pienet häät, ei kelpaa kenellekään

stressisisko.....

Meillä on kesällä tulossa häät ja miehen kanssa molemmat halutaan pienet häät. No siitähän nyt sitten on melu syntynyt. Eli olisimme halunneet mennä naimisiin maistraatissa tai sitten ulkomailla (meidän häämatkalla), mutta tämä ei käynyt kenellekään. No nyt sitten on varattu kirkko ja pitopalvelu ja siitä ei kyllä tingitä eli pienet häät tulee. Vieraita noin 30. Hääjuhlaa ei varsinaisesti ole vaan pitopalvelussa on hääruokailu kahveineen jonka jälkeen meidän on tarkoitus jatkaa matkaamme kahdestaan hotelliin. Tämäkään nyt ei sitten ole hyvä, kun pitäisi olla "kunnon" häät. Ärrin purrin kun ärsyttää, eikös sen pitäisi olla meidän päivä eikä muiden? tulinpahan vaan vähän tänne purkamaan kiukkua =)

7

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thai

Mun vanhemmille kävi samalla tavalla. Tosin kyllä 60-luvulla. Olisitte pokkana menneet naimisiin kertomatta kenellekään ja odottaneet kuka ekana huomaa sormukset.

• B-A

Pitäkää vaan omannäköisenne häät ja antakaa muiden purnata. Minulla ja miehelläni oli aikanaan 20hlö häät ja suku sai ihan rauhassa märehtiä asiaa kun ei kaikkia kutsuttu.
      Silti Onnea teille !!

• enkeli82

Mekin aiotaan miehen kans pitää pienet häät, vieraita kans suurinpiirtein 20. Se on teidän päivä ja teidän häät joten TE päätätte ketä kutsutte ja kuinka isot häistä tulee :)

• aika!

Nyt kuule stoppi! Jos rupeatte toisia mukailemaan ja tekemään miten muut haluaa niin ei siitä todellakaan tule teidän päivänne! Nyt teette mitä haluatte ja pidätte päänne. Todellakin, se on teidän päivänne ja te saatte tehdä miten haluatte, jos jotakuta vaivaa ettei naapurin serkun pikkuserkkua kutsuta niin antaa vaivata, tehkää miten haluatte. Kutsutte ketä haluatte ja juhlitte missä haluatte, omalla tyylillänne. Ei kannata olla liian kiltti kun järjestää omia häitänsä!
      Tiedän, ei se ole helppoa, oma äitini on jo minulle suuttunut monta kertaa mutta ollaan vielä ainakin puheväleissä, että nyt ihan rohkeasti sanotte ei ja teette miten haluatte!

• päättää

Joka järjestää ja maksaa häät, saa myös niistä päättää. Meille kävi myös niin, että olimme järjestämässä pieniä 15 hengen häitä. Miehen äiti silmin nähtävästi pettyi, mutta ei kuitenkaan alkupettymyksen jälkeen sanonut aiheesta mitään. Kaikki muut olivat onneksi ihan tyytyväisiä - ja nekin häät järjestimme siksi, että halusimme viedä vanhemmat syömään ja juhlistaa tilaisuutta jotenkin myös heidän kanssaan. Muuten olisimme voineet mennä naimisiin vaikka matkalla.

Ei kannata tanssia tässä asiassa muiden pillien mukaan. Jälkeenpäin harmittaa, jos ei tehnyt niin kuin itse koki hyväksi. Hienotunteiset vieraat ymmärtävät, että he ovat vieraita - eivät juhlien järjestäjiä. Järjestäköön omat häänsä miten haluavat.

• pikkumorsian

Tehkää niin kuin teille sopii.
      Me olemme ajatelleet "pieniä häitä" mutta se ei onnistu suvuissa joissa sisaruksia on 4-7 ja heidän perheensä.. :) Ratkaisimme ongelman näin; maistraatissa tapahtuu vihkiminen kaason, bestmanin ja vanhempien kanssa. Seuraavana päivänä vietetään juhlat joihin suku on kutsuttu kun itse olen perheeni nuorin ja sulhanen perheensä vanhin lapsi, joten sukujuhli kovasti toivotaan. Juhlitaan sitten heidän kanssa erikseen ja vietetään se intiimi vihkiminen keskenämme.
      Älkää tekään taipuko tekemään jotain mitä ette halua. Toki, juhlat voivat olla mieleiset ja onnistuneet, mutta jos epäilyttää ja haluaa toisin, ei sitä ole mukava toteuttaa. Onneksi olkoon vaan ja pitäkää yhtä.

• jo kutsussa

kävisi ilmi,
      että toivotte "Teidän lähimpien ihmisten" osallistuvan hääpäiväänne liittoanne tukien ja vihkimistä juhla-aterialla juhlistaen. Eipähän odoteta säären kopelointia ja muita leikkejä. Pitäkää itse vaikka toisillenne kauniit puheet, jotka haluatte muidenkin kuulevan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      282
      4751
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      135
      3056
    3. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      50
      2959
    4. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1541
    5. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      227
      1242
    6. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1189
    7. Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa

Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.
      Maailman menoa
      7
      986
    8. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      981
    9. Paskalaista valokuitulakiin

Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais
      Maailman menoa
      52
      969
    10. Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?

Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu
      Ikävä
      78
      961
    Aihe