Turbotukseen neuvoja?????

toyotaracing89

elikkä olisin alkamassa turbottaan toyota camryäni,
1.8 kaasari 87ikäinen. pääle 500tkm ajettu, ja ajatushan lähti siittä ku aioin rengastaa,vaihtaa uudet männät,uudet laakerit ja uusia kannen täysin, kun noi osat uutenakaan ei nyt ihan pilvien hinnoissa ole, jotenka siinä sitten mietin että auto on jo ulkopuolelta siinä kuosissa että toista samanlaista ei tule vastaan, jotenka samahan se on ku nostan koneen keulilta että turbo kylkeen samalla, mutta mitä kaikkea pitää tehdä että saan sen kyseiseen autoon lisätkää tarvike listaani mitä jää puuttumaan: turbo, välijäähytin,putket ja laipat, ja kannattaako laittaa öljyn lauhdutin, ja millainen turbo et alakerta kestää vakiona, yläkerran koneistan ja kytkimen vaihdan parempaa/viri luokkaan.???

apuja tarviin kipeästi ja nopeesti.

14

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääset

      kun hankit autoosi sopivan käytetyn moottorin jossa on jo valmiiksi turbo ja sitten laitat sen kuntoon.

      • toyotaracing89

        muuten hyvä mutta ei ole tarvetta päästä helpommalla, vaan rakentaa tuosta mikä on. ja nimen omaan pyysin neuvoja/apuja turbon laitosta/asennuksesta enkä motin vaihdosta...


    • niin kyllä sä

      ruiskun joudut tohon koneeseen hommaamaan.

      • toyotaracing89

        ruisku ja boksi ja muut ruiskun hilppeet on jo hankittu, myös kansikin ilman venttiilejä ja nokkia, venat ja nokat tilaan heti ku saan kannen koneistamosta, tänään vein kannen koneistamoon avarrettavaksi ja vauhtipyörän työstettäväksi.
        ja ruiskun johtosarja on jo autossa kiinni.


    • työtahti

      kannattaa laittaa öljynlauhdutin jos öljyt tosiaan ovat kaasuna.jos et tiedä mitä eroa on lauhduttajalla ja jäähdyttäjällä,niin kannattaa lykätä projektia viellä vähän.turboksi kannattaa laittaa sellainen jolla saat haluamasi tehon.vakio alakerta kestää sen minkä kestää,joku ajaa 500 heppasella koneella muutaman kesän ja joku toinen muutaman viikon.kestävyyteen vaikuttaa se kuinka usein/kauan meinaat sitä lisääntynyttä tehoa käyttää.nyrkkisääntönä vois olla että kunnossa oleva vakio alakerta kestää kohtuu hyvin kaksinkertaistaa tehot.

    • työtahti

      kannattaa laittaa öljynlauhdutin jos öljyt tosiaan ovat kaasuna.jos et tiedä mitä eroa on lauhduttajalla ja jäähdyttäjällä,niin kannattaa lykätä projektia viellä vähän.turboksi kannattaa laittaa sellainen jolla saat haluamasi tehon.vakio alakerta kestää sen minkä kestää,joku ajaa 500 heppasella koneella muutaman kesän ja joku toinen muutaman viikon.kestävyyteen vaikuttaa se kuinka usein/kauan meinaat sitä lisääntynyttä tehoa käyttää.nyrkkisääntönä vois olla että kunnossa oleva vakio alakerta kestää kohtuu hyvin kaksinkertaistaa tehot.

      • toyotaracing89

        tarkoitus on vain saada turbo pellin alle ja sillä vähän tehoja lisää ei mitään amistyyliä et kummeja saa vaihrella useaan otteeseen tai et otetaan autosta kaikki tehot irti.


      • on vaikea
        toyotaracing89 kirjoitti:

        tarkoitus on vain saada turbo pellin alle ja sillä vähän tehoja lisää ei mitään amistyyliä et kummeja saa vaihrella useaan otteeseen tai et otetaan autosta kaikki tehot irti.

        erottua tässä projektissa...heh


      • toyotaracing89
        on vaikea kirjoitti:

        erottua tässä projektissa...heh

        turbotan autoni sen takia jo että en ole tehnyt sitä aikaisemmin ja ihan mielenkiinnosta tutustua turbotukseen, kaikki minun ikäiset eivät ehkä olekkaan niin amiksia, en ole hakemassa tehoja hullun lailla vain hillitysti ja eipä toi autokaan niin kovia muutoksia oo kokenu ku konepeltiin ja kylkiin, ja klommojen oikomista. minulla on kiinnostus turboon vain mielenkiinnosta ja lähinnä siihen miten sen pellin alle toimintaan, katsos kun omistan 5 autoa ja jokaikinen auto mikä on ollut minulla on ollut kilvetön ja huonossa kunnossa ja niimpä sitten laitan aina yhden auton kuntoon ja myyntiin ja sitten toisen auton kimppuun, ainii jäi muutes mainitsemasta et jos on oulun seudulla kilvettömiä mutta paperillisia autoja niin tarjota saa???? vioilla ei väliä. kunhan kori rullaa ja kone käy edes hetken.


      • niitä linttoja
        toyotaracing89 kirjoitti:

        turbotan autoni sen takia jo että en ole tehnyt sitä aikaisemmin ja ihan mielenkiinnosta tutustua turbotukseen, kaikki minun ikäiset eivät ehkä olekkaan niin amiksia, en ole hakemassa tehoja hullun lailla vain hillitysti ja eipä toi autokaan niin kovia muutoksia oo kokenu ku konepeltiin ja kylkiin, ja klommojen oikomista. minulla on kiinnostus turboon vain mielenkiinnosta ja lähinnä siihen miten sen pellin alle toimintaan, katsos kun omistan 5 autoa ja jokaikinen auto mikä on ollut minulla on ollut kilvetön ja huonossa kunnossa ja niimpä sitten laitan aina yhden auton kuntoon ja myyntiin ja sitten toisen auton kimppuun, ainii jäi muutes mainitsemasta et jos on oulun seudulla kilvettömiä mutta paperillisia autoja niin tarjota saa???? vioilla ei väliä. kunhan kori rullaa ja kone käy edes hetken.

        ihmisten kakaroille...satn...


      • toyotaracing89 kirjoitti:

        turbotan autoni sen takia jo että en ole tehnyt sitä aikaisemmin ja ihan mielenkiinnosta tutustua turbotukseen, kaikki minun ikäiset eivät ehkä olekkaan niin amiksia, en ole hakemassa tehoja hullun lailla vain hillitysti ja eipä toi autokaan niin kovia muutoksia oo kokenu ku konepeltiin ja kylkiin, ja klommojen oikomista. minulla on kiinnostus turboon vain mielenkiinnosta ja lähinnä siihen miten sen pellin alle toimintaan, katsos kun omistan 5 autoa ja jokaikinen auto mikä on ollut minulla on ollut kilvetön ja huonossa kunnossa ja niimpä sitten laitan aina yhden auton kuntoon ja myyntiin ja sitten toisen auton kimppuun, ainii jäi muutes mainitsemasta et jos on oulun seudulla kilvettömiä mutta paperillisia autoja niin tarjota saa???? vioilla ei väliä. kunhan kori rullaa ja kone käy edes hetken.

        Eli ruisku on järkevintä laittaa ihan ensin, sillä sen saa paljon halvemmalla kuin mitä maksaa paineistettu kaasari. Jos sitten rakentelee kohtuu budjetilla, niin käyttää saabin välijäähdytintä ja turboa. Koneen puristukset kannattaa tiputtaa jonnekin 8,5:1 tienoille, kestää paremmin ja voi ajella vähän isommilla paineilla. Se puristusten tiputtaminen onnistuu kannen palotiloja muotoilemalla, kuparisella kannen tiivisteellä tai sitten sorvauttaa männistä siivua pois. Seosmittari kannattaa rakennella tai tilata jostain, ettei kone pääse laihalle. Öljynlauhdutin on ihan suositeltava väline, varsinkin kesällä. Niin ja sitten kannattaa huolehtia, että se turbon öljynpaluuputki sinne öljypohjaan on riittävän iso. Ja sitten se trubo tulis asentaa mahdollisimman hyvin vaakasuoraan ja mielellään ei liian alas, ettei öljyn kierto häiriinny.


    • vielä!!!

      että teet pakoputken alkukäyrät yhtä pitkät turbolle niin pelaa parhaiten, diesel vehkees sillä ei niin kauheesti olisi väliä mutta bensakonees kyllä!

      • bbbbbbbbbbbbbb

        Se on ihan yksi hailee, tai ei nyt aivan mutta lähes että miten pitkät ne putket on. Ahdin lykkää siellä sen verran painetta että kyllä ne kaasut sieltä ulos tulevat. vaparissa juttu on toinen.


      • japjapjpajapjapjapjp
        bbbbbbbbbbbbbb kirjoitti:

        Se on ihan yksi hailee, tai ei nyt aivan mutta lähes että miten pitkät ne putket on. Ahdin lykkää siellä sen verran painetta että kyllä ne kaasut sieltä ulos tulevat. vaparissa juttu on toinen.

        "Se on ihan yksi hailee, tai ei nyt aivan mutta lähes että miten pitkät ne putket on. Ahdin lykkää siellä sen verran painetta että kyllä ne kaasut sieltä ulos tulevat. vaparissa juttu on toinen."

        jep jep... eihän sill toki väliä ole että onko joka pytyllä samanpituset putket ahtimelle. ihan satuahan ne pulssit on. samalla vaikka vättää joka toisen venttiilin pois niin tulee väh. plus 50hv.

        ei kyllä paras paikka tää suomi24 kysellä mitään ohjeita mihinkään kun kaikenlaiset idiootit täälä selittämässä asioista mistä eivät oo kuullutkaan(viittaan nyt lähinnä tota 21.7.09 viestii)
        otto25:sen neuvoja kannattaa kuunnella kyllä. mietin vaan että jos et halua "hirveitä" tehoja niin miks sitten turbotat? oisit ennemmin laittanut rahaa perus vapari virityksiin,tai johkin pieneen remmiin :) eka turbotus projekti oli pikku toyota joskus kauan sitten,paineistettu kaasari/garret=150hv koneesta. olihan se hauska vehje sillon nuorena,mutta ennemmin olis kannattanu laittaa nekin rahat johkin perus vireihin. einuo alle 200p turbovehkeet paljoa tunnu,suhina käy mutta muuten melko laiskaa menoa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4308
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      137
      3021
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2342
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      45
      2254
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1832
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1539
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      148
      1384
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe