Etelä-Somalian, eiku Etelä-Savon radiossa paljastuu karu totuus.
Siellä todetaan norpasta olevansa "sukunsa viimeinen".
Saimaan norppa nimenomaan on YKSI SUKU joka rutsaa keskenään hömelöitä jälkeläisiä jotka kuolevat verkkoihin jos eivät kuolleet jo jäälle...
TÄYSIN SAMA LAJI elää Laatokassa, mutta luonnonsuojelijat eivät anna uutta verta saimaannorpan SUVULLE!
Verkkokiellon kannattajat ja vapaaehtoisen suojelun vastustajat ja siirtoistutusen vastustajat olette tietämättömyydessänne ELÄINRÄÄKKÄÄJIÄ!
"Sukunsa viimeinen?"
16
649
Vastaukset
- oikea luonto
Miksi luonnonsuojelijat vaativat norpanpoikia tuuppaamaan systeriään?
Itse olen OIKEA luonnonsuojelija enkä yritä myydä kirjoja luontoelukoista saadakseni juomarahoja vaan haluan että norpanpojat saavat kunnolla Laatokan venakkoa!- Kai Kaihomieli
Ovathan Saimaannorppa ja Laatokannorppa olleet erillään melkoisen tovin. Siinä ajassa on tapahtunut molemmille varmasti jotain erilaista kehitystä, mutta onko
sillä merkitystä, se pitäisi tutkia.
Lieneekö kukaan tosissaan kiinnittänyt asiaan huomiota, on noilla luonnonsuojelijoilla muitakin kiireitä. Ja kovasti ovat periaatteen ihmisiä. No tutkijathan tällaiset asiat hoitavat, kiireitä heilläkin. - käsitteistä
Kai Kaihomieli kirjoitti:
Ovathan Saimaannorppa ja Laatokannorppa olleet erillään melkoisen tovin. Siinä ajassa on tapahtunut molemmille varmasti jotain erilaista kehitystä, mutta onko
sillä merkitystä, se pitäisi tutkia.
Lieneekö kukaan tosissaan kiinnittänyt asiaan huomiota, on noilla luonnonsuojelijoilla muitakin kiireitä. Ja kovasti ovat periaatteen ihmisiä. No tutkijathan tällaiset asiat hoitavat, kiireitä heilläkin.Kyllä pitäisi olla käsitteet kohdallaan jos kovasti "luonnonsuojelijat" propagandallaan haluavat itselleen .
Kesäisin järjestetään paljon SUKUjuhlia. Ei ne ole mitään LAJIjuhlia.
(Ovathan afrikkalaiset ja pohjoiseurooppalaiset olleet erillään toisistaan ja silti ovat samaa lajia. Eivät tienkään ole sukua, elleivät mene naimisiin ja sitä kautta sitten)
Saimaannorppa on rutsainen sukuhaara eikä mikään erillinen laji. Lajin tunnuspiirre on, että siihen kuuluvat kykenevät tuottamaan sukukypsiä jälkeläisiä.
Esimerkiksi lammas ja ihminen eivät ole samaa lajia.
Saimaannorpasta on haluttu vain tehdä oma laji, koska sillä ovat professorit ja muut puliveivarit päässeet rahastamaan ja tiedemaailmassa ylpeilemään.
Ikävä todeta, että Laatokan norppa ja Saimaan norppa ovat ihan sitä sama lajia geneettisesti mutta fenotyyppi voi poiketa elintapojen vuoksi. Saimaalla laji on lihava koska täällä on paljon muikkua mutta Laatokassa pienempi koska siellä eivät pääse tällaisiin muikkuparviin käsiksi.
- asia kiinnostaa
En tiedä, riittääkö tämä keskustelu toimenannoksi mutta olisi aika hyvä juttu jos Metsähallitus nyt tiedottaisi saimaannorpan geneettisen tilanteen.
Ja jos ei ole tutkimusta, niin luulen, että tehdään nyt kompromissi niin:
-Ei pakkoja
-Anttila antaa teille rahaa DNA-tutkimuksiin
Jatkorahat tulee istutuksiin ja karanteeniin Laatokonnorpista. Medvedeviä ja Putinia on asiassa jo delegoitu. Suomi on maksamassa luonnonsuojelujärjestöille varatuista rahoista puolet Laatokan norpan tutkimukseen.- KÄSKYNHALTIJA
Luulen, että tuo ehdotuksesi olisi paras ratkaisu.
- Lajibiologi
Kyllä asia on niin, että tästä (Pusa Hispida) norpasta on samaa lajia Laatokassa, Äänisessä ja Saimaalla, sekä myös suolaisessa vedessä Itämerellä.
Norppa on erittäin utelias ja pääsee ylävesiin.
On todella törkeää, jos norppaa "sukurutsataan".
- mulla ei vielä oo
Voisiko Anttila lähettää sellaisia kivoja tarroja:
"Duunaa siskoos, niin norppakin tekee"
"Mitä serkumpaa - sen herkumpaa"- Delfoin apina
...ennustan, että maatalousministeri Anttila sanoo:"asia on nyt loppuunkäsitelty ja suomi ryhtyy koviin toimenpiteisiin. Taskinen palkataan valtion rahoilla "ikuiseksi virkamieheksi". ja piste.
...on myös heinolan pelle sukunsa viimeinen. Kaverilta paukahti nivuset kun kusi vuonna 1989 muuntajaan.
- HeinolaBoy
Näin pääsi käymään. Myös äänilajini nousi kirkkaaksi.
- kuten Saimaalla
tuskinpa Heinolassa tarvitsee siskoaan duunata kuten luonnonsuojelijat haluavat.
- HeinolaBoy
Vaan se on nakertanut sen terävillä Norpan hampailla poikki valtaisassa hengkisessä tuskassa välittömästi ja RAVistanut hampaiden välit lopuksi tyhjäksi Kuutinnahka pöksyihinsä, ennen pyllistystä sukunsa viimeiselle jäsenelle ja Kaakonlammen Pyhimykselle Kennel Takajätökselle
- haukiniemi
HeinolaBoy kirjoitti:
Vaan se on nakertanut sen terävillä Norpan hampailla poikki valtaisassa hengkisessä tuskassa välittömästi ja RAVistanut hampaiden välit lopuksi tyhjäksi Kuutinnahka pöksyihinsä, ennen pyllistystä sukunsa viimeiselle jäsenelle ja Kaakonlammen Pyhimykselle Kennel Takajätökselle
miks ei hulia suojella on sentään naapuri eikä suvun jatkaja naarasta ole näkynyt
- Heinolan Rakki- RAVistin
haukiniemi kirjoitti:
miks ei hulia suojella on sentään naapuri eikä suvun jatkaja naarasta ole näkynyt
Meitä vain kahta Heinolan sekarotuista ja matalajalkaista kapista Koiraa kannattaa suojella, vaikka meidän nimemme on Huli ja Vili. Meille riittää Serti ja matokuuri, suvun jatkajan ollessa aina meillä valmiinä kuskin paikalla:)
- saddi
haukiniemi kirjoitti:
miks ei hulia suojella on sentään naapuri eikä suvun jatkaja naarasta ole näkynyt
Eihän Huli yksin asu,vaan naispuolisen ihmisen kanssa.Talvisin ovat jopa kinostaneet talon seinät aidolla lumella,joten lämmintä "pesässä"pitäisi riittää!!
P.S.Toivottavasti Harjun tilalta kajahtaa taas juhannuksena tutut Hulin Hurriganes-soundit,kuten menneinä vuosina!
- M. saaresta
En ikinä enää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514