Piilokoju

Kojuton

Hankinnassa olisi kevyt (alle 5kg) piilokoju jonka voisi nopeasti laittaa läjään kun paikka vaihtuu. Katsellut hiukan tollasta eränetin kauppaamaa piilokojua

http://www.eranetti.fi/index.php?act=viewProd&productId=138

Itse väsääminen tietenkin olisi se toinen vaihtoehto ja niihin google löysi ohjeita. Mutta pressun, patjojen ja keppien kuljetus tuntuu hiukan työläältä. Kaverilla oli omaviritteinen koju mutta painoakin sillä paketilla sitten oli sitä mukaa :(

5

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhaa teltta

      eikös asian aja perusmallin retkiteltta jonka päälle laittaa sitten suojavärisen kankaan, mikäli teltta ei ole maaston värinen.
      Ei paina paljoa, ja luulisi jonkun tutun tai tuntemattoman romyuvarastosta löytyvän edulliseen hintaan vähän tai paljon käytetty siisti pikkunen paketti, joka kulkee mukana helposti.

      leikkaa ikkunan sääskiverkon hittoon ja laittaa tilalle sellasen objektiivin umpärille suppuun vedettävän naruvirityksen.

      Ei kun kuvaamaan.

    • hiirihaukka too
      • Haaveet..

        Taitaa jäädä kuvaaminen haaveeksi. Olen kokeillut tuollaista ja eläimet pelkäsi sitä enemmän kuin avaralla kamarella paljaan istuvaa kuvaajaa.


      • Eläimet ja
        Haaveet.. kirjoitti:

        Taitaa jäädä kuvaaminen haaveeksi. Olen kokeillut tuollaista ja eläimet pelkäsi sitä enemmän kuin avaralla kamarella paljaan istuvaa kuvaajaa.

        varsinkin linnut pelkää korkeita "hökötyksiä".

        Suosittelisin matamamaa kojua taikka vain maastoasua kasvoverkolla.


    • mosmark

      Yleensä tossa piiloutumisessa on kaksi vähän erilaista taktiikkaa:

      1) piilo, jota eläimet eivät huomaa!

      2) piilo, jonka eläimet näkevät, mutta ovat tottuneet siihen niin, että eivät välitä vähääkään.

      Yleensä piilokojut ovat nimenomaan noita kakkostapauksia. Tuollainen telttamallinen korkea hökötys huomataan varmasti ja jos sitä käyttää vain tilapäisenä mukanakannettavana suojana, niin eläimetkään eivät ehdi siihen tottua. Ei siis välttämättä niin toimiva systeemi kuin luulisi... Liikkeenhän tuollainen koju kyllä piilottaa hyvin.

      Tilapäiseksi suojaksi suosittelisin silti ennemmin ihan maastopukua, naamioverkkoa ja pusikkoon piiloutumista. Toimii paremmin kuin tuo koju jos vain pysyttelee riittävän liikkumatta.


      Jos voit kojun jättää metsää edes muutamaksi päiväksi, niin homma on tietenkin toinen. Kuvakulmaan kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota, tossa kojussahan kuvausaukko on korkealla, joten vesilintujen ja monien muidenkin kuvaamiseen sopii vähän kehnosti...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe