Tyrvää! perkele

Närhi.

Sen komiampaa paikkaa ei oo sano.

7

2552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyrvää-vitsi

Talon isäntä lukee ääneen lehdestä viikon sensaatiouutista:

"Nainen tapettu viikonloppuna Tyrväällä"

Vanha ja huonokuuloinen isoäiti hätkähtää kuulessaan ja huutaa kysymyksen:

"MILLÄ!!!!

---------------------------------------------------------------

• lienee ollut

Kun isäntä luki lehdestä, että hautakivi oli kaadettu Vieremällä, ja mummo huusi "MIILLÄÄ"

• ---------

itkisin ilosta. Kyllä kotiseutu on aina kaunein.

• Turun mies

Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

• riihitanhua
        Turun mies kirjoitti:

Mun äitee on kotoisin Tyrväältä. Kaltsilan kylästä. Sinne mummolaan mentiin kun olin pieni, ensin vesilahdentietä, sitten pitkä soratie, Ruoholan Annikin romahtaneen torpan ohi, ja sepelit vaan kolisivat lokareissa. Siellä pienessä harmaassa pirtissään mummo asusteli ja puhui sitten niin maan perusteellisen puhrasta Tyrväätä. Hieno oli murre nuoren turunpojan korvaan, iloisempaa ja laulavampaa kuin kotoinen tökstöks -murre. Mummolta sai aina kakkoo ja kutunjuustoo, jota oli haettu Mattilasta... Ja mutsin vanhin veli asui samassa pihapiirissä omassa talossaan komentooransa Irjan kanssa.... Nyt on mummo vainaa, samoin mutsin vanhin veli... pirtit ovat tyhjillään.. poissa se kaikki entinen... vittu kun saisi vielä sen ajan takaisin!

Muistan minäkin Ruoholan Annikin. Poljettiin monta kertaa Pitkäjärvelle uimaan. Ne peltomaisemat
        on syöpyneet mieleen. Kun muutin pois kaltsilasta niin ei jäänyt sukua mutta silti mieli sinne
        halajaa. Kirkkokivikin Punton suulin ja Valiinin välillä on käynyt pieneksi samoin Honka-ahde koululle
        mennessä.Ehtoo sanaakaan kukaan ei käytä. Tuli niin lämmin tunne kun uusi äidinkielenopettaja tuli
        puistossa vastaan ja sanoi "ehtoota"

• vatajanraitti

oon kotosin vatajan isojärvenkylästä naapureina oli harsu jaroikka(koskinen).tyrvää on aina tyrvää.oon missä vaan joku kysyy mistäoot vastaus on ain että tyrväältä.perkele.kauniit muistot vaikkaasun nykyään stadissa.kotiseutu ei koskaan unhoonjää t j-p perus tyrvääläinen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      52
      11792
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      37
      4737
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      254
      2865
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      150
      2654
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      115
      1772
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      19
      1158
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      210
      917
    8. Kirjoita

… jotakin minkä vain kaivattusi tietää
      Ikävä
      78
      866
    9. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      860
    10. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      66
      821
    Aihe