mitä on suomalainen yhteiskunta.. sitä sopii näin vuonna 2009 miettiä kun yhä suurempi osa yrityksistä lomauttaa tai irtisanoo työntekijöitään.. Monissa kunnissakin on aloitettu jo yt-neuvottelut.. mitä tällainen ajanjakso on.. Joku sanoo että sitä kutsutaan lamaksi.. ehkäpä se on sitä.. vaan kyseenalaistanpa sen, että onko tämä ns. lamaksi kutsuttu tarpeen.. ehkä.. se järkiperäistää asioita.. moniakin.. Ihmiset saa uutta näkemystä asioihin ja niiden kulkuun.. ehkäpä se on tämän laman tarkoitus..
Samalla kuitenkin monet noistakin irtisanotuista ja lomatetuista miettii miten ja millä mennä tässä suomalaisessa yhteiskunnassa mukana.. Monissa perheissä on asuntolainat, on lapset pieniä.. miten heidän kohtalo.. kun molemmat vanhemmat on ehkä joutuneet työttömäksi ja talolainat ja monet muut on tehty siihen että on töissä..
Entä tässä lamassa nuo eläkeläiset, vanhukset, sairaat, vammaiset.. miten heidän laita.. hekin ovat ihmisiä.. joille kaikille kuuluu hyvä elämä .. kuten myös työttömille ja työssä käyville joita harvoissa paikoissa enää on..
Kirjoittakaa kommentteja tähän alle.. mikä on teidän muiden näkemys suomalaisesta yhteiskunnasta näin kauniina toukokuun päivänä vuonna 2009.
Suomalainen yhteiskunta
6
203
Vastaukset
- puusta
Lyhyellä tähtäimellä nyt katotaan kuinka monta meitä on liikaa. Pitkällä tähtäimellä on ennustettu, että meitä olis liian vähän. Toisaalta, jos ajatellaan työnantajien vinkkelistä niin mitä arvelette kuinka paljon kortistossa ( nyk tietokannassa ) on sellaisia, joita yksikään työnantaja ei ota töihin?
Muuten yhteiskunta on menossa ainakin henkisesti perseelleen. Ampumishommat on siitä esimerkki. Elämänmeno on mennyt niin kovaksi, että täytyy olla itsekäs selvitäkseen.eli mikä on se kriteeri mitä työnantajat katsoo.. koulutus, työkokemus, sairaus.. Kaikki hoidettavia asioita.. Lääkäreiden ja sairaanhoitajien kuuluu hoitaa sairaat.. eikös he oo koulunsa käyneet sitä varten.. entä työkokemus.. sitä saa vain tekemällä.. mutta jos sulle heti alussa kun koulusta oot päässyt sanotaan että sulla pitäis olla niin ja niin paljon työkokemusta.. niin millä ihmeellä esim. nuori ihminen sen työkokemuksen saa.. kun kukaan ei ota töihin siihen ensimmäisenkään paikkaan.. niin miten luulet silloin asioiden menevät.. eihän tämä suomi oon kuin erilaisten ihmisten peliä toistensa kanssa.. Näin mä ainakin ajattelen asioiden kulkua..
Ihmisenä ja monen alan ammattilaisena..- HTZA
pirre-tyttö kirjoitti:
eli mikä on se kriteeri mitä työnantajat katsoo.. koulutus, työkokemus, sairaus.. Kaikki hoidettavia asioita.. Lääkäreiden ja sairaanhoitajien kuuluu hoitaa sairaat.. eikös he oo koulunsa käyneet sitä varten.. entä työkokemus.. sitä saa vain tekemällä.. mutta jos sulle heti alussa kun koulusta oot päässyt sanotaan että sulla pitäis olla niin ja niin paljon työkokemusta.. niin millä ihmeellä esim. nuori ihminen sen työkokemuksen saa.. kun kukaan ei ota töihin siihen ensimmäisenkään paikkaan.. niin miten luulet silloin asioiden menevät.. eihän tämä suomi oon kuin erilaisten ihmisten peliä toistensa kanssa.. Näin mä ainakin ajattelen asioiden kulkua..
Ihmisenä ja monen alan ammattilaisena..tällainen kysely.
Ei ainoatakaan vastausta.
Luetko lehtiä? Kuunteletko uutisia?
Siellä on sinulle kaikki vastaukset.
Annan sinulle kuitenkin yhden helposti tajuttavan vastauksen, vastauksen joka selittää melkein kaikkí kysymyksesi:
Nykyinen Eduskunta on lähtenyt veronalennusten tielle.
Ja kun veroja ei kerry ei kerry hyvinvointia eikä hoitoakaan.
Kaikki rapautuu ja pätkätyöläiset lisääntyvät, heille kun ei tarvitse maksaa vakituisesta työpaikasta. Ja kun on pätkätyöläinen ei ole järkeä luoda perinteistä , Perhe, omakiotitalo-idylliä. Ja pätkätyöläisten lapset turhautuvat, ei ole omaa huonetta, ei Nintendoa, ei rtatsastusleiriä, sviddu, ei ole mitään.
Keskikaljaa vain.
Ainoastaan niillä on kivaa joille "pappa betalar" tai on antanut perinnön tai auttanut hyvään asemaan.
Ja tuon voit soveltaa opiskelijoihinkin, Teologiantohtorin paikkojakaan ei enää ole, kun ei ole varaa palkata.
Siinä ei menetetä mitään mutta pahinta on että tietotekniikantohtoreillakaan ei ole enää paikkoja eikä virkoja. - lähinnä
pirre-tyttö kirjoitti:
eli mikä on se kriteeri mitä työnantajat katsoo.. koulutus, työkokemus, sairaus.. Kaikki hoidettavia asioita.. Lääkäreiden ja sairaanhoitajien kuuluu hoitaa sairaat.. eikös he oo koulunsa käyneet sitä varten.. entä työkokemus.. sitä saa vain tekemällä.. mutta jos sulle heti alussa kun koulusta oot päässyt sanotaan että sulla pitäis olla niin ja niin paljon työkokemusta.. niin millä ihmeellä esim. nuori ihminen sen työkokemuksen saa.. kun kukaan ei ota töihin siihen ensimmäisenkään paikkaan.. niin miten luulet silloin asioiden menevät.. eihän tämä suomi oon kuin erilaisten ihmisten peliä toistensa kanssa.. Näin mä ainakin ajattelen asioiden kulkua..
Ihmisenä ja monen alan ammattilaisena..sellaisia, joiden kädet vapisee viinan yms vuoksi. Onhan keskuteltu siitä, että on olemassa joukko, joka ei kuulu kortistoon.
- sukeltaja5
HTZA kirjoitti:
tällainen kysely.
Ei ainoatakaan vastausta.
Luetko lehtiä? Kuunteletko uutisia?
Siellä on sinulle kaikki vastaukset.
Annan sinulle kuitenkin yhden helposti tajuttavan vastauksen, vastauksen joka selittää melkein kaikkí kysymyksesi:
Nykyinen Eduskunta on lähtenyt veronalennusten tielle.
Ja kun veroja ei kerry ei kerry hyvinvointia eikä hoitoakaan.
Kaikki rapautuu ja pätkätyöläiset lisääntyvät, heille kun ei tarvitse maksaa vakituisesta työpaikasta. Ja kun on pätkätyöläinen ei ole järkeä luoda perinteistä , Perhe, omakiotitalo-idylliä. Ja pätkätyöläisten lapset turhautuvat, ei ole omaa huonetta, ei Nintendoa, ei rtatsastusleiriä, sviddu, ei ole mitään.
Keskikaljaa vain.
Ainoastaan niillä on kivaa joille "pappa betalar" tai on antanut perinnön tai auttanut hyvään asemaan.
Ja tuon voit soveltaa opiskelijoihinkin, Teologiantohtorin paikkojakaan ei enää ole, kun ei ole varaa palkata.
Siinä ei menetetä mitään mutta pahinta on että tietotekniikantohtoreillakaan ei ole enää paikkoja eikä virkoja.Olen vaikka kuinka monta kertaa sanonut, että en ymmärrä tätä veroalea. Minäkin jolla on vakityö, olen valmis maksamaan palkastani enemmän veroa, jos se turvaisi näiden kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten paremmat olot. Kyllä töissä oleva pärjää vaikka saisi muutaman satasen kuussa vähemmän käteen. Totta hitossa verokertymä pienenee jos palkansaajien verotusta aina vaan helpotetaan. Mutta siten kai turvataan kaupan kasvu...
Nyt tämä "lama" on helpoin tapa siivota työpaikoilta pois kaikki epämieluisat tyypit. Sanotaan vaan laman varjolla irti ja parin vuoden päästä, kun aika on parempi, saadaan ottaa töihin joko tämä sama tyyppi, uutena työntekijänä, ilman mitään entisiä etuja. tai sitten joku ihan uusi, mieleisempi kaveri.
Köyhä kansa köyhtyy entisestään ja rikkaat rikastuu ja vaurastuu. Näin se nyt menee ja näin kapitalisti on sen suunnitellut menemään... - viiskytjarisat
Eduskunta on järjestelmällisesti koko 90 -luvun heikentänyt lapsiperheiden asemaa. Euroopan tilastoissa olemme hännillä. Nyt sitten itkevät, kun kansa ei ole tehnyt ja hoitanut riittävästi lapsia ikäihmisiä hoitamaan ja eläkkeitä maksamaan. Juppiyhteiskunnan ovat nämä poliitikot siis rakentaneet.
Eläkejärjestelmä on iso kuppaus päätöksentekijöiltä. Selittävät siellä sun täällä, miten ne, jotka maksavat paljon saavat isot eläkkeet. Koko työuran aikaista palkkaa ei vieläkään käytetä niillä, jotka nyt lähtevät eläkkeelle. Johtajat lähtevät eläkkeelle JOPA 4 viimeisen vuoden ansioiden perusteella. Ja kansa maksaa järjettömiä. Kansa maksaa myös näiden johtajien leskille sellaisia eläkkeitä, joista itse voivat vain haaveilla. Ja näiden eläkkeistä eivät ole maksaneet eläkejärjestelmään penniäkään. Ja kansa maksaa........
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1272004
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1011762Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?831591Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy611434Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331132- 1091063
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm511043Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471036- 731026
Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44983