Ne norpat edelleen hei!

Eihän unohdeta

tätä isoa pikkuasiaa.Viime viikolla kuutti kuoli harrastelijan verkkoihin etelä Saimaalla.Niitä syntyy max.60 vuodessa ja noin kolmasosa kuolee verkkoihin.Onko mahdollista että norppa kuolee sukupuuttoon tätämenoa lyhyessä ajassa.Tulevetko turistit tulevaisuudessa katsomaan näitä pösilöitä jotka vain antoivat kaiken tapahtua?Onko uusia kansanliike ideoita,vai mitä kansalainen yleensäkään voi tässä tehdä?

26

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikkomalla näiden "pösilöiden" verkot. Tuntuu joskus miten yksinkertaisia nämä ihmiset ovat. Monet niistä tuo sen tyhmyytensä esiin leuhkimalla paikallisissa baareissa ja haukkumalla norppien puolustajat viherpiipertäjiksi Ei luoja ole luonut älyä kaikille siksi meidän jotka ymmärrämme enemmän on korjattava tilanne vaikka siinä mennään jo lain äärirajoilla.

      • pystytetään

        vielä patsaita.Kun ihmiset ovat huonoja tekemään vapaaehtoisesti edes itsensä parhaaksi mitään,voitaisiin ottaa oppia tupakkalaista.Se on selvästi vähentänyt keukosairauksia ja ihmiset ovat terveempiä kuin ennen.Samoin voisi eduskunta säätää jotain kiperää norpan hyväksi.Se maksaisi valvonnan ja vähän korvauksia(???)mutta lopputulos olisi kaikille mieluinen.


      • hävitä
        pystytetään kirjoitti:

        vielä patsaita.Kun ihmiset ovat huonoja tekemään vapaaehtoisesti edes itsensä parhaaksi mitään,voitaisiin ottaa oppia tupakkalaista.Se on selvästi vähentänyt keukosairauksia ja ihmiset ovat terveempiä kuin ennen.Samoin voisi eduskunta säätää jotain kiperää norpan hyväksi.Se maksaisi valvonnan ja vähän korvauksia(???)mutta lopputulos olisi kaikille mieluinen.

        moinen otus,joka ei ilman suojelua tule toimeen.
        On niille veroeuroille parempiakin kohteita,kuin joku rupinen norppa.


      • kuulu mutta

        ennustan että käytät ensivuonna näihin aikoihin katiskaa.Muuten syöt kalapuikkokeittoa ja tonnikalaa.


      • kkkiiu
        hävitä kirjoitti:

        moinen otus,joka ei ilman suojelua tule toimeen.
        On niille veroeuroille parempiakin kohteita,kuin joku rupinen norppa.

        no nyt tuli vähän muta asiaa ihmisiähän täällä pitäs suojella.


      • joiii
        kuulu mutta kirjoitti:

        ennustan että käytät ensivuonna näihin aikoihin katiskaa.Muuten syöt kalapuikkokeittoa ja tonnikalaa.

        tuskimpa panen katiskoita järveen enkä syö tonnikalaa vaan edelleen kuhaa.


      • 45ooiuy

        nyt sinä ruuna yllytät rikokseen eikös se ole tällä palstalla kielettyä elä vaan mene rikkomaan minun verkkoja voin suuttua tosi pahasti.


      • torilla
        joiii kirjoitti:

        tuskimpa panen katiskoita järveen enkä syö tonnikalaa vaan edelleen kuhaa.

        seisoo helvetin pitkä kuhajono iloisia norppa vesistön asukkaita ja kalamiehiä suut messingillä nam.


      • nytpä säikähin,
        45ooiuy kirjoitti:

        nyt sinä ruuna yllytät rikokseen eikös se ole tällä palstalla kielettyä elä vaan mene rikkomaan minun verkkoja voin suuttua tosi pahasti.

        ihan oikee rupes pelottammaan mitähä se meinoo tämä verkkosukka einari täh? että oikee pahasti suuttua meinoo.


    • Kun muutin aikoinaan näille seuduille niin hämmästyin jo silloin kun ostin kalastuslupaa. Vesistöt oli jaettu pieniin alueisiin jopa 100m leveät pitkät salmet oli halkaistu. Lupia myytiin vain alueille missä ei kala syönyt. Ne alueet missä kala liikkui oli verkoitettu 5m välein. Silloin heräsi ajatus että hullujako nuo ihmiset on täällä kun oli tottunut jopa useamman kunnan kalastus alueisiin. Näihin päätelmiin vedoten on ainoa konsti pelastaa saimaan norppa täydellinen verkkokalastus kielto koko saimaalle.

      • hyuuuu

        nyt lopeta ruuna jo se paskanjauhaminen olisit pysynyt siellä mistä tänne muutit.


      • kirjoitat
        hyuuuu kirjoitti:

        nyt lopeta ruuna jo se paskanjauhaminen olisit pysynyt siellä mistä tänne muutit.

        Bruno2.Norppa-asia liukuu EU-komissiolle ellei se omin voimin tule kuntoon.


      • pärkkele
        kirjoitat kirjoitti:

        Bruno2.Norppa-asia liukuu EU-komissiolle ellei se omin voimin tule kuntoon.

        johan täällä meillä suomessa pitetään petoreservaattia eu käskyskystä joko me savolaiset tarvitaan brysselistä määräyksiä miten niitää norppia pitäs suojella on niitä tuolla saimaalla ja tulee aina olemaan sanokoon tutkiat mitä vaan ja toisekseen mitä joku konttorissa istuva tutkia edes tietää todellisesta tilaa kun joku semmonen joka tuolla vesillä liikkuu keväästä myöhäiseen syksyyn.


      • sitä että
        pärkkele kirjoitti:

        johan täällä meillä suomessa pitetään petoreservaattia eu käskyskystä joko me savolaiset tarvitaan brysselistä määräyksiä miten niitää norppia pitäs suojella on niitä tuolla saimaalla ja tulee aina olemaan sanokoon tutkiat mitä vaan ja toisekseen mitä joku konttorissa istuva tutkia edes tietää todellisesta tilaa kun joku semmonen joka tuolla vesillä liikkuu keväästä myöhäiseen syksyyn.

        tällä venemiehellä saattaa olla matka rikospaikalle touko/kesä-kuussa luonnonsuojelurikosväline mukanaan .Lisäksi EU-lla on tapana palkita rötöksistä pidättäytyvät.


      • sorvi
        sitä että kirjoitti:

        tällä venemiehellä saattaa olla matka rikospaikalle touko/kesä-kuussa luonnonsuojelurikosväline mukanaan .Lisäksi EU-lla on tapana palkita rötöksistä pidättäytyvät.

        no ainahan kalamiehellä on verkkoja niin paljon mukana kun puatiin mahtuu.


      • 345678
        sitä että kirjoitti:

        tällä venemiehellä saattaa olla matka rikospaikalle touko/kesä-kuussa luonnonsuojelurikosväline mukanaan .Lisäksi EU-lla on tapana palkita rötöksistä pidättäytyvät.

        pitää se tänäkin aamuna kokemaan noita kierrelanka verkkoja ei se minun vika ole jos niihin sattuu norppa uimaan .


      • ja reppii
        345678 kirjoitti:

        pitää se tänäkin aamuna kokemaan noita kierrelanka verkkoja ei se minun vika ole jos niihin sattuu norppa uimaan .

        ne suikaleiks ne hienot kierrelanka verkot, niin miekii aina tien ko uistimmeen tarttuu ,minkä mie sillen mahan, eihä se miun vika ou ku joutuu aina puukon kanssa uistelemmaan ne hienot kierrelanka verkot ku on eissä ja vielä kalliit.


      • 34567890
        ja reppii kirjoitti:

        ne suikaleiks ne hienot kierrelanka verkot, niin miekii aina tien ko uistimmeen tarttuu ,minkä mie sillen mahan, eihä se miun vika ou ku joutuu aina puukon kanssa uistelemmaan ne hienot kierrelanka verkot ku on eissä ja vielä kalliit.

        oletpa jonniin moinen typerys.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe