Millaisia ruokia ja mihin hintaan

tarjoatte häissänne??

Meillä häät tulossa elokuussa ja olemme ajatellee kinkku- ja lohikiusausta parilla herkullisella rapealla salaatilla ja leivät, levitteet, kurkut ja leikkeleet. Juomina perinteiset kotikalja, maito, piimä, vesi ja mehu. Kahvitus pullan ja piparin kanssa.Iltapalaksi paistelemme terassilla/pihalla muurinpohjalettuja sekä suolaisena(jauheliha) että makeana(mansikka- ja omenahillo) Tämän hoitaa pitopalvelu kokonaisuudessaan ja hintaa tulee 14 e/aikuinen, 7 e/ alle 12v ja alle 4v ilmaiseksi. Kävimme koemaistamassa pitopalvelun ruuat ja totesimme maukkaiksi.
emme siis halunnut perinteistä häämuonaa missä kymmeniä eri sortteja. Uskon että juhlavieraille maistuu tuokin menu.
Kertokaa mitä itse olette ajatelleet tai tarjonneet ja minkalainen hinta on ollut, olisi kiva kuulla.

7

587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hääthäät

Tarjolla täytettyjä munanpuolikkaita, loimulohta, graavilohta, vihersalaatti, tomaatti-sipulisalaatti, perunoita, pastasalaatti, tummaa leipää, vaaleaa leipää, possun ulkofilettä kermassa, coctail lihapullia, porkkanat ja herneet,
      Hääkakku, pullakranssi, keksit ja pari kuivakakkua.
      Ruokajuomat punkut ja valkkarit yms.
      Iltasella piirakoita munavoilla ja ruoan rippeet.
      Arvio 7e per naama. Itse tehden ja hankittuna.

• monissakaan

täällä kävijöiden häissä ei ole tai ei tulla tarjoamaan ruokaa laisinkaan :0
      Ihmettelen kyllä tuon yhden vastaajan hintaa, et miten meinaat tosiaan saada tuolla hinnalla nuo ruuat. Hmm....onkos tullu laskuvirhe mahdollisesti???

• hääthäät

Itse tehden se taikasana. Tarvikkeet saa edullisesti. Salaatit ja muut rehut suoraan viljelijältä edullisesti. Suhteilla osa ja hyvään hintaan. Kaupan tarjouksiakin hyödyntäen. Lohi ei paljoa maksa ja sen kun itse fileoi ja graavaa ja loimuttaa. Ei ole laskuvirhe. On jopa laskettu hieman yläkanttiin.

• onnistuu.
        hääthäät kirjoitti:

Itse tehden se taikasana. Tarvikkeet saa edullisesti. Salaatit ja muut rehut suoraan viljelijältä edullisesti. Suhteilla osa ja hyvään hintaan. Kaupan tarjouksiakin hyödyntäen. Lohi ei paljoa maksa ja sen kun itse fileoi ja graavaa ja loimuttaa. Ei ole laskuvirhe. On jopa laskettu hieman yläkanttiin.

Moni ei ajattele pitopalvelujen hinnoissa miten suuri osa niihin pitää laskea työlle.

• toisenlainen

Sinulle ja muillekin vastaavaa pähkäileville kaino muistutus, että vaikka kaikkia ruokavaliokummallisuuksia ei voikaan ottaa huomioon (toki tärkeimmät kannattaa muistuttaa kutsussa, että vieras ilmoittaa asiasta, kuten laktoosi- ja gluteenijutut), niin meitä lihaa vierastavia on jo aika paljon. Itselleni alkuillan menyystänne kelpaisi vielä lohikiusaus, mutta jos vieras on puhtaalla kasvislinjalla, niin hänelle jääkin vaihtoehdoksi vain ne rapeat salaatit (ja monesti niitäkin "tukevoitetaan" turhaan lihalla...). Mutta niistä muurinpohjaletuista kohdaltani jäisivät vaihtoehdoksi vain makeat, ja suolainen hiukopala voisi pitkässä illassa kuitenkin tulla mieleen, jos muut mussuttavat jauhelihalettujaan. Asiasta ei kannata tehdä peikkoa, koska suurimman osan sapuskoista voi tehdä myös kasvisvaihtoehtoina (teillä esim. kasviskiusaus ja suolaisiin lettuihin samoin joku yksinkertainen kasvistäyte - asiantunteva pitopalvelu osaa varmasti homman, kunhan sitä heiltä pyydetään). Usein vain tuntuu, että ellei morsiusparin lähimpien joukossa ole joku, jonka vuoksi homma muistetaan "automaattisesti", niin lihattoman ruokavalion ystävälle jää vaihtoehdoiksi perunat ja kastike niistä hienoista tarjoomuksista... Kehu siinä sitten, että kyllä oli hyvää ja monipuolisestikin vielä... ;-)

• pitää vastata

että jokainen valitsee ruokansa itse niin juhlanjärjestäjä kuin juhlijakin. Jos ei syö lihaa niin ei sitten syö jos ei maistu. Mun mielestä on ihan naurettavaa että kaikille pitäisi olla jotakin. Jokainen kaninruuan syöjä jos ottaisi vaikka kaalin mukaan niin siitähän riittäisi niin ruualle ku iltapalallekkin. Kuivakoita ovat kasvissyöjät ulkonäöltäänkin ja näköjään aivotoiminnaltaankin. Ja tällä tarkoitan ketkä omasta tahdostaan ei halua lihaa syödä. Liha on ihmisravintoa ja sitä kuuluu syödä.

• hyvät tavat

Jos ei häihin ilmoittautuva vieras osaa ilmoittautumisensa yhteydessä kertoa ruoka-aineallergioistaan ja asennevammoistaan, niin olkoon syömättä.

Hyvien tapojen mukaista on kertoa ilmoittautumisen yhteydessä esim. gluteenittomuudestaan tai lihattomuudestaan. Hääjärjestelyissä kyllä erikoisruokavaliot huomioidaan jos niistä ilmoittaa ajoissa. Turha nyrpistellä häissä, jos ei ole etukäteen suutaan avannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3445
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe