Menneitä muistellen

Retro....

opettavainen tarina
Kirjoittanut: elämä on! / 13.10.06

Menimme tyhjätaskuina naimisiin täynnä tulevaisuuden suunnitelmia vuonna 82. Eräänä päivänä tuli mahdollisuus ostaa mieheni isän yritys ja neuvottelun jälkeen päätimme ottaa ison lainan ja heittäytyä yksityisyrittäjiksi.
Minä jäin kotiin kolmen lapsen kanssa ja sovimme suullisesti että mies tekee pitkää päivää yrityksessä ja minä teen hanttihommia jos lasten hoidolta ja kouluilta pystyn.
Elämä sujui ja liikeyritys kukoisti, kiitos mieheni ahkeruuden ja liikemiesvaiston. Minä hoidin kotia, puutarhaa, lapsia ja tein talvet töitä kouluavustajana koska työpäivät oli lyhyitä ja kesät vapaita. Mies tykkäsi kun koti, ruoka ja vaimo oli aina valmiina.

KUNNES 18 vuoden kuluttua eteeni tuotiin puolihuolimattomasti avioehtopaperi jolla minun avio-oikeuteni suljettiin miehen yritykseen kokonaan.Lainat vuosia sitten oli miheni nimissä vaikka minäkin osallistuin niiden maksamiseen kaikilla tuloillani.
NYT kaikki olikin miehen koska HÄN oli tehnyt työn ja MINÄ OLIN SAANUT olla VAIN kotona.Ihan kuin se olisi ollut tavoiteltu ammattini ja elämän urani.

Pää pyörällä olin avioehtopaperista enkä onneksi kirjoittanut nimeäni kun loukkaannuin niin.
Seuraavana päivänä selvisi että 20 vuotta nuorempi tyttönen oli iskenyt kiinni varakkaaseen mieheeni ja miehelle se oli menoa. Sehan oli sulka hattuun nelikymppiselle.
Minut olisi pienellä paperilla siirretty syrjään kuin käytetty rukkanen. Turha sanoakin varmaan että talomme oli myös firman nimissä. Minulle ei olisi jäänyt kuin vaatteet päälleni. Lapsetkin olivat jo teini-ikäisiä.

En onneksi kirjoittanut nimeäni koska se sai mieheni lykkäämään tosi suurta virheen tekoa ja tyttökin löysi ikäisensä poikaystävän.

Meille jäi ehjä perhe , lapsille koti ja paljon paljon keskustelemista.

Naiset pitäkää puolenne.

Vastaa tähän viestiin Kerro kaverille tästä viestistä Ilmoita asiattomasta viestistä

0

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
        Hybridi- ja sähköautot
        123
        4621
      2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
        Maailman menoa
        70
        2671
      3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
        Maailman menoa
        80
        1695
      4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
        Ikävä
        9
        1176
      5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
        Ikävä
        46
        896
      6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
        Ikävä
        66
        892
      7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
        Ähtäri
        21
        873
      8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
        Ikävä
        122
        853
      9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
        Pyhäjärvi
        68
        828
      10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
        Ikävä
        50
        799
      Aihe