Opettaja+oppilas=rakkautta?

-priimus-7

Mitenköhän tämän aiheeni nyt aloittaisin. Tiedän ongelmani johtuvan aivan täysin minusta itsestäni. Tämä on minun ristini. Mutta olen neuvoton muuttamaan käytöstäni.

Tilannehan on nyt se, että lopetin peruskouluni tänään. Ja kuten usein muulloinkin, koulussani oli yksi minulle hyvin rakas opettaja. Vaikka olen hyvin onneton luonne, hänen seurassaan olin aina onnellinen.

Kuten minäkään en tullut koskaan oikein toimeen ikätoverieni kanssa, hänkään ei ollut kovinkaan pidetty muiden opettajien keskuudessa. Monet oppilaatkin inhosivat häntä. Meidän välillemme syntyi jotain ainutlaatuista. Tiesin taas rakastuvani päättömästi. Vaikka jo kokemuksesta olin oppinut, kyseisestä asiasta ei syntynyt, kuin pahaa mieltä. Sitten lopulta. Mutta kuten ennenkin, tartuin jälleen pelkkään hetkeen kehittäen välejäni kyseisen opettajan kanssa entistä vahvemmiksi.

Aikaisemmalla kerralla, jolloin olin myös rakastunut luokanvalvojaani, kaikki päättyi loppujen lopuksi hyvin. Hän osasi käsitellä minua ammatillisesti vain höpsönä tyttönä, joka tavallaan kumminkin nostatti hänen itsetuntoaan ihastumisellaan.

Nyt kävi toisin. Tämä opettaja, joka oli aina tunnettu hyvin vaikeasti lähestyttävänä, alkoi halailla minua useasti päivän aikana. Olimme läheiset, nauroimme ja juttelimme yhdessä. Usein poissa muiden silmistä. Häntä ei kiinnostanut lähteä tauolle työkavereidensa seuraan, eikä minua välitunnille luokkatovereideni luo. Tunsin hänen selvästi ihastuneen minuun. Aluksi toki uskoin tuon olevan vain omaa toiveikasta illuusiotani.

Olen tämän kuluneen viikon aikana itkenyt lukemattomia kertoja ajatellessani tätä päivää, jolloin jouduin hyvästelemään tuon rakastamani miehen. Ja tänään sen teinkin. Halasimme toisiamme lukemattomia kertoja, irti päästämättä. Hän huolehti kovasti siitä, tulenhan tervehtimään häntä vielä, kun aloitan lukion syksyllä. "Tietenkin tulen. Heti ensimmäisenä päivänä tulen huhuilemaan nimeäsi." Ja hän säteili.

En olisi koskaan odottanut saavani rakennettua tuollaista suhdetta yhteenkään opettajaan. Enkä ehkä olisi halunnutkaan. Tuntuu niin suunnattoman pahalta, että myös minun ikäväni lisäksi minä mahdollisesti myös aiheutan hänelle surua.

Ehkä hän unohtaa minut syksyyn mennessä, ehkä myös oma ikäväni hellittää. En vain tiedä, tahdonko.
Hänhän lupasi, ettei unohda minua koskaan. Että säilyn aina hänen mielessään.

8

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halaisluista ja muista!

      Lapsiinsekaantuja tuommoinen ukko on!
      Ties kuin monta lasta pilannut kähmimisellä!
      Voi kun tietäisin niin kusauttaisin ja hankkisin rangaistuksen!
      Pitäsköhän lähettää alakouluihin tämä viesti että etsisivät moisen pedofiili-open!

      Olkoon provo, mutta silti kamala ajatus!

      • -priimus-7

        Jaa-a, muuten hyvä ajatus siskoseni, muttet mitenkään voi tunnistaa tarkalleen yhtäkään opettajaa tuon kuvaukseni perusteella. :)

        Ja kuten alussa sanoin, syy on kokonaan minun. Minä olen takertuvaa tyyppiä, varsinkin vanhempiin miehiin. Tiedostan mahdollisesti hakevani heistä isähahmoa, koska itselläni ei sellaista ole koskaan ollut. Tämä kyseinen opettaja taisi samaistua minuun itsensä kautta, ja sen myötä välimme lämpenivät.

        Hän on kumminkin työssään hyvinkin ammattimainen, mukaanlukematta näitä minun ja hänen välejään. Asia moraalitasolla häiritsee minua itseänikin. Olisihan sopimatonta opettajan ihastua oppilaaseensa, ja toisinpäinkin se on mautonta.

        Mutta mahdollisesti hän vain ei pystynyt, tai tahtonut torjua minun suosionosoituksiani. Olihan hän epäpidetty.

        Kaikki voivat kumminkin olla huoleti. Tiedän, ettei hän koskaan tulisi siirtämään meidän suhdettamme vapaa-ajalle. Silloin, kun menen tervehtimään häntä, siitä varmasti tulee onnellinen hetki, mutta siihen se jää.


      • LAKI KIELTÄÄ
        -priimus-7 kirjoitti:

        Jaa-a, muuten hyvä ajatus siskoseni, muttet mitenkään voi tunnistaa tarkalleen yhtäkään opettajaa tuon kuvaukseni perusteella. :)

        Ja kuten alussa sanoin, syy on kokonaan minun. Minä olen takertuvaa tyyppiä, varsinkin vanhempiin miehiin. Tiedostan mahdollisesti hakevani heistä isähahmoa, koska itselläni ei sellaista ole koskaan ollut. Tämä kyseinen opettaja taisi samaistua minuun itsensä kautta, ja sen myötä välimme lämpenivät.

        Hän on kumminkin työssään hyvinkin ammattimainen, mukaanlukematta näitä minun ja hänen välejään. Asia moraalitasolla häiritsee minua itseänikin. Olisihan sopimatonta opettajan ihastua oppilaaseensa, ja toisinpäinkin se on mautonta.

        Mutta mahdollisesti hän vain ei pystynyt, tai tahtonut torjua minun suosionosoituksiani. Olihan hän epäpidetty.

        Kaikki voivat kumminkin olla huoleti. Tiedän, ettei hän koskaan tulisi siirtämään meidän suhdettamme vapaa-ajalle. Silloin, kun menen tervehtimään häntä, siitä varmasti tulee onnellinen hetki, mutta siihen se jää.

        Yli 18vuotiaitten tyyppien "olemisen" silleen ja milleenkään alle 18v kanssa.
        SIitä Joutuu vankilaan, sitäkö haluat!
        Pidä vaikka kädet housuissas ja räplää itte mut jätä se ukko rauhaan!


      • -priimus-7
        LAKI KIELTÄÄ kirjoitti:

        Yli 18vuotiaitten tyyppien "olemisen" silleen ja milleenkään alle 18v kanssa.
        SIitä Joutuu vankilaan, sitäkö haluat!
        Pidä vaikka kädet housuissas ja räplää itte mut jätä se ukko rauhaan!

        Selvä, en tahtonut keskustelusta tämän tapaista. En oikeastaan edes tiedä, mitä odotin. Kanssakäymisemme ei kumminkaan ole ollut missään kohtaa seksuaalista kummankaan osalta.

        En oln ehdottelemassa hänelle mitään. Tiedän itsekkin ihan hyvin, että se on väärin, eikä hän iki maailmassa voisi suostua.

        Ymmärtäkää tuo aloitukseni lähinnä avautumisena rakkaan ihmisen menettämisen johdosta.


      • Usko pois
        -priimus-7 kirjoitti:

        Selvä, en tahtonut keskustelusta tämän tapaista. En oikeastaan edes tiedä, mitä odotin. Kanssakäymisemme ei kumminkaan ole ollut missään kohtaa seksuaalista kummankaan osalta.

        En oln ehdottelemassa hänelle mitään. Tiedän itsekkin ihan hyvin, että se on väärin, eikä hän iki maailmassa voisi suostua.

        Ymmärtäkää tuo aloitukseni lähinnä avautumisena rakkaan ihmisen menettämisen johdosta.

        Sinusta varmaan tuntuu kamalalta monta kuukautta vielä, mutta kyllä se jonain päivänä helpottaa. Sydämen särkymiseen ei ole pikaparannusta. Tsemppiä!


      • -priimus-7
        Usko pois kirjoitti:

        Sinusta varmaan tuntuu kamalalta monta kuukautta vielä, mutta kyllä se jonain päivänä helpottaa. Sydämen särkymiseen ei ole pikaparannusta. Tsemppiä!

        Kiitos ymmärryksestäni. Vaikken koskaan torjutuksi tullutkaan hänen osaltaa, niin kyllä sydämeni ehdottomasti on särkynyt.


      • EI OLE 18
        LAKI KIELTÄÄ kirjoitti:

        Yli 18vuotiaitten tyyppien "olemisen" silleen ja milleenkään alle 18v kanssa.
        SIitä Joutuu vankilaan, sitäkö haluat!
        Pidä vaikka kädet housuissas ja räplää itte mut jätä se ukko rauhaan!

        Se menee kuule silleen et alle 16-vuotiaan kanssa homma on laitonta. Mistä tuon 18 v. keksit?


      • ...
        EI OLE 18 kirjoitti:

        Se menee kuule silleen et alle 16-vuotiaan kanssa homma on laitonta. Mistä tuon 18 v. keksit?

        Suojaikäraja on 16 vuotta, mutta jos kyseessä on suhde auktoriteettiasemassa olevaan henkilöön (esim. opettaja tai valmentaja) niin suojaikäraja on 18.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe