Myrna kahvikuppi piippuleimalla

kuinka arvokas?

Minusta Arabian, varsinkin vanhat astiat tosi hienoja! Sain perinnöksi pahvilaatikollisen Arabian astioita. Nyt eniten kiinnostaisi Myrna kahvikuppi: pohjassa on piippuleima. Massan väri rusehtava, ei valkoinen. Kupissa ei ole kultausta vaan kultaus korvattu ruskealla, miksi? Olen nähnyt vain paksulla kulta reunalla olevia, vain pullalautasen samalla ruskealla. Kunto on tosi hyvä. Tassia ei ole, mutta olen koittanut etsiä sitä, enkä löydä kuin kultareunaisia. Mikä arvo rahassa olisi tämmöisellä?

Vastatkaa!! Kiitos!

12

2865

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syynä

Olisiko astiat tiskattu koneessa ja siten kultaus muuttunut ruskeaksi. Kultaushan on laitettu lasituksen päälle, koska se ei kestä polttoa.

• astianpesukonetta

Isovanhemmilta, joilta sen perin ei ollut astianpesukonetta. Sain selville veljeltäni, että kuppi on tullut heille jostain muualta ilmeisesti kuollellta sukulaismummolta. En tiedä onko sillä ollut astiaipesukonetta, luultavasti ei. Itse en ole sitä konepessyt. Tuo ruskea ei ole niin leveä raita kuin kultaus olisi, vaan paljon ohuempi. Nyt sain sitten huutonetistä huudettua samanlaisen tassin, se on tulossa minulle postista. Menipä kauan etsiessä juuri samanlaista! Kertokaa jos jollakin on samanlaisia ruskeareunaisia astioita Myrnaa. Kuvaa en osaa tänne laittaa, mutta sähköpostiin onnistuu. Kiitokset!

• valmistettu
      • tiedosta

Niin minä vähän arvelinkin, että on valmistettu ruskeanakin. Ilmeisesti se on harvinaisempaa se ruskea kun ei ole vastaan tullut ennen. Nyt kiinnostais vain se kuinka arvokas tuo kuppi on. Tassi on nyt tulossa minulle todella pitkän etsinnän jälkeen. Hankala löytää samalla laimalla ja ruskealla. Kertokaa paljonko on rahassa kuppi tassi! Kiitos!!!

• tassin kuppiin
        tiedosta kirjoitti:

Niin minä vähän arvelinkin, että on valmistettu ruskeanakin. Ilmeisesti se on harvinaisempaa se ruskea kun ei ole vastaan tullut ennen. Nyt kiinnostais vain se kuinka arvokas tuo kuppi on. Tassi on nyt tulossa minulle todella pitkän etsinnän jälkeen. Hankala löytää samalla laimalla ja ruskealla. Kertokaa paljonko on rahassa kuppi tassi! Kiitos!!!

Nyt sain tassin tuohon kuppiin. Tassi on myös hyvässä kunnossa. Ainoana vikana on naarmut ja kulumaa. Vastatkaa ja kertokaa hintaa!!!

• Myrnalle
        tassin kuppiin kirjoitti:

Nyt sain tassin tuohon kuppiin. Tassi on myös hyvässä kunnossa. Ainoana vikana on naarmut ja kulumaa. Vastatkaa ja kertokaa hintaa!!!

Kultareunaiset ovat halutumpia -koska ovat nätimpiä- ja niistä maksetaan hieman enemmän, kuin ruskeareunaisesta. Jos kuppi priima ja tassissa kulumajälkiä... 6-9€.

• kuppi
        Myrnalle kirjoitti:

Kultareunaiset ovat halutumpia -koska ovat nätimpiä- ja niistä maksetaan hieman enemmän, kuin ruskeareunaisesta. Jos kuppi priima ja tassissa kulumajälkiä... 6-9€.

Vähän enemmän olisin odottanut hinnaksi. Minusta juuri nuo ruskeareunaiset ovat hienompia. Ei niitä kulumajälkiä paljoa ole, mutta kuppiin verraten vähän enemmän. Kiitokset!

• Myrnalle kirjoitti:

No ei haittaa vaikka onkin....nehän on antiikkiesineitä...tilaan koko astiaston...enkä vain yhtä vaikka munulla onkin yksi astiasto tilaan niitä lisää...ja siihen kermakon ja sokerikon...

• syynä tämä

Sota-aikana oli puutetta erilaisista valmistus materiaaleista.
      Silloin korvattiin esim.kultaus halvemmilla väreillä.
      Myös posliininvalmistuksessa raaka-aineiden huono saanti vaikutti posliinin väriin.

• Anonyymi

Myrna-astiat olivat siis tuotannossa 1937-2005. On varmaan yleisesti tiedossa, että tuolla alkupuolen tuotannoissa olevissa kupeissa ja aluslautasissa oli piippuleima. Samoin kupin perusväri oli luonnonvalkea, kun taas uusimman tuotannon kupeiss väri on valkoinen. Kaikiss kuitenkin kultaus on tehty käsi eivät astiat kestä konepesua. Hinta vaihtelee vanhemman tuotannon kupeissa 10-30€ / kpl kunnosta riippuen.

• Eikä ne sovellukkaan kuin juhlakäyttöön...siksi niitä ei käytetä arkena...erillaisissa juhlatilaisuuksissa korkeintaan ja ne on pestävä aina käsin samoin lusikat ja ottimet ynnä muu asitastoon kuuluva välineistö...

• Itselläni on Myrna astiasto vuodelta 1939...äitivainaan perintöastiasto...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      93
      3970
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3337
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      130
      2654
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      215
      2063
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      89
      1826
    6. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      21
      1809
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      99
      1780
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      114
      1607
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1311
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1222
    Aihe