Hankinnassa olisi kevyt (alle 5kg) piilokoju jonka voisi nopeasti laittaa läjään kun paikka vaihtuu. Katsellut hiukan tollasta eränetin kauppaamaa piilokojua
http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=138
Itse väsääminen tietenkin olisi se toinen vaihtoehto ja niihin google löysi ohjeita. Mutta pressun, patjojen ja keppien kuljetus tuntuu hiukan työläältä. Kaverilla oli omaviritteinen koju mutta painoakin sillä paketilla sitten oli sitä mukaa :(
Piilokoju
5
1191
Vastaukset
- vanhaa teltta
eikös asian aja perusmallin retkiteltta jonka päälle laittaa sitten suojavärisen kankaan, mikäli teltta ei ole maaston värinen.
Ei paina paljoa, ja luulisi jonkun tutun tai tuntemattoman romyuvarastosta löytyvän edulliseen hintaan vähän tai paljon käytetty siisti pikkunen paketti, joka kulkee mukana helposti.
leikkaa ikkunan sääskiverkon hittoon ja laittaa tilalle sellasen objektiivin umpärille suppuun vedettävän naruvirityksen.
Ei kun kuvaamaan. - hiirihaukka too
Itellä tollane
http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=138
on. Siin etuna o toi korkeus (yli 195 cm) nii voi oikaista jalkoja suoriksi kun nois matalissa peruskupoleissa.- Haaveet..
Taitaa jäädä kuvaaminen haaveeksi. Olen kokeillut tuollaista ja eläimet pelkäsi sitä enemmän kuin avaralla kamarella paljaan istuvaa kuvaajaa.
- Eläimet ja
Haaveet.. kirjoitti:
Taitaa jäädä kuvaaminen haaveeksi. Olen kokeillut tuollaista ja eläimet pelkäsi sitä enemmän kuin avaralla kamarella paljaan istuvaa kuvaajaa.
varsinkin linnut pelkää korkeita "hökötyksiä".
Suosittelisin matamamaa kojua taikka vain maastoasua kasvoverkolla.
- mosmark
Yleensä tossa piiloutumisessa on kaksi vähän erilaista taktiikkaa:
1) piilo, jota eläimet eivät huomaa!
2) piilo, jonka eläimet näkevät, mutta ovat tottuneet siihen niin, että eivät välitä vähääkään.
Yleensä piilokojut ovat nimenomaan noita kakkostapauksia. Tuollainen telttamallinen korkea hökötys huomataan varmasti ja jos sitä käyttää vain tilapäisenä mukanakannettavana suojana, niin eläimetkään eivät ehdi siihen tottua. Ei siis välttämättä niin toimiva systeemi kuin luulisi... Liikkeenhän tuollainen koju kyllä piilottaa hyvin.
Tilapäiseksi suojaksi suosittelisin silti ennemmin ihan maastopukua, naamioverkkoa ja pusikkoon piiloutumista. Toimii paremmin kuin tuo koju jos vain pysyttelee riittävän liikkumatta.
Jos voit kojun jättää metsää edes muutamaksi päiväksi, niin homma on tietenkin toinen. Kuvakulmaan kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota, tossa kojussahan kuvausaukko on korkealla, joten vesilintujen ja monien muidenkin kuvaamiseen sopii vähän kehnosti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5406746Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3212516Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3871994- 1271196
- 301132
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51114- 84952
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel97919Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60915- 40789