Pakkotyökierto

jiitu

Onko kellään kokemusta työnantajan keksimästä kivasta "uudistuksesta" nimeltä työkierto?

Meillä kaupunki ilmoitti hoitoalan työntekijöille jatkuvasta ja säännöllisestä työkierrosta ja käytti infossa hienoja ilmaisuja, kuten esim. oikeus oppia uutta, mahdollisuus kehittyä, tulevaisuuden haasteet, osaava ja sitoutunut henkilökunta jne. Sitoutumiselle näytän ainakin itse pyllyä, jos joutuu hyppimään paikasta toiseen ilman omaa tahtoa.

Itse olen useamman vuoden kiertänyt paikasta toiseen useilla paikkakunnilla etsien omaa paikkaani. Nyt olen sen löytänyt enkä todellakaan halua lähteä taas kiertolaiseksi. Lähtekööt ne, jotka ovat olleet samassa paikassa yli 10v. En todellakaan kaipaa sitä stressiä, joka siitä kaikesta uuden opettelusta (tarkoitan työntekijöiden, paikkojen, hoidokkien, tapojen, käytäntöjen jne.) seuraa. Mulla on elämäkin ja siinä tarpeeksi tapahtumia. Töitä teen vain rahan takia. En sitäpaitsi edes tee juuri koulutustani vastaavaa työtä, joten lähden kyllä sitten ihan muualle työkiertoon, jos lähden. Tai ehkäpä lähden ihan "omaan" työkiertoon, jälleen kerran.

Ymmärrän kyllä toisaalta työnantajan kannan, mutta pakko on aina pahasta. Ja senkin tiedän, että työnantajalla on omat taka-ajatuksensa työkierron eduista. Kohta työpäivän saa aloittaa kuin tv-sarjojen poliisiasemilla yhteisestä työnjaosta. Työntekijöitä pompotellaan paikasta toiseen sairaslomalaisten paikoksi, koska "paikkahan on jo tuttu työkierrosta".

Kertokaa kokemuksia!

2

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työnkierto normaalia

Meillä kätilöillä työnkierto on normaalia. Tässä meidän yliopistollisessa sairaalassa työvuorot kiertää siten meillä kätilöillä että on synnytysvastaanotossa työskentelyä (eli siis vastaanottamassa naisia, esitutkimukset), salissa työskentelyä (itse synnytyksessä avustaminen), synnyttäneiden ja synnyttämättömien vuodeosastoilla työskentelyä, äippäpolilla jne.

Tuo on työn suola, ehdottomasti, että saa vaihdellen olla eri paikoissa. Pysyy taito yllä joka osa-alueella jota kätilön työssä on sairaalassa.

• aloittaja

Meilläpä työkierto ei ole noin yksinkertainen asia. Työpiste muuttuu fyysisesti toiseen paikkaan, siis taloon. Työtehtävät ovat erilaiset eivätkä välttämättä palvele mitenkään tässä omassa työssä. Vaihtelu virkistää, mutta jos hommat ei toimi ja tulee vastaavia pakotteilta koko ajan, niin ei tarvitse ihmetellä miksi porukka ei viihdy ja vaihtuvuus on suuri. Jo pelkkä työvaatteiden saaminen joissakin pisteissä on täällä pelkkä vitsi. Tuo omat tai ole alasti. Ja työvuoroistakin tulee ongelma, koska kaikki eivät voi/halua tehdä tiettyjä vuoroja tai ovat hakeutuneet juuri tietyn tyyppiseen työhön/vuoroihin kukin omista syistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe