Käytetty Mondeo 1996-1998

suomenkiertäjä

Olen tässä autoa vaihtamassa vanhasta uskollisesta riisikupista uudempaan. 1996-1998 -vuosien Mondeot kiinnostavat, minkälaisia autoja? Millaisia matka-ajossa? Kuluttavat kovasti? Voiko itse huoltaa? Autossa arvostan mukavaa matka-ajoa, kohtalaista kulutusta sekä luotettavuutta. Tietenkin edulliset huollot ovat aina plussaa.

13

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistäs sen

      tietää minkälaisen saa,riippuu ihan kilsoista miten paljon ajettu,minulla oli 250tkm ajettu mondeo 1,8 kulutus maantiellä 6l ihan ajotavasta riippuen saa kyllä enemmänkin kulumaan ja sit kaupunki siinä 9l paikkeilla kesät talvet,koiran luita sai vaihtaa parikertaa,muuten kohtuullisen hyvin itse huollettavissa jos vain osaa,240tkm paikkeilla hajos ohjaus vaihde no senkin sain itse korjattua romuttamolta vain käytetty tilalle,no olihan se ihan mukava peli mutta nyt vain rupes remppaa tulemaan enemmänkin niin laitoin sit auton pois

    • Focus05

      Hyviä autoja ne on. Hyvä ajaa, hyvä ohjaus. Kulutuksesta en osaa sanoa kuin 2-litraisesta joka vie reilun 7l/ 100km rauhallisessa maantieajossa.

      Jos jakari ja ruuvimeisseli kestää kädessä niin täysin itse huollettavissa ja korjattavavissa ainakin kulutusosien suhteen. Alustan niveliä ja puslia noissa menee ja etujarrulevyjä ja sen semmoista mutta tarvikkeena osat ihan suht halpoja ja itse pystyy tosiaan tekemään aika paljon. Yksi kalleimmista tyyppivioista on vetarit jotka alkaa ravistaa, Motonetista taisi olla 125e korjattu koko akseli.

      Jos hyvän auton ajaa haluat järkihintaan niin kyllä kannattaa Mondeota käydä ainakin kokeilemassa. Luotettavuuteen vähän hankala sanoa mitään, nuo alkaa olla jo vanhoja autoja, oma on ainakin toiminut hienosti (melkein 250tkm ajettu).

      Ruosteisia niistä alkaa olla suurin osa, jos se on ongelma niin voi tulla pitkä ja hikinen urakka auton etsinnässä ;) Itse ostaisin suoraan 2-litraisen, tarvittaessa kulkee riittävästi eikä se niin paljoa enempää vie ainetta.

    • Ois 1.8 bensamondeo vm. -99, jolla ajettu kohta n. 110 tkm. Harvinainen ruosteeton yksilö, kun on ruostesuojattu aikanaan. Etelä-Suomesta löytyis.

      • uudemmissa!

        Mondeon kannesta hävisi 1998 alussa hydrauliset venttiilinnostimet. Kannattaa siis säädättää venttiilinvälykset, niin välttyy kansiremontilta... ja koneen alla oleva syylärinputki on syytä tutkia, ettei ole puhki syöpymässä... niitä tyyppiongelmia.


      • vvbb
        uudemmissa! kirjoitti:

        Mondeon kannesta hävisi 1998 alussa hydrauliset venttiilinnostimet. Kannattaa siis säädättää venttiilinvälykset, niin välttyy kansiremontilta... ja koneen alla oleva syylärinputki on syytä tutkia, ettei ole puhki syöpymässä... niitä tyyppiongelmia.

        Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole ne hydrauliset nostajat bensakoneissa.


      • siellä
        vvbb kirjoitti:

        Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole ne hydrauliset nostajat bensakoneissa.

        ole hydraulisia nostimia.


      • asiasta?
        siellä kirjoitti:

        ole hydraulisia nostimia.

        kun tuntuu, että olisi peräti lujaa laatua oleva Lada?


      • vvbb
        siellä kirjoitti:

        ole hydraulisia nostimia.

        Miksi tuon ikäisiin(93-00) mondeoihin sitten myydään kyseisiä varaosia?


      • koska nostimet ei käy
        vvbb kirjoitti:

        Miksi tuon ikäisiin(93-00) mondeoihin sitten myydään kyseisiä varaosia?

        93-4/98 (silver top zetec) nostimet on hydrauliset "juuttuvat, vain fordin omalla 5W-30 öljyllä toimivat".
        4/98-10/00 (black top zetec) nostimet ovat kiinteät, levysäätöiset "idioottivarmat, vähemmän huoltovapaat"

        Tieto löytyy kaikista mahdollisista mondeon ohjekirjoista ja korjauskäsikirjoista.


      • vvbb
        koska nostimet ei käy kirjoitti:

        93-4/98 (silver top zetec) nostimet on hydrauliset "juuttuvat, vain fordin omalla 5W-30 öljyllä toimivat".
        4/98-10/00 (black top zetec) nostimet ovat kiinteät, levysäätöiset "idioottivarmat, vähemmän huoltovapaat"

        Tieto löytyy kaikista mahdollisista mondeon ohjekirjoista ja korjauskäsikirjoista.

        Näinhän se menee, mutta ei ne voi olla yhtäaikaa kiinteät ja levysäätöiset(kaksi eri asiaa). Löysin tiedon jossa lukee että kiinteät ja kestää "oletettavasti" koko auton iän. Luonnollisesti täysin huoltovapaat. Zetec moottoreistahan on eri versioita: E(zeta), R(zeta), SE(sigma), Rocam(kent), TDCI(duratorq)


      • öljyistä
        koska nostimet ei käy kirjoitti:

        93-4/98 (silver top zetec) nostimet on hydrauliset "juuttuvat, vain fordin omalla 5W-30 öljyllä toimivat".
        4/98-10/00 (black top zetec) nostimet ovat kiinteät, levysäätöiset "idioottivarmat, vähemmän huoltovapaat"

        Tieto löytyy kaikista mahdollisista mondeon ohjekirjoista ja korjauskäsikirjoista.

        Kyllä se pelittää muillakin öljyillä, ainoa sääntö on ettei saa olla 0W-öljyä.
        Itse ajoin 300tkm mobilin 1llä ja merkkihuollon vaihtamalla castrolilla, ilman ongelmia.


    • Sperttinen

      Olen kuullut että nuo mondeot ovat suht helppohuoltoisia. Mutta koeajossa muista tarkkailla erityisesti

    • fffgggg

      Mulla on 96 malli ja ei kyllä voi suositella. Vikoja on ollut paljon. Just laskin, että viimeisen vuoden aikana on mennyt keskimäärin 150 euroa kuussa korjauksiin ja tähän vielä huollot päälle. Jäähdytysnestevuotoja on ollut ihan tajuttomasti. Joku 6 viimeisen kolmen vuoden aikana. Kyljet ruosteessa. Pakoputket uusiksi. Pakokaasuarvot koholla jne. En edes muista enää kaikkia vikoja... Ihan kiva ajaa, mutta osta ehkä vähän vanhempi audi vaikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1392
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      80
      1070
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      876
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      855
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      705
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      116
      618
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe