Myrna kahvikuppi piippuleimalla

kuinka arvokas?

Minusta Arabian, varsinkin vanhat astiat tosi hienoja! Sain perinnöksi pahvilaatikollisen Arabian astioita. Nyt eniten kiinnostaisi Myrna kahvikuppi: pohjassa on piippuleima. Massan väri rusehtava, ei valkoinen. Kupissa ei ole kultausta vaan kultaus korvattu ruskealla, miksi? Olen nähnyt vain paksulla kulta reunalla olevia, vain pullalautasen samalla ruskealla. Kunto on tosi hyvä. Tassia ei ole, mutta olen koittanut etsiä sitä, enkä löydä kuin kultareunaisia. Mikä arvo rahassa olisi tämmöisellä?

Vastatkaa!! Kiitos!

12

2733

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syynä

Olisiko astiat tiskattu koneessa ja siten kultaus muuttunut ruskeaksi. Kultaushan on laitettu lasituksen päälle, koska se ei kestä polttoa.

• astianpesukonetta

Isovanhemmilta, joilta sen perin ei ollut astianpesukonetta. Sain selville veljeltäni, että kuppi on tullut heille jostain muualta ilmeisesti kuollellta sukulaismummolta. En tiedä onko sillä ollut astiaipesukonetta, luultavasti ei. Itse en ole sitä konepessyt. Tuo ruskea ei ole niin leveä raita kuin kultaus olisi, vaan paljon ohuempi. Nyt sain sitten huutonetistä huudettua samanlaisen tassin, se on tulossa minulle postista. Menipä kauan etsiessä juuri samanlaista! Kertokaa jos jollakin on samanlaisia ruskeareunaisia astioita Myrnaa. Kuvaa en osaa tänne laittaa, mutta sähköpostiin onnistuu. Kiitokset!

• valmistettu
      • tiedosta

Niin minä vähän arvelinkin, että on valmistettu ruskeanakin. Ilmeisesti se on harvinaisempaa se ruskea kun ei ole vastaan tullut ennen. Nyt kiinnostais vain se kuinka arvokas tuo kuppi on. Tassi on nyt tulossa minulle todella pitkän etsinnän jälkeen. Hankala löytää samalla laimalla ja ruskealla. Kertokaa paljonko on rahassa kuppi tassi! Kiitos!!!

• tassin kuppiin
        tiedosta kirjoitti:

Niin minä vähän arvelinkin, että on valmistettu ruskeanakin. Ilmeisesti se on harvinaisempaa se ruskea kun ei ole vastaan tullut ennen. Nyt kiinnostais vain se kuinka arvokas tuo kuppi on. Tassi on nyt tulossa minulle todella pitkän etsinnän jälkeen. Hankala löytää samalla laimalla ja ruskealla. Kertokaa paljonko on rahassa kuppi tassi! Kiitos!!!

Nyt sain tassin tuohon kuppiin. Tassi on myös hyvässä kunnossa. Ainoana vikana on naarmut ja kulumaa. Vastatkaa ja kertokaa hintaa!!!

• Myrnalle
        tassin kuppiin kirjoitti:

Nyt sain tassin tuohon kuppiin. Tassi on myös hyvässä kunnossa. Ainoana vikana on naarmut ja kulumaa. Vastatkaa ja kertokaa hintaa!!!

Kultareunaiset ovat halutumpia -koska ovat nätimpiä- ja niistä maksetaan hieman enemmän, kuin ruskeareunaisesta. Jos kuppi priima ja tassissa kulumajälkiä... 6-9€.

• kuppi
        Myrnalle kirjoitti:

Kultareunaiset ovat halutumpia -koska ovat nätimpiä- ja niistä maksetaan hieman enemmän, kuin ruskeareunaisesta. Jos kuppi priima ja tassissa kulumajälkiä... 6-9€.

Vähän enemmän olisin odottanut hinnaksi. Minusta juuri nuo ruskeareunaiset ovat hienompia. Ei niitä kulumajälkiä paljoa ole, mutta kuppiin verraten vähän enemmän. Kiitokset!

• Myrnalle kirjoitti:

No ei haittaa vaikka onkin....nehän on antiikkiesineitä...tilaan koko astiaston...enkä vain yhtä vaikka munulla onkin yksi astiasto tilaan niitä lisää...ja siihen kermakon ja sokerikon...

• syynä tämä

Sota-aikana oli puutetta erilaisista valmistus materiaaleista.
      Silloin korvattiin esim.kultaus halvemmilla väreillä.
      Myös posliininvalmistuksessa raaka-aineiden huono saanti vaikutti posliinin väriin.

• Anonyymi

Myrna-astiat olivat siis tuotannossa 1937-2005. On varmaan yleisesti tiedossa, että tuolla alkupuolen tuotannoissa olevissa kupeissa ja aluslautasissa oli piippuleima. Samoin kupin perusväri oli luonnonvalkea, kun taas uusimman tuotannon kupeiss väri on valkoinen. Kaikiss kuitenkin kultaus on tehty käsi eivät astiat kestä konepesua. Hinta vaihtelee vanhemman tuotannon kupeissa 10-30€ / kpl kunnosta riippuen.

• Eikä ne sovellukkaan kuin juhlakäyttöön...siksi niitä ei käytetä arkena...erillaisissa juhlatilaisuuksissa korkeintaan ja ne on pestävä aina käsin samoin lusikat ja ottimet ynnä muu asitastoon kuuluva välineistö...

• Itselläni on Myrna astiasto vuodelta 1939...äitivainaan perintöastiasto...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2537
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1987
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1527
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe