Kyselisin, että onko mistään enää saatavilla ISOJA JA JÄREITÄ kotivideokameroita, jossa esim. olisi optiikassa kunnollisilla renkailla käsisäädöt tarkennukselle, ja zoomille ? Lähinnä ulkonäöllisesti ja käytettävyydeltään tämän vastine voisi olla Sonyn CCD-V8 vuodelta -85 (siinä on muuten kaunis kamera minun silmään).. Tekniikaltaan sekä kuvan- että äänenlaadultaan se voisi olla miniDV:tä vastaava. Onko tälläisiä edes valmistettu ?
Useimmat digitaaliset kamerat näyttää nykypäivänä olevan noita pieniä SD/HD-kameroita, joissa on sitten paitsi minulle turhia "ominaisuuksia", myös niiden ulkonäkö ja muotoilu ovat suoraan sanottuna kamalia, ja ei se HD:kaan myöskään kiinnosta pätkääkään. Normaalitarkkuus riittää minulle varsin hyvin, koska kuvanlaatu on muustakin kiinni kuin erottelukyvystä. Käytettävyyskin niissä on yleensä mitä on, kun nappuloiden vähennysvimman vallitessa kaikki säädöt on järjestetty valikoiden kautta tehtäviksi (vaikkakin näinhän on tehty jo kauan aikaa ennen HD-aikaa, en syytä sitä siitä).. Ja lisäksi muistikortti SD-kamerathan tallentavat videon MPEG-2 pakattuna, jonka kuvanlaatu ja editointi on sitten mitä on ? Ja mitä minä olen katsellut, nuo kaikki olkapäämallit näyttävät jo menevän ammattilaiskameroiden puolelle.
Olkapäälle tukeutuvaa
kameraa
2
257
Vastaukset
- sulle
Tämä olkapäämallin kamera kuvaa HDV tarkkuutta, mutta sillä voi kuvata myös sd laatua.
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=356622&highlight=
Tai osta käytetty.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=106535906- kameraa
Kiitokset ehdotuksista ! Laitetaan korvan taakse..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869