En tarkoita vihtiläistä puuseppää ja kansanedustajaa, Veikko Hellettä, vaan auringon aikaansaamaa ylilmpöä. josta monet nauttivat mutta minä kärsin.
Jos voisin valita, valitsisin lämpötilaksi alle 20-astetta. Kaikki lämpötilat välilla 10-20 ovat käyttökelpoisia.
Pakkanenkin on lähes kauhistus. Vähäisempikin kylmä aiheuttaa särkyä käsissä ym.
Edellisten johdosta olen viettänyt talviani Espanjassa.
Mikä on tilanne teillä, palstalaiset?
Helle
10
176
Vastaukset
- pilvi*
Helle saa minut passiiviseksi,enkä viitsi suorittaa mitään,mikä ei ole välttämätöntä.
Olen sitä jo tarpeeksi tehnyt elämäni aikana,joten nyt teen kaikkeni,että se ei käy ylivoimaiseksi.Viittaan heinätöihin, ja emännän velvollisuuksiin.,jolloin ruokavieraita kertyi helteestä huolimatta.
Nyt voin jo hellittää niistä velvollisuuksista,ja ajatella vain miten itse voin parhaiten.- Atolfia
tästä ihanasta lämmöstä. Eihän sitä kovin kauan voi auringossa porottaa vanhaa pintaansa, mutta voihan mennä varjoon. Tänäänkin nautiskelin keinussa lukemalla hyvää romaania ja sitten otin pienet unoset. Ei päivä tästä paremmaksi voi tulla.
Maanantai on vielä lämmin, mutta sitten alkaakin viiletä, joten ei näistä helteistä kauan tarvitse tällä erää kärsiä. - Jatta
Atolfia kirjoitti:
tästä ihanasta lämmöstä. Eihän sitä kovin kauan voi auringossa porottaa vanhaa pintaansa, mutta voihan mennä varjoon. Tänäänkin nautiskelin keinussa lukemalla hyvää romaania ja sitten otin pienet unoset. Ei päivä tästä paremmaksi voi tulla.
Maanantai on vielä lämmin, mutta sitten alkaakin viiletä, joten ei näistä helteistä kauan tarvitse tällä erää kärsiä.ollut mikään ääripäitten ihminen. En tykkää kylmästä, mutta en kovista helteistäkään. Olen muutenkin sellainen keskitien kulkija vähän joka asiassa.
Onhan se tietenkin mukavampi helteellä järveen pulahtaa ja mökkielämä on hauskempaa silloin. Kohtuudella kaikkea olisi hyvä. - Laritsa M
...etten kehtaa valittaa.
Minulle sopii melkein mikä hyvänsä Suomen normaali lämpötila.
Lämpöisestä nautin ja otan iisimmin.
Kylmälä pukeudun asiallisesti.
Yöksi avaan heteellä ikkunan ja saatan laittaa tuulettiminkin päälle.
Lintujen laulun ja satuunaisten yöajelijoiden äänet mykistän korvatulpilla ja ikkunasta killittävän aamuauringon vaimennan mustalla silmäsuojalla.enpä sanokaan että ex tempore,näitä ihmisen helteen-tai kylmänsietokykyjä muun elolliseen luontoon.
On kasveja,jotka eivät menesty kuin tietyissä lämpötiloissa,siis voi hyvin.
Kun tänä keväänä kasvattelin kurpitsantaimia (sen jätti-),niin tiedän esimerkiksi nyt,että se tarvitsee paljon lämpöä ja vettä.Ja edelleen....toiset kukat viihtyvät auringossa,toiset varjossa.
Nyt vanhemmiten (kamala sana),siis ikävuosia tullessa lisää,ymmärtää että oma keho,olemus,sisin ovat viestineet koko elämän ajan helteen tai kylmän tai varjon merkityksen.Intuitiiv...hupsista...meinasipa taas tulla,no sanonpa vaikka vaistonvaraisestii (vaikkei se merkitsekään samaa),olemme yrittäneet elää tämänkin mukaan.Kukoistaako hän helteessä vai varjossa.
Mikähän kasvi tai kukka olisin,kun en hellettä ole koskaan kestänyt,mutta rehevöitynyt sopivassa lämpötilassa ja kestänyt erikoisesti tuulet ja tuiverrukset.
Jotain sentään oppii "vanhoilla päivillään."
Rupesinkin mietiskelemään,mikä kasvi olisin....no ainakin puista olisin mänty,sellainen meren kallioluotojen mänty.Tunnen oloni aina paremmaksi,mitä enemmän tuulta ja myrskyä....ei leppoisaa auringonpaistetta.
- D))
D))
- E((
E((
- F((
E(( kirjoitti:
E((
F((
- *Kukkahame*
F(( kirjoitti:
F((
nostanut tätä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit735860KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2744730Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202588Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881532Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro131412- 1051347
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281306seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1071248Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191201