      siksi hehkutetaan.

      • PukuonPop

        itäkeskuksen CityMarketista jolloin kauppa oli kohtuullisen kokoinen laatikko savisella pellolla Porvoontien kupeessa. Hyvin on palvellunna tuulipukuni, jo 25 vuotta meillä on yhteiseloa. Sehän on pitempi kuin monikaan avioliitto. Muijaa olen joutunut vaihtamaan pari kertaa kun tuulipukumme eivät ole olleet yksi yhteen. Kyllä ei ole tuulipuvun voittanutta. Vähäistä on ollut muunlaisten vaatteiden käyttö. Vielä en ole mennyt alttarille tuulipuvussa. Ehkäpä senkin aika on joskus. Pitää vain löytää sopiva kravatti ja tummat lenkkarit.


      • Asuste tilanteen mukaan

        Olisi se aika kamala näky, jos korkkarit jalassa täydessä juhlavarustuksessa olisi lenkkeilemässä. Rannalla uikkareissa, tansseissa ja kutsuilla juhlatamineissa, kirkossa asiaan kuuluvasti - ei bikinit päällä - saunassa asiaan kuuluvalla tavalla - varsinkin jos aikoo peseytyäkin - ja lenkillä lenkkivarustuksessa. Ja - sateella... mihin ne saappaat ja sadetakit jäikään...


      • oo ei

        itekkin pidän joka päivä mika häkkinen- paitaa, vyölaukkua, suomi-pipoa, krokseja ja pillifarkkuja (OBV kainolois), eikä hävetä yhtään. pidän itseäni aika muotitietoisena ja luulen ettei ihmiset edes pidä minua turistina.


      • olivatten
        Asuste tilanteen mukaan kirjoitti:

        Olisi se aika kamala näky, jos korkkarit jalassa täydessä juhlavarustuksessa olisi lenkkeilemässä. Rannalla uikkareissa, tansseissa ja kutsuilla juhlatamineissa, kirkossa asiaan kuuluvasti - ei bikinit päällä - saunassa asiaan kuuluvalla tavalla - varsinkin jos aikoo peseytyäkin - ja lenkillä lenkkivarustuksessa. Ja - sateella... mihin ne saappaat ja sadetakit jäikään...

        aikoinaan pistämätön yhdistelmä. Nimenomaan kanttiLada 1200L. Mutta miten nykyisin. Minkä auton kanssa tuulipuku soveltuisi parhaiten?


    • Hs

      Hyvän- näköinen tuulipuku asianmukaisesti asustettuna on ihan fiksun näköinen vapaa-ajan vaatetus. Eikä puvun tarvitse olla mikään merkki vaate, pääasia on kun se on sopivan kokoinen, väräinen, tyylinen yms kantajalleen.

      Mutta voi taivas niitä tuulipukutakkeja korkokenkien kanssa. (Tai miehillä nahkaiset jalkineet). Siis niitä on paljon.
      Hei Ihmiset! ettehän te juhlapuvunkaan kanssa pidä lenkkareita... siis toivottavsti ette.

      • nainen5

        pitää mitä itselleen sopii. Jos haluaa pitää nahkakenkiä tuulipuvun kanssa niin ei kai se kätään pitäisi häiritä.
        Itse ulkoilen paljon, eikä tulisi mieleenkään mennä ruokaostoksille juhlavaatteissa.
        Pidän juuri sitä mitä haluan ja suotakoon se muillekkin.


      • ulkoilija minäkin
        nainen5 kirjoitti:

        pitää mitä itselleen sopii. Jos haluaa pitää nahkakenkiä tuulipuvun kanssa niin ei kai se kätään pitäisi häiritä.
        Itse ulkoilen paljon, eikä tulisi mieleenkään mennä ruokaostoksille juhlavaatteissa.
        Pidän juuri sitä mitä haluan ja suotakoon se muillekkin.

        Hmmm...onko sulla muuten juhlavaatteita?


    • kuka niin on sanonut?

      Miten niin ollut häpeä?Se on vaan niin jos joku keksii julkisesti
      sanoa,että ei se ja se ole muotia niin sitten kaikki on siinä
      mukana.
      Tyypillistä sopuliajattelua.
      Nytkö sitten se "ei ole häpeä"?
      Kuka sen nyt sitten niin päätti?
      Pidän jus sitä mitä haluan,oli "muotia"
      tai ei.
      NO,kohta kaikilla tietysti pitää olla tuulipuku
      kun se on päästetty pannasta.

      • Täälnäin

        Siis politiikkaan liittyvissä keskusteluissa tälläkin palstalla mainitaan ns. tuulipukukansa. Ketkähän ne ovat jotka niin haukkuu, ja mikä onkaan muuten tuulipukukansa. Tajuan jotenkin että on ehkä vasemmistolainen mutta se ei välttämättä pidä paikkansa. Koska kuntoilu on muotia nyt.


    • lenkkeilijä...

      Riippuu vain, missä tilanteessa pitää tuulipukua ja minkä vaatteiden kanssa yhdistelee sitä. Silloin, kun on tuulipuku päällä, täytyy vaatetuksen olla muutenkin sporttinen. Lenkkarit jalkaan ja oikeanlainen paita päälle.
      Jos kulkee joka päivä tuulipuku päällä, pitää jalkoissaan nahkakenkiä ja päällään ruudullinen kauluspaita, voinko junttimaisempaa enää olla. Nahkakenkiä vain puvun tai farkkujen kanssa. Ei mitään sekavaatetusta, sillä sellaiset eivät ole koskaan muodissa.

      • Nipottaja

        Mites pikkutakki ja farkut sopii yhteen?
        Aika aikaa kutakin.
        Tuulipukuakin voisi kantaa tyylikkäästi, mutta oletteko sellaista ikinä nähneet?
        Ja miksi melkein kaikki suomalaiset pukeutuvat mustiin ja harmaisiin, vaikka väritkin on keksitty?


      • Mikä ettei
        Nipottaja kirjoitti:

        Mites pikkutakki ja farkut sopii yhteen?
        Aika aikaa kutakin.
        Tuulipukuakin voisi kantaa tyylikkäästi, mutta oletteko sellaista ikinä nähneet?
        Ja miksi melkein kaikki suomalaiset pukeutuvat mustiin ja harmaisiin, vaikka väritkin on keksitty?

        Harvoimpa olen sattunut näkemään mustia tai harmaita tuulipukuja,enimmäkseen ovat värillisiä ,monivärisiä. muut asusteet on varsinkin talvella mustia tai harmaita monella koska ne on käytännölliset ja siistit värit jotka sopii kenkien ja laukkujen yhdistelmiin parhaiten.


    • nimimerkkijotaeiole

      "...on saamassa virallisen hyväksynnän"? Siis tuulipuku on saamassa virallisen hyväksynnän? Siis mitä sviidua?

      Ei voi ajatella olevan häpeä? Aa, sitä siis on pitänyt hävettäkin. Joo. No, muistan sitten ens kerralla kun näen tuulipukukansaa, että noi on kovia ihmisiä, jotka ei piittaa yhteiskunnan normeista yhtään mitään. Ei mitään häpyä! Toisaalta virallinen hyväksyntä muuttaa tietysti kaiken.

    • kummallista??

      Kuka niin on sanonut,että tuulipukua pitää hävetä?
      Tämä sopulikansa menee aina sen mukaan mitä
      joku sanoo mediassa.
      Nytkö se ei sitten ole häpeä?
      Kuka sen nyt on saanut oikeudeksi
      päättää?
      Minä ainakin pidän just sitä mitä
      haluan.

    • torspore

      olen pitänyt tuulipukuja jo -80 luvulta asti. vapaavalinnasta ja tokmannista löytyy komeita kokonaisuuksia. niitten kanssa sopii kaikki jalkineet, ei se ainakaan oo täällä meijän kylällä niin justiinta.

    • aivan...

      Kohta joku väittää että Toyotalla ajaminenkaan ei enää ole häpeä!

      • nahkakengät

        ja ruudullinen kauluspaita ole kohta muotia.
        Ja sekavaatetus kans.


      • mattiusm
        nahkakengät kirjoitti:

        ja ruudullinen kauluspaita ole kohta muotia.
        Ja sekavaatetus kans.

        On olemassa muodikkaita ruutupaitoja, mutta ne ovat yleensä enemmän vartalonmyötäisiä ja kevyitä. Sellaiset telttapaidat eivät ole juuri nyt in.


    • en ymmärrä moista lainkaan. Miksi pitäisi olla niin laitetun näköinen kuin suoraan jostain hiton sporttimainoksesta? Jos lähden pyörällä lenkille, laitan polvihousut, kulahtaneen t-paidan, päähuivin ja kelistä riippuen joko päälle tai lantiolle vanhan laihan mustan verkkatakkini. Luulisi että lenkeille yleensäkin lähdetään kuntoilemaan eli tarkoitus olisi tuoda hikeä pintaan, joten miksi meikata? Tuo tuntuu olevan ylipäänsä yleistä nuorien naisten keskuudessa.. muistan kun salibandypeleissäkin moni teini-lukioikäiset olivat turnauksiin tulleet muodikkaasti jokin huivi otsalla, silmissä oli maskaraa ja oli sille ihollekin laitettu muuta kuin kosteusvoidetta. Kisapaikallekin tultiin trendikkäämmissä urheilukuteissa ja minun "risaista" asuani (vanhat verkat, t-paita ja kulahtanut nahkatakki lippis) sitten vilkaistiin nenänvartta pitkin ohimennen. Jos lähdetään kunnolla rehkimään niin miksei sitten huoleton ulkonäkö kelpaa? itse meikkaan vain tilaisuuksiin joissa tiedän ettei hien valuminen aiheuta maskien korjaamisia 9_9

      make-up with trends and sport: NOT good bedmates!

    • Virya

      Kiva kun kerroitte! Eikös nykyään ole muodikasta olla yksilöllinen ja itsenäinen? Ja itsenäinen individualistihan ei seuraa muotia...

      • näyttäytyä

        omina itsenään,aina pitää ajatella mitähän ne muut
        ajattelee.Mitä huonompi itsetunto,sitä näyttävämmin
        pitää pukeutua.
        Kun on sinut itsensä kanssa voi pukeutua ihan
        vaatimattomastikin toisinaan,eikä yhtään hävetä.
        Huomiotahan monet hakee pukeutumisella.


      • Virya
        näyttäytyä kirjoitti:

        omina itsenään,aina pitää ajatella mitähän ne muut
        ajattelee.Mitä huonompi itsetunto,sitä näyttävämmin
        pitää pukeutua.
        Kun on sinut itsensä kanssa voi pukeutua ihan
        vaatimattomastikin toisinaan,eikä yhtään hävetä.
        Huomiotahan monet hakee pukeutumisella.

        Muut saavat huomiota ilmankin... Ja silloin varsinkin!


      • jefrma

        muoti-puolesta tiedä.. mielestäni jos pidettään "muodikkanaa" yksilöllisenä pysymistä, ihmiset lähtevät tietentahtoen kyhäämään itselleen massasta poikkeavan lookin, ja silloin on mielestäni "rehellinen oma itsensä" kaukana. Minä olen suorastaan suivaantunut monesti kun minulle on naureskellen heitetty "niin tokihan jokainen HALUAA massasta erottua" Olen ihmetellyt että enhän minä tarkoituksellisesti ole mitään massasta erottumista KOSKAAN "suunnitellut"??! Olen yksinkertaisesti pysynyt omana itsenäni! Kyllä minä olen monet riidat teininä äidin kanssa käynyt kun hän ei vain suostunut ymmärtämään miksi minua ei kiinnosta "nätit vaatteet". Ei vain kiinnosta yhäkään... mielestäni pitää olla aika heikko itsetunto jos ulos ei voi lähteä ilman merkkikuteita, koruja, style-kasseja, kalliita kenkiä, hurjaa meikkiä..jne :D

        Sama juttu sinkkuilussa =/ inhottavaa kun puhutaan sinkkuna olosta trendinä/muodikkaana. Unohdetaan ettei kaikkia ihmisiä kiinnosta mahdollisten kumppanien perässä juoksentelu. Heillä on oikein mukavaa elämää omin nokkineen muttei se tarkoita sitä että he olisivat päättäneet elää loppuelämänsä sinkkuna :) rakkaus voi iskeä mitä yllättävimmissä paikoissa, jokainen sen nyt tietää :D


      • heheh
        näyttäytyä kirjoitti:

        omina itsenään,aina pitää ajatella mitähän ne muut
        ajattelee.Mitä huonompi itsetunto,sitä näyttävämmin
        pitää pukeutua.
        Kun on sinut itsensä kanssa voi pukeutua ihan
        vaatimattomastikin toisinaan,eikä yhtään hävetä.
        Huomiotahan monet hakee pukeutumisella.

        >>omina itsenään,aina pitää ajatella mitähän ne muut
        ajattelee.Mitä huonompi itsetunto,sitä näyttävämmin
        pitää pukeutua.
        Kun on sinut itsensä kanssa voi pukeutua ihan
        vaatimattomastikin toisinaan,eikä yhtään hävetä.
        Huomiotahan monet hakee pukeutumisella.


    • EIIIIIIH!!

      En todellakaan tuulipukua päälleni laittaisi vaikka kuinka joku sitä hehkuttaisikin "ettei ole häpeä"!! Hyi H::***!!! En varmasti!

      • toinen punkero

        Ei sitä viitsi laittaa, jos ei se pysy päällä kuin liimalla.


      • tytti

        ettei sinun ole pakko laittaa. Ei ollenkaan.


      • pukeudu oikein

        Eiköhän se tuulipuku ole sopivin asuste varsinkin syys sateiden ja- tuulien aikaan. Farkut ja tiukat asusteet ei ole oikein hyviä pitkillä kävely- tai pyörälenkeillä.pitävät tuulta,ettei tarvitse pukea vaatetta liikaa päälle.Mitä tulee tuulipuku kansa nimitykseen,on se todella ihmeellistä nimittelyä .Onko se huono asia että suomessa ihmiset ovat ulkona jopa huonollakin säällä.Menkääpä Kanadaan,siellä pysytään sisällä jos vähänkin sateista.olkaa ylpeitä reippaasta kansastamme ja lopettakaa nimitelyt,jos oma kansa nimittelee omiaan tekee sitä myös vieraan maan kansalaiset.Sitä paitsi se että suurin osa kansalaisista muka pukeutuu huonosti,on täyttä puppua.Ihan yhtälailla fiksusti puetaan kuin muissakin maissa,turhaa moittimista ja aliarvioimista suomalaisista.Menkääpä kaupunkiinne ja katsokaa esim.miten fiksusti ja nuorekkaasti pukeutuneita vanhempia naisia on liikkeellä.


    • tietääjää

      suomenruotsalaiset kun eivät enää uskaltaneet kutsua meitä finniksi yleisillä paikoilla niin tämä hienopoppoo alkoi kutsua "erästä" tuulipuvuksi!
      Älä ole TYHMÄ Suomalainen !!!!!!

      • Tuulipuvuton

        ON SE !!


      • Tuulipuvuton kirjoitti:

        ON SE !!

        se on jokaisen oma asia pitääkö tuulipukua va ei......


      • koska

        suomalainenhan on ruotsiksi en finne? Ymmärtääkseni ruotsin kieli ei ole viime aikoina muuttunut tässä suhteessa.

        Tarkoitatko, että samastut tyylittömiin tolloihin?


    • tasavallanperspirantti

      Muistelen lukeneeni että joku muotitietoinen demokraateista koostunut valtuuskuntahan puuhasteli tuulipukua kansallispuvuksikin. Ellen ihan väöärin muista.

    • apostoli....

      ja millon vitussa se häpeä sit on ollu?joku idiootti sanoo että tuulipuku on nyt häpeä ja perseestä niin kansa kulkee mukana.mä ainakin pidän tuulihousuja monestikki ja ne on ihan hyvät eikä kukaan oo kieroon koskaan kattonu mut kerran en vaan niis yökerhoon päässy:)mut naiset pääs niissäki vitun....

    • vikaa

      En minäkään ymmärrä miksi tuulipuku tai muut ulkoiluvaatteet olisivat häpeä! Kuka lähtisi patikoimaan korkokengissä tai pyörälenkille hame päällä? Johan siinä olisi nilkat tohjona ja hame riekaleina pinnojen välissä. Vai täytyykö tässä heittäytyä tyhmäksi vain toisten mielipiteiden takia?

      Nykyaikaiset ulkoiluvaatteet ovat hyvälaatuisia, trendikkäitä, käytännöllisiä ja mukavia päällä. Miksi sellaisella ei kehtaisi pyöräillä torille tai poiketa kävelylenkin yhteydessä kirjastossa?

    • ulkoillessa.

      on tuulipuku paikallaan. Mutta vapaa-ajan asusteena,juhlissa,ravintoloissa tuulipuku on suorastaan naurettava. On totta ettei useimmilla ihmisillä ole tyylitajua eikä silmää pukeutumiselle. Asiallisesti pukeutumisen ei tarvitse olla kallista,saa hyvinkin edullisesti vaatteita.Marketit on hyviä paikkoja bongata tyylitajuttomien tuulipukuyhdistelmiä.Miehillä voi olla suorathousut ja tuulipuvuntakki,tai housut ja kauluspaita.Naisilla näkee korkokenkiä tuulipuvun kanssa,hameita ja kaikenlaista huvittavaa yhdistelmää. Omena ei myöskään kauas puusta putoa,mitä vanhemmat edellä sitä lapset ja nuoret perässä.Tietyt ryhmät suosivat myös tuulipukua esimerkiksi karavaanarit,värilliset,näille tuulipuku on melkein kansallispuku.Myös ylipainoiset suosivat tuulipukua,sisään mahtuu enemmänkin läskiä,eikä vyötärön seutua ahdista ja suupielistä valuvan rasvan, voi likaa hylkivästä pinnasta kätevästi pyyhkäistä pois.

      • äly hoi..

        Jos joku pyöräilee vaikka ostoksille viitisen kilometriä ,niin miksi ihmeessä ei voi olla asuste,eli tuulipuku päällä.Se pitää sentään niin tuulta ja sadettakin paremmin kuin joku muu asuste.Tottakai karavaanarit haluaa pitää tuulipukuja koska he ovat niin paljon ulkona ,leiriytyvät ja luonnon keskellä usein.Mikä helpompi ja käytännöllisempi asuste kuin tuulipuku.Ei siellä tien päällä olla pesemässä ja silittämässä vaatteita joka lähtöön.Jokainen pitää sitä asustetta missä parhaalta tuntuu ja viihtyy.Ei ihminen siitä pahene,onko se tuulipuku vai mikä.Alkaa tämän päivän ihmiset olla niin materialistisia,että jo noin pienet ulkonäkö asiat vaivaa,vaikka luulisi olevan huoli paljon tärkeämmistä asioista. Ei sitä kun ihminen tulee vanhaksi halua mitään kiristäviä vaatteita ja sitäpaitsi on kivan näköistä katsella kun näkee vanhan naisen pukeutuneen pirteän väriseen tuulipukuun. Antaa kaikkien kukkien kukkia.


      • koska maalaistollot

        pysähtyvät kaupunkien laidoille marketteihin "verryttelemään".

        Minulle on samantekevää, mitä kenelläkin on päällään, pääasia, että tunnen oloni mukavaksi ja "sopivaksi" omissa asuissani. Ihmetyttää vain, mikä tämä skene tai alakulttuuri on, jossa pukeudutaan aivan sekopäisiin virityksiin: tuulipuku tai verkkatakki, korkokengät, sporttisandaalit, joissa sukat. Luulisi, ettei edes sokkona ja sattumalta kukaan pystyisi yhtä mauttomia vetimiä valitsemaan ja vetämään niskaansa.

        Mistä ihmeestä nämä ihmiset löytävät nämä asunsa? Mikä juttu se on? Onks se samaa kuin vaikkapa punkkareilla, gooteilla tai mustalaisilla, että ilmaistaan heimokuuluvuutta?


      • ******
        äly hoi.. kirjoitti:

        Jos joku pyöräilee vaikka ostoksille viitisen kilometriä ,niin miksi ihmeessä ei voi olla asuste,eli tuulipuku päällä.Se pitää sentään niin tuulta ja sadettakin paremmin kuin joku muu asuste.Tottakai karavaanarit haluaa pitää tuulipukuja koska he ovat niin paljon ulkona ,leiriytyvät ja luonnon keskellä usein.Mikä helpompi ja käytännöllisempi asuste kuin tuulipuku.Ei siellä tien päällä olla pesemässä ja silittämässä vaatteita joka lähtöön.Jokainen pitää sitä asustetta missä parhaalta tuntuu ja viihtyy.Ei ihminen siitä pahene,onko se tuulipuku vai mikä.Alkaa tämän päivän ihmiset olla niin materialistisia,että jo noin pienet ulkonäkö asiat vaivaa,vaikka luulisi olevan huoli paljon tärkeämmistä asioista. Ei sitä kun ihminen tulee vanhaksi halua mitään kiristäviä vaatteita ja sitäpaitsi on kivan näköistä katsella kun näkee vanhan naisen pukeutuneen pirteän väriseen tuulipukuun. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

        Vaan puku, mahdollisesti asu.

        Huivi tuulipukusi kaula-aukossa on asuste.


    • ettei vaikuta tylsältä

      on silti helpotus, kun se kausi loppuu.

    • vanhentunut käsite

      Nykyajan tuulta pitävät tekniset ulkoiluvaatteet kulkevat mm. nimillä: kuoritakki, kuorihousut jne. Materiaalit eivät kahise tai hiosta vaan pitävät tuulta ja hylkivät vettä ulkoapäin mutta päästävät hikoillun nesteen ulos.

    • ------------

      Viime laman aikaan tuulipuku tai salihousut t-paita terassilla oli kova sana. Toinen hyvä lenkkipolulle koiran ulkoilutukseen on harmaat collegehousut ja musta nahkatakki. Siihen vielä ajamaton parta ja sätkä huuleen, niin on oikein tyylitajun huippu.

    • Häpeä!!

      Kyllä taas erotutaan joukosta!!! Ottaisivat suomalaiset, etenkin naiset mallia kanssasisaristaan tuosta itämeren takaa!!Siellä ollaan naisellisia koko ajan ei vain juhlapyhinä!!

      • Karseeta

        Muistan itse lapsuudesta juuri nuo tuulipuvut;kuminauha hihoissa ja lahkeissa;en tykännyt edes silloin mutta nykyään on noita ulkoilupukuja todella fiksun näköisiä,liekö sitten eri asia kuin nuo vanhan mallin tuulipuvut.

        Itse tykkään Ice Peakin puvuista;tyylikkäitä,käytännöllisiä ja kivan värisiä..ilman niitä epämukavia ja rumia kuminauhoja ;)


    • minä--

      en ole koskaan tiennyt, että tuulipuku on häpeä.
      Se on mukava asuste ja siksi käytän sitä. Jos olisin tiennyt siihen liittyvästä häpeästä, olisin menettänyt paljon mukavia hetkiä ja olisi sitten vanhuksena kaduttanut, kun en uskaltanut käyttää MUKAVAA tuulipukuani.
      Mutta mitäpä ei ihminen muodin takia kärsisi?

    • kaikkeakans´

      Niin, miten ihmeessä joku henkilö tai jotkut "tahot" ( =lue tahvot) voisivat määritellä jonkun asusteen "hävettäväksi" tai ei ?

      Ei tarvita kyllä kummostakaan "asiantuntemusta" jos ymmärtää nuo kommentit jättää omaan arvoonsa .

      Jokainen toki valitsee asusteensa itse omien päätöstensä mukaisesti eikä ole vähäisemmässäkään määrin sivullisten pääteltävissä onko asuste hyväksyttävissä.

      Tässäkin tapauksessa lienee paikallaan todeta että " tyhmäkin näyttää viisaammalta jos osaa pitää suunsa kiinni "

    • kaikkeakans

      Niin, miten ihmeessä joku henkilö tai jotkut tahot voivat ilmoittaa että jonkun toisen henkilön tai ryhmän käyttämät asusteet ovat häpeäksi ?

      Ei vaadi kovinkaan suurta "asiantuntemusta" jos ymmärtää jättää moiset kommentit ja uutisoinnit omaan arvoonsa.

      Tässäkin asiassa lienee paikallaan sanonta " tyhmäkin näyttäisi viisaalta jos ymmärtäisi pitää suunsa kiinni "

    • Rukkaa ja Adidasta

      Itse olen paljon polkupyörällä liikkellä enkä välttämättä arvosta farkkuja ja nahkatakkia, kun monet puvut ovat hyvännäköisiä ja paljon mukavampia päällä ja shortsikin ovat kivoja, jos tarkenee. En ole kokenut häpeäväni edes kaupungin keskustassa. On paljon tilanteita, joka ei juhlavarustusta tarvitse. Tuulipuku (ulkoilupuku) keskustelussa on minua aina kovasti ihmetyttänyt, että tuulipukuja on ikään vain yksi versio. Se fakta hommasta tuttu Pirren ja vastaavien kassialmojen käyttämä punainen vm. -82 malli, mikä kiistatta on järkyttävä ja osoittaa aika huonoa makua pukeutumisessa. Kuitenkin kaupat ovat täynnä toinen toistaan hienompia pukuja. Sitäkin ihmettelen kenelle ne myydään? Ehkä asun jotenkin väärällä puolella kaupunkia tai jotakin, kun käyttäjiä ei juuri näy, vaikka "maalla" asunkin. Vai olisiko niin, että niitä käytetään saliliikunnassa ja tämän päivän ainoa hyötyliikuntamatka on kävely kotiovelta autonovelle?

    • köyhällä

      olla jotain kahisevaa. Tuulipuku. =)

    • pohjois-karjalaan....

      Sitä miettinyt olen minäkin,että kyllä on pahasti morkattu tuulipukua! Nimittäin,sehän on parhaimmassa tapauksessa kuin iho ihoa vasten,varsinkin jos se on laadukas ja hyvän vuoren ansiosta ei kiristä mistään,aivan ihana.
      Nykyisin saa tummaa ja värikästä,tilanteen mukaan,mielialankin mukaan!
      Kaikki vaan ulkoilemaan ja kunnot lenkkarit jalkaan!!!

    • Mä en edes kunnolla tiedä millainen juuri tuulipuku on. On minullakin talvitakki, joka kahisee, mutta ei liene tuulipuku.

    • Vistus

      "Tuulipuvun käyttäminen on nykyään taas hyväksyttyä, arvioi Yle uutisessaan."

      Lyhyesti ja ytimekkäästi: Yle arvioi nyt päin h*lvettiä. Ja Luoja paratkoon, jos ovat oikeassa :O

    • Vistus

      "Tuulipuvun käyttäminen on nykyään taas hyväksyttyä, arvioi Yle uutisessaan."

      Lyhyesti ja ytimekkäästi: Yle arvioi nyt päin h*lvettiä. Ja Luoja paratkoon, jos ovat oikeassa :O

    • istuva-asu

      Jotkin tuulipuvut on tosi seksikkäitä ja ihania. Liukas materiaali, värikäät tai yksivärinen, vuorettomuus. Siinä on jotain mitä ei voi selittää, jotkut tietävät nämä asiat kertomatta. Itselläni on housuja sekä takkeja. Ne istuvat tosi hyvin päälle ja mukavia käyttää. Herättä katseita, mutta niin on tarkoituskin vähän ärsyttää ...:)

    • lenkkiä vetässykään

      ellei lenkiksi lasketa HK:n Sinistä!

      Äärimmäisen epäsporttisten ja plösähtäneiden ihmisten ruhon peite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3398
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      227
      2088
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1662
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1507
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      288
      1271
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1111
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      150
      933
    Aihe