Sen komiampaa paikkaa ei oo sano.
Tyrvää! perkele
7
2593
Vastaukset
- Tyrvää-vitsi
Talon isäntä lukee ääneen lehdestä viikon sensaatiouutista:
"Nainen tapettu viikonloppuna Tyrväällä"
Vanha ja huonokuuloinen isoäiti hätkähtää kuulessaan ja huutaa kysymyksen:
"MILLÄ!!!!
---------------------------------------------------------------- lienee ollut
Kun isäntä luki lehdestä, että hautakivi oli kaadettu Vieremällä, ja mummo huusi "MIILLÄÄ"
- ---------
itkisin ilosta. Kyllä kotiseutu on aina kaunein.
- Turun mies
Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!
- riihitanhua
Turun mies kirjoitti:
Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!
Muistan minäkin Ruoholan Annikin. Poljettiin monta kertaa Pitkäjärvelle uimaan. Ne peltomaisemat
on syöpyneet mieleen. Kun muutin pois kaltsilasta niin ei jäänyt sukua mutta silti mieli sinne
halajaa. Kirkkokivikin Punton suulin ja Valiinin välillä on käynyt pieneksi samoin Honka-ahde koululle
mennessä.Ehtoo sanaakaan kukaan ei käytä. Tuli niin lämmin tunne kun uusi äidinkielenopettaja tuli
puistossa vastaan ja sanoi "ehtoota"
- vatajanraitti
oon kotosin vatajan isojärvenkylästä naapureina oli harsu jaroikka(koskinen).tyrvää on aina tyrvää.oon missä vaan joku kysyy mistäoot vastaus on ain että tyrväältä.perkele.kauniit muistot vaikkaasun nykyään stadissa.kotiseutu ei koskaan unhoonjää t j-p perus tyrvääläinen.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 613188
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161132- 891038
- 101945
- 50923
- 96804
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35801Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27680Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap89668- 48615