Uusiovaimo

rupeaa hatuttamaan

Kuka tietää miten lakiasiat menevät uusioavioliitossa.
Miehen nimissä asunto. Ja miehellä 2 lasta ,jotka asuvat äidillään.
Olemme naimisisssa ja meillä ei ole avioehtoa.
Rupeaa pikkuhiljaa ''päre kärvenemään'', kun ei tiedä tulevaisuudesta kun sen että jos itse kuolen ensin, saa aviomies 50,000 puhdasta kouraan. Ja saa jäädä asuntoonsa asumaan.

Yli kolme vuotta olen maksellut jo niin paljon kaikkea mm hänen entisten lastensa elatusta ym.ym. että olen maksanut muina laskuina jo yli puolet asunnon reaalihinnasta.

Ja nyt tilanteena että iskeytyi vielä 30,000 korkeakorkoista luottoa, kun mies ei enää saanut pankista lainaa ja oli sotkenut asiansa niin hyvin, että vaimokkeen piti ottaa tuo k.o. summa itselleen velaksi että selvittiin laina, elatus ym kuluista.

Jos nyt rakas mies sattuisi vaikka kuolemaan, kuka tietää miten käy kakkosvaimon, joka ei periaatteessa omista yhtään mitään . Mutta on laittanut kuukausittain elämiseen enemmän kuin mies.

Ja teidossa on että ex käy kimppuun kuin susi. Ja tiedossa on että miehen vanhemmat jättävät kaiken miehen lapsille.

Saattaako käydä niin ,että kun on 15-v maksanut itsensä ruvelle,joku saa mummon ulostettua itse remonyoimasta asunosta kun se on miehen nimissä, vaikka avioehtoa ei olekaan.????

8

1608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

      Kun teillä ei avioehtoa ole, ja kun itse olet varaton, miehen kuoltua saat puolet hänen netto-omaisuudestaan tasinkona avio-oikeuden nojalla. (Loppuosa menee perintönä miehen lapsille, ellei mahdollisesta testamentista muuta johdu.) Elinaikasi saat hallita yhteistä kotianne ja koti-irtaimistoa.

      Miehen velat on hänen jäämistöstään maksettava. Jos niitä paljon on, se voi vaarantaa leskelle kuuluvan asunnon hallintaoikeuden toteutumisen.

    • ..uusiorouva minäkin...

      En ole oikeusoppinut, mutta olisiko tilanteessasi mahdollista, että mies 'myisi' puolet talosta sinulle. Olethan jo ottanut 30 000 euron luoton nimiisi ja maksanut kaikenlaista muuta asunnon edestä. Silloin käsittääkseni omistaisit oman osuutesi ja perisit puolet miehen omaisuudesta. Jos mies on haluton luopumaan puolikkaasta, minusta sinun olisi pitänyt neuvotella siitä siinä yhteydessä ennen kuin suostuit ottamaan 30 000 euron luoton nimiisi. Miehelläsi on talo, jonka myymällä hän olisi voinut hoitaa velkojaan. Keskustele miehen kanssa avoimesti tilanteesta. Sinua ei ole kohdeltu oikeudenmukaisesti.

      Kun sisareni aikanaan meni uusioavorouvaksi miehelle, jolla oli lapsia ja lapset asuivat isällään, hän osti puolet perheen asunnosta itselleen. Pyysi lainaa pankista. Sisareni totesi, että muuten miehen rahat päätyvät lainanlyhennyksiin ja hänen perheen elatukseen ja muuhun käyttöön. Loppupeleissä tilanne ei olisi hänen kannaltaan oikeudenmukainen. Tilanne oli tietysti sellainen, että asunnosta oli vielä paljon maksamatta.

      • nix nax

        >>Silloin käsittääkseni omistaisit oman osuutesi ja perisit puolet miehen omaisuudesta.


    • nix nax

      >>jos itse kuolen ensin, saa aviomies 50,000 puhdasta kouraan//Jos nyt rakas mies sattuisi vaikka kuolemaan, kuka tietää miten käy kakkosvaimon, joka ei periaatteessa omista yhtään mitään>Saattaako käydä niin ,että kun on 15-v maksanut itsensä ruvelle,joku saa mummon ulostettua itse remonyoimasta asunosta kun se on miehen nimissä, vaikka avioehtoa ei olekaan.????

    • ölälöäöaldsodo

      "Yli kolme vuotta olen maksellut jo niin paljon kaikkea mm hänen entisten lastensa elatusta ym.ym. että olen maksanut muina laskuina jo yli puolet asunnon reaalihinnasta"

      Mitäs ne miehen entiset lapset ovat, eivätkös he ole nykyisiä?

    • mikä kuvio

      Tosi surullista, että et ole hoksannut pitää puoliasi ajoissa. Nyt se saattaa olla jo myöhäistä. Sinun olisi kannattanut pyytää tuota 30 000 € velkaa vastaan omistusoikeutta asuntoon. Voisitko kysyä sitä vielä? Sanoisit että sinulla olisi siten mukavampi ja turvatumpi olo, kun sinullakin olisi osuus yhteisestä kodistanne.

      Uskon että jos mies on persaukinen eikä osaa hoitaa asioitaan, hän tulee jatkossakin kuppaamaan sinulta rahaa ja sehän on ihan väärin, että sinä maksat hänen lastensa elatusta ja velkaannut itse siinä ohessa. Sinun pitää pistää siihen jokin raja eli sanot suoraan ettei tipu tai sitten esität ettei rahaa ole tällä erää enempää. Sinun pitää huolehtia itsestäsi! Suosittelen että pistät kaiken liikenevän rahan siihen 30 000 velkaan, niin ei jää ihan luu käteen.

    • sandy allington

      Great work

      • Mi-äs

        mäkin löytäisin noin yksinkertaisen naisen. Ai juu en kyl tulis sellasen kanssa toimeen :(


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe