Osaako kukaan auttaa

Tyhmä kai

Käytänn kotikonetta toisen ihmisen kanssa ja en koskaan tallenna salasanaa koneelle. Kun tämä toinen ihminen on käynyt koneella niin hän jollain ihmeen tavalla on onkinut salasanani, mutta miten?
Vaikka en itsee kirjaudu galleriaan, Facebookiin tain sähköpostiin huomaan, että joku toinen on siellä ollut ja itse en tasantarkkaan ole siihen aikaan edes voinut olla kirjautuneen kohteeseen.
En usko, että kukaan muu kuin tämä samassa taloudessa asuca henkilö on käyttänyt salasalaani mutta millä tavalla, onko hän asentanut koneeseen jonkun vakoiluohjelman tai vastaavan?????
Myös huomaan, että sähköposteja on luettu.
Ja vaikka olen vaihtanut salasanaani monta kertaa aina vähän ajan kuluttua tulee sama vastaan, kun tämä toinen on käyttänyt konetta.
Auttakaa oikeasti jka osaa, please!

2

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi siellä koneessa olla keylogger jemmassa poimimassa salasanan. Asenna kone uusiksi ja tee käyttäjätilit salasanoineen kaikille käyttäjille, ja älä anna pääkäyttäjän salasanaa tälle toiselle. Lisäksi tee pääkäyttäjän ja omista salasanoistasi vaikeasti murrettavia, eli muotoa "fgDx34xd4eEs4y0z5sr54sqg" ja salaa koko kiintolevyn sisältö. Tällä tavalla koneelle ei päästä ujuttamaan vakoiluohjelmia vaikka koneeseen pääsee käsiksi suoraan. Kone voidaan pitää sitten aina päällä ja jättää standby tilaan kirjautumisruutuun.

• paulib

...tee itsellesi erillinen käyttäjätili - sinulla ilmeisesti on järjestelmänvalvojan oikeudet?

Jos ymmärrän oikein, et käytä mitään käyttäjätunnusta tai salasanaa kun käynnistät koneen? "Menet vain sisään"?

Jos näin on, ongelmana on että kuka tahansa joka koneen käynnistää menee "sisään" aivan kuten sinä - konehan ei voi tietää kenen sormenpäät ovat toiminnassa?

Tässä tilanteessa sinun täytyy selvittää KUKA on järjestelmänvalvoja, mikä hänen mahdollinen salasanansa on, jne. (Ohjauspaneeli / käyttäjätilit).

Se ei välttämättä ole yksinkertaista. Yksinkertaisinta olisi asentaa Windows (XP?) uudestaan korjaavana asennuksena, ja siinä vaiheessa olla tarkkana käyttäjätunnusten ja salasanojen suhteen. Mutta, mutta, se uudelleenasennuskaan ei välttämättä ole ihan yksinkertainen.

Jos tunnet hyvän kalapaikan, ole tarkka kenelle siitä kerrot!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3145
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2862
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1731
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1585
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe