Tyrvää! perkele

Närhi.

Sen komiampaa paikkaa ei oo sano.

7

2593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyrvää-vitsi

      Talon isäntä lukee ääneen lehdestä viikon sensaatiouutista:

      "Nainen tapettu viikonloppuna Tyrväällä"

      Vanha ja huonokuuloinen isoäiti hätkähtää kuulessaan ja huutaa kysymyksen:

      "MILLÄ!!!!

      ---------------------------------------------------------------

      • lienee ollut

        Kun isäntä luki lehdestä, että hautakivi oli kaadettu Vieremällä, ja mummo huusi "MIILLÄÄ"


    • ---------

      itkisin ilosta. Kyllä kotiseutu on aina kaunein.

      • Turun mies

        Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!


      • riihitanhua
        Turun mies kirjoitti:

        Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

        Muistan minäkin Ruoholan Annikin. Poljettiin monta kertaa Pitkäjärvelle uimaan. Ne peltomaisemat
        on syöpyneet mieleen. Kun muutin pois kaltsilasta niin ei jäänyt sukua mutta silti mieli sinne
        halajaa. Kirkkokivikin Punton suulin ja Valiinin välillä on käynyt pieneksi samoin Honka-ahde koululle
        mennessä.Ehtoo sanaakaan kukaan ei käytä. Tuli niin lämmin tunne kun uusi äidinkielenopettaja tuli
        puistossa vastaan ja sanoi "ehtoota"


    • vatajanraitti

      oon kotosin vatajan isojärvenkylästä naapureina oli harsu jaroikka(koskinen).tyrvää on aina tyrvää.oon missä vaan joku kysyy mistäoot vastaus on ain että tyrväältä.perkele.kauniit muistot vaikkaasun nykyään stadissa.kotiseutu ei koskaan unhoonjää t j-p perus tyrvääläinen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe