Ei huhhuh.. miten voi taas käydä näin..

Ensimmäinen avautuminen

Jees, piti tässä lähtä ensimmäistä foorumiavautumista tekemää.. elikkä 150k turnausta pelailin tossa hetki sitte, oli yli 1000 pelaajaa mukana.. Blindit oli 800/1600.. Mä ensimmäisenä vuorossa ja tulee AQh.. päätän sit paukuttaa 5k pöytään (chippejä n. 17k siinä vaiheessa).. kaks vastausta tulee, pari paikkaa mun jälkee ja BB:lta.. pöytään AT5, T herttaa.. BB checkaa, mä panostan 4k, jolloin seuraava lyö allit.. onko muuta järkevää vaihtoehtoa ku vastata? Siispä vastaan ja kaverilla AK.. sijotun 4h pelaamisen jälkeen sijalle 103. kun 99 parasta saa palkinnon.

Nyt ei tarvi kysyä miltä tuntuu, onko kellään muulla vastaavia kokemuksia ku lisään tähän vielä sen, että n. kk sitten pelasin samaa turnausta ja tipahdin pre-flop alleilla (3h pelaamisen jälkeen) KK:lla vihun JT:ta vs. Oli tunnelmat arvatenki korkeella sillon..

Niin turhauttavat fiilikset iskee näistä aina, että tuntuu ku ois parasta lopettaa koko pokeri. Hirveen vaivan näkee vaan ottaakseen vastaan joko badbeatin tai käsittämättömän paskan mäihän flopissa. Onko muilla siis vastaavia kokemuksia turnauksista?

16

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alitettavasti..

      ollut lainkaan mikään bad beatti sori vaan.
      Re-raise all in tuossa vihulta kertoo tuossa välittömästi hänellä olevan AK, AA, AT tai TT. tuon kokoisessa turneessa juuri kukaan ei bluffaa ässän ollessa flopilla pöydässä millään pikkuparilla tai saatuaan esim. kympin kiinni tai ässän huonolla kikkerillä.

      Mieleen on jäänyt erään ammattilaisen sanomana: AK on pelattava osuttuaan aggresti mutta AQ:n kanssa se on veren kaivamista nenästä. Vihun aiemmasta käytöksestä riippuen tietenkin.

      Itse monasti limppaan AQ:n tiukassa pöydässä pitkälle edenneessä turnauksessa mikäli olen varhaisessa positiossa. Pienen reissun maksan ja jos osun flopilla niin isken kovaa. Se on nimittäin erittäin vaikea tilanne jos olet korottanut rajusti AQ:lla ja joku maksaa. Et vaan monastikaan voi siinä tilanteessa(rajun korotuksesi maksamisen jälkeen) laittaa häntä millekään pikku parille varsinkaan jos floppiin tulee ässä ja hän hyökkää.

      • Ensimmäinen avautuminen

        Eihän se tosiaan ollut bad beat, vaan se aiempi, kk sitten pre-flop all-in KK vs JT hävitty peli. Kyl se mun silmissä on vaan paskaa mäihää, jos AQ:lla saat floppiin A:n ja vihulla on se AK.. näkemyksistähän näissä on kyse.. näin olen pelannut aina tähän asti ja oman kokemukseni mukaan suht harvoin siellä on se AK vastassa.

        Tietysti silloin ei edes harmittaisi tipahtaa, jos siellä olisi se AA tai TT ollut vastassa, mutta oisin myös olettanut vihulta erilaista käytöstä ennen floppia. AT:ta en olisi missään tapauksessa laskenut mukaan - sen verran kovan raisen vetäisin ennen floppia. En jaksa uskoa, että siinä vaiheessa turnausta enää isompistackiset vastailisivat AT:lla koviin reissuihin - olisi aikamoinen ihme, jos olisivat siinä vaiheessa edes mukana enää, jos ko. pelaaminen kuuluisi heidän näkemyksiinsä.

        Jos kaverilla olisi AA, olisin epäilemättä odottanut hänen korottavan. Miksi ottaa turhaa riskiä siinä vaiheessa peliä näyttämällä vihulle floppi sen sijaan, että korotat minut "pois pelistä" jo ennen floppia, kun tosiaan panostin sen 29,4% chipeistäni. TT:lla tekisi ainakin itselläni tiukkaa maksaa yli 2x kertainen korotus alkupositiosta, kun olin siihen asti pelannut itse äärimmäisen tiukkaa kyseisessä pöydässä, joka pysyi pitkään pystyssä.

        Mutta ei voi mitään, tosiaan näkemyksistähän näissä on kyse.. ja pokeriahan tämä vain on, ei sen suurempaa :) 225$ olisi 99. sijouttunut saanut, että eihän sellainen summa maata kaada, toinen juttu olisi ollut top10:n sijoittuminen :)


      • Ensimmäinen avautuminen kirjoitti:

        Eihän se tosiaan ollut bad beat, vaan se aiempi, kk sitten pre-flop all-in KK vs JT hävitty peli. Kyl se mun silmissä on vaan paskaa mäihää, jos AQ:lla saat floppiin A:n ja vihulla on se AK.. näkemyksistähän näissä on kyse.. näin olen pelannut aina tähän asti ja oman kokemukseni mukaan suht harvoin siellä on se AK vastassa.

        Tietysti silloin ei edes harmittaisi tipahtaa, jos siellä olisi se AA tai TT ollut vastassa, mutta oisin myös olettanut vihulta erilaista käytöstä ennen floppia. AT:ta en olisi missään tapauksessa laskenut mukaan - sen verran kovan raisen vetäisin ennen floppia. En jaksa uskoa, että siinä vaiheessa turnausta enää isompistackiset vastailisivat AT:lla koviin reissuihin - olisi aikamoinen ihme, jos olisivat siinä vaiheessa edes mukana enää, jos ko. pelaaminen kuuluisi heidän näkemyksiinsä.

        Jos kaverilla olisi AA, olisin epäilemättä odottanut hänen korottavan. Miksi ottaa turhaa riskiä siinä vaiheessa peliä näyttämällä vihulle floppi sen sijaan, että korotat minut "pois pelistä" jo ennen floppia, kun tosiaan panostin sen 29,4% chipeistäni. TT:lla tekisi ainakin itselläni tiukkaa maksaa yli 2x kertainen korotus alkupositiosta, kun olin siihen asti pelannut itse äärimmäisen tiukkaa kyseisessä pöydässä, joka pysyi pitkään pystyssä.

        Mutta ei voi mitään, tosiaan näkemyksistähän näissä on kyse.. ja pokeriahan tämä vain on, ei sen suurempaa :) 225$ olisi 99. sijouttunut saanut, että eihän sellainen summa maata kaada, toinen juttu olisi ollut top10:n sijoittuminen :)

        Tuossa pelissä nyt oli jo pelkästään jo sulla pelattuna pari virhettä mitä teit. sulla on 17k chippejä ja kun blindit on 800/1600 niin se tarkoittaa sitä että sulla on push/fold stäkki (n.11big blindia), joten kun saat sen AQ:n on tuo peli käytännössä auto all in joka positiosta. Limppi ei tuossa vaiheessa käy ja, jos joku niin tekisi niin laittaisin kaverille noten asiasta samantien. Reissu tuolla chippi määrällä tarkoittaa sitä että fisu haluaa valueta ässilleen tai kurkoilleen. No nyt sulla niitä ei ollut ja oikeestaan ihan sama mitä sulla oli tuossa koska se oli aivan hirvittävä liike.

        Flopilla sun pitäis lyödä myös all in ihan minkälaiseen floppiin vaan (kun olet jo tehnyt virheen pre flopilla) koska olet commited pottiin ja todennäkösesti potissa on enempi rahaa kuin sulla on jäljellä tai ainakin hyvin tasoissa sun stäkin kanssa. Mutta ei vaan lyöt taas heikon lyönnin sillä pienellä stäkillä, joka voi tarkottaa ässien valutusta tai pientä lyöntiä kurkoilla, jotka jotkut weak tight pelaajat jopa foldaavat reissuun vielä tässä vaiheessa peliä. Tosin he harvoin lyövät kurkoparilla kun ässä on pöydässä. Vihu ei voi enää maksaa, koska sulla on jo niin vähän stäkkiä jäljellä, joten kaveri lyö all in kärkiparilla ja kärkikikkerillä oli sulla sitten ne ässät tai ei, kun pakoon ei enää pääse. Oikeestaan tämä liike vihun ois jo pitäny tehä siellä pre flopilla.

        Tämä on yksi niitä asioita mikä tekee todennäköisesti sun pelistä tappiollista pitkällä tähtäimellä ja todennäköisesti sun ROI eli Return Of Investments on pakkasen puolella. Lue joku turnauskirja tai hommaa oikeudet vaikka esim. Pokersavvy.comin plus palveluun pelaamalla bonuksen savvyn kautta. Siellä on videoita, joista suurin osa on No Limit holdem cash gameen liittyviä mutta myös turnauksiin liittyvää video materiaalia on paljon (huom. En nyt mainosta saittia. Vain kerroin mitä kannattaa tehdä pelin kehittämisekseen). Siellä jokaisessa videossa varmasti tulee selkeästi esille että 0-12bb stäkit lyödään aina keskelle pre flopilla suoraan eikä lähdetä pelleilemään jos tuohon tilanteeseen joudutaan.


      • miksusk
        Guitardude kirjoitti:

        Tuossa pelissä nyt oli jo pelkästään jo sulla pelattuna pari virhettä mitä teit. sulla on 17k chippejä ja kun blindit on 800/1600 niin se tarkoittaa sitä että sulla on push/fold stäkki (n.11big blindia), joten kun saat sen AQ:n on tuo peli käytännössä auto all in joka positiosta. Limppi ei tuossa vaiheessa käy ja, jos joku niin tekisi niin laittaisin kaverille noten asiasta samantien. Reissu tuolla chippi määrällä tarkoittaa sitä että fisu haluaa valueta ässilleen tai kurkoilleen. No nyt sulla niitä ei ollut ja oikeestaan ihan sama mitä sulla oli tuossa koska se oli aivan hirvittävä liike.

        Flopilla sun pitäis lyödä myös all in ihan minkälaiseen floppiin vaan (kun olet jo tehnyt virheen pre flopilla) koska olet commited pottiin ja todennäkösesti potissa on enempi rahaa kuin sulla on jäljellä tai ainakin hyvin tasoissa sun stäkin kanssa. Mutta ei vaan lyöt taas heikon lyönnin sillä pienellä stäkillä, joka voi tarkottaa ässien valutusta tai pientä lyöntiä kurkoilla, jotka jotkut weak tight pelaajat jopa foldaavat reissuun vielä tässä vaiheessa peliä. Tosin he harvoin lyövät kurkoparilla kun ässä on pöydässä. Vihu ei voi enää maksaa, koska sulla on jo niin vähän stäkkiä jäljellä, joten kaveri lyö all in kärkiparilla ja kärkikikkerillä oli sulla sitten ne ässät tai ei, kun pakoon ei enää pääse. Oikeestaan tämä liike vihun ois jo pitäny tehä siellä pre flopilla.

        Tämä on yksi niitä asioita mikä tekee todennäköisesti sun pelistä tappiollista pitkällä tähtäimellä ja todennäköisesti sun ROI eli Return Of Investments on pakkasen puolella. Lue joku turnauskirja tai hommaa oikeudet vaikka esim. Pokersavvy.comin plus palveluun pelaamalla bonuksen savvyn kautta. Siellä on videoita, joista suurin osa on No Limit holdem cash gameen liittyviä mutta myös turnauksiin liittyvää video materiaalia on paljon (huom. En nyt mainosta saittia. Vain kerroin mitä kannattaa tehdä pelin kehittämisekseen). Siellä jokaisessa videossa varmasti tulee selkeästi esille että 0-12bb stäkit lyödään aina keskelle pre flopilla suoraan eikä lähdetä pelleilemään jos tuohon tilanteeseen joudutaan.

        bwin ja betsson ovat juuri tämmöisiä paikkoja riverit ratkaisevat pelin ja kaverilla on aina parempi käsi


    • samueljackson

      opi pelaamaan,,viivyttele senverran että olet sijoilla !!!!!!!

      • jäplkl

        Muutenkin kippaisin AQ:n tolla stäkillä kun pari sijaa bubbleen. Käytännössä oot seuraavalla jaolla rahoilla ja kyllä se pienikin rahasija kannattaa ottaa, jos haluat pelata turnauksia tuottavasti .


    • 00000

      Niin, ja jos sulla ois ollu esim. 30-40bb:n stäkki tuossa sen 10bb:n sijaan, niin tuossa vaiheessa blindit antet on niin isoja verrattuna pelaajien stäkkeihin, että on järkevämpää korottaa esim. 2,5bb preflop sen 3-4 bb:n sijaan kun se ajaa saman asian kuin isompi korotus, etkä joudu cbettiinkään riskeeraamaan niin paljoa kun potti on pienempi.

      • Selitätkö, miksi iso ante suhteessa stakkiin heikentää vihujen halua maksaa reissuja? Eikös se itse asiassa ole päin vastoin? Potti on huomattavan suuri jo ennen kuin kukaan korottaa, joten siitä kannattaa taistella, jos voittaa aikoo...

        Eri asia, jos strategiana on olla ensimmäinen rahasijoille päässyt. Kai sekin ihan hieno strategia on.

        Tietysti asiaan hieman vaikuttaa se, miten chipit ovat jakautuneet. Jos tuossa vaiheessa vaikka puolet pinkasta on yhdellä pelaajalla, on sitä vastaan pelattava vähän eri tavalla, kuin suurin piirtein samankokoisia pinkkoja vastaan.


      • 00000
        The_Rat kirjoitti:

        Selitätkö, miksi iso ante suhteessa stakkiin heikentää vihujen halua maksaa reissuja? Eikös se itse asiassa ole päin vastoin? Potti on huomattavan suuri jo ennen kuin kukaan korottaa, joten siitä kannattaa taistella, jos voittaa aikoo...

        Eri asia, jos strategiana on olla ensimmäinen rahasijoille päässyt. Kai sekin ihan hieno strategia on.

        Tietysti asiaan hieman vaikuttaa se, miten chipit ovat jakautuneet. Jos tuossa vaiheessa vaikka puolet pinkasta on yhdellä pelaajalla, on sitä vastaan pelattava vähän eri tavalla, kuin suurin piirtein samankokoisia pinkkoja vastaan.

        kun blindit antet muodostavat niin suuren osan useimpien pelaajien stäkeistä tuossa vaiheessa turnausta ettei ne voi ihan millä roskalla tahansa maksaa ja lähteä pelaamaan post-flop peliä kuin turnauksen aikaisemmissa vaiheissa. Tällöin pienempi preflop-reissu ajaa saman asian sillä reissu on joka tapauksessa sen verran merkittävä osa useimpien stäkkeihin verrattuna, jolloin tuossa vaiheessa turnaus on lisääntyvässä määrin preflop-reissua ja rereissua. Floppi menee joka tapauksessa yleensä ohi joten miksi riskeerata blindien antejen viemiseen pf-reissulla ja cbetillä enemmän kuin tarvitsee?


    • oijgpaorhpuq

      badbeatit ovat pokerin kirous. En tiedä, kuinka isoa peliä oikein pitäisi pelata, ettei idiootti ohivetäjiä olisi.

      • 6789k

        ole se joka ohi vetää, vaan se joka tulee ohivedätetyksi.


      • ..............

        Sun pitää pelata niin pientä että sun kassa kestää ne badbeatit ;)


    • tosikivaa

      joo elikkä betsson kyseinen pokerihuone uskomaton riveri korteista ja muutenkin kusipäiden pokeripaikka betsson north turnaus oli menossa 500$ jaettavaa 400 pelaajalle tietenkin vain 70 saavat osansa siitä no kuinka ollakkaa löin all in 2360 chippini peliin AK ristiä kaveri jolla oli vitusti tonneja maksoi ... oisin noussut voitolla 70 parhaaan joukkoon kevyesti kaveri siis maksoi ja näytti että täälläpä on 93 herttaa no ajattelin et tämähän on selvä peli.... nuolaisin liian aikaisin unohdin täysin että tämä on maailman paskin pokerisaitti ja tuurilla pärjää taidolla ei... joten olin hakata koneen paskaksi kun näin flopin 3 3 2 kaksi ristiä ja ruutu ajattelin että no mullahan on tässä vielä jotain 35% voittoon kolmas risti vielä pöytään ja peli on minun mutta betsson... jälleen kerran turn tulee pöytään ja tekisi mieli hakkeroida betsson pöytään tuli nimittäin hertta 2 ja 100% kaverille ja vitutukseksi vielä riverillä risti 9 joten betsson on mielestäni perseestä... mitä mieltä te olette? :)

      • minäpä

        joo no homopaikkojahan löytyy runsaalti esimerkiksi bwinistä löydät homoja ja homoja ja lesboja jotka eivät osaa pelata homoja ja riverit ratkaisevat aina ja homot pärjäävät vitussa


      • xxxxxxxxxxxxxxxxx

        lol


      • Kalareissulla
        xxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        lol

        Ihme itkemistä,ne vtun ohivedot kuuluu siihen pokeriin miks ette tajua sitä?? niitä osuu aina omallekkin kohdalle jos te älypäät sitä tajua/huomaa.Johtopäätös on se että tälläkin ketjulla osa kirjoittajista on 14-16v jotka mamman tunnuksilla tehneet paffiin tilin ja itkevät hävittyä kymppiä lol! :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe