Kun käynnistän pelini, se ilmoittaa:
"Pelin aloittaminen epäonnistui. Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta. Näytönohjaimessa ei ole vähintään shader model 2 -tukea."
Olen netistä yrittänyt selvittää, mikä tämä shader model 2 on. Näköjään se on koneen mukana tuleva ohjelma, vai? Ja sitä ei saa koneeseen jos se ei jo ennestään ole siinä?
Meillä on Microsoft Windows XP Home edition 2002 pöytäkone.
Pitääkö minun siis ostaa kokonaan uusi kone, jossa on shader model jotta voin pelata vain yhtä vaivaista peliä???
--- toivottavasti joku auttaa !!
Shader Model
74
8916
Vastaukset
shade model kahta. sen verran vanha kone sulla.
ei tarvi ostaa koko konetta kun ostat siihen jonkun halvan hiukan tuoreemman näyttiksen. tosin agp väyläsiä ei ole paljookaan enää myynnissä paitsi huutonetissä.
kattele sieltä joku parin- kolmenkympin näyttis.
ilmeisesti koneessasi on agp, mutta tarkista vielä ettei ole pci expres.- Heedu
Moi tiiätkö, että mul on toi ihan sama ongelma.
Ostin täs pari päivää sitten sims 3 ja se laittaa ton ihan saman juttun et pitäis olla shader model 2 ainakin. En osaa auttaa kyllä mut voitko laittaa mulle viestin jos saat jotain uutta selville.- Simisii
Minullekin tuli täsmälleen sama viesti ja vähän vi***aa. Kovasti olisi hinku päästä Sims 3:sta pelaamaan.. Eikä tietokoneeni edes ole vanha, näyttökin on litteä Sony -06..
- me ostetaan..
Simisii kirjoitti:
Minullekin tuli täsmälleen sama viesti ja vähän vi***aa. Kovasti olisi hinku päästä Sims 3:sta pelaamaan.. Eikä tietokoneeni edes ole vanha, näyttökin on litteä Sony -06..
uusi tietokone. Tää meidän kone on muutenkin hidas. Taitaa olla aika vanhaki.
Sen verran kärsivällinen olen, että jaksan odottaa et pääsen pelaa the sims 3. (on ostettu jo the sims 3);> - niin voit koittaa
Simisii kirjoitti:
Vaihtaa uuden näytönohjaimen joka tukee tuota :P, samalla pelin tökkiminen vähenee ja se pyörii paremmin.
- sims3
niin voit koittaa kirjoitti:
Vaihtaa uuden näytönohjaimen joka tukee tuota :P, samalla pelin tökkiminen vähenee ja se pyörii paremmin.
Joo mulla sellai Fujitsu siemens 06 litteä näyttö. mietin toimisko tolla ku mulla valittaa toisella näytöllä tota shader model 2 -.- oisko kellää kokomusta.. plz auttakaa :
- jaklm
sims3 kirjoitti:
Joo mulla sellai Fujitsu siemens 06 litteä näyttö. mietin toimisko tolla ku mulla valittaa toisella näytöllä tota shader model 2 -.- oisko kellää kokomusta.. plz auttakaa :
Näytön vaihtaminen ei vaikuta mihinkään. Näytönohjaimen vaihtaminen uudempaan jossa on Shader Model 2 vaikuttaa.
Jotta ei tule enempää ongelmia pelien kanssa:
Canyourunit.com
Valikosta valitaan peli ja se ilmoittaa pystyykö koneella sitä pelaamaan.
(En kylläkään tiedä onko Sims 3 siinä luettelossa...) - Joku vaa
jaklm kirjoitti:
Näytön vaihtaminen ei vaikuta mihinkään. Näytönohjaimen vaihtaminen uudempaan jossa on Shader Model 2 vaikuttaa.
Canyourunit.com
(En kylläkään tiedä onko Sims 3 siinä luettelossa...)Joo mä ostin ton sims 3 ja mulle tuli toi sama juttu, ja mä en ny tajunnu..
pitääkö vaihtaa näyttö? vai ostaa uus tietokone vai onko se joku tietokonees mukana tuleva ohjelma? :o ? - vaihdeta
Joku vaa kirjoitti:
Joo mä ostin ton sims 3 ja mulle tuli toi sama juttu, ja mä en ny tajunnu..
pitääkö vaihtaa näyttö? vai ostaa uus tietokone vai onko se joku tietokonees mukana tuleva ohjelma? :o ?Juuri edellinen vastasi että näytön vaihtaminen uudempaan ei auta. Ihan yks ja sama millä näytöllä pelaat. Näytönohjain on sen sijaan liian huono pelille. Homma vaan ei ole niin yksinkertainen: todennäköisesti tietokoneesi muut osat on myös liian huonoja kyseiselle pelille, joten et pääse yhden näytönohjainkortin hankkimisesta puusta pitkään. Odota että saat ostettua uuden tehokkaan pelikoneen.
- FUCK
vähän muaki vatuttaa ku ei sitä voida ennen ostoo sanoo arvaa halusinko ostaa jtn jos se ei toimi mun koneella ????? VITTU. Ihan turhaan meni nekin rahat ku en mä kumminkaa mitää näyttöö saa perkele.... Mut jos joku tietää jonku toisen keinon ku ostamise niin SE ON AIVAN PARAS!
- mutt ei mul toimi :(
jaklm kirjoitti:
Canyourunit.com
(En kylläkään tiedä onko Sims 3 siinä luettelossa...)vittu ku meitä huijataan koko aja >:( i don't like this
- olenkototta
Simisii kirjoitti:
''Minullekin tuli täsmälleen sama viesti ja vähän vi***aa. Kovasti olisi hinku päästä Sims 3:sta pelaamaan.. Eikä tietokoneeni edes ole vanha, näyttökin on litteä Sony -06.. ''
Minulla on myös litteä, uusi mutta vain acerin tietokone. Ei nyt mua ketuttaa 49 euron ostos kankkulan kaivoon!?!? Rahat muutenkin vähissä!!!!!! - olenkototta
jaklm kirjoitti:
Canyourunit.com
(En kylläkään tiedä onko Sims 3 siinä luettelossa...)Onko näin, voiko joku sims 3 asiantuntija, kertoa, voiko shader model tukea? Tiedän, joko shader model 2.0 tai shader model 3.0... Eiks sen pitäs olla ainakin joku 2.1 ? että se ylittäis sen, kakkosen joka ei riitä? Kiitos jos vastaat : )
- Penttir
Hanki vaan koneeseesi vähän uudempi näytönohjain. Sillä homma pelaa
- dadadaddfgefwe
FUCK kirjoitti:
vähän muaki vatuttaa ku ei sitä voida ennen ostoo sanoo arvaa halusinko ostaa jtn jos se ei toimi mun koneella ????? VITTU. Ihan turhaan meni nekin rahat ku en mä kumminkaa mitää näyttöö saa perkele.... Mut jos joku tietää jonku toisen keinon ku ostamise niin SE ON AIVAN PARAS!
Ehkä kannattaisi ennen pelin ostamista tarkistaa, mitä peli vaatii koneelta, ja voiko oma kone pyörittää peliä?
Jos et halua ostaa uusia osia koneeseesi, sitten ne pitää varastaa. Se on se toinen keino. Kolmas keino on saada sopivat osat jostain ilmaiseksi lahjoituksena.
- thesims3
mullakin on sama juttu kun ostin sims kolmosen. asun vielä kotona eikä itelläni oo rahaa ostaa esim uutta kannettavaa kun on vielä pöytäkone eikä vanhemmatkaan suostu joten pitää varmaan laittaa toi peli pois ja pelata sitä sitten kun on varaa kannettavaan tai kun vanhemmat suostuu ostamaan uuden näytön tai koneen.
- Pr©™
Shader model 2.0
se tarkoittaa pelissä esiintyvää "grafiikka" pintaa
jokaisessa nykypelissä on vähintään shader 2.0 vaatimus ja 3.0 on jo yleistynyt suureen osaan uusista peleistä
shader model on näytön ohjaimen "ominaisuus" se ei liity mitenkään näyttö päätteeseen tai muihin komponenteihin vaan on täysin riippuvainen sinun 3d kortistasi eli näytönohjaimesta.
tuohon ainut korjaus löytyy vaihtamalla näytönohjainta.. ja monessa paketti koneessa on pelkkä integroitu näytönohjain jotka ei sovellu kuin nettikäyttöön.
ota selvää onko sinun koneessasi AGP vaiko Pci-e väylä ja älä unohda sitä tosiaasiaa että vanhan koneen prosessori/muistin vähyys voi olla seuraava ongelma miksi peli ei toimi oikeastaan ollenkaan. Joten silloin on turha päivittää näytönohjainta.
joten ota selvää
Cpu eli prosessorisi malli
ram muistisi määrä
näytönohjaimesi malli
noi kun tietää enstiksi niin löytyisi se oikea ratkaisu ongelmiin.- please
eli siis pyörittäiskö tuo, etsin omaa konetta itselleni suht. halvalla, siinä viiden sadan paikkeilla, ei toki halvempikaan haittais, jos kunnon ´kone. eli tarkotus ois että pyörittäis sims 3, onkos tuossa koneessa vähintään shader model 2 tuki ? ja muutenkin kommentteja kyseisestä koneeesta ja hyviä kone-ehdotuksia
thanksthanksthanks - timppaazzz
please kirjoitti:
eli siis pyörittäiskö tuo, etsin omaa konetta itselleni suht. halvalla, siinä viiden sadan paikkeilla, ei toki halvempikaan haittais, jos kunnon ´kone. eli tarkotus ois että pyörittäis sims 3, onkos tuossa koneessa vähintään shader model 2 tuki ? ja muutenkin kommentteja kyseisestä koneeesta ja hyviä kone-ehdotuksia
thanksthanksthanksnosiis mun mielestä ois järkevintä
ite kasata kone niiku mä tein.
Tulee halvemmaks ja tehoa
mulla riittää mukavasti.
Mielestäni mun kone on huippu
pelikone ja kasasin sen 800€
Tiedot:
CPU: amd phenom 2 955BE
GPU 1: Ati Radeon HD 5770 OC Edition, 1GB, GDDR5, 128-bit
GPU 2: nVidia N220 GT 1 GB DDR2 military concept
RAM: 6GB
kotelo: dragon cooler
emolevy: ASUS M4A87TD EVO XTREME DESIGN
näppis: saitek cyborg
hiiri: raven joku pelihiiri (sairaa cool)
emolevy: 1,5TB 7200RPM
cpu jäähdytin: thermaltake spinQ wt
osoite josta saa erinomaisia tietokoneen osia: www.jimmspc-store.fi - uoiuoi88io
timppaazzz kirjoitti:
nosiis mun mielestä ois järkevintä
ite kasata kone niiku mä tein.
Tulee halvemmaks ja tehoa
mulla riittää mukavasti.
Mielestäni mun kone on huippu
pelikone ja kasasin sen 800€
Tiedot:
CPU: amd phenom 2 955BE
GPU 1: Ati Radeon HD 5770 OC Edition, 1GB, GDDR5, 128-bit
GPU 2: nVidia N220 GT 1 GB DDR2 military concept
RAM: 6GB
kotelo: dragon cooler
emolevy: ASUS M4A87TD EVO XTREME DESIGN
näppis: saitek cyborg
hiiri: raven joku pelihiiri (sairaa cool)
emolevy: 1,5TB 7200RPM
cpu jäähdytin: thermaltake spinQ wt
osoite josta saa erinomaisia tietokoneen osia: www.jimmspc-store.fiJoo tottakai me kaikki osataan varmasti koota itse tietokone osista. -.-
- kdoakod uiduadi uao
uoiuoi88io kirjoitti:
Joo tottakai me kaikki osataan varmasti koota itse tietokone osista. -.-
No mikä siinä nyt on vaikeeta? Laittaa osat ja kaapelit oikeisiin paikkoihin, säätää BIOSista sen mitä tavii (myöhemmin vähän ylikellotusta), asentaa käyttöjärjestelmän ja ajurit ym ym. On se nyt ihme jos ei osaa...
Mie oon oottanu vaik kuinka pitkää tuhlasin ainoot rahani tähän vitun sims 3 ja saatanan näytönohjain ei vittu toimi ja vanhemmat ei todellakaan osta uutta konetta jonku simsin takii nii VITTU MIE VALITAN SIMSIN KEKSIÖILLE!
- Pitkästynyt
Minulla on sims 3. Meillä on ällöttävän hidas läppäri ja nopeampi pöytä kone joten haluaisin pelata pöytäkoneella sims 3Ta muttasiihen tarvii jonkun shadermodel kakkosen.....
- !!!!
http://games.softpedia.com/get/Patch/BioShock-Shader-Model-20-Asankel-Fix-Mod.shtml
Tos on joku linkki. En oo varma onko se toi mut kuitenkin.- anonyymi
Ostin sims kolmosen ja se ei toimi vanhemmilla koneilla, koska Shader Model kakkos -tukea ei ole. (Monillahan tämä ongelma on ollut.)
Joten jos tuon lataa, niin alkaako simssi toimia? Kukaan kokeillut? - Huuhaa80
anonyymi kirjoitti:
Ostin sims kolmosen ja se ei toimi vanhemmilla koneilla, koska Shader Model kakkos -tukea ei ole. (Monillahan tämä ongelma on ollut.)
Joten jos tuon lataa, niin alkaako simssi toimia? Kukaan kokeillut?vitun pässit! Ettekö todellakaan tajua, että sitä Shader Model 2:sta ei voi ladata mistään. Se ei ole mikään ohjelma eikä ajuri. Kaikilla joilla on tämä kyseinen ongelma, niin ongelma korjaantuu vaihtamalla tietokoneen sisällä oleva komponentti, eli NÄYTÖNOHJAIN ei näyttöä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Näytönohjain Tuo kannattaa lukea jos löytyy lukutaitoa/ymmärystä.
- anonyymi
Huuhaa80 kirjoitti:
vitun pässit! Ettekö todellakaan tajua, että sitä Shader Model 2:sta ei voi ladata mistään. Se ei ole mikään ohjelma eikä ajuri. Kaikilla joilla on tämä kyseinen ongelma, niin ongelma korjaantuu vaihtamalla tietokoneen sisällä oleva komponentti, eli NÄYTÖNOHJAIN ei näyttöä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Näytönohjain Tuo kannattaa lukea jos löytyy lukutaitoa/ymmärystä.
No sinä kun nyt oot niin hemmetin viisas, niin kerro toki samalla, että voiko tollasen näytönohjaimen siis ostaa ja omaan koneeseen asentaa? ja jos voi, niin mistä?
- Huuhaa80
anonyymi kirjoitti:
No sinä kun nyt oot niin hemmetin viisas, niin kerro toki samalla, että voiko tollasen näytönohjaimen siis ostaa ja omaan koneeseen asentaa? ja jos voi, niin mistä?
Voi ostaa.
http://www.jimmspc-store.fi/
http://www.multitronic.fi/index.php
http://www.lapstore.net/
http://www.tietoasema.fi/default_1024.asp?
http://www.bulldog.fi/
http://www.nettori.org/
http://www.elektroni.fi/
Tossa olisi nyt muutama verkkokauppa mistä tietokoneen komponentteja voi tilata. Voit toki ostaa näytönohjaimen omalta paikkakunnaltasi ATK-alan liikkeestä.
Uutta näytönohjainta ostaessa sinun tulee tietää seuraavat asiat:
Mikä kanta emolevyssäsi on. Näitä kantoja on kahta erilaista nykyään. PCI-E ja AGP. AGP on näistä väylistä vanhempi. Melkein kaikissa muutaman vuoden ikäisissä emolevyissä on tuo PCI-E väylä. Kantaan siis liitetään näytönohjain.
Tarkista onko tietokoneen virtalähde riittävän tehokas. Tämä siksi, että suurin osa nykyisistä näytönohjaimista tarvitsee lisävirtaa.
Jos et tiedä mikä emolevy koneessasi on, niin tämä ohjelma auttaa: http://www.cpuid.com/cpuz.php lataa kyseinen ohjelma koneelle ja pura tiedosto. Saat työpöydällesi cpuz nimisen kuvakkeen. Klikkaa kuvaketta ja aukaise "motherboard" välilehti. Ota motherboard välilehdestä screenshot ja laita kuva tänne näkyville. - EIII TOIMIIII
anonyymi kirjoitti:
Joten jos tuon lataa, niin alkaako simssi toimia? Kukaan kokeillut?Ensinnäkin kyseistä kansiota ja tiedostoa ei ole koko koneella..
eikä auta vaihka ne tekisikin.
Bilin homma olisi tehdä päivitys joka poistaisi ongelman..
mutta ei ! - huomatkaa
Huuhaa80 kirjoitti:
Voi ostaa.
http://www.jimmspc-store.fi/
http://www.multitronic.fi/index.php
http://www.lapstore.net/
http://www.tietoasema.fi/default_1024.asp?
http://www.bulldog.fi/
http://www.nettori.org/
http://www.elektroni.fi/
Tossa olisi nyt muutama verkkokauppa mistä tietokoneen komponentteja voi tilata. Voit toki ostaa näytönohjaimen omalta paikkakunnaltasi ATK-alan liikkeestä.
Uutta näytönohjainta ostaessa sinun tulee tietää seuraavat asiat:
Mikä kanta emolevyssäsi on. Näitä kantoja on kahta erilaista nykyään. PCI-E ja AGP. AGP on näistä väylistä vanhempi. Melkein kaikissa muutaman vuoden ikäisissä emolevyissä on tuo PCI-E väylä. Kantaan siis liitetään näytönohjain.
Tarkista onko tietokoneen virtalähde riittävän tehokas. Tämä siksi, että suurin osa nykyisistä näytönohjaimista tarvitsee lisävirtaa.
Jos et tiedä mikä emolevy koneessasi on, niin tämä ohjelma auttaa: http://www.cpuid.com/cpuz.php lataa kyseinen ohjelma koneelle ja pura tiedosto. Saat työpöydällesi cpuz nimisen kuvakkeen. Klikkaa kuvaketta ja aukaise "motherboard" välilehti. Ota motherboard välilehdestä screenshot ja laita kuva tänne näkyville.että, kannettaviin ei noin vain vaihdeta näytönohjainta. Pöytäkoneisiin se kyllä onnistuu helpostikki.
Kerrotaan nyt asiasta tavalla, jonka jokaisen luulisi ymmärtävän.
Kannettavat tietokoneet jätän sikseen, sillä niiden päivittäminen ei ole aivan niin yksinkertaista.
Pöytäkoneesi koostuu näytöstä, keskusyksiköstä ja muista oheislaitteista (hiiri yms.). Keskusyksikkö on se laatikko, joka toimii koneen "aivoina". Siellä laatikon sisällä on useita eri komponentteja kuten, suoritin, emolevy, näytönohjain jne.
Shader Model on näytönohjaimen ominaisuus. Pelien vaatima Shader Model riippuu täysin pelistä, mutta uusimmat pelit vaativat vähintään Shader Model 2:sen, useat SM3:sen. Jos Windows ilmoittaa, että Shader Modelin versio ei ole riittävän korkea, ei peliä pysty pelaamaan.
Näytönohjaimen päivitys on hyvinkin yksinkertainen operaatio. Kyseisen komponentin voi tilata joko jostain nettikaupasta (esim. verkkokauppa.com) tai ostaa jostain liikkeestä. Voisin nostaa esimerkkinä esiin edullisen, mutta kuitenkiin hintaansa nähden tehokkaan näytönohjaimen; Sapphire Radeon HD 4550 512 Mt. Kyseinen näytönohjain maksaa noin 40€ ja siinä on Shader Model 4.1 eli sen puolesta uusimmatkin pelit toimivat sillä. Kuitenkaan sen suorituskyky ei riitä useimpien uusien pelien sujuvaan pyörittämiseen korkeammilla laatuasetuksilla. Simsiin tosin ihan riittävä.
Jos päädyt uuden näytönohjaimen ostamaan niin vaihto on hyvin yksinkertainen. Avaat kotelon ja katsot mihin näytöstä lähtevä johto kiinnittyy keskusyksikköön. Kun löydät kiinnityskohdan, löydät näytönohjaimen. Näytönohjain on hyvin luultavasti kiinni vain yhdellä ruuvilla. Avaat ruuvin ja irroitat vanhan näytönohjaimen ja laitat uuden tilalle ja kiinnität ruuvin. Tämän jälkeen käynnistät koneen ja asennat ajurit näytönohjaimen mukana tulleelta CD-levyltä. Halutessasi voit myös ladata ajurit valmistajan kotisivulta.
Mutta toisaalta kuten viesteissä on tullut ilmi, niin olisi tärkeätä saada tietää, mitä muuta keskusyksikkösi pitää sisällään. Sillä voi hyvinkin olla, että näytönohjaimen päivittämisessä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä, jos muut komponentit ovat auttamattomasti jäljessä kehitystä. Riittävät tiedot kokoonpanosta löydät seuraavasti "Käynnistä-->Suorita-->kirjoita "dxdiag" ja paina OK. Voit joko katsoa itse tiedot ja kertoa ne tai sitten valitset auenneesta ikkunasta "Tallenna kaikki tiedot". Sen jälkeen lataat tallentuneen tiedoston internetiin, esim. osoitteessa www.megaupload.com ja lähetät saamasi linkin tänne foorumille.
Yritin nyt niin selvästi kertoa, kuin se oikeastaan on mahdollista. Toivottavasti auttoi.- .... - ....
Mulla tuo sama tulee Flat Out Ultimate Carnagessa VALITTAA shader model 3.0...
Enkä sit tiiä miten sen sais toimii... Siin lukee jtn Create jotai Shader model 3.0 not supported eli se ei tue sitä! - mää vaan
.... - .... kirjoitti:
Mulla tuo sama tulee Flat Out Ultimate Carnagessa VALITTAA shader model 3.0...
Enkä sit tiiä miten sen sais toimii... Siin lukee jtn Create jotai Shader model 3.0 not supported eli se ei tue sitä!Ja sulle menee ihan sama viesti, kuin kaikille edellisille kysyjille tässä ketjussa. Osta... uusi... näytönohjain. Se on AINUT tapa jolla tuon ongelman saa korjattua. Jos näytönohjaimen asentaminen pelottaa, pyydä jotain kaveria tai sukulaista, joka on tehnyt homman aiemmin. Tai astele koneen kanssa palvelevaan ATK-liikkeeseen, josta ostat näytönohjaimen ja palveluna sen asennuksen.
Sims 3 on ikävä tapaus, koska se on teinien suosiossa ja useimmilla teineistä ei ole hirveästi mahdollisuuksia vaikuttaa perheen koneeseen. Sorry vaan, lapset :( - Windows on paska
mää vaan kirjoitti:
Ja sulle menee ihan sama viesti, kuin kaikille edellisille kysyjille tässä ketjussa. Osta... uusi... näytönohjain. Se on AINUT tapa jolla tuon ongelman saa korjattua. Jos näytönohjaimen asentaminen pelottaa, pyydä jotain kaveria tai sukulaista, joka on tehnyt homman aiemmin. Tai astele koneen kanssa palvelevaan ATK-liikkeeseen, josta ostat näytönohjaimen ja palveluna sen asennuksen.
Sims 3 on ikävä tapaus, koska se on teinien suosiossa ja useimmilla teineistä ei ole hirveästi mahdollisuuksia vaikuttaa perheen koneeseen. Sorry vaan, lapset :(grafiikaltaan onnettomat vaatii ihme juttuja
kun taas NFS pelittää hienosti ja paljon paremmalla grafiikalla..
Nää Billin touhut menee ihan vituks! Windows on paska kirjoitti:
grafiikaltaan onnettomat vaatii ihme juttuja
kun taas NFS pelittää hienosti ja paljon paremmalla grafiikalla..
Nää Billin touhut menee ihan vituks!Shader Modelilla ei vaan ole mitään tekemistä Windowsin kanssa. Kyse on puhtaasti siitä, mitä Shader Modelia pelien tekijät ovat käyttäneet peliä tehdessään ja siitä, tukeeko näytönohjaimesi kyseistä SM:n versiota.
- \....-..../
Herra.Alikersantti kirjoitti:
Shader Modelilla ei vaan ole mitään tekemistä Windowsin kanssa. Kyse on puhtaasti siitä, mitä Shader Modelia pelien tekijät ovat käyttäneet peliä tehdessään ja siitä, tukeeko näytönohjaimesi kyseistä SM:n versiota.
Ei olla varmoi voidaaks tähä Radeon 9600 series koneeseen laittaa sella Shader model homma.
Ja vaatii viel sitä 3.0 nii en tiiä mistä ettiä tohon radeonii oikee Näytönohjain.Samalla ku isä vei läppärii korjaamolle nii se kysyi silt et sopisko siihen joku.Ne ei siel viel tiedä et saako siihen sen ku se korjaaja kattelee sellasii jostain myymälöist et löytyykö \....-..../ kirjoitti:
Ei olla varmoi voidaaks tähä Radeon 9600 series koneeseen laittaa sella Shader model homma.
Ja vaatii viel sitä 3.0 nii en tiiä mistä ettiä tohon radeonii oikee Näytönohjain.Samalla ku isä vei läppärii korjaamolle nii se kysyi silt et sopisko siihen joku.Ne ei siel viel tiedä et saako siihen sen ku se korjaaja kattelee sellasii jostain myymälöist et löytyyköMutta on aivan toinen asia, kannattaako. Jos muu kokoonpano on vanhaa, niin pelkän yhden komponentin päivitys menee hukkaan.
- DeadMoon2.0
Mutta on aivan toinen asia, kannattaako. Jos muu kokoonpano on vanhaa, niin pelkän yhden komponentin päivitys menee hukkaan.
Nyt kun tässä olen hiukan lukenut viestejä ja saanut makeat naurut; mm.
Lainaus: "Pitääkö minun siis ostaa kokonaan uusi kone, jossa on shader model jotta voin pelata vain yhtä vaivaista peliä???"
Noniin, asiaan.
Shader Model on geometrisen ja kolmiulotteisen grafiikan (esim: Simssissä hahmot ovat kolmiulotteisia grafiikkakuvia) ajuri, joka kertoo kyseiselle pelille miten näitä geometrisiä grafiikoita käytetään.
Jos tiedätte Doom 1:kkösen, se on kökkögrafiikoilla (mahtavasti) tehty peli, joka ei vaadi minkäännäköistä Shader Modelia, koska grafiikat eivät ole ns. '3-D' eli kolmiuloitteisia. Tämä kuuluu näytönohjaimen perusasetuksiin, JONKA VOI VAIHTAA. Kyseisessä näytönohjaimessa on kondensaattoreita kaksi kappaletta, jotka pitää vaihtaa muistipiirin kanssa jos haluaa uuden Shader Modelin. Tämä on kuitenkin suoraan sanottuna niin VITUSTA että en jaksa selittää tätä, joten kerron että NVIDIA GeForce FX5600 on Simssien pelaamiseen ERITTÄIN täydellinen pelaamiseen. Sillä pystyy pyörittämään jopa kyseistä Grand Theft Auto San Andreasta muutamalla 'High Quality' modilla, eli modificationilla mikä suomennettuna on muunnos tai muokkaus. Kyseinen 'modi' tekee grafiikoista ehkä jopa kolminkertaiset, joka tarkoittaisi sinun koneellasi kyseisellä näytönohjaimella maailmanloppua.
Toivottavasti ymmärsit(, ja mene jo perkele ostamaan uutta konetta :D).
DeadMoon kälppii nyt vittuun täältä.
- äfäfäfäf
Teistä suurin osa on joko trolleja tai muuten vain jälkeenjääneitä.
- jooooh
Itellä näytönohjaimena Nvidia GeForce 7600gs ja sims ennen toiminu. Nyt pitkästä aikaa asensin sen uudestaan eikä nyt vaa jostaki syystä toimi. Tulee lukemaan "Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta. Tuettua näytönohjainta ei löydy. Tarkista laitteisto." Elikkä mikä voisi olla syynä?
- tulivat
nytte tuli ATI:n 5000-sarjan mukana shader model 5.0, tarkottaako tää sitä että noi 4.1:ää ja dx10 tukevat kortit käy jo vanhoiksi? kuinkakohan nopeesti pelit ryhtyy tukemaan pelkästään dx11 ja 5.0:aa??
voevoe tätä teknologiaa ;----DSiirtyminen vie aikansa. Kaikki uudet pelit eivät edes tue DirectX10:iä. DX11 pelejä toki alkaa pikkuhiljaa tulla markkinoille, mutta laajempi siirtyminen hyvin luultavasti useamman vuoden.
- Puna.Dara
Siirtyminen vie aikansa. Kaikki uudet pelit eivät edes tue DirectX10:iä. DX11 pelejä toki alkaa pikkuhiljaa tulla markkinoille, mutta laajempi siirtyminen hyvin luultavasti useamman vuoden.
Ärsyttää hirveästi ja suruttaa. Säästin rahat jo valmiiksi helmikuulle, sitten piti odottaa kuukausia kun kolmosen valmistumienn myöhästyi. Sitten en päässyt koneelle 2 päivään. Sitten sain ostettua kolmosen, ja ei toiminut kunnolla. Sitten jouduin odottamaan 8 kuukautta että sain simin toioselle koneelle. Nyt, yli vuoden odotusten jälkeen toi SAMA SHADER MODEL HOMMA AAARGH pitäiskö jo luopuu koko sims 3:sta >:(
- ääshää
Puna.Dara kirjoitti:
Ärsyttää hirveästi ja suruttaa. Säästin rahat jo valmiiksi helmikuulle, sitten piti odottaa kuukausia kun kolmosen valmistumienn myöhästyi. Sitten en päässyt koneelle 2 päivään. Sitten sain ostettua kolmosen, ja ei toiminut kunnolla. Sitten jouduin odottamaan 8 kuukautta että sain simin toioselle koneelle. Nyt, yli vuoden odotusten jälkeen toi SAMA SHADER MODEL HOMMA AAARGH pitäiskö jo luopuu koko sims 3:sta >:(
Vituttaaaa....
- hönö98
ääshää kirjoitti:
Vituttaaaa....
onks n.2005-2006 vuonna ostettu läppäri liian vanha ku ei kehtaa ostaa sitä shaderii jos koko kone on liian vanha.Asun kotona eikä vanhemmat oo aina kovin halukkaita ostaa kalliita koneita...
kysymys kaksi: Mun huoneessa on 24 tuumainen tv ja haluisin siitä koneen.Liian iso? Siel ei oo kuitenkaa nettii eli se toimis vaa pelikoneena.Onko järkee?
toivottavasti ees joku osaa auttaa mua täs kipessä pulmassa:) - Nimim.
hönö98 kirjoitti:
onks n.2005-2006 vuonna ostettu läppäri liian vanha ku ei kehtaa ostaa sitä shaderii jos koko kone on liian vanha.Asun kotona eikä vanhemmat oo aina kovin halukkaita ostaa kalliita koneita...
kysymys kaksi: Mun huoneessa on 24 tuumainen tv ja haluisin siitä koneen.Liian iso? Siel ei oo kuitenkaa nettii eli se toimis vaa pelikoneena.Onko järkee?
toivottavasti ees joku osaa auttaa mua täs kipessä pulmassa:)Läppäriin käytännössä mahdotonta ostaa uutta näytönohjainta. Jos nykyinen näytönohjain ei esim. SM 3:ia tue niin vaihtoehdot ovat hyvinkin vähissä. Toki saa hankittua uuden näytönohjaimen, mutta samalla joutuisit vaihtamaan monta muutakin osaa.
Ja sitten kysymys kaksi. TV:n koolla ei sinänsä ole merkitystä vaan tarkkuudella, jolla haluat sitä käyttää. Jos on full HD -televisio niin et tuolla läppärilläsi pysty täydellä tarkkuudella peleissä käyttämään, työpöydällä kylläkin. Mutta resoluutiota laskemalla onnistuu vallan mainiosti, jos pelit muuten koneellasi pyörivät. Eli jos isomman näytön haluat niin läppäri telkkariin kiinni vaan. - SAMAA MIELTÄ
Nimim. kirjoitti:
Läppäriin käytännössä mahdotonta ostaa uutta näytönohjainta. Jos nykyinen näytönohjain ei esim. SM 3:ia tue niin vaihtoehdot ovat hyvinkin vähissä. Toki saa hankittua uuden näytönohjaimen, mutta samalla joutuisit vaihtamaan monta muutakin osaa.
Ja sitten kysymys kaksi. TV:n koolla ei sinänsä ole merkitystä vaan tarkkuudella, jolla haluat sitä käyttää. Jos on full HD -televisio niin et tuolla läppärilläsi pysty täydellä tarkkuudella peleissä käyttämään, työpöydällä kylläkin. Mutta resoluutiota laskemalla onnistuu vallan mainiosti, jos pelit muuten koneellasi pyörivät. Eli jos isomman näytön haluat niin läppäri telkkariin kiinni vaan.Jos ostat Fujitsu Siemensin Läppärin (Wind. Vista tai uudemman käyttöjärjestelmän) on siihen luultavasti siisään rakennettu näytönohjain joka tukee Shader model 2.0. SM 2.0 : sta ei oo mun kone valittanu mut esim Burnout Paradise ilmoittaa tuon saman. Peliä ei voi pyörittää ilman shader model 3.0 sta. :(
Onneksi kuitenkin olen ladannut pelin laittomasti thepiratebaysta.
Sims 3 sen tai vastaavan EA:n pelin hankkineelle jolla on sama ongjela tiedoksi. Uusimpia EA:n pelejä ei kannata ostaa Jos ei saa uutta konetta/näytönohjainta.
NFS on tietääkseni EA:n mutta ei ainakaan ole vaatinut keneltäkään "shader model" tukea kannatta miettiä minkä pelin ostaa tai minkä lataa.
Ja itse uskoin heti että SMää ei voi ladata. Kaikki SM latauslikit ovat huijausta.
Jos et vieläkään usko niin ei ole niiden syy jotka tietävät miten asian laita on ettet vaan pysty lataamaan sitä. - jjje
SAMAA MIELTÄ kirjoitti:
Jos ostat Fujitsu Siemensin Läppärin (Wind. Vista tai uudemman käyttöjärjestelmän) on siihen luultavasti siisään rakennettu näytönohjain joka tukee Shader model 2.0. SM 2.0 : sta ei oo mun kone valittanu mut esim Burnout Paradise ilmoittaa tuon saman. Peliä ei voi pyörittää ilman shader model 3.0 sta. :(
Onneksi kuitenkin olen ladannut pelin laittomasti thepiratebaysta.
Sims 3 sen tai vastaavan EA:n pelin hankkineelle jolla on sama ongjela tiedoksi. Uusimpia EA:n pelejä ei kannata ostaa Jos ei saa uutta konetta/näytönohjainta.
NFS on tietääkseni EA:n mutta ei ainakaan ole vaatinut keneltäkään "shader model" tukea kannatta miettiä minkä pelin ostaa tai minkä lataa.
Ja itse uskoin heti että SMää ei voi ladata. Kaikki SM latauslikit ovat huijausta.
Jos et vieläkään usko niin ei ole niiden syy jotka tietävät miten asian laita on ettet vaan pysty lataamaan sitä.aivan perseestä ostettii uus näyttö ja luulin sen auttavan ja nyt luin tän ketjun ja tajusin et tarvis uuden näytönOHJAIMEN....
Meillä kone ostettu n.v.2006, saako tähän vaihdettuu hyvällä menestyksellä uuden näytönohjaimen? Windows xp home edition. RAM-muistia ym on tarpeeksi, laitteistovaatimukset täyttyy näytönohjainta lukuunottamatta.
---Kiitos :) jjje kirjoitti:
aivan perseestä ostettii uus näyttö ja luulin sen auttavan ja nyt luin tän ketjun ja tajusin et tarvis uuden näytönOHJAIMEN....
Meillä kone ostettu n.v.2006, saako tähän vaihdettuu hyvällä menestyksellä uuden näytönohjaimen? Windows xp home edition. RAM-muistia ym on tarpeeksi, laitteistovaatimukset täyttyy näytönohjainta lukuunottamatta.
---Kiitos :)Saa ostettua. Ilmoitat vaan emolevysi mallin niin voin kertoa jokusen näytönohjaimen, mikä siihen sopii. Emolevysi saat selville vaikka SiSoft Sandran avulla. Mainboard--> Mainboard ja Model.
jjje kirjoitti:
aivan perseestä ostettii uus näyttö ja luulin sen auttavan ja nyt luin tän ketjun ja tajusin et tarvis uuden näytönOHJAIMEN....
---Kiitos :)Ja vielä jos mainitset prosessorin ja RAM-muistin määrän.
- Ei todellakaan!
Puna.Dara kirjoitti:
Eli siis ei missään tapauksessa kannata luopua pelistä, koska ongelma korjaantuu uudella näytön-ohjaimella, mutta kannattaa ensin tarkistaa emolevy, prosessori ja ram- muistin määrän.
Itselläni on Nvidia GeForce 7950 GT ja sims 3 ja NFS shift toimii loistavasti
- U10.04
Alko mietityttää homma kun sanotte, että sims 3 ei pelaa vanhemmilla korteilla. Noh itse omistan GeForce FX 5500(Omistan toki myös Uudempia), Windows XP:llä väitti, että ei voinnu käynnistyä tuon shader model 2 ongelman takia. Mutta jännästi tuolla("Kävin lataamassa shader model 2 :D") "Vapaan käyttöjärjestelmän puolella, eli Ubuntu Linuxilla" ja Winellä toimi suoraan samalla koneella, tosin vain minimi asetuksilla suht hyvin.
En mene sanomaa, että onko tuon pelaamisessa mitään järkeä paska näytönohjaimella.
Ja suosittelen tämän palstan veijareille käydä kaupasta ostamassa ihan kunnon koneen sims 3:sta ja muita pelejä varten, eikä alkaa säätää vanhoja koneita. - sdfghjklösedrftyu
vittu on perseest en voi pelaa ku kone on paskana
- NymeAno
JA kannattaa eka tarkistaa koneen NÄYTÖNOHJAIN ennenku ostaa mitää Sims 3 : sta tai muita nykyajan pelejä.. että se varmasti sopii...
- tai sitten
vaihtakaa konsoliin.. ei tule onglemia.. levy sisään ja pelaamaan.. huoh...
- mediavatar
on kyllä ihme ku tääl ruikutetaan shader model 2. mä tarviin jo shader model 3.
- Kertokaa, kiitos
Jahas....
Mistä sen shader model 2 saa ? pitääkö se ladata internetistä, vai pitääkö se ostaa jostain kaupasta ? voisiko joku tietäväinen vastata niin että kaikki ymmärtävät ja lisätä vielä nettisivun tai kaupan nimen josta sen voi lööytää. Kiitos. - rautaa ja softaa
Pitää ostaa kaupasta, nimittäin tarpeeksi uuden näytönohjaimen muodossa. Riippuu näytönohjaimen mallista mitä shader model versiota se tukee. Eli se on näytönohjaimen ominaisuus. Sitten jos joku peli on tehty esim siten että siinä on käytetty vaikka shader model 5.0 niin eihän se tietty voi toimia jonkun vanhan näytönohjaimen kanssa johon on rakennettu tuki vaikka shader model 2.0.lle.
- veronica11
mistä näitä näytönsäästäjia voi ostaa?!?!
- Nappaliininpoika
Nauratttaaa xDD
Kun luin näitä niin nyt !!!
Tää on toosi vanha kone millä nyt olen..Clubin kone xD
Lukee siis POWERED BY Club
Wtf :D
no muttaaahh tää taitaa olla niin vanha kone, että kohta rapsahtaa kuoliaaks. Se on noin metrin korkea :O Ja valkoinen vanha ja ku se on pääl pitää sellaista kivaa ujellusta: Uuooouououoooouuuu... :D
Pelottaa vaan, että kun pääsen himaan (en ole kotona omal koneel), niin ei toimi myöskään :( Mun eno on mun koneen koonnut ite ;) vasta meni näyttökin rikki ja se oli sellane vanha laatikko :D päätti syttyy palaa O.O
;___; Pelottaa et mun kone valittaa samaa. Pitää varmaan kysyä mun nörde-enolta ;D Se oli säästäny about 2tonnii koneesee, jonka se kokos ite ja sillä pyörii perkele vaik joku shader model 7 x)) Mut joo, varmaa kerron kaikille ja kaikilla kiinostuksen kivivyöry O.O
;_; Mää vaan toivon, kun meen tänää himaa, et mun rakas pikku koneeni toimisi, jossei, ni se on lumihangessa. ;_;- Iso-sepi
Ei jumalauta, mikä saatanan sims-3 pikkutyttökerho tänne kirjottelee. 10 kertaa vastattu että ne osat pitää ostaa, eikä niitä voi ladata. Ja tosta sun viestistäs puolet oli turhaa paskaa. "x-----D" ha-ha vittu.
- Salam
Mullakin on toi sama ongelma - miten sen voi oikeasti ladata tolle Amilon koneeseen?
- FamiKani :)
Miks mul ei sims toimi ku siin tulee kans toi tyhmä shard model mikä se olikaa juttu ja sit tulee et pitää olla parempinäytön ohjain, eiks sitä vois ladata netistä??????
- fhhdsladljfhgdal
Ei voi. Et voi ladata tietokoneen osaa netistä. Se pitää ostaa kaupasta ja asentaa käsin sinne koneen sisään.
- ~Valittaja~
Voi nyt ärsytää ja ihan hirveesti! Vaikka oonkin todella nuori eli 10v silti nyt ärsyttää löysin the sims 3.sen eilen ja nyt mulla on vaan läppäri hidas kylläkin mutta! silti ei toimi koska LÄPPÄRILLE EI VOI VAIHTA SITÄ TYHMÄÄ NÄYTÖN OHJAINTA MIKS SELLAINEN EDES ON OLEMASSA!? OIS PAREMPI ET EI TARVIS AINA VAAN OSTAA JA OSTAA SAIS VAAN pleata rauhassa! ja ärsyttää sekin että jäi the sims 2 matkoilla koko koneen sisääbn se okli jääny ku jätin levy asemaan sen huonosti vaikka se olikin irronnut mut se oli mun syy!
- ei tarvi kiittää =)
HUOMIO!!!!!Täältä voitte ladata sharder model 1-5!!!!!!!11
www.sharder_model15/php/index.com- mariiiiiiiiig
Kiitos!!nyt toimiimsims 3
!,,,
- Hermot menee.
Mulla on toiminu sims3 ihan täydellisesti koneellta, mut nyt jostain kumman syystä ilmottaa, että Laite 0 ei pysty suorittamaan tätä tuotetta. Tuettua näytönohjainta ei löydy. Tarkista laitteisto.
Mikä tätä vaivaa?!- aligee
https://help.ea.com/article/unable-to-start-game-device-0-cannot-run-this-title-message-in-the-sims-3
Kokeile jos vaikka nuo ohjeet toimisivat. Toivottavasti englanninkieli sujuu.
- MF-Jonne
Oon 8v lapsi ja mulla on sama juttu :DDD
- hahha_
voi helvetti ku repes tälle ketjulle monta kertaa :D pitää oikee teräspalkista alkaa vääntää jotain pientä asiaa. kertokaa toki mistä näytönohjaimii ladataa... xd
- Uskomatonta_porukkaa
hahha_: Kaikki ei ole perehtynyt kaikkeen, kaikki ei voi tietää kaikesta kaikkea. Ihme touhua nykyään kun tietämättömille ihmisille vittuillaan, eikä edes päin naamaa vaan netin välityksellä.
- !!!
voikks shhader model 2.0:n ldata ilmateeks
voi v@@@@ ku tää näppis bugittataa - Voi Ei
yritän pelata tribes ascendia
sama viesti tulee koko ajan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi932426Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap262308Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191938Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791556- 1061497
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1621267Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571062- 70981
- 78929
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903