Kertokaapas, onko kukaan oikeasti saanut yhtään toimeksiantoa näistä konsultti broker firmoista kuten ework, finitec, elan it, Dfind jne. tämän vuoden aikana.
Olen laittanut heidän paikkahakuihinsa CV:täni, joka on jopa ylipätevä, mutta yhtään casea ei näiden firmojen kautta ole tullut. Lisäksi ainoastaan ework ilmoittaa, jos homma menee sivusuun, muilta ei kuulu mitään. Eworkissä taas on se huonoa, että maksavat vasta sitten kun ovat saaneet rahat loppuasiakkaalta eli täysin 0 riskillä ja kaikki riski on konsultilla.
Kaikki nuo firmat taitavat varmaan tehdä vaan CV rekisteriä tällä hetkellä.
Osaamisessa ei ole vikaa, kun aina kun vaan löydän asiakkaan saan myytyä omia palveluitani heille suoraan. Tällä hetkellä vaan konsulttihommat on lähes täysin jäissä ja noista konsulttibroker firmoista ei ole mitään apua.
Noita firmoja on syntynyt kuin sieniä sateella ja veikkaanpa, että tämä lama kaataa niistä useimmat.
Konsulttibroker firmat
13
4487
Vastaukset
- Elan IT:stä
En tosin laittanut sinne mitään avointa CV:tä, vaan kohdensin sen haettavaan paikkaan. Ja hommia tuli ja itse asiassa olen vieläkin heillä hommissa.
- meikäläinen tässä vain
Kilpailu paikoista on kovaa, koska vapaita konsulttuja on markkinoilla.
Asiakkailla on varaa valita ns. parhaat tai hinnaltaan parhaat.
Nyt on vähemmän projekteja mutta enemmän tekijöitä liikenteessä
Oletko varma että osaamisesi on oikeanlaista, entä hintapyyntö?
Tottakai broker maksaa vasta sitten kun saa loppuasiakkaalta rahat,
eihän niillä muuta tulonlähdettä ole. Ja tottakai riski on konsultilla,
yrittäjällä, tuohan on b2b kauppaa etkä ole työsuhteessa brokeriin
vaan maksavaan asiakkaaseen.
Elan IT taitaa toimia toisin mutta näin toimii mm eWork. - santasimple
Kokemusta kahdesta brokerista: ework ja finitec, kummankin kautta työtä.
Ensin eworkin kautta Ruotsissa pari vuotta tosin Tukholman eworkin kautta, ei mitään huomautettavaa, kaikki sujui hyvin, mutta Finitecin kautta toimeksianto osoittautui fiaskoksi, epäkypsässä organisaatiossa, epäkypsien toimeksiantajien kanssa puhumattakaan epäkypsästä palkkiosta,,,no more finland!- meikäläinen tässä vain
on totta että ruotsissa on erilainen kulttuuri ostaa it -osaajia brokerin kautta.
Suomessa yritykset eivät ihan vielä sitä osaa.
Mutta se että tuo sinun toimeksianto oli fiasko ei välttämättä
johdu välittäjästä vaan loppuasiakkaasta - Anonyymi
meikäläinen tässä vain kirjoitti:
on totta että ruotsissa on erilainen kulttuuri ostaa it -osaajia brokerin kautta.
Suomessa yritykset eivät ihan vielä sitä osaa.
Mutta se että tuo sinun toimeksianto oli fiasko ei välttämättä
johdu välittäjästä vaan loppuasiakkaastaNäitä huonoja asiakkaita tulee vastaan, mutta miksi niitä ylipäätään otetaan asiakkaiksi?
- menee luonnollisesti
Eworkissä taas on se huonoa, että maksavat vasta sitten kun ovat saaneet rahat loppuasiakkaalta eli täysin 0 riskillä ja kaikki riski on konsultilla
Näinhän se menee, mistä muualta broker firma rahoja saisi kuin maksavalta
loppuasiakkaalta? Kyllä se riski yhteinen on, ei siinä broker tienaa yhtään
aikaisemmin kuin konsulttikaan.
Broker firmat itse asiassa työllistävät Suomessa jo satoja konsultteja,
siihen vielä kun lasketaan mukaan erilaiset it vendorit ja ingraattorit
niin puhutaan merkittävistä määristä. - jkflödjf ljrlergqwe
Soittelin ElanIT:lle avoimesta työpaikasta 2007 syksyllä. Paljastui, että tehtävä oli määräaikainen, joten se ei minulle sopinut. Pyysivät kuitenkin CV:n, jonka lähetin ja unohdin koko asian.
Yllätys oli keväällä 2008 suuri, kun soittivat ja tarjosivat pääsyä haastatteluun vakituisesta paikasta. Pitkän polun jälkeen sain uuden työpaikan.
Olen lähetellyt avoimia hakemuksia useaan eri paikkaan, sekä rekryfirmoille että suoraan yrityksiin, ja hyvin harvoista otetaan yhteyttä. Jos kuukauteen ei kuulu mitään, niin kokemukseni perusteella mitään ei kuulu enää sen jälkeen. Tässä Elan teki positiivisen poikkeuksen. - konttorirotta
Näillä broker / välittäjä / vuokraaja firmoilla on satoja konsultteja töissä eri firmoissa.
Lukuisat isot yritykset ovat ulkoistaneet osittain/lähes kokonaan tietyt kehitystehtävät
ulkoisille tekijöille.
Jos katsot esim Finitec tai eWorkin talouslukuja, sieltä löytyy 70-100% kasvulukuja - Peelo
Nuo yleensä tarjoavat melko kehnoa tuntihintaa - paremman saa jos pystyy myymään tietysti suoraan.
- kdkkdkrkzzkdkldkzn
Meni sulla sitten 9 vuotta tajuta....
- LeilaN
Todella epävarmoja ja yleensä lyhytaikaisia työsuhteitä näillä firmoilla.
Cv kukkii kun alkaa tehdä näille firmoille duunia ja perinteiset ohjelmistofirmat eivät välttämättä rekrytoi näissä olleita henkilöitä kun pitävät "kiertolaisina". - kdkkrkdkdkkekdkrk
LeilaN kirjoitti:
Todella epävarmoja ja yleensä lyhytaikaisia työsuhteitä näillä firmoilla.
Cv kukkii kun alkaa tehdä näille firmoille duunia ja perinteiset ohjelmistofirmat eivät välttämättä rekrytoi näissä olleita henkilöitä kun pitävät "kiertolaisina".Kyllähän näitä kiertopalkintoja panee (projekteihin) jos ei vakipanoa halua ottaa. Joskus parempia joskus huonompia.
- Anonyymi
Finitec Oy:n konsultti soitti vuonna 2008 kun Googletti minun CV:n ja heti tärppäs osa-aikainen toimeksiantosopimus AMK-tradenomikolun penkiltä ja pyysin 40 € / tunti + ALV 24 % jaks. hinta oli heille ok. Ja sain tehdä joka kuukausi vähintään heidän asiakkaallen Jooma! CMS -saitteja (tekstin, graffat ja muut sain valiina ja tehtä oli koosta niistä vain HTML/CSS-sivupoja ja tarvitaessa tehdä PHP/HTML/MySQL/JavaScript/jQuery-plugareita ks. CSM:sään) no sai tällä opiskelin tulorajoilla mukavaa puhestetua n. 10-30 tuntia per kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877