Hei suomalaiset Roomassa, missä olette? Olen asunut täällä nyt vuoden alusta, viihdyn mainiosti, välillä parempia välillä huonompia päiviä elellen. Nyt on kuitenkin tullut tarve saada uusia tuttavia ja ystäviä, suomenkielistä juttuseuraa. Olen 26-vuotias nainen. Kirjoitelkaa, tavataan ja vaihdetaan kuulumisia, puhutaan ajoittain vaivaava Suomi-ikävä pois ja ihmetellään yhdessä tätä valloittavan kaunista maata ja kaupunkia.
Vastaukset 9
Oletko käynyt Villa Lantessa. Siellähän on suomalaisia ja lähetystössä.
Muuta en tiedä. Koeta sitä kautta.
Terveisin täällä aurikoisesta (tällä hetkellä) suomesta.- veena
Hei,
Tulen heinäkuun lopussa pariksi viikoksi ja olen kaupunkiin muuttamassa elokuun lopussa ainakin 9kk ajaksi.
Tällä hetkellä asunnon etsintä käynnissä..
Rooma on jo tuttu kaupunki mutta mielelläni tapaan muitakin suomalaisia :) Laita viestiä niin vaihdetaan yhteytietoja.
-E - Faustina
Heipä hei,
olen hiljattain muuttanut Roomaan ja itselläni hyvin vastaava tilanne saada uusia tuttavia ja ystäviä. Muutin mieheni työn perässä tänne ja itselläni ei tällä hetkellä vielä töitä, joten vapaa-aikaa löytyy kaikenlaiseen mukavaan puuhasteluun.
Olisiko sinulla joku sähköpostiosoite mihin voisin kirjoitella lisää ja ehkä tavatakin vaikka kahvikupillisen äärellä?
-katja-- Henna1983
Hei! Hieman huonosti oon seurannut tätä keskustelua, välissä jopa unohtanut kokonaan koko jutun :) Laittakaa sähköpostia [email protected]
- M
Joo-o, itse olen täällä nyt jo asunut jonkin aikaa ja kieltämättä ei tekisi yhtään pahaa löytää ihan suomalaisia kavereita. Italialaisten kanssa on lievästi sanottuna joskus vähän hankala olla samalla aaltopituudella, varmaan ymmärrät jos täällä asut... :)
Itse oon 31v nainen, oon lähtenyt tänne Italiaan opiskelemaan ja jäänyt ainakin toistaiseksi todettuani lomilla että Suomessa on edelleen yhtä harmaata ja kylmää kuin ennenkin...- faustina34
Mukavaa olisi tavata tosiaan muita kaupungissa asuvia suomalaisia! Vapaa-aikaa löytyy kaikkeen kivaan. Minut tavoittaa tuosta faustina34-linkistä ja voidaan sitten kirjoitella/tutustua paremmin.
- micci83
Moikka! Oon 29 v nainen ja asun Roomassa. Jos kiinnostaa kaffitella ni laita meilii: [email protected]
- R
Hei,
Jos joku Roomassa asuva suomalainen haluaisi toimia oppaana jonain päivänä 30.3-2.4 niin laitappa viestiä neljän nuoren aikuisen ryhmälle joka on vuokrannut asunnon sieltä.. [email protected] - Suomalainen Roomassa
Hei te kaikki suomalaiset Roomassa! Olen reilu parikymppinen tyttö Suomesta ja muutin pari viikkoa sitten Rooman lähelle. Olisi mukava tutustua muiden täällä asuvien suomalaisten kanssa vaikka kahvittelun ym. merkeissä. Ottakaa rohkeasti yhteyttä! :)
Sähköpostiosoitteeni on [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa932124Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391373Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381034Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.226991- 82856
- 95853
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215744- 79741
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,53727- 92690
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 47634
- 35621
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.27503Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14470- 35464
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28462- 40437
- 33433