Kertokaas

Vanha Stara

Mikä on jos joku uusi tulee kirjoittelemaan, pitää jokaisen nyppiä jokaisesta kirjoituksesta, ja tahallaankin kait...ymmärtää väärin.
En ihmettele jos uudet viihtyvät huonosti ja antavat takaisin samalla mitalla, kuten pitääkin.
Tai sitten kuten on epäilty on yksi joka ottaa hampaisiin eri nikeillä, ja joskus jopa rekatulla!
Toivon vaan että uudet tulee viihtymään, ei missään tapauksessa lopettaisi.

29

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kaikkialla

Ei tämä ongelma ole kaikilla palstoilla 60 ainakin on aivan tasapuolinen ja siellä keskustellaan,, tulkaa kaikki sinne keitä yritetään hyllyttää!

• Suorastaan rohkea

Suorastaan rohkea aloitus, mutta pelkäänpä ettei tähän tämä vakijoukko ota osaa, tai et siis saa heiltä vastauksia.
        He ovat omineet palstan ja kaikille tulee huomautus jotka vaikuttavat uusina ja erilaisina osanotoillaan.
        Tämä on rohkea teko sinulta Stara.

• ilmeisesti
        Suorastaan rohkea kirjoitti:

Suorastaan rohkea aloitus, mutta pelkäänpä ettei tähän tämä vakijoukko ota osaa, tai et siis saa heiltä vastauksia.
        He ovat omineet palstan ja kaikille tulee huomautus jotka vaikuttavat uusina ja erilaisina osanotoillaan.
        Tämä on rohkea teko sinulta Stara.

kyllästynyt muihin vanhoihin staroihin, jotka linnoittautuneet ja omistutuneet toistensa kehumiselle. Uudet ja vanhat uudistuneet, pitäkää pintanne vaan !

• Hintriika*
        ilmeisesti kirjoitti:

kyllästynyt muihin vanhoihin staroihin, jotka linnoittautuneet ja omistutuneet toistensa kehumiselle. Uudet ja vanhat uudistuneet, pitäkää pintanne vaan !

Uusi olin minä niin kuin jokainen muukin ensimmäisen kerran tänne kirjoittaessaan. En huomannut, että minua olisi hätyytelty sen vuoksi.

• Vanhoja ollaan kaikki, niin että jätin tuon nimimerkkisi etuosan pois.
      En ole kauaa aikaa täällä kirjoitellut, mutta sen olen huomannut, että kun asiallisesti kirjoittaa, niin eipä sorssita, tarkoitan sitä , että me ollaan jo (siis Sinä ja minä) sen verran vanhoja, ettei kovin lapsellinen paskanjauhaminen kiinnosta.

Eipä silti, ei sellainen omasta mielestä hyväkään juttu kaikkia kiinnosta.
      Itsetuntoahan se vaatii noilta politiikoiltakin, jos kukaan ei ole kiinnostunut niiden jutustelusta. Silti nevaan yrittää. Joskus sitten onnistuu ja yhtä äkkiä huomaa, että kasa kuuntelee, eikä heitä mädillä kananmunilla.

Jotkut taas tykkäävät kun kansa heittelee.
      Meitä on niin moneen junaan.

• *Kukkahame*

Olen seuraillut jonkun aikaa, ei ainakaan sitä hyväksytä jos kirjoittelee!
        Huomautuksia satelee, pitää vaan jättää ne omaan arvoonsa, tosiaankin halutaanko ymmärtää väärin vai onko riidan hakuista muutamat vastaukset.
        Sana Kahvipirtti on suojattu, sen mainitseminenkin saa III maailmansodan enteet taivaalle, jotenkin sanoisinko lapsenomaista puuhastelua.
        Siitäkin huolimatta ja sen tähden olen tullut ja jään!
        Kiitos vaan VS sinulle tästä aloituksesta.

• pilvi*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Olen seuraillut jonkun aikaa, ei ainakaan sitä hyväksytä jos kirjoittelee!
        Huomautuksia satelee, pitää vaan jättää ne omaan arvoonsa, tosiaankin halutaanko ymmärtää väärin vai onko riidan hakuista muutamat vastaukset.
        Sana Kahvipirtti on suojattu, sen mainitseminenkin saa III maailmansodan enteet taivaalle, jotenkin sanoisinko lapsenomaista puuhastelua.
        Siitäkin huolimatta ja sen tähden olen tullut ja jään!
        Kiitos vaan VS sinulle tästä aloituksesta.

Alussa kyllä hämmästyin,ja taisin vähän loukkaantuakin,kun tuli kommentteja,joita en
        tajunnut.

Nykyään olen oppinut erottamaan kirjoittajat,joita luen mielelläni,joilla on annettavaa
        lukijoilleen.

Sitten on vielä niin huvittavia kommentteja,että enpä raatsisi tutuiksi tulleita tyyppejä
        vaihtaa vieraisiin.Käyn kyllä muillakin palstoilla joskus lukemassa,jos ehdin:D

Helteistä Helluntaita uusille ja vanhoille staroille.t.pilvi*

• ei sinunkaan
        pilvi* kirjoitti:

Alussa kyllä hämmästyin,ja taisin vähän loukkaantuakin,kun tuli kommentteja,joita en
        tajunnut.

Nykyään olen oppinut erottamaan kirjoittajat,joita luen mielelläni,joilla on annettavaa
        lukijoilleen.

Sitten on vielä niin huvittavia kommentteja,että enpä raatsisi tutuiksi tulleita tyyppejä

kommentteja ole aina helppoa tajuta. mutta nehän oppii kiertämään ja löytämään ne joilla on annettavaa.

• Vanha Stara
        ei sinunkaan kirjoitti:

kommentteja ole aina helppoa tajuta. mutta nehän oppii kiertämään ja löytämään ne joilla on annettavaa.

Ei kaikkia eikä kaikkea ole tarkoituskaan hyväksyä, mutta mielestäni nuo asiattomat huomaukset, ne voisi jättää omaan arvoonsa.
        Kyllä se täällä kehittyy silmä ja tunne siitä mihin kannattaa vastata, ja olla oma itsensä, uusia raikkaita tuulia tämä palsta tarvitsee.
        Tässä hiljan oli aihe joka käsitteli vanhuus/kärttyisyys teemaa, syyttelyä tuntui olevan siinäkin ja minkäs itselleenkään voi kun kiukuttaa.
        Jatketaan uudet ja vanhat, kuitenkin palsta on mukava kun karsii ikävyydet.
        Tervetuloa vaan aivan kaikki halukkaat.

• Yx yksineläjä
        pilvi* kirjoitti:

tajunnut.

lukijoilleen.

Tänne tulen automaattisesti aamukahvini nauttimaan.
        Jo muutaman vuoden olen täällä enimmäkseen lueskellut, silloin tällöin vastaillut.
        Olen kyllä saanut negatiivista huomiota siinä määrin että joku aloitti oikein ketjun siitä, no itsekseni nauroin koko hommalle.
        Tuossa jossain ketjussa luin jonkin sortin aforismeja ja niissä oli kyllä tänne sopivia, joten hymyssä suin kirjoittelen nytkin.
        Itseluottamus paikoilleen ja nuo ilkeilijät jätetään aivan omaan arvoonsa.
        Ilkeilijöistä useampi kirjoittaa rekatulla siistiä ja sitten pelkkää roskaa rekkaamattomalla, ihminen on taidokas takinkääntäjä.
        On niitä sudenkuoppia itse kelläkin ne vain täytyy peittää huolella!
        Jos oikein haluaa pohtia asioita löytyy aiheita ja palstoja, tämä on vapaata tarinaa täällä.

• tehkää jokainen

Lista hyvistä kirjoittajista!

• tehkää jokainen

Lista hyvistä kirjoittajista!

• *Kukkahame*

Voisit aloittaa listauksen!

• ajastin
        *Kukkahame* kirjoitti:

Voisit aloittaa listauksen!

Ei voi tehdä listaa, ei voi. Aivan mahdotonta. Kaikki on niin hurmaavan hyviä. Olisi tylsää jos kaikki olis samaa mieltä.
        Kivat ovatn erilaiset viestit samastakin asiasta, jopa hienotunteisesti kirjoitetut.

• Erilaisuudesta....
        ajastin kirjoitti:

Ei voi tehdä listaa, ei voi. Aivan mahdotonta. Kaikki on niin hurmaavan hyviä. Olisi tylsää jos kaikki olis samaa mieltä.
        Kivat ovatn erilaiset viestit samastakin asiasta, jopa hienotunteisesti kirjoitetut.

Erilaisista asioista ja palikoista on jokaisen meidän elämä ja tarpeet muodostuneet, näemme asioita omalta kantiltamme.
        Siksipä jos joku ei jotain miellytä se pitää ilmaista, ja siinä samalla on hyvä ilmaista myös oma kanta, pelkkä tokaisu on ilkeyttä.
        Siispä perustellaan miksi ei ja miksi taas jossain asiassa kyllä!

• Kyllä täällä sitä "öljyä laineille", tai sanoisinko "vastavirtaa" esiintyy myös "vanhoja" kohtaan.
      Mitä ja kuinka vanhuus palstalla mitataankin. Ehkä sen voi mitata kohdalla alkaneeksi jo 1998, jolloin aloittelin palstalla mukana oloa.

Kokemuksesta voin sanoa vastarinnan silloin olleen paljon vahvempaa kuin nykyisellään.
      Siitä viis, monista pudotuksista huolimatta olen mukana, vaikka haavoja on toki pitänyt nuolla "vanhankin".

Elämän tilanne aikoinaan ajoi tänne purkamaan ajatuksia, keskustelukumppania kun ei ollut joka hetki kuuntelemassa murheitani, eipä iloillekaan jakajaa.
      Persoonakohtaista moitetta, syytöksiä, riitoja ja turhia "suukopuja" ilmenee kaikkialla ja aina. Kaikkia ei voi miellyttää, niin hyvää ei ole olemassakaan.

Nykyisin otan osaa silloin tällöin, lueskelen joskus mielipiteitä ja yritän olla sivussa silloin kun ei ole mitään sanottavaa, mutta sanon suoraan silloin kun sanon.
      Asia on tärkein, ei se kuka sanoo.
      Kiirettä pitää täällä arkisessa tosi elämässä. Harrastuksien parissa ei kaipaa keskustelupalstaa korvikkeeksi ihmiselle, mutta aikoinaan palsta oli itsellenikin kuin henkireikä tynnyrissä.

Toivon mahdollisimman monen löytävän täältä "kuuntelijan ja vastaajan" omaan tilanteeseensa, olkoon se mikä tahansa.
      Täällä on mahdollisuus kysyä ja vastata, kertoa ilot ja surut jaettavaksi.
      Jos kykeneen kirjoittamaan ulos oman pahan mielensä, kertonaan huolensa ja surunsa. Lukemaan ne kirjoitettuna, ajatuksen kautta ilmaistuna, oppii itsekin todentamaan asioita. Se on kuin liikojen kivien poistamista painavasta repusta.
      Jatko on helpompaa kun kuorma kevenee.
      Niin itse olen kokenut palstan vaikutuksen omalla kohdallani, vaikka joskus kuormaan on täällä lisättykin, se on toisarvoinen juttu.

Helluntaita ja kuumaa kesää uusille ja vanhoille.

• *Kukkahame*

Hyvät ja aurinkoiset Helluntai aamut lukijoille ja muillekin.

Kiitos Tuoksuvattu.

Olen huomannut kyllä yhtä ja toista, siksi tuolla aloitellessani tässä ikäryhmässä en käyttänyt rekisteröityä nimimerkkiäni, lukiessani selvisi asioita joihin en ole törmännyt muilla keskustelu palstoilla.
        Kaikkeen tottuu kun en suinkaan ole ainoa joka ei mahdu joukkoon ja olen siitä ihan tyytyväinen, en halua olla nimellinen känkkäränkkä.

Harvojen oikeus on sanoa ilkeitä niihin ei reagoida ainakaan huomautellen, kuten jonkun uuden päivittelyä.

Kirjoitan mielestäni tarpeeksi selvää tekstiä, joten vastuu jää lukijalle.

Sehän on selvää että ihmiset saa olla eri mieltä ja pitääkin, ei kaikille sovi samat vaatteetkaan, mutta ei heitä saa silläkään lytistää ettei teksti juuri ole johonkin ketjuun sopivaa, siksi näitä täällä avataan että mielipiteet tulee esiin.

Onhan täällä keskusteltu ikääntyvien vanhusten kärttyisyydestäkin, silloin kyllä on ollut kaikki mukana, kertomassa kuinka se on ikävää.

Voisinkin ehdottaa että täällä kirjoittamalla saa hiukan purettua kasaumia.

No niin huojennuin Helluntaiksi, huojentukaa tekin ja antakaa toistenkin tuottaa tekstiä.

Suomi on pieni maa, mutta tännekin mahtuu ihmisiä, ikävää olisi joutua yksin kiukuttelemaan, siksi meitä on täälläkin monia!

• Vanha Stara
        *Kukkahame* kirjoitti:

Hyvät ja aurinkoiset Helluntai aamut lukijoille ja muillekin.

Kiitos Tuoksuvattu.

Olen huomannut kyllä yhtä ja toista, siksi tuolla aloitellessani tässä ikäryhmässä en käyttänyt rekisteröityä nimimerkkiäni, lukiessani selvisi asioita joihin en ole törmännyt muilla keskustelu palstoilla.
        Kaikkeen tottuu kun en suinkaan ole ainoa joka ei mahdu joukkoon ja olen siitä ihan tyytyväinen, en halua olla nimellinen känkkäränkkä.

Harvojen oikeus on sanoa ilkeitä niihin ei reagoida ainakaan huomautellen, kuten jonkun uuden päivittelyä.

Kirjoitan mielestäni tarpeeksi selvää tekstiä, joten vastuu jää lukijalle.

Sehän on selvää että ihmiset saa olla eri mieltä ja pitääkin, ei kaikille sovi samat vaatteetkaan, mutta ei heitä saa silläkään lytistää ettei teksti juuri ole johonkin ketjuun sopivaa, siksi näitä täällä avataan että mielipiteet tulee esiin.

Onhan täällä keskusteltu ikääntyvien vanhusten kärttyisyydestäkin, silloin kyllä on ollut kaikki mukana, kertomassa kuinka se on ikävää.

Voisinkin ehdottaa että täällä kirjoittamalla saa hiukan purettua kasaumia.

No niin huojennuin Helluntaiksi, huojentukaa tekin ja antakaa toistenkin tuottaa tekstiä.

Suomi on pieni maa, mutta tännekin mahtuu ihmisiä, ikävää olisi joutua yksin kiukuttelemaan, siksi meitä on täälläkin monia!

Tänään sitten rehkitään helteessä ja muistakaahan suojata sitä ainoaa päätänne, suora auringon paiste ei ole vanhalle terveellistä, siispä lakki päähän.
        Tuleehan sitä mukavaa palautetta, ja siedätyshoitoa, vai millä nimellä tuota nyt kutsuis, kyllä keskustelut on mielipiteiden vaihtoa tästä eteenkin päin.
        Harva on niin taitava että yksin pystyy keskustelemaan, kuuntelemalla toista voi avautua aivan uusiakin ulottuvuuksia.
        Ikä tuppaa tuomaan mukanaan kaikenlaista kyllä harva pääsee ilman mitään sairauksia tai muita liitännäisiä läpi tämän maallisen taivalluksen.
        Tästä vaan jatketaan....

• 00700
        Vanha Stara kirjoitti:

Tänään sitten rehkitään helteessä ja muistakaahan suojata sitä ainoaa päätänne, suora auringon paiste ei ole vanhalle terveellistä, siispä lakki päähän.
        Tuleehan sitä mukavaa palautetta, ja siedätyshoitoa, vai millä nimellä tuota nyt kutsuis, kyllä keskustelut on mielipiteiden vaihtoa tästä eteenkin päin.
        Harva on niin taitava että yksin pystyy keskustelemaan, kuuntelemalla toista voi avautua aivan uusiakin ulottuvuuksia.
        Ikä tuppaa tuomaan mukanaan kaikenlaista kyllä harva pääsee ilman mitään sairauksia tai muita liitännäisiä läpi tämän maallisen taivalluksen.
        Tästä vaan jatketaan....

Ihan hyvä tuo pään suojaaminen, kiitos kun muistutit.

Olen saanut kyllä näitä jo edellä mainittuja huomautuksia minäkin, jätän ne kyllä ihan siihen kun luen, ikävää että ihmiset happanee vanhetessaa.

On täällä mukavia sanan käyttäjiä ja virkeämielisiä, niitä on mukava lukea.

Tänään toivonkin näin helluntain kunniaksi että ilmestyisimme toinen toisillemme kuin onnen apilat, tuoden iloa ja valoa päivään kilpaa auringon kanssa.

• Ulla-Sofia
        00700 kirjoitti:

Ihan hyvä tuo pään suojaaminen, kiitos kun muistutit.

Olen saanut kyllä näitä jo edellä mainittuja huomautuksia minäkin, jätän ne kyllä ihan siihen kun luen, ikävää että ihmiset happanee vanhetessaa.

On täällä mukavia sanan käyttäjiä ja virkeämielisiä, niitä on mukava lukea.

Tänään toivonkin näin helluntain kunniaksi että ilmestyisimme toinen toisillemme kuin onnen apilat, tuoden iloa ja valoa päivään kilpaa auringon kanssa.

Kiitos viimeisestä koska se sitten lie ollutkaan!

Tulin ihan mielelläni kertomaan tuosta onnenapilasta, viime kesänä prässäsin nelilehtisiä ja siihen hiukan vartta, sekä vaaleanpunaisia ja valkoisia apiloita, tekaisin taulun joutessani mökillä, tuli hieno kun itse saan sanoa.

Sitten oli niin monta haluajaa taululle että piti pitää arpajaiset, ja niin saatiin sekin asia järjestykseen.

Kukkia prässäämäällä, minkä meistä moni oppi tekemään kun kasveja oli joka kesä kerättävä, saa kauniita tauluja.

Tänä kesänä aion uurastaa toisen taulun ja ison, kun vain aihe löytyy.

Näillä kertomilla hyvää Helluntaita!

• Toivoo ullamirjami ja Jerrycottoni!

Ennen ullapulla:=)

• *KAIT*

on kylläkin tuo kahden tähden välissä oleva, ilmiselvästi sama kirjoitustapa! No mitäs tuo haitannee, saapihan sitä itsensäkkin tervetulleeksi toivottaa.
      minunkin puolesta TERVETULOA!

• *Kukkahame*

*
        *
        *
        *Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin, tulee kaikki tehdyksi.

• vanha stara

ettei tule epäilys että joku uusi kahvipirtin vastustaja täällä halua pistää kuvioita uusiksi ! Kukahan tämä ois, Ruune vai catikat vai maalaisies vai ????

• Atolfia

täällä yleensä on. En voi moittia ketään erikoisesti. Ainahan joku hieman ilkeilee, mutta ei välitetä " ei Villekään välittänyt", kuten muuan sanonta kuuluu.

Kahvipirttikin voi mielestäni elää elämäänsä. Samanhenkiset siellä kirjoittelee ja hyvä niin.

Jokainen täällä voi löytää oman polkunsa ja viihtyä.

• pilvi*
        Atolfia kirjoitti:

täällä yleensä on. En voi moittia ketään erikoisesti. Ainahan joku hieman ilkeilee, mutta ei välitetä " ei Villekään välittänyt", kuten muuan sanonta kuuluu.

Kahvipirttikin voi mielestäni elää elämäänsä. Samanhenkiset siellä kirjoittelee ja hyvä niin.

Jokainen täällä voi löytää oman polkunsa ja viihtyä.

siksi olenkin aina pitänyt Sinua ystävyyden arvoisena.Toivotan Sinulle ja perheellesi onnellisia kesäpäiviä,ja muutenkin kaikkea hyvää elämääsi.terv.pilvi*

• Vanha Stara
        pilvi* kirjoitti:

siksi olenkin aina pitänyt Sinua ystävyyden arvoisena.Toivotan Sinulle ja perheellesi onnellisia kesäpäiviä,ja muutenkin kaikkea hyvää elämääsi.terv.pilvi*

Nyt meni jo joltain puurot ja vellit sekaisin, mikä siinä on kuumuus vai vanhuus?

Vanha Stara = minä en ole missään vaiheessa maininnut tuota kuuluisaa sumppilaa, ja nyt jo kysellään ettei tule uusi korvikekammarin morkkaaja.

Enpä ihmettele yhtään näillä känttyilijöillä pitääkin olla omat vihamiehet, tuolla konstilla saatte niitä varmasti.

Terveisin Vanha Stara, ja tämän jälkeen hautaan tämän nikin, mikä li kirjoituksia ilmestyy eivät ole tekemiäni..V S

• pehmeä räsy

Pistely ja tahallinen väärin ymmärtäminen pannaan joskus nokkeluuden huumorinkin piikkiin, mutta pohjalla voi paistaa epäluulo ja vastarinta uusia kohtaan. Eristäminen eli se, ettei vastata, on tehokas keino saada joku tuntemaan itsensä ulkopuoliseksi, tervetulotoivotukset ovat joskus onttoa sanahelinää, jota ei käytännössä lunasteta. Jos uusi on vielä hyvä ja laaja-alainen kirjoittaja, se käynnistää suorastaan puolustuskannan , aletaan tutkia rivienvälejäkin, jospa tuo vaikka piilokettuilee. Tai pelätään, että oma kirjoittelu näyttää sen rinnalla vähäpätöisemmältä.

Fraasit erilaisuuden rikastuttavasta vaikutuksesta eivät täällä äheskään aina toteudu, vaan suosikkeja myötäillään ja jopa nimetään.

Vanhalle Staralle kiitos aloituksesta , jokaisessa meissä asuu ainakin pieni Stara.

• *Kukkahame*

Kyllä usein huomaa suoranaisen tikustelun, ei mitään tekemistä huumorin kanssa.

Sen tiedän että enemmän se vaivaa sitä kiukuttelijaa kun ei ota mitään kantaa ;-DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9089
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2749
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2537
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2511
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1895
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1773
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      47
      1308
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      27
      1156
    Aihe