Olen tässä autoa vaihtamassa vanhasta uskollisesta riisikupista uudempaan. 1996-1998 -vuosien Mondeot kiinnostavat, minkälaisia autoja? Millaisia matka-ajossa? Kuluttavat kovasti? Voiko itse huoltaa? Autossa arvostan mukavaa matka-ajoa, kohtalaista kulutusta sekä luotettavuutta. Tietenkin edulliset huollot ovat aina plussaa.
Käytetty Mondeo 1996-1998
13
832
Vastaukset
- mistäs sen
tietää minkälaisen saa,riippuu ihan kilsoista miten paljon ajettu,minulla oli 250tkm ajettu mondeo 1,8 kulutus maantiellä 6l ihan ajotavasta riippuen saa kyllä enemmänkin kulumaan ja sit kaupunki siinä 9l paikkeilla kesät talvet,koiran luita sai vaihtaa parikertaa,muuten kohtuullisen hyvin itse huollettavissa jos vain osaa,240tkm paikkeilla hajos ohjaus vaihde no senkin sain itse korjattua romuttamolta vain käytetty tilalle,no olihan se ihan mukava peli mutta nyt vain rupes remppaa tulemaan enemmänkin niin laitoin sit auton pois
- Focus05
Hyviä autoja ne on. Hyvä ajaa, hyvä ohjaus. Kulutuksesta en osaa sanoa kuin 2-litraisesta joka vie reilun 7l/ 100km rauhallisessa maantieajossa.
Jos jakari ja ruuvimeisseli kestää kädessä niin täysin itse huollettavissa ja korjattavavissa ainakin kulutusosien suhteen. Alustan niveliä ja puslia noissa menee ja etujarrulevyjä ja sen semmoista mutta tarvikkeena osat ihan suht halpoja ja itse pystyy tosiaan tekemään aika paljon. Yksi kalleimmista tyyppivioista on vetarit jotka alkaa ravistaa, Motonetista taisi olla 125e korjattu koko akseli.
Jos hyvän auton ajaa haluat järkihintaan niin kyllä kannattaa Mondeota käydä ainakin kokeilemassa. Luotettavuuteen vähän hankala sanoa mitään, nuo alkaa olla jo vanhoja autoja, oma on ainakin toiminut hienosti (melkein 250tkm ajettu).
Ruosteisia niistä alkaa olla suurin osa, jos se on ongelma niin voi tulla pitkä ja hikinen urakka auton etsinnässä ;) Itse ostaisin suoraan 2-litraisen, tarvittaessa kulkee riittävästi eikä se niin paljoa enempää vie ainetta. Ois 1.8 bensamondeo vm. -99, jolla ajettu kohta n. 110 tkm. Harvinainen ruosteeton yksilö, kun on ruostesuojattu aikanaan. Etelä-Suomesta löytyis.
- uudemmissa!
Mondeon kannesta hävisi 1998 alussa hydrauliset venttiilinnostimet. Kannattaa siis säädättää venttiilinvälykset, niin välttyy kansiremontilta... ja koneen alla oleva syylärinputki on syytä tutkia, ettei ole puhki syöpymässä... niitä tyyppiongelmia.
- vvbb
uudemmissa! kirjoitti:
Mondeon kannesta hävisi 1998 alussa hydrauliset venttiilinnostimet. Kannattaa siis säädättää venttiilinvälykset, niin välttyy kansiremontilta... ja koneen alla oleva syylärinputki on syytä tutkia, ettei ole puhki syöpymässä... niitä tyyppiongelmia.
Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole ne hydrauliset nostajat bensakoneissa.
- siellä
vvbb kirjoitti:
Eiköhän siellä nyt kuitenkin ole ne hydrauliset nostajat bensakoneissa.
ole hydraulisia nostimia.
- asiasta?
siellä kirjoitti:
kun tuntuu, että olisi peräti lujaa laatua oleva Lada?
- vvbb
siellä kirjoitti:
Miksi tuon ikäisiin(93-00) mondeoihin sitten myydään kyseisiä varaosia?
- koska nostimet ei käy
vvbb kirjoitti:
Miksi tuon ikäisiin(93-00) mondeoihin sitten myydään kyseisiä varaosia?
93-4/98 (silver top zetec) nostimet on hydrauliset "juuttuvat, vain fordin omalla 5W-30 öljyllä toimivat".
4/98-10/00 (black top zetec) nostimet ovat kiinteät, levysäätöiset "idioottivarmat, vähemmän huoltovapaat"
Tieto löytyy kaikista mahdollisista mondeon ohjekirjoista ja korjauskäsikirjoista. - vvbb
koska nostimet ei käy kirjoitti:
93-4/98 (silver top zetec) nostimet on hydrauliset "juuttuvat, vain fordin omalla 5W-30 öljyllä toimivat".
4/98-10/00 (black top zetec) nostimet ovat kiinteät, levysäätöiset "idioottivarmat, vähemmän huoltovapaat"
Tieto löytyy kaikista mahdollisista mondeon ohjekirjoista ja korjauskäsikirjoista.Näinhän se menee, mutta ei ne voi olla yhtäaikaa kiinteät ja levysäätöiset(kaksi eri asiaa). Löysin tiedon jossa lukee että kiinteät ja kestää "oletettavasti" koko auton iän. Luonnollisesti täysin huoltovapaat. Zetec moottoreistahan on eri versioita: E(zeta), R(zeta), SE(sigma), Rocam(kent), TDCI(duratorq)
- öljyistä
koska nostimet ei käy kirjoitti:
Tieto löytyy kaikista mahdollisista mondeon ohjekirjoista ja korjauskäsikirjoista.Kyllä se pelittää muillakin öljyillä, ainoa sääntö on ettei saa olla 0W-öljyä.
Itse ajoin 300tkm mobilin 1llä ja merkkihuollon vaihtamalla castrolilla, ilman ongelmia.
- Sperttinen
Olen kuullut että nuo mondeot ovat suht helppohuoltoisia. Mutta koeajossa muista tarkkailla erityisesti
- fffgggg
Mulla on 96 malli ja ei kyllä voi suositella. Vikoja on ollut paljon. Just laskin, että viimeisen vuoden aikana on mennyt keskimäärin 150 euroa kuussa korjauksiin ja tähän vielä huollot päälle. Jäähdytysnestevuotoja on ollut ihan tajuttomasti. Joku 6 viimeisen kolmen vuoden aikana. Kyljet ruosteessa. Pakoputket uusiksi. Pakokaasuarvot koholla jne. En edes muista enää kaikkia vikoja... Ihan kiva ajaa, mutta osta ehkä vähän vanhempi audi vaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3943278Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151536En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481165
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801072Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857