Onko olemassa millaisia ammattiliittoja tietokoneasentajille ja tietoliikenneihmisille?
Toimihenkilöunioniin en liity!!! Se TU on läpimätä ja korruptoitunut mätäpaise ja sen oma lehmä ojassa olevat rakkikoirat saa paljon tuhoa aikaan!
Onko jotain muuta johon tietokonealan ja tietoliikenteen ammattilaiset voisivat liittyä jäseneksi? Esim. SAK:n puolella?
Onko mitään liittoa IT-asentajille?
11
533
Vastaukset
- Osa.
Suurin osa IT-ihmisistä kuuluu Ertoon.
- hölöttäjä222
olisiko ytk.fi mitään...?
- ap.
ja huomasin että on myös SAK-lainen Sähköliittokin. En tyrmää YTK:ta joten sekin on vakavasti harkinnassa vaikka ei olekaan "liitto" vaan kassa. Tietääkseni myös YTK avustaa lakimiehellään jos tulee esim. joku laiton irtisanominen joskus kohdalle. En tarvi mitään kissanristiäisiä ym joita tavalliset ammattiliitot järjestää (ja siihen niiden rahat kuluukin ja jäsenmaksut kalliita), peruspalvelut kuten työttömyyskassa ja lakimies riittäisi.
- Sinulle paras
ap. kirjoitti:
ja huomasin että on myös SAK-lainen Sähköliittokin. En tyrmää YTK:ta joten sekin on vakavasti harkinnassa vaikka ei olekaan "liitto" vaan kassa. Tietääkseni myös YTK avustaa lakimiehellään jos tulee esim. joku laiton irtisanominen joskus kohdalle. En tarvi mitään kissanristiäisiä ym joita tavalliset ammattiliitot järjestää (ja siihen niiden rahat kuluukin ja jäsenmaksut kalliita), peruspalvelut kuten työttömyyskassa ja lakimies riittäisi.
Siinä tapauksessa sinulle sitten lienee paras tuo YTK.
Sieltä tosiaan saa lakiapua, kun maksaa sen lisämaksun, joka muistaakseni on 15€/vuosi. Joka tapauksessa se oli joko tuo tai 25€/vuosi. En muista tarkkaan.
Itsellänikään ei ole haluja maksaa liittojen kaikenmaailman rillutteluja. - liiton jäsenyys parempi
Sinulle paras kirjoitti:
Sieltä tosiaan saa lakiapua, kun maksaa sen lisämaksun, joka muistaakseni on 15€/vuosi. Joka tapauksessa se oli joko tuo tai 25€/vuosi. En muista tarkkaan.
Itsellänikään ei ole haluja maksaa liittojen kaikenmaailman rillutteluja."vakuutuksesta ei korvata vakuutetun maksettavaksi tuomittuja tai sovittuja vastapuolen oikeudenkäyntikuluja" Eli jos häviät, maksat itse irtisanomisriitasi.
http://www.ytk-yhdistys.fi/index.asp?id=267&docid=390
Lakiapua tarjotaan yksityisistä lakitoimistoista, joissa joka minuutti maksaa.
"YTK-Yhdistys ei tarjoa työsuhteisiin liittyvää juridista neuvontaa. YTK-Yhdistys ei ole ammattiliitto, eikä ota kantaa työehtosopimusten tulkintaan tai yksittäisiin työsuhderiitoihin."
http://www.ytk-yhdistys.fi/index.asp?id=286 - Riiviönrauta
Sinulle paras kirjoitti:
Itsellänikään ei ole haluja maksaa liittojen kaikenmaailman rillutteluja....liitto on kannattavampi monipuolisine palveluineen. Hinta tuskin lienee mikään peruste valinnalle, liiton maksut vähennetään verotuksessa. Mitä nämä 'kaikenmaailman rilluttelut' muuten ovat kysyy nimimerkki 'onko minua kusetettu jo yli 20 vuotta'...
-Rr - Sinulle paras
Riiviönrauta kirjoitti:
...liitto on kannattavampi monipuolisine palveluineen. Hinta tuskin lienee mikään peruste valinnalle, liiton maksut vähennetään verotuksessa. Mitä nämä 'kaikenmaailman rilluttelut' muuten ovat kysyy nimimerkki 'onko minua kusetettu jo yli 20 vuotta'...
-RrKuulun kyllä itse liittoon, mutta kerroppa mitä palveluja se tarjoaa?
Olen ollut työelämässä yli 25 vuotta, enkä kertaakaan ole tarvinnut noita mainitsemiasia "palveluita" liitolta. Itse asiassa en ole ko aikana kertaakaan ollut edes yhteydessä liittoon.
Liityin siihen aikoinaan ensimmäisessä työpaikassani, kun silloinen luottamusmies löi paperit kouraan.
Aivan hyvin olisin voinut olla koko ajan YTK:n jäsen, jos silloin tuollainen olisi ollut olemassa.
Palkkani ja muut työehtoni olen aina neuvotellut itse. Ei siinä ole liittoa tarvinnut avuksi. Ja hyvin on pärjätty. - bensaa suonissa
Sinulle paras kirjoitti:
Kuulun kyllä itse liittoon, mutta kerroppa mitä palveluja se tarjoaa?
Olen ollut työelämässä yli 25 vuotta, enkä kertaakaan ole tarvinnut noita mainitsemiasia "palveluita" liitolta. Itse asiassa en ole ko aikana kertaakaan ollut edes yhteydessä liittoon.
Liityin siihen aikoinaan ensimmäisessä työpaikassani, kun silloinen luottamusmies löi paperit kouraan.
Aivan hyvin olisin voinut olla koko ajan YTK:n jäsen, jos silloin tuollainen olisi ollut olemassa.
Palkkani ja muut työehtoni olen aina neuvotellut itse. Ei siinä ole liittoa tarvinnut avuksi. Ja hyvin on pärjätty.ja välillä kyselen luottamusmieheltä asioita. Sekin on kyllä jäsenetu.
http://www.tietoala.fi/jasenedut/jasenedut/ - Riiviönrauta
Sinulle paras kirjoitti:
Kuulun kyllä itse liittoon, mutta kerroppa mitä palveluja se tarjoaa?
Palkkani ja muut työehtoni olen aina neuvotellut itse. Ei siinä ole liittoa tarvinnut avuksi. Ja hyvin on pärjätty....kerran työnantajapuoli on yrittänyt kusettaa oikein olan takaa, viimeksi jokunen vuosi sitten olisi tullut railakkaasti takkiin palkassa, jollei olisi ollut liiton tukea takana, YTK ei olisi siinä väännössä auttanut mitään, sillä sen lakipalveluita ei silloin ollut olemassakaan, ainoastaan työttömyyskassapalvelut...
-Rr
- Anonyymi
Moi
Mikä on It liito ja mikä on tavallisesti keski palkka IT ammattissa on - Anonyymi
Mikä on tavallisesti palkkamuoto IT ammattissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877