Onko noissa euroopasta tuoduissa, mitä eroa ns. suomikoneeseen verrattuna?
suomikone vs. tuontikone
21
4720
Vastaukset
- pehmeitä
Niitä etelän koneita ei ole suunniteltu roudan repimiseen.
- pöytään.....
samasta tehtaasta lähtee kaksi konetta, toinen suomeen ja toinen italiaan. mitä eroa niillä muka on......ei kestä roudan repimistä.....höpö höpö. Tää on sama kaupunkilegenda kun ne suomiautotkin
- arvaaja x
pöytään..... kirjoitti:
samasta tehtaasta lähtee kaksi konetta, toinen suomeen ja toinen italiaan. mitä eroa niillä muka on......ei kestä roudan repimistä.....höpö höpö. Tää on sama kaupunkilegenda kun ne suomiautotkin
-eroa myös hinnassa...
- ahneutta vain
arvaaja x kirjoitti:
-eroa myös hinnassa...
koneet maksaa linjalta ulostullessaan aivan saman verran. Toki tänne pitkälle kuljetuskustannukset ovat hieman suuremmat mutta todellinen hinnanero johtuu maahantuojan ahneudesta, aivan kuten autokaupassakin....
- todella että
ahneutta vain kirjoitti:
koneet maksaa linjalta ulostullessaan aivan saman verran. Toki tänne pitkälle kuljetuskustannukset ovat hieman suuremmat mutta todellinen hinnanero johtuu maahantuojan ahneudesta, aivan kuten autokaupassakin....
Esim maahantuonti verot, tullit yms on samat tänne kuin italiaan?
Ei taida paljon järki päätä pakottaa? - konekauppias
kaikkihan ne on jostain tuatu, paitti ARA ja länkkärit...
Koneliikkeet ei kyllä aina taida kunnostamistaan koneista puhella notta mistä ne on niille tullu... - EuuE
todella että kirjoitti:
Esim maahantuonti verot, tullit yms on samat tänne kuin italiaan?
Ei taida paljon järki päätä pakottaa?Eemeli takatukka pajulasta. Kas kun se kone jos se tuodaan Eu alueelle jostain muualta, niin tulli on sama, kuten verokin. Ja rahti on taas aivan eri juttu, mutta suurin osa eu:n ulkopuoleta tulevista koneista tulee ensin rotterdamiin tai antverpeniin, joten rahtikin sinne on sama tehtaalta ja sieltä taas suomeen tai italiaa ykkös satsten sisällä sama. Ja siten jos kone onkin kotoisin eu-alueelta, niin ALV maksetaan sinne maahan missä ostaja firma konetta aikoo käyttää pääosin. Italia alv:tä en tiedä, mutta sen tiedän ettei se ole alle kymmenen eikä paljon yli kahdenkymmenen joten sieltä ei tuo hinnan ero tule.
Se tulee nimenomaan kauppiaan katteesta.
Joten ehkä kannatta päivittää niitä omia aivojakin sen tietokoneen lisäksi joskus.
Tai sitten kysellä näistä asioista vaikka omalta kirjanpitäjältä ja jos se ei sitä tiedä, niin olet kyllä kohta entinen yrittäjä
- KW
että kyllä niissä jotain eroja on... Mahtaako esim. kannattaa hati hita maahan menevään koneeseen laittaa tiukat euronormit täyttävää moottoria? Entä värinä ja melutasot? Kai sen CE-merkki lätkän saamiseenkin jotain vaaditaan kun kerran toisissa se on ja toisissa ei...
- tarkistappa
Todellakin kannattaa katsoa että koneessa on tuo ce-merkintä. Koneet itsessään ovat samanlaisia oli ne sitte alunperin viety minnepäin hyvään. On vain sellainen juttu että koneella jossa ei ole ce-merkkiä ei saa Suomessa tehdä oikeestan paljoa mitään ...ainakaan palkka renki. Jos työmaalla on kone ilman merkkiä ja sattuu työsuojelu piiri tuleen tarkastus käynnille on rapsut koneen omistajalle lähellä. Ainakin kone on vietevä työmaalta pois. Sitten jos huitaiset lapiomiestä kauhalla tai se palkka renki teloo itsensä merkitsemättömän koneen kans on isännälle seuraukset mitä ankarimmat. Vaikka työmaalla olisi samanlainen ce-merkitty kone, mutta jos vahinko sattuu sen kans jossa ei ole merkkiä. Tyyppihyväksyntä maksaa maahan tuojalle noin. 15 000€ ja sellainen on haettava aina kun tuodaan maahan uusi konetyyppi Esim. Volvo 210b:hen on sellainen aikoinaan haettu ja nyt meni homma uusiksi kun tuli Volvo210c. Se on sitten maahantuojan kuitattava koneiden myynnillä tullien, verojen ja ahneuden lisäksi.
- jonkun verrankin
merkittävin asia on tuo ce merkki. Euroopan talousalueelle valmistet koneet täyttävät tietyt turvallisuus, melutaso etc normit kuin toiselle talousalueelle valmistetut eivät välttämättä täytä.
Toinen asia on se että suomalainen maahantuoja mm talvivarustelee koneen kestämään pohjosen oloja, isompi laturi, akku, mahdollisesti muutoksia lämpöeristeisiin yms yms.
Katsastettavien ( mm. pyöräkuormaajat ) osalta katsastusvarustelu tapahtuu suomalaisen maahantuojan toimesta koska tällä ddr:ssä ( lue suomessa ) on edelleen erilaiset katsastus normit kuin muualla.
Ja kun ostat koneen suomesta niin jos siinä on jotain probleemia niin saat avun ongelmiisi helpommin kuin soittelemalla esim güntterille saksaan, tai ahmedille samaan maahan. Siinä vaiheessa kun olet koneesi maksanut olet jo unohdettu asiakas.
Niin ja mitä tulee jossain kommentissa mainittuihin eroihin maiden välillä niin yrittäjänä tiedät varmasti itsekkin että työnantajan palkkakustannukset on suomessa jotain ihan muuta kuin esim tuossa mainitussa italiassa.
Mutta valtiohan on yksi iso myös maanrakennus puolen työllistäjä ja maksaja, joten sitä kautta saat myös omiasi takaisin.
Italiasta ostamalla saat maksettua berluskoonin huora illan.
Kun rupeat laskeskelemaan noita kohtia yhteen niin kyllä se hinta ero siitä tasoittuu.- Isäntä...
Jolla saa kätevästi sen CE merkin koneeseen tehtyä eikä maksa ihan 15000 euroa
- Volvolla
Eipä tainnu Rolac:ki vaihtaa akkuja kaivinkoneeseen kun Suomeeen uutena tuotiin. Oli meinaa alkujaan sellaset akut jotka hyyty heti pakkasella, eikä sitte edes ottanu virtaa vastaan. Se siitä pohjoisen oloihin varustelusta...
- joe doe
Volvolla kirjoitti:
Eipä tainnu Rolac:ki vaihtaa akkuja kaivinkoneeseen kun Suomeeen uutena tuotiin. Oli meinaa alkujaan sellaset akut jotka hyyty heti pakkasella, eikä sitte edes ottanu virtaa vastaan. Se siitä pohjoisen oloihin varustelusta...
ce merkki löytyy kyllä koneista jotka on ollut euroopan alueella töissä . itse toin koneen englannista ja hyvin on pelittänyt ja säästin n 15000 e että silleen eihän ce merkitöntä kannata ostaa
- ekku 31
joe doe kirjoitti:
ce merkki löytyy kyllä koneista jotka on ollut euroopan alueella töissä . itse toin koneen englannista ja hyvin on pelittänyt ja säästin n 15000 e että silleen eihän ce merkitöntä kannata ostaa
kolme viikkoa sitten tuli tilattua volvo 140 ec -03 4900 tuntia ajettu englanista rahathan piti laittoo etukäteen ja koko kylä pelotteli minkälainen romu tulee kun kaikki liisinki koneet on kuulema lopuun ajettuja paskoja ovat mutta välitäjä oli asialinen kysy tarjos vielä maalaamisen kaupan tekijäksi nyt kone on pihassa öljyt vaihdettuna tankit pestynä (varatoimenpide tehhään aina meillä kaikiin käytetyihin koneisiin) ja muutama tunti kaivettu eikä mitään sanomista vielä ainakaan olen eritäin tyytyväinen ja jäihän tota remonti rahaakin melkein 15000euroa vastaavaan suomikoneeseen mutta sen sanon kansa kannattaa perehtyä myyjän tietoihin tarkasti ettei oikeesti osta mitään konkapesan konetta kun ne rahat kelpaa ulkomailakin pankille ihan hyvin ja konetakin voipi olla turha odotaa
- raia
ekku 31 kirjoitti:
kolme viikkoa sitten tuli tilattua volvo 140 ec -03 4900 tuntia ajettu englanista rahathan piti laittoo etukäteen ja koko kylä pelotteli minkälainen romu tulee kun kaikki liisinki koneet on kuulema lopuun ajettuja paskoja ovat mutta välitäjä oli asialinen kysy tarjos vielä maalaamisen kaupan tekijäksi nyt kone on pihassa öljyt vaihdettuna tankit pestynä (varatoimenpide tehhään aina meillä kaikiin käytetyihin koneisiin) ja muutama tunti kaivettu eikä mitään sanomista vielä ainakaan olen eritäin tyytyväinen ja jäihän tota remonti rahaakin melkein 15000euroa vastaavaan suomikoneeseen mutta sen sanon kansa kannattaa perehtyä myyjän tietoihin tarkasti ettei oikeesti osta mitään konkapesan konetta kun ne rahat kelpaa ulkomailakin pankille ihan hyvin ja konetakin voipi olla turha odotaa
enemmänhän se on tuurissaan mitä tulee. suomikoneessa on myyjälläkin joku vastuu vikojen sattuessa mutta tuontikoneesta eipä juuri mittään. ja maali on halpaa että hankala on päällepäin sanoa kunnosta. yhteen aikaan myytiin Volvoiksi maalattuja Samsungeja Volvoina täyttäpäätä. Lisävarusteissa voi olla eroja. Osassa koneita ei ole edes lämmityslaitteita webastoista puhumattakaan. Hyviäkin varmasti on mutta riskit on suuremmat
- AM
raia kirjoitti:
enemmänhän se on tuurissaan mitä tulee. suomikoneessa on myyjälläkin joku vastuu vikojen sattuessa mutta tuontikoneesta eipä juuri mittään. ja maali on halpaa että hankala on päällepäin sanoa kunnosta. yhteen aikaan myytiin Volvoiksi maalattuja Samsungeja Volvoina täyttäpäätä. Lisävarusteissa voi olla eroja. Osassa koneita ei ole edes lämmityslaitteita webastoista puhumattakaan. Hyviäkin varmasti on mutta riskit on suuremmat
Fiat Hitachi EX165LC VM 2000. Onko kokemusta heikkouksista /tyyppivioista.Asialliset kommentit olis asiaa Kiitos.
- th
joe doe kirjoitti:
ce merkki löytyy kyllä koneista jotka on ollut euroopan alueella töissä . itse toin koneen englannista ja hyvin on pelittänyt ja säästin n 15000 e että silleen eihän ce merkitöntä kannata ostaa
Euroopasta tuoduista koneissa on kyllä paljon CE-merkkejä, mutta merkki pitäisi olla alkuperäinen valmistajan laittama. Ei englantilaisen peltisepän tekemä. Tälläisiä merkkejä on vaan tosi paljon Suomeen tuoduissakin koneissa. Osa työsuojelutarkastajista tietää tämän. Moni miettii, että mitä väliä sillä onko CE-merkit vai ei, mutta silloin sitä tutkitaan kun jokin vahinko sattuu. En haluaisi itse olla ei CE- koneen omistajana jos jokin henkilövahinko sattuu työmaalla.
- maajuntti
Entäs onko tietoa luotettavista maahantuojista tai vastaavasti yrityksistä joiden kanssa ollu ongelmia? Mitä pitää ottaa huomioon/ sopia koneen tuojan kanssa etukäteen? nimim. tuontikonetta harkitseva...
- luottokohta
tuontikoneet.com erittäin hyvä luotettava olut ainakin mun kohdalla ja naapurin toimii !!
jaakko puntalo - Laki luke
Vm -94 tai sitä vanhempi ei tarvitse ce merkkiä.
- turvamaksu
tuontikoneet.com tilasin vakuutin iffillä maksoin turvalasku.com kautta nyt on komia cese pihassa säästin noin 25 tuhatta euroo että tuonti kannattaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762691Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2761539Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991301Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3851246Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat38997Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2889Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254812Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun316805