Laillinen kohdunvuokraus/adoptio?

Kengurumamma

Onko kohdunvuokraus Suomessa nykyään kiellettyä? Onnistuneeko siten, että hoidot suoritetaan ulkomailla ja lapsen synnyttyä sen biologinen isä tunnustaa lapsen omakseen, ja sen jälkeen kohdun vuokrannut nainen luovuttaa lapsen isän huoltoon ja myöhemmin antaa miehen vaimon adoptoida lapsen?

Harkitsen itse kohdun"vuokraajaksi" ryhtymistä.

[email protected]

19

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska

      Suomessa saa adoptoida vain adoptioviranomaisten kautta. Epäilen, ettei tuollainen adoptio ole Suomessa laillinen.

      • Veeratyttö

        Suomen laki ei kiellä tekemästä tätä suomen rajojen ulkopuolella, mutta se on toinen juttu mitä viranomaiset sanoo kun lapsi pitää adoptoida itselle. Tästä varmaan kannattee ottaa selvää adoptoio järjestöiltä niin on viisaampi. Mielestäni asia kannattee selvittää ensin, ennen kuin ryhtyy toimeen.

        Itse olen selvitellyt tätä asiaa melko laajalta, koska me olemme ns. samassa tilanteessa, tarvitsemme sijaissynnyttäjän, koska emme muuten saa lasta.


      • se sijari
        Veeratyttö kirjoitti:

        Suomen laki ei kiellä tekemästä tätä suomen rajojen ulkopuolella, mutta se on toinen juttu mitä viranomaiset sanoo kun lapsi pitää adoptoida itselle. Tästä varmaan kannattee ottaa selvää adoptoio järjestöiltä niin on viisaampi. Mielestäni asia kannattee selvittää ensin, ennen kuin ryhtyy toimeen.

        Itse olen selvitellyt tätä asiaa melko laajalta, koska me olemme ns. samassa tilanteessa, tarvitsemme sijaissynnyttäjän, koska emme muuten saa lasta.

        tahtookin pitää vauvan itse? Ette voi asialle yhtään mitään, koska hän on lapsen äiti ja hänellä on oikeus pitää lapsi.


      • Kengurumamma
        se sijari kirjoitti:

        tahtookin pitää vauvan itse? Ette voi asialle yhtään mitään, koska hän on lapsen äiti ja hänellä on oikeus pitää lapsi.

        Olen ajatellut tuota asiaa paljonkin, eli miten kokisin vauvan jne. Olen itse siinä tilanteessa, että minulla on jo useita "omia" lapsia, ja olen varma, etten enää tahdo lisää lapsia. Tunnepuoli on kuitenkin siitä omituinen, että jos olisin lapsen äiti biologisesti, eli hän olisi minun munasolustani alkunsa saanut, kokisin hänet omakseni. Siksi tahdonkin, että käytettäisiin joko lapsen äidin tai muun luovuttajan munasolua.

        Asiahan ei tietenkään noin yksioikoinen ole, ja hormoonit vaikuttavat tunteisiin, mutta vain sen tietyn ajan. Ihminen ei kuitenkaan ole pelkkä tunteet tai pelkkä järki, mutta ainakin näin oma järkeni osaa mieltää lapsen toisten ihmisten lapseksi, jota minä kannan heidän puolestaan. Myöskin lapsen luovuttaminen heidän vanhemmilleen nopeasti syntymän jälkeen ehkäisee tunnesiteen muodostumista, koska en hoida vauvaa. Tunnesiteen syntyminen on monen asian summa, ja näillä asioilla minä puoleltani pyrin minimoimaan sen. Jonkunlainen tunnesidehän saakin minusta syntyä, mutta agaperakkautena, jonka pyrkimys ei ole omistaa, vaan taata lapselle hyvä elämä. Kyllä minä tunnen ystävienikin lapsia kohtaan syvää kiintymystä, ja tahdon toimia heidän parhaakseen, mutta en tahdo omia heitä.

        Tällä kirjoituksella en pyri pahoittamaan niiden mieliä, jotka ovat lapsettomuuden takia tilanteessa, että joutuvat turvautumaan vieraiden sukusoluihin. Uskon, että nämä ajatukset ovat hyvin henkilökohtaisia, ja jokainen tuntee ja kokee ne omalla tavallaan. Oikeaa tai väärää tapaa tunteisiin ei ole. Puhun pelkästään omista tunteistani ja kuinka oma sisimpäni kokisi sijaissynnyttäjänä olemisen, enkä väitä näitä tunteita totuudeksi. En pysty mitenkään sijoittumaan lapsettomuutta tai adoptiovanhemmuutta kokeneiden sijaan, koska minulla ei ole kummastakaan kokemusta.


      • Suomessa
        Kengurumamma kirjoitti:

        Olen ajatellut tuota asiaa paljonkin, eli miten kokisin vauvan jne. Olen itse siinä tilanteessa, että minulla on jo useita "omia" lapsia, ja olen varma, etten enää tahdo lisää lapsia. Tunnepuoli on kuitenkin siitä omituinen, että jos olisin lapsen äiti biologisesti, eli hän olisi minun munasolustani alkunsa saanut, kokisin hänet omakseni. Siksi tahdonkin, että käytettäisiin joko lapsen äidin tai muun luovuttajan munasolua.

        Asiahan ei tietenkään noin yksioikoinen ole, ja hormoonit vaikuttavat tunteisiin, mutta vain sen tietyn ajan. Ihminen ei kuitenkaan ole pelkkä tunteet tai pelkkä järki, mutta ainakin näin oma järkeni osaa mieltää lapsen toisten ihmisten lapseksi, jota minä kannan heidän puolestaan. Myöskin lapsen luovuttaminen heidän vanhemmilleen nopeasti syntymän jälkeen ehkäisee tunnesiteen muodostumista, koska en hoida vauvaa. Tunnesiteen syntyminen on monen asian summa, ja näillä asioilla minä puoleltani pyrin minimoimaan sen. Jonkunlainen tunnesidehän saakin minusta syntyä, mutta agaperakkautena, jonka pyrkimys ei ole omistaa, vaan taata lapselle hyvä elämä. Kyllä minä tunnen ystävienikin lapsia kohtaan syvää kiintymystä, ja tahdon toimia heidän parhaakseen, mutta en tahdo omia heitä.

        Tällä kirjoituksella en pyri pahoittamaan niiden mieliä, jotka ovat lapsettomuuden takia tilanteessa, että joutuvat turvautumaan vieraiden sukusoluihin. Uskon, että nämä ajatukset ovat hyvin henkilökohtaisia, ja jokainen tuntee ja kokee ne omalla tavallaan. Oikeaa tai väärää tapaa tunteisiin ei ole. Puhun pelkästään omista tunteistani ja kuinka oma sisimpäni kokisi sijaissynnyttäjänä olemisen, enkä väitä näitä tunteita totuudeksi. En pysty mitenkään sijoittumaan lapsettomuutta tai adoptiovanhemmuutta kokeneiden sijaan, koska minulla ei ole kummastakaan kokemusta.

        laitonta. Kehotan luopumaan tuollaisista ajatuksista kokonaan.


      • Kengurumamma
        Suomessa kirjoitti:

        laitonta. Kehotan luopumaan tuollaisista ajatuksista kokonaan.

        Itseasiassa hedelmöityshoitojen antaminen kohdunvuokraustapauksissa on laitonta, ei suinkaan niiden saaminen ulkomailla.


      • eikä perheen
        Kengurumamma kirjoitti:

        Itseasiassa hedelmöityshoitojen antaminen kohdunvuokraustapauksissa on laitonta, ei suinkaan niiden saaminen ulkomailla.

        sisäinen adoptio ole laiton, jos siinä toimitaan ehdottamallasi tavalla ja isä ottaa ensin lapsen huoltajuuden itselleen. Melko kalliiksihan se saattaa tulla ulkomailla, mutta kyllä se on aivan mahdollista.


      • adoptio
        eikä perheen kirjoitti:

        sisäinen adoptio ole laiton, jos siinä toimitaan ehdottamallasi tavalla ja isä ottaa ensin lapsen huoltajuuden itselleen. Melko kalliiksihan se saattaa tulla ulkomailla, mutta kyllä se on aivan mahdollista.

        ei ole mikään automaattinen juttu. Sosiaaliviranomaisten täytyy hyväksyä biologisen isä puoliso adoptiokelpoiseksi, ja heillä on oikeus/velvollisuus kieltää/estää perheen sisäinen adoptio, jos epäillään lainvastaista toimintaa tai lain kiertämistä. Kohdunvuokrauksessahan synnyttänyt nainen on laillisesti lapsen biologinen äiti. Jos biologisen isän puolisoa ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi, niin tällöinhän vanhemmuus jää kohtunsa vuokranneelle naiselle. Hän voi luopua lapsesta isän hyväksi, mutta lapsi tulee esim perimään hänet synnyttäjän omien biologisten lasten rintaperillisenä. Ainoastaan adoptio muuttaa tämän perimisasian. Kannattaa miettiä, oletko valmis siihen, että adoptio ei jostakin syystä onnistu...Biologisen isän puolisohan voidaan katsoa kelvottomaksi adoptiovanhemmaksi esim. jo pelkästään jonkun sairauden, vanhan rikoksen tms vuoksi, josta et ole tietoinen. Adoptiota pidetään aina jonakin hakemusasiana, mutta oikeassa elämässä ehdot ja kriteerit myös perheen sisäisen adoption saamiselle ovat tiukat ja syyni kovaa!


      • Googlaapa
        adoptio kirjoitti:

        ei ole mikään automaattinen juttu. Sosiaaliviranomaisten täytyy hyväksyä biologisen isä puoliso adoptiokelpoiseksi, ja heillä on oikeus/velvollisuus kieltää/estää perheen sisäinen adoptio, jos epäillään lainvastaista toimintaa tai lain kiertämistä. Kohdunvuokrauksessahan synnyttänyt nainen on laillisesti lapsen biologinen äiti. Jos biologisen isän puolisoa ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi, niin tällöinhän vanhemmuus jää kohtunsa vuokranneelle naiselle. Hän voi luopua lapsesta isän hyväksi, mutta lapsi tulee esim perimään hänet synnyttäjän omien biologisten lasten rintaperillisenä. Ainoastaan adoptio muuttaa tämän perimisasian. Kannattaa miettiä, oletko valmis siihen, että adoptio ei jostakin syystä onnistu...Biologisen isän puolisohan voidaan katsoa kelvottomaksi adoptiovanhemmaksi esim. jo pelkästään jonkun sairauden, vanhan rikoksen tms vuoksi, josta et ole tietoinen. Adoptiota pidetään aina jonakin hakemusasiana, mutta oikeassa elämässä ehdot ja kriteerit myös perheen sisäisen adoption saamiselle ovat tiukat ja syyni kovaa!

        perheen sisäinen adoptio, ei ole mikään läpihuutojuttu vaan usein hankala ja pitkä prosessi. Osapuolet haastatellaan erikseen ja syyt ja motiivit pengotaan esille.


    • --------

      Suomessa sisko synnytti siskolleen kaksoset kun sisko menetti synnytyksessä lapsensa sekä kohtunsa. Niin isosisko lainasi kohtuaan siten että hänet keinohedelmöitettiin siskonsa ja sen miehen sukusoluilla.
      Asiasta oli Tv dokumentti pari vuotta sitten. Ohjelma oli hyvin koskettava.

      • maassamme

        ei ollut alun perin mitään lakia kohdun vuokrauksesta, joten jokainen puuhasi, mitä lystäsi. Nyt on kohdunvuokraus kielletty, mikä on hyvä asia. Kaikki eivät voi saada kaikkea. Ei kaikkien tarvitse saada lapsia.


      • Oikeinko?
        maassamme kirjoitti:

        ei ollut alun perin mitään lakia kohdun vuokrauksesta, joten jokainen puuhasi, mitä lystäsi. Nyt on kohdunvuokraus kielletty, mikä on hyvä asia. Kaikki eivät voi saada kaikkea. Ei kaikkien tarvitse saada lapsia.

        Oletanko oikein että sinä et kärsi lapsettomuudesta? Aajttelin vain kun kirjoitat tuolla lailla...


      • --------
        maassamme kirjoitti:

        ei ollut alun perin mitään lakia kohdun vuokrauksesta, joten jokainen puuhasi, mitä lystäsi. Nyt on kohdunvuokraus kielletty, mikä on hyvä asia. Kaikki eivät voi saada kaikkea. Ei kaikkien tarvitse saada lapsia.

        Enhän minä tiedä lakipykälistä mutta nyt sanoin sen mitä näin siitä ohjelmasta kirjoituksesi oli hyvin julmaa lapsettomuus on hyvin kipeä ja arka asia, ei kukaan nainen lähde tälläistä edes harkitsemaan ellei olisi valmis ja kypsä äidiksi. Jos minun siskoni olisi kokenut saman niin olisin synnyttänyt hänelle lapsen ja antanut sen lapsen hänelle sitten.


      • Tämä tosiasia
        -------- kirjoitti:

        Enhän minä tiedä lakipykälistä mutta nyt sanoin sen mitä näin siitä ohjelmasta kirjoituksesi oli hyvin julmaa lapsettomuus on hyvin kipeä ja arka asia, ei kukaan nainen lähde tälläistä edes harkitsemaan ellei olisi valmis ja kypsä äidiksi. Jos minun siskoni olisi kokenut saman niin olisin synnyttänyt hänelle lapsen ja antanut sen lapsen hänelle sitten.

        on ihmisten vain hyväksyttävä. Tee muita asioita ja unohda mahdollinen lapsettomuutesi!

        Ne, joilla on biologisia lapsia joutuvat jo nuorina luopumaan monista asioista, jotka lapsettomille ovat mahdollisia. En käy nyt tässä luettelemaan niitä. Jokainen tietää, että lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja, kun taas lapsettomat ovat vapaita menemään ja tulemaan ja järjestämään elämänsä sellaiseksi kuin itse haluavat.

        Kohdunvuokraus on toisen ihmisen räikeätä hyväksikäyttöä ja jos se tapahtuu sukulaispiirissä, niin se sotkee myös sukulaissuhteet. On hyvä, että sijaisynnyttäminen ja varsinkin sen kaupallinen muoto kohdunvuokraus rahasta on meillä kiellettyä.


      • onpa sinulla
        Tämä tosiasia kirjoitti:

        on ihmisten vain hyväksyttävä. Tee muita asioita ja unohda mahdollinen lapsettomuutesi!

        Ne, joilla on biologisia lapsia joutuvat jo nuorina luopumaan monista asioista, jotka lapsettomille ovat mahdollisia. En käy nyt tässä luettelemaan niitä. Jokainen tietää, että lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja, kun taas lapsettomat ovat vapaita menemään ja tulemaan ja järjestämään elämänsä sellaiseksi kuin itse haluavat.

        Kohdunvuokraus on toisen ihmisen räikeätä hyväksikäyttöä ja jos se tapahtuu sukulaispiirissä, niin se sotkee myös sukulaissuhteet. On hyvä, että sijaisynnyttäminen ja varsinkin sen kaupallinen muoto kohdunvuokraus rahasta on meillä kiellettyä.

        kylmä ja pinnallinen asenne elämään. Empatia ei ole pelkästään sisäsyntyistä, sitä pystyy myös jonkin verran opettelemaan. Suosittelen!


      • Eikku Oikku
        Tämä tosiasia kirjoitti:

        on ihmisten vain hyväksyttävä. Tee muita asioita ja unohda mahdollinen lapsettomuutesi!

        Ne, joilla on biologisia lapsia joutuvat jo nuorina luopumaan monista asioista, jotka lapsettomille ovat mahdollisia. En käy nyt tässä luettelemaan niitä. Jokainen tietää, että lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja, kun taas lapsettomat ovat vapaita menemään ja tulemaan ja järjestämään elämänsä sellaiseksi kuin itse haluavat.

        Kohdunvuokraus on toisen ihmisen räikeätä hyväksikäyttöä ja jos se tapahtuu sukulaispiirissä, niin se sotkee myös sukulaissuhteet. On hyvä, että sijaisynnyttäminen ja varsinkin sen kaupallinen muoto kohdunvuokraus rahasta on meillä kiellettyä.

        mikä sinua riepoo??? Ei tämäkään asia ole noin yksiselitteinen juttu. "Ne, joilla on biologisia lapsia joutuvat jo nuorina luopumaan monista asioista, jotka lapsettomille ovat mahdollisia. En käy nyt tässä luettelemaan niitä. Jokainen tietää, että lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja, kun taas lapsettomat ovat vapaita menemään ja tulemaan ja järjestämään elämänsä sellaiseksi kuin itse haluavat." Pitääkö kaikkien lapsettomien nyt noudattaa tätä ohjetta. Tekeekö se lapsettomuuden suremisen jotenkin helpommaksi tai parantaako se jopa lapsen kaipuun kokonaan? Olet aivan outo tapaus...


      • Potaska Pate
        Tämä tosiasia kirjoitti:

        on ihmisten vain hyväksyttävä. Tee muita asioita ja unohda mahdollinen lapsettomuutesi!

        Ne, joilla on biologisia lapsia joutuvat jo nuorina luopumaan monista asioista, jotka lapsettomille ovat mahdollisia. En käy nyt tässä luettelemaan niitä. Jokainen tietää, että lasten vanhemmat ovat hyvin sidottuja, kun taas lapsettomat ovat vapaita menemään ja tulemaan ja järjestämään elämänsä sellaiseksi kuin itse haluavat.

        Kohdunvuokraus on toisen ihmisen räikeätä hyväksikäyttöä ja jos se tapahtuu sukulaispiirissä, niin se sotkee myös sukulaissuhteet. On hyvä, että sijaisynnyttäminen ja varsinkin sen kaupallinen muoto kohdunvuokraus rahasta on meillä kiellettyä.

        Miksi sinä edes muuten käyt täällä adoptio palstalla???


      • keskustelupalsta,
        Potaska Pate kirjoitti:

        Miksi sinä edes muuten käyt täällä adoptio palstalla???

        jossa saavat keskustella kaikki. Riepoo joskus ihmisten epärealistisuus, mutta kai se on niin, että ihminen on lapsi niin kauan kunnes hänestä tulee vanhempi.


    • kohduton

      aika erikoinen näkemys tällä kuka on sitä mieltä että kaikki ei voi saada kaikkea..että ne kellä on biologisia lapsia jo nuorena,ovat sitoutuneita ja ne kellä ei ni ovat vapaita..onko tullu mieleen että ne ihmiset ketkä haluu lapsia ni ne HALUU sitoutua siihen elämään mitä siihen ikinä kuuluukaan ja ne ketkä haluu olla vapaita ni ne ei sit tee lapsia tai ainakin toivottavasti tajuuvat käyttää ehkäsyä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe