Eli tänään oli mukavan lämmin päivä ja illalla tuntui olevan sopiva ilma ja lämpötila päästää pikkuinen käppärimme ulkoilemaan. No, kaksi ihmistä tuli terassin portaille töllistelemaan ja vahtimaan vielä minun lisäksi neidin menoja. Ensin pikkuinen vapisi ja jännitti uskomattoman paljon, joka on aivan ymmärrettävää tietenkin. Pienen nuuskinnan jälkeen se lähti onnessaan hipsuttelemaan ympäri nurmikkoa, minun silmäni alla, tietenkin. Kun parin minuutin kestävä pienen alueen tutkiminen päättyi, neiti lähti kunnolla viipottamaan avoimella nurmikolla. Hamsteri selvästi nautti, sen nenä kävi kokoajan ja uusia pieniä ruohotuppoja löytyi kokoajan, jotka ovat oivia piilopaikkoja! Ikinä en ole meidän käppäriä noin onnellisena nähnyt. Nurmikko oli juuri sopiva hamsun juoksutukseen. Sen näki selvästi, se löysi mukavia hieman korkeampia kohtia, joihin voi rauhassa mennä peseytymään tai haistelemaan jotakin kummallista ruohotuppoa. Hamsteri ei kuitenkaan päässyt liian lujaa kipittämään, joten hukkaamisen riski on hyvin pieni, oikeastaan olematon jos kokoajan vahtii pikkuista. Suosittelen jotakin lämmintä (ei kuitenkaan liian lämmintä) kesä iltaa hamsterin juoksutukseen. Kunhan vahtii kunnolla eikä anna kaivaa nurmikon alla olevaa multaa tai maistaa mitäkään outoa, kaikki sujuu varmasti hyvin. Eli siis, mitä mieltä olette hamstereiden nurmikolla pitämisestä? Minun mielestäni se on ok, kunhan vahtii kunnolla eikä päästä mihinkään pitkään heinikkoon tai risuihin. Pelto, metsä ja maantiekään ei ole kovin hyvä idea, kuten varmaan kaikki tietävätkin, mutta aukealla nurmikko alueella juoksutus on mielestäni ihan mukava juttu. Nurmikko on myös sopiva "kuntoilu paikka" hieman tukevammalle hamsterille, jonka painoa haluttaisiin pudottaa, sillä nurmikossa viipotus on paljon raskaampaa kuin lattialla. Eikä mitkään linnutkaan uskalla tulla paikalle kun ihminen on lähellä. Ensimäisellä juoksutus kerralla kannattaa kuitenkin pitää aika vähän aikaa.
Mielipiteitä?
Maailman paras päivä hamsulle
QueenC
2
164
Vastaukset
Linkin takaa löytyy minun ja monen muun mielipide:
http://www.hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?p=1411#p1411- snuffel
Ihanaaa minäkin pidän hamsteriani ulkona ja on se pari kertaa päässyt kukka istutuksia "kaivelemaan"on se syönyt paljon puhdasta ruohoakin...pelottaa vaan että kun asun rivitalossa että se karkaa aidan alta tai menee talon tai leikkimökkin alle..ulkona häkisäkin sitä pidän.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683