Millaisia ruokia ja mihin hintaan

tarjoatte häissänne??

Meillä häät tulossa elokuussa ja olemme ajatellee kinkku- ja lohikiusausta parilla herkullisella rapealla salaatilla ja leivät, levitteet, kurkut ja leikkeleet. Juomina perinteiset kotikalja, maito, piimä, vesi ja mehu. Kahvitus pullan ja piparin kanssa.Iltapalaksi paistelemme terassilla/pihalla muurinpohjalettuja sekä suolaisena(jauheliha) että makeana(mansikka- ja omenahillo) Tämän hoitaa pitopalvelu kokonaisuudessaan ja hintaa tulee 14 e/aikuinen, 7 e/ alle 12v ja alle 4v ilmaiseksi. Kävimme koemaistamassa pitopalvelun ruuat ja totesimme maukkaiksi.
emme siis halunnut perinteistä häämuonaa missä kymmeniä eri sortteja. Uskon että juhlavieraille maistuu tuokin menu.
Kertokaa mitä itse olette ajatelleet tai tarjonneet ja minkalainen hinta on ollut, olisi kiva kuulla.

7

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hääthäät

      Tarjolla täytettyjä munanpuolikkaita, loimulohta, graavilohta, vihersalaatti, tomaatti-sipulisalaatti, perunoita, pastasalaatti, tummaa leipää, vaaleaa leipää, possun ulkofilettä kermassa, coctail lihapullia, porkkanat ja herneet,
      Hääkakku, pullakranssi, keksit ja pari kuivakakkua.
      Ruokajuomat punkut ja valkkarit yms.
      Iltasella piirakoita munavoilla ja ruoan rippeet.
      Arvio 7e per naama. Itse tehden ja hankittuna.

    • monissakaan

      täällä kävijöiden häissä ei ole tai ei tulla tarjoamaan ruokaa laisinkaan :0
      Ihmettelen kyllä tuon yhden vastaajan hintaa, et miten meinaat tosiaan saada tuolla hinnalla nuo ruuat. Hmm....onkos tullu laskuvirhe mahdollisesti???

      • hääthäät

        Itse tehden se taikasana. Tarvikkeet saa edullisesti. Salaatit ja muut rehut suoraan viljelijältä edullisesti. Suhteilla osa ja hyvään hintaan. Kaupan tarjouksiakin hyödyntäen. Lohi ei paljoa maksa ja sen kun itse fileoi ja graavaa ja loimuttaa. Ei ole laskuvirhe. On jopa laskettu hieman yläkanttiin.


      • onnistuu.
        hääthäät kirjoitti:

        Itse tehden se taikasana. Tarvikkeet saa edullisesti. Salaatit ja muut rehut suoraan viljelijältä edullisesti. Suhteilla osa ja hyvään hintaan. Kaupan tarjouksiakin hyödyntäen. Lohi ei paljoa maksa ja sen kun itse fileoi ja graavaa ja loimuttaa. Ei ole laskuvirhe. On jopa laskettu hieman yläkanttiin.

        Moni ei ajattele pitopalvelujen hinnoissa miten suuri osa niihin pitää laskea työlle.


    • toisenlainen

      Sinulle ja muillekin vastaavaa pähkäileville kaino muistutus, että vaikka kaikkia ruokavaliokummallisuuksia ei voikaan ottaa huomioon (toki tärkeimmät kannattaa muistuttaa kutsussa, että vieras ilmoittaa asiasta, kuten laktoosi- ja gluteenijutut), niin meitä lihaa vierastavia on jo aika paljon. Itselleni alkuillan menyystänne kelpaisi vielä lohikiusaus, mutta jos vieras on puhtaalla kasvislinjalla, niin hänelle jääkin vaihtoehdoksi vain ne rapeat salaatit (ja monesti niitäkin "tukevoitetaan" turhaan lihalla...). Mutta niistä muurinpohjaletuista kohdaltani jäisivät vaihtoehdoksi vain makeat, ja suolainen hiukopala voisi pitkässä illassa kuitenkin tulla mieleen, jos muut mussuttavat jauhelihalettujaan. Asiasta ei kannata tehdä peikkoa, koska suurimman osan sapuskoista voi tehdä myös kasvisvaihtoehtoina (teillä esim. kasviskiusaus ja suolaisiin lettuihin samoin joku yksinkertainen kasvistäyte - asiantunteva pitopalvelu osaa varmasti homman, kunhan sitä heiltä pyydetään). Usein vain tuntuu, että ellei morsiusparin lähimpien joukossa ole joku, jonka vuoksi homma muistetaan "automaattisesti", niin lihattoman ruokavalion ystävälle jää vaihtoehdoiksi perunat ja kastike niistä hienoista tarjoomuksista... Kehu siinä sitten, että kyllä oli hyvää ja monipuolisestikin vielä... ;-)

      • pitää vastata

        että jokainen valitsee ruokansa itse niin juhlanjärjestäjä kuin juhlijakin. Jos ei syö lihaa niin ei sitten syö jos ei maistu. Mun mielestä on ihan naurettavaa että kaikille pitäisi olla jotakin. Jokainen kaninruuan syöjä jos ottaisi vaikka kaalin mukaan niin siitähän riittäisi niin ruualle ku iltapalallekkin. Kuivakoita ovat kasvissyöjät ulkonäöltäänkin ja näköjään aivotoiminnaltaankin. Ja tällä tarkoitan ketkä omasta tahdostaan ei halua lihaa syödä. Liha on ihmisravintoa ja sitä kuuluu syödä.


      • hyvät tavat

        Jos ei häihin ilmoittautuva vieras osaa ilmoittautumisensa yhteydessä kertoa ruoka-aineallergioistaan ja asennevammoistaan, niin olkoon syömättä.

        Hyvien tapojen mukaista on kertoa ilmoittautumisen yhteydessä esim. gluteenittomuudestaan tai lihattomuudestaan. Hääjärjestelyissä kyllä erikoisruokavaliot huomioidaan jos niistä ilmoittaa ajoissa. Turha nyrpistellä häissä, jos ei ole etukäteen suutaan avannut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe