Tyrvää! perkele

Närhi.

Sen komiampaa paikkaa ei oo sano.

7

2593

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyrvää-vitsi

Talon isäntä lukee ääneen lehdestä viikon sensaatiouutista:

"Nainen tapettu viikonloppuna Tyrväällä"

Vanha ja huonokuuloinen isoäiti hätkähtää kuulessaan ja huutaa kysymyksen:

"MILLÄ!!!!

---------------------------------------------------------------

• lienee ollut

Kun isäntä luki lehdestä, että hautakivi oli kaadettu Vieremällä, ja mummo huusi "MIILLÄÄ"

• ---------

itkisin ilosta. Kyllä kotiseutu on aina kaunein.

• Turun mies

Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

• riihitanhua
        Turun mies kirjoitti:

Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

Muistan minäkin Ruoholan Annikin. Poljettiin monta kertaa Pitkäjärvelle uimaan. Ne peltomaisemat
        on syöpyneet mieleen. Kun muutin pois kaltsilasta niin ei jäänyt sukua mutta silti mieli sinne
        halajaa. Kirkkokivikin Punton suulin ja Valiinin välillä on käynyt pieneksi samoin Honka-ahde koululle
        mennessä.Ehtoo sanaakaan kukaan ei käytä. Tuli niin lämmin tunne kun uusi äidinkielenopettaja tuli
        puistossa vastaan ja sanoi "ehtoota"

• vatajanraitti

oon kotosin vatajan isojärvenkylästä naapureina oli harsu jaroikka(koskinen).tyrvää on aina tyrvää.oon missä vaan joku kysyy mistäoot vastaus on ain että tyrväältä.perkele.kauniit muistot vaikkaasun nykyään stadissa.kotiseutu ei koskaan unhoonjää t j-p perus tyrvääläinen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?

Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.
      Maailman menoa
      170
      1338
    2. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      88
      1204
    3. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      1100
    4. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      68
      942
    5. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      58
      704
    6. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      52
      573
    7. Mikä kaivatussasi

on niin erityistä?
      Ikävä
      32
      568
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      80
      526
    9. No tavallaan seuraava kohtaaminen on käänteentekevä

Koska sanon sulle että rakastan sua. On aika. Pösilö.
      Ikävä
      29
      494
    10. Miten J sitten tehdään se?

Varaanko kumin?
      Ikävä
      45
      487
    Aihe