Tyrvää! perkele

Närhi.

Sen komiampaa paikkaa ei oo sano.

7

2360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyrvää-vitsi

Talon isäntä lukee ääneen lehdestä viikon sensaatiouutista:

"Nainen tapettu viikonloppuna Tyrväällä"

Vanha ja huonokuuloinen isoäiti hätkähtää kuulessaan ja huutaa kysymyksen:

"MILLÄ!!!!

---------------------------------------------------------------

• lienee ollut

Kun isäntä luki lehdestä, että hautakivi oli kaadettu Vieremällä, ja mummo huusi "MIILLÄÄ"

• ---------

itkisin ilosta. Kyllä kotiseutu on aina kaunein.

• Turun mies

Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

• riihitanhua
        Turun mies kirjoitti:

Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

Muistan minäkin Ruoholan Annikin. Poljettiin monta kertaa Pitkäjärvelle uimaan. Ne peltomaisemat
        on syöpyneet mieleen. Kun muutin pois kaltsilasta niin ei jäänyt sukua mutta silti mieli sinne
        halajaa. Kirkkokivikin Punton suulin ja Valiinin välillä on käynyt pieneksi samoin Honka-ahde koululle
        mennessä.Ehtoo sanaakaan kukaan ei käytä. Tuli niin lämmin tunne kun uusi äidinkielenopettaja tuli
        puistossa vastaan ja sanoi "ehtoota"

• vatajanraitti

oon kotosin vatajan isojärvenkylästä naapureina oli harsu jaroikka(koskinen).tyrvää on aina tyrvää.oon missä vaan joku kysyy mistäoot vastaus on ain että tyrväältä.perkele.kauniit muistot vaikkaasun nykyään stadissa.kotiseutu ei koskaan unhoonjää t j-p perus tyrvääläinen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe