Teillä hyvät ihmiset jotka täällä olette sitä mieltä että nämä miehet ovat hyväksikäyttäjiä ja orjuuttavat naista niin kokemusta kyseisistä miehistä? Kun olen näitä palstoja täällä seurannut niin jokainen on saanut asialliseen kysymykseensä huonoa palutetta tyyliin "miehesi on muslimi ja siis omistaa sinut" ja tälläisen kommentin kirjoittaja on siis nainen jolla on kokemusta? vai?
Ihan vaan siksi puutun tähän asiaan kun mieheni on tunisialainen ja mitään tälläistä ei ole havaittavavissa meidän shteessa eikä monessa muussakaan lähipiirimme suhteessa. Toki tiedän tapaksia missä nainen on ollut alistettuna ja selkäänsä saanut. Mutta niin tapahtuu myös suomalaisissa liitoissa.
Lähinnä nyt vaan halusin tietää että puuhetteko kokemuksen syvällä rintaäänellä vai miksi yleistätte niin paljon?
Islamkaan ei ole ihan niin yksi selitteinen, mieheni ei ei varsinaisesti ole uskossa ainut vaan ettei sö sianlihaa.
Tiedän ettei kaikki "moku" liitot onnistu ohan niiden kulttuuri syiden takia, mutta tiedän myös monia jotka ovat onnistneet täydellisesti.
arabi/nigeria yms. miehet
13
1486
Vastaukset
- kristitty/muslimi liitto
Muslimin kanssa liitossa. Se on varmaankin ihmisistä kiinni, ja siitä jos tykkää tarpeeksi.. on valmis joustamaan.. näin varmaankin jos on vain parisuhde.. Mutta kun tulee lapsia.. ja varsinkin jos tulee tyttölapsia..?
Silloin olet tilanteessa, jossa joudut tekemään kompromisseja myös tyttäriesi puolesta. Oletko valmis siihen..? Päättämään, että myönnyt siihen, että tyttäresi saa mennä naimisiin vain arabin kanssa ja vain muslimin kanssa..
Erohan on siinä, että arabi/muslimi mies saa mennä naimisiin eri uskontoisen naisen kanssa.. mutta ei ateistin kanssa. (todellisuudessa on tarkoitus käännyttää hänet muslimiksi..myöhemmin)
Arabi/muslimi nainen ei saa tätä mahdollisuutta. Eli tyttäret pyritään naittamaan nopeasti arabille/muslimille.. ei missään nimessä suomalaisen kanssa..
Siitä ongelmat alkavatkin.. minä ainakaan en suostunut siihen. Katsoin, että lapset itse päättävät keneen rakastuvat ja menevät naimisiin. Samoin sitä matkustettiin vain lapset minun passillani.. Erottu sen eräänkin kerran sen takia.. mutta periksi en anna. Kun tytöt ovat 18v. päättävät itse menevätkö isänsä kotimaahan käymään omalla vastuullaan.. minä en lähde hakemaan, jos sitten itkevät, että äiti auta tule hakemaan pois..- itsehän...
olen asteisti ja muslimin kanssa naimisissa mitään käännyttämistä ei ole ollut...älä yleistä.
- siipi maassa
itsehän... kirjoitti:
olen asteisti ja muslimin kanssa naimisissa mitään käännyttämistä ei ole ollut...älä yleistä.
Onko pitkä suhde takana?Lapsia?
Itselläni koko avioliiton ajan vain pelkkiä ongelmia,taitaa olla eron aika nyt.
Tosiasiassa en tiedä yhtään onnistunutta liittoa muslimin kanssa-ogelmia,ongelmia,ongelmia... - maahan pudonnuy
Oma elämäni on ollut kovia ponnisteluja täynnä. Isäni on nyt hyvin vahvasti muslimi ja äitini taas kristitty. Itse olen omaksunut länsimaisen kulttuurin tai ainankin yrittänyt. Olen jo täysi- ikäinen ja tein sen ison virheen että menin naimisiin isäni kotimaassa asuvan miehen kanssa ihan väärillä perusteilla.. Perusteeni oli että saisin pidettyä välit äitiini ja siääni sekä sisaruksiin. Itse asumaan en uskaltanut lähteä( isäni kommenti oli että meidän kulttuurissa nainen ei koskaan asu yksin. No menin naimisiin ja riitaisan ja väkivaltaisen puolen vuoden jälkeen päätin erota. Isäni ei hyväksynyt. ja olen ollut jumissa vanhempieni asunnossa pari vuotta.
Olin masentunut enkä saanut voimaa muuttaa itsenäisesti, jotenkin tuntui ettei minulla ollut siihen taitoa. No nyt kuitenin 22- vuotiaana olen päättänyt muuttaa pois ja katkaista suhteeni isään ja oottaa avioeron. Vaikka se tuntuu islota muurilta edessä on jotenkin vain jaksettava.. Kuitenkin on pelko siitä mitä tapahtuu jos/kun minut löydetään ...
Lapsi ei voi vaikuttaa mihin tilaneeseen syntyy joten olen kyllä vahvasti vastaan muslimin ja kristityn liittoja..
- tsirppula
Omat kokemukseni arabimiehistä ovat (muutamaa lukuunottamatta) pelkästään positiivisia. Eihän muslimien koraanissa tms. määritellä että mies omistaisi naisen, joillain on vain tälläinen vääristynyt mielikuva.
Samaa mieltä olen aloittajan kanssa, että myös suomalaisissa perheissä on väkivaltaa, mutta niin on myös näissä monikulttuuriperheissäkin.
Itselläni on pian egyptiläinen (arabi)mies, joka tietää ja ymmärtää sen, että olen erilaisesta kultturista ja mies itseasiassa pitääkin siitä piirteestäni todella paljon, että uskallan pistää vastaan ja sanoa oman mielipiteeni asioissa (kun kosi mua ekan kerran, niin mä vastasin että eihän se käy, onneksi myöhemmin korjattiin tilanne :D) Myös jos joskus saan miehen kanssa lapsia ja jos lapset ovat tyttöjä, en aio hyväksyä heidän minkäänlaista paritustaan eniten tajoavalle miehelle.
Eivät muslimimiehet ole automaatisesti mitään hyväksikäyttäjiä jne, vaan ihan tavallisia ihmisiä, ei se ihonväri niin suuri juttu luulis olevan..- juupis
Kylla siella Koraanissa ihan kirjaimellisesti sanotaan etta nainen on miehen omaisuutta. Mies saa myos "kyntaa peltoaan" milloin huvittaa naisen mielipidetta kysymatta. Lyominen on myos sallittu.
- Paljon provoja täällä
"Lähinnä nyt vaan halusin tietää että puuhetteko kokemuksen syvällä rintaäänellä vai miksi yleistätte niin paljon?"
Täällä vain liikkuu käsittämättömän paljon ahdasmielisiä ja vähemmän älykkäitä rasisteja. :(
Jokainen "normaali" ihminen tietää, että yleistyksissä ja stereotypioissa mennään metsään ja kovaan.- koraanissa
sanotaan(oletkos muuten ihan itse tämän sieltä lukenut?) niin se ei auytomaattisesti tarkoita että kaikki muslimiehet löisivät naisia! harrastavathan raamatussakin isät seksiä lapsiensa kanssa eikä silti kaikki kristityt miehet omia lapsiaan pane!
- Niinpä niin
Uskontoa enemmän määrää sosiaalinen asema, mutta sitähän alimpaan suomalaiseen sosiaaliseen kastiin kuuluvat eivät tietenkään tunnusta. Eli ulkomainen juntti on ihan yhtä juntti kuin suomalainenkin juntti.
Tuttava rouvani saikin tällä viikolla turpaansa avomieheltään, joka on suomalainen. Hän on oppimaton ja käsittääkseni tuomittu. Ei hän saa koskaan muuta kuin toisen oppimattoman miehekseen, ja alkaa pikku hiljaa ymmärtämään kohtalonsa.
Sitten on lähtömaastakin kyse eli joissain maissa eri uskontokuntiin kuuluvien tai ateistien välillä on muodostettu avioliittoja iät ja ajat. Muistettakoon nyt kuitenkin, että uskontohommat ovat alimman sosiaalisen kastin juttuja kaikkialla tällä maapallolla. Mitä ylemmäksi yhteiskunnan portailla mennään sitä ateistisempaa väki on. Ihmiset vaan eivät ymmärrä hävetä uskontojuttujaan. - FDHHFD
Aivan. Ja kaikki kielteiset asiat eivät kuulu islamin uskoon, vaan voivat olla esim. jonkun maan omaa kulttuuria. Meillä täällä Suomessakin kun on tapakulttuuri, vaikka sitä ei välttämättä tule ajatelleeksi. Islaminuskoisia on monenlaisia. Jotkut ovat kannassaan tiukempia kuin toiset. Tulkintojakin on hyvin erilaisia.
- Sheima
Nämä on mielestäni yleisiä väitteitä, mitkä johtuvat ihmisten tietämättömyydestä ja kaikista ääritapauksista mitä heidän korviinsa on kantautunut.
Olen naimisissa muslimi miehen kanssa, itse olen kristitty, samoin poikani. Mieheni on kotoisin Tunisialainen.
Tämä omistaminen on minusta käsite jonka voi ajatella monella tavalla. Itse olen mennyt naimisiin rakkaudesta mieheeni ja näin ollen avioliiton kautta luvannut olla mieheni kanssa lopun elämäni, samoin hän. Onhan avioliitto tietynlainen lupaus olla toisen oma. Mutta se miten tämä näkyy meidän avioliitossa, on minusta samanlaista kuin kenen tahansa avioparin "omistushaluisuus". Meidän kohdalla tämä ei vaikuta normaalia mustasukkaisuutta enempää eikä mieheni koskaan vahingoittaisi minua. - Fe85
Hei! Itse olen Nigerilaismiehen kanssa ollut nyt koht 3v yhes ja meil lapsi 2v. Mutta hän on kyllä katolilaistaustainen, ite olen kristillistaustanen. Mutta kumpikaa emme ole nii kauhea uskonnollisia. Mun mieheni on ainakin ihana! Ja se on aina ikävää kun ihmiset yleistävät pelkän uskontokunnan takia tai ulkomaalaisuuden takia! Kaikkea tapahtuu myös suomalaisten keskellä, kuten sanoitkin! Vaikka tosiaan hän ei ole muslimi ajattelin kirjoittaa tänne, että olet oikeassa yleistää ei pitäisi.
- llm
Moi! tutustuin ulkomaan reissulla nigerialaismieheen ja tarkoitus ois nyt nähdä uudestaan, mutta epäilyttää hieman se, että mies on niin erilaisesta kulttuurista. Kuinka paljon nigerialaisen elämä eroaa suomalaisen elämästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446