kelan pa

laakso9

kela ei maksa sairaspäivä rahaa koska en syö tarpeeksi lääkkeitä pitäs syödä yli sata pillerii kuussa sen takia hylätty päätös onse kumma laitos vaikka ei olis kättä olenkaan ni päättävät joku kameli tekee omiaan että missä on kelan päättäjien ja työn tekiöiden vastuu tekiä kumminkin luokitellaan työ kyvyttömäksi

PÄÄTÖS SAIRAUSPÄIVÄRAHASTA

Olette hakenut sairauspäivärahaa 9.5.2009 jatkuneen
työkyvyttömyyden perusteella.

Hakemuksenne 9.5.2009 - 21.6.2009 on hylätty.

Perustelut
Hakemuksenne on hylätty, koska Teitä ei esitetyn selvityksen
perusteella voida pitää työkyvyttömänä. Työkyvyttömyydellä
tarkoitetaan sellaista sairaudesta johtuvaa tilaa, jonka kes-
täessä henkilö on kykenemätön tekemään tavallista työtään tai
työtä, joka on siihen läheisesti verrattavaa.

Olette työ- ja elinkeinotoimistossa työnhakijana hakien henki-
lökohtaisen avustajan, talonrakennustyöntekijän, rakennusalan
sekatyöntekijän ja varastotyöntekijän työtä.

Esitetyssä lääkärinlausunnossa kuvataan oikean olkapään alueen
kipua ja liikerajoitetta. Kelan lääkeostorekisterissä ei kui-
tenkaan näy kipulääkeostoja viime kuukausina.
Ultraäänitutkimuksessa kuvataan jännerepeämä ja röntgen-
kuvassa vähäinen kuluma ja murtuman jälkitila.

Olette työrajoitteinen, mutta sairausvakuutuslain tarkoittamaa
työkyvyttömyyttä ei ole todettavissa.

Lainkohdat
Sairausvakuutuslaki 8 luku 4 § 2 mom.

että missä vika minussako

16

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vain menee

      Jos sairautta ei hoideta hoitavan lääkärin ohjeiden mukaan, voidaan päiväraha hylätä.
      Lääkärit määräävät hoidon, lääkityksen ja kuntoutuksen ns. käypähoito-suositusten mukaan. Päivärahan yksi myöntökriteeri on näiden suositusten noudattaminen.

      Oliko diagnoosisi pelkkä kipudiagnoosi. Jos ei, niin vika taitaa olla lääkärinlausunnossa.
      Pyydä Kelasta tuloste asiakirjoista ja tarkista että saat mukaan myös asiantuntijjalääkärin kannanoton. Sitten tekemään valitusta tai uutta hakemusta.
      Näytä sitä Kelan asiantuntijalääkärin kannanottoa lääkärillesi, että hän pystyy sanomaan asiasta painavan sanansa.

    • Voisi

      Kuvitella että sitä vikaa on sinussa, koskapa alun alkujaan olet mennyt lääkärin juttusille :) Vuodesta toiseen kun seuraa noita yxmuotti päätöksiä, alkaa ajatukset kohdistua päätöksen tekijöihin, joille kaikki on normaalia paitsi omalle kohdalle sattuessa. Pääsyyllisiä on kuitenkin useampia: Ensinnäkin ne heput, jotka keksivät kopiokoneen, sekä Bill Gates&co, jotka kehittelivät tekstin muokkausta ja tallentamista. Lopputulos on se ettei päätöksentekijän tarvitse paneutua asiaan kovinkaan vakavasti, koskapa vastineet ovat valmiina. Jos yhteen päätökseen käytettäisiin aikaa edes sen verran kuin tämän jorinan kirjoittaminen kesti, saattaisi olla että jonkinmoinen idea lamppu saattaisi syttyä virkailijan ajukopassakin

    • Viik

      Näin se vain menee. katso diagnoosisi "Käypä hoito"-nettisivuilta, Kelan virkailija katsoo sen tosi tarkkaan ja jos hoito ei ole sen mukainen, ei ole edellytyksiä sairaspäivärahaankaan.

      Sitä en tiedä, miten tuo työrajoitteinen pitäisi ymmärtää.
      Jos pyytäisit työkykyselvittelyä, olisiko siitä apua? Anotaan työeläkelaitokselta ammatillisena kuntoutuksena. Ei siis Kela tai muu, jos olet ollut työssä.

    • jorinaa

      tullut minullekkin, varmaan kaikkiaan kolme kertaa-sanasta sanaan samat alkusävelet. Itselläni on 7 erilaista työkyvyn alentavaa sairautta/vammaa, mm. mortonin neuralgia, rasitusastma, krooninen tulehdus/kalkkeumaa olkapäässä, selän alimman nikaman välilevyn rappeumaa ymym.
      Vaivoista 4 on sellaisia, jotka aiheuttavat jatkuvaa kovaa kipua, jalkojen päällä ei saata kauan aikaa olla, ja istuessakin kivut piinaavat.
      Sairaslomaa on, (jatkuva) B-lausunnot ovat asiallisia, hyviä, erikoislääkärien antamia.
      Nythän on säästötalkoot, ja sairaat ovat oiva säästökohde.
      Enpä olisi uskonut, että yhteiskunta kohtelee raskasta työtä tehneitä ihmisiä, pahemmin, kuin rikollisia.

      • monta sairautta

        Olen silti työssä ja haluan olla eläkeikään saakka. Minullakin on lasahtanut kaksi välilevyä, iskias vaivaa, nivelpsori, keuhkosarkoidoosi, verenpine ja sydämen vajaatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta, lonkka on kulunut ja aikanaan odotettavissa tekonivel, DLE, toistuvia niveltulehduksia. Tulikohan edes kaikki muistettua ? Lääkkeet pitää vain muistaa ottaa ajallaan.
        Sairausloman olen saanut aina tarvittaessa. Hakemuksen täytän tarkkaan eikä koskaan ole hylätty. Sairauslomia on vaivoista ja kivuista huolimatta ollut melko vähän. Kivut on välillä kovia, mutta niitä on olin sitten töissä tai kotona.

        Ensimmäinen niveltulehdus tuli 22-vuotiaana. En ajattele vielä eläkettä vaikka ikää 58 vuotta. Kun menen lääkäriin, niin menen sitä varten että saan parantavan hoidon, sillä lääkärin ensisijainen tehtävä on auttaa paranemaan.

        En ole korvaamaton työssä, mutta niin kauan kuin pää ja kädet toimii, olen töissä.
        Työnantaja on aktiivisesti hankkinut työtä helpottavia työvälineitä. Viimeksi sähköllä toimivan työpöydän. Sellaisen joka napilla nousee ylös ja voin työskennellä seisten välillä. Käytössäni on kolme työtuolia. Työhuoneeseeni on asennettu DLE-sairauden vuoksi loistevaloihin suodatinkalvot ja ikkunoihin myös auringon haitallisten säteiden takia.


      • ***
        monta sairautta kirjoitti:

        Olen silti työssä ja haluan olla eläkeikään saakka. Minullakin on lasahtanut kaksi välilevyä, iskias vaivaa, nivelpsori, keuhkosarkoidoosi, verenpine ja sydämen vajaatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta, lonkka on kulunut ja aikanaan odotettavissa tekonivel, DLE, toistuvia niveltulehduksia. Tulikohan edes kaikki muistettua ? Lääkkeet pitää vain muistaa ottaa ajallaan.
        Sairausloman olen saanut aina tarvittaessa. Hakemuksen täytän tarkkaan eikä koskaan ole hylätty. Sairauslomia on vaivoista ja kivuista huolimatta ollut melko vähän. Kivut on välillä kovia, mutta niitä on olin sitten töissä tai kotona.

        Ensimmäinen niveltulehdus tuli 22-vuotiaana. En ajattele vielä eläkettä vaikka ikää 58 vuotta. Kun menen lääkäriin, niin menen sitä varten että saan parantavan hoidon, sillä lääkärin ensisijainen tehtävä on auttaa paranemaan.

        En ole korvaamaton työssä, mutta niin kauan kuin pää ja kädet toimii, olen töissä.
        Työnantaja on aktiivisesti hankkinut työtä helpottavia työvälineitä. Viimeksi sähköllä toimivan työpöydän. Sellaisen joka napilla nousee ylös ja voin työskennellä seisten välillä. Käytössäni on kolme työtuolia. Työhuoneeseeni on asennettu DLE-sairauden vuoksi loistevaloihin suodatinkalvot ja ikkunoihin myös auringon haitallisten säteiden takia.

        VArmaan huomasit, että kyse raksatyöntekijästä, ei konttorityöntekijästä..


      • Nivelvaivainen
        monta sairautta kirjoitti:

        Olen silti työssä ja haluan olla eläkeikään saakka. Minullakin on lasahtanut kaksi välilevyä, iskias vaivaa, nivelpsori, keuhkosarkoidoosi, verenpine ja sydämen vajaatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta, lonkka on kulunut ja aikanaan odotettavissa tekonivel, DLE, toistuvia niveltulehduksia. Tulikohan edes kaikki muistettua ? Lääkkeet pitää vain muistaa ottaa ajallaan.
        Sairausloman olen saanut aina tarvittaessa. Hakemuksen täytän tarkkaan eikä koskaan ole hylätty. Sairauslomia on vaivoista ja kivuista huolimatta ollut melko vähän. Kivut on välillä kovia, mutta niitä on olin sitten töissä tai kotona.

        Ensimmäinen niveltulehdus tuli 22-vuotiaana. En ajattele vielä eläkettä vaikka ikää 58 vuotta. Kun menen lääkäriin, niin menen sitä varten että saan parantavan hoidon, sillä lääkärin ensisijainen tehtävä on auttaa paranemaan.

        En ole korvaamaton työssä, mutta niin kauan kuin pää ja kädet toimii, olen töissä.
        Työnantaja on aktiivisesti hankkinut työtä helpottavia työvälineitä. Viimeksi sähköllä toimivan työpöydän. Sellaisen joka napilla nousee ylös ja voin työskennellä seisten välillä. Käytössäni on kolme työtuolia. Työhuoneeseeni on asennettu DLE-sairauden vuoksi loistevaloihin suodatinkalvot ja ikkunoihin myös auringon haitallisten säteiden takia.

        Sinulle niin minullakin on, raskasta ruumiillistä työtä ei voi verrata kevyeen toimistotyöhön. Itse olen saanut nivelrikkoja ennen aikaisesti,mutta kykenen ainoastaan istumistyöhön, älä sinäkään vähättele muiden vaivoja. Kaikki tuki tälle raksaihmiselle.


      • .......
        Nivelvaivainen kirjoitti:

        Sinulle niin minullakin on, raskasta ruumiillistä työtä ei voi verrata kevyeen toimistotyöhön. Itse olen saanut nivelrikkoja ennen aikaisesti,mutta kykenen ainoastaan istumistyöhön, älä sinäkään vähättele muiden vaivoja. Kaikki tuki tälle raksaihmiselle.

        voi verrata toimistotyötä raskaaseen ruumiilliseen työhön, jossa on pystyttävä olemaan jalan päällä koko päivä.
        Minä en olisi edes ilennyt tuota kannanottoa kirjoittaa, missä vielä mainostettiin, miten vähillä sairauslomilla pärjää.
        Kaikilla ei vain ole sitä mahdollisuutta, että työnantajalla olisi kevyempää työtä tarjolla.
        Kyllä tässä yks ja toinen sairas haluaisi olla osa työyhteisöä , kuulua yhteiskuntaan ja olla elämässä kiinni.
        Se ei ole ollenkaan helppoa psyykkisestikään jäädä työelämästä pois ja vielä ennen aikojaan, eikä siihen ole osannut edes valmistautua.
        Kriisin paikka on eläkkeelle jäämisessäkin, varsinkin silloin, kun on viihtynyt työssään,vaikka olisi pystynyt olemaan loppuun asti, sen verran suureen tyhjiöön tippuu.


      • ihmisellä
        monta sairautta kirjoitti:

        Olen silti työssä ja haluan olla eläkeikään saakka. Minullakin on lasahtanut kaksi välilevyä, iskias vaivaa, nivelpsori, keuhkosarkoidoosi, verenpine ja sydämen vajaatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta, lonkka on kulunut ja aikanaan odotettavissa tekonivel, DLE, toistuvia niveltulehduksia. Tulikohan edes kaikki muistettua ? Lääkkeet pitää vain muistaa ottaa ajallaan.
        Sairausloman olen saanut aina tarvittaessa. Hakemuksen täytän tarkkaan eikä koskaan ole hylätty. Sairauslomia on vaivoista ja kivuista huolimatta ollut melko vähän. Kivut on välillä kovia, mutta niitä on olin sitten töissä tai kotona.

        Ensimmäinen niveltulehdus tuli 22-vuotiaana. En ajattele vielä eläkettä vaikka ikää 58 vuotta. Kun menen lääkäriin, niin menen sitä varten että saan parantavan hoidon, sillä lääkärin ensisijainen tehtävä on auttaa paranemaan.

        En ole korvaamaton työssä, mutta niin kauan kuin pää ja kädet toimii, olen töissä.
        Työnantaja on aktiivisesti hankkinut työtä helpottavia työvälineitä. Viimeksi sähköllä toimivan työpöydän. Sellaisen joka napilla nousee ylös ja voin työskennellä seisten välillä. Käytössäni on kolme työtuolia. Työhuoneeseeni on asennettu DLE-sairauden vuoksi loistevaloihin suodatinkalvot ja ikkunoihin myös auringon haitallisten säteiden takia.

        on sairausloma-jatkuva sellainen, hän = yhtäkuin työkyvytön. Ihmisten kivut, vaivat, sairaudet jne..ovat hyvinkin erilaisia-ei ole olemassa mittaria, joilla näitä mitataan. Jokainen tietää oman jaksamisensa.
        Itselläni on jälkikasvua, yksi lapsista erityislapsi, joka tarvitsee todella paljon hoivaamista/huoltamista, niin kauan, kun kotona asuu.
        Hyvä, kun kotityöt jaksan tehdä (välillä saa lepäillä-onneksi) näitä ei kukaan muu tee, vaikka sairas olenkin, pakko ne on tehdä-siivoukset, kaupassakäynnit, pyykinpesut, ruuanlaitot ym.ym.
        Työelämässä ollessani työ oli erittäin raskasta, painavien kuormien kärräämistä, nostelua, kyykistelyä, sekä jatkuvaa jalkojen päälläoloa. Työstäni sain kaikki kropan vaivat, ja niitä räpsähti monta, kivuliasta sellaista.
        Se, jonka kunto kestää työssäolemisen, niin siitä vaan-kaikkien ei kestä.


    • repalee

      tiesin kyllä että kela kusettaa nutta en uskonut että näinkin kovasti

    • saanut Kelasta

      samanlaisen päätöksen ja useampaan kertaankin. Söin kyllä lääkkeitä, mutta en ollut Kelan mielestä syönyt tarpeeksi jotain tiettyä lääkettä. Hohhoijaa... Itseasiassa oli kiva huomata, että teksti on ihan sama, joka mullekin tuli, ainoastaan sairaus oli vaan eri. Kopiokoneet ne ovat mukava keksintö... En ota kantaa kenessä on vikaa, sen verran Kelan kanssa kuitenkin karhunpainia vedetty, että onhan se touhu kuin neuvostoajoilta yhtä byrokraattista.

    • Mekaanikko

      Minullakin on todettu magn.kuvissa olkapään lihasten repeämää, tulehdusta, kalkkeutumaa ja kulumaa, lisäksi TOS (Thoracic Outlet Syndrome) tuossa solisluun luona. Nyt olen saanut tilanteen rauhoittumaan piiiitkällä levolla ja alkamalla tehdää raskaampia kotitöitä hissuksiin omaan tahtiini ja oman jaksamiseni mukaan. Tarkkana vaan saa olla tässä kuntouttamisessa, kun särky tulee helposti kaveriksi eikä taas alettuaan meinaa lakata ennenkuin vuorokauden kuluttua ja sen seuraavan yön saa valvoa.

      En siis minäkään syö lääkärin minulle ehdottamia (huom. en edes käytä sanaa MÄÄRÄÄMIÄ) tulehduskipulääkkeitä vaan "vain" Buranaa kuuriluontoisesti. Otan kolmesti päivässä 800mg 7-10 pvän ajan, välillä haudon kylmällä ja käytän niitä mobilatin-sukuisia salvoja. Koen, että reseptilääkkeet ovat niin järkyttäviä myrkkyjä, että käsikauppalääkkeet saavat luvan kelvata. Missäänpä ei siis minullakaan näy, että käytän kipuihini lääkkeitä.

      En tiedä auttaako tämä sepustus aloittajaa yhtään, mutta minä yrittäisin valituksessani vedota just tuohon: on ihan eri asia oleilla rauhassa kotona ja tehdä asioita omaan tahtiinsa jaksamisensa ja kipujensa mukaan kuin resuta töissä kiireessä ja pakkotahtisesti! Aika auttaa parantamaan vammat (minun tapauksessani ainakin), mutta sitähän ei tunnetusti tämän päivän työelämässä ole.

      • hoh,hoijaa

        pakko syödä, voihan ne silti hakea apteekista!!


    • Kivut pois

      Vika nimenomaan on sinussa. Miksi et syö lääkkeitä ja hoida itseäsi?
      Jos sinulla on kiputila olkapäässä, joka estää työnteon, miksi ihmeessä kitkuttelet ilman lääkkeitä? Eikö lääkäri ole määrännyt sinulle kipulääkkeitä? Jos ei, mene toiselle lääkärille tai uudestaan vaikka sille samalle ja kerro kivuistasi ja siitä, että KIPU ESTÄÄ TYÖNTEON.
      Ensin pitää yrittää hoitaa itseään niin hyvin kuin mahdollista ja ottaa tarjottu apu vastaan. Sen jälkeen, jos et edelleenkään pysty työhön, voit hakea sairauspäivärahaa.

      • Ei oikeutta.mihinkää

        Täällä kans vaivainen ja samat hienot Kelan päätökset,jo monettako lie kertaa.Lääkkeillä voi,tai ei voi parantaa.Lääkkeillä hoidetaan seurauksia,ei syytä. Sattumoisin ei "kovat" lääkkeet auta,ja lisäksi tulee oireita,esim.huimaus,paha olo yms. Miksi tehdä niillä lisää ongelmia? Kivussa itsessään on jo tarpeeksi kestämistä.


    • pepperone

      Minulle tuli kielteinen päätös sairauspäivärahasta joutuessani jalkaleikkaukseen varpaiden virheellisen asennon takia. Perusteluna oli se, että olen täyttänyt 70 vuotta ja siis yli 68- vuotta ja silti ollut tähän asti täyspäiväisesti työelämässä.
      Kyllä päättäjien hurskaat puheet siitä, miten pitäisi olla mahdollisimman pitkään töissä saivat huutia. Ei tämä ole silti mitään uutta, näin meitä käsitellään ala-arvoisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe