Monet metsästäjät ovat innokkaita lukumiehiä. Ajattelin siis, että voisimme vastaisuudessa laittaa palstalle myös metsästystä sivuavia lukuvinkkejä. Tässä ensimmäinen:
Leo Lehtonen: Suomalainen metsästysgangsterismi
Teos on tunnetun biologin kirjoittama ja antaa kattavan kuvan suomalaisten metsästäjien mentaliteetista. Vaikka kirja ilmestyi vuonna 1982, se on edelleen suurelta osin ajankohtainen. Erityisesti kehotan kiinnittämään huomiota Lehtosen värikkääseen sanankäyttöön, josta moni kaunokirjallisuuden edustajammekin voisi ottaa oppia. Teos löytyy hyvin varustetuista kirjastoista ja on kaukolainauksella helposti saatavissa myös syrjäisempiin lähikirjastoihin. Ainakin suurimpien kaupunkien antikvarieeteista kirja löytynee pienellä vaivalla.
Mieluisia lukuhetkiä!
T: Urho Jägermeister
Päivän lukuvinkki
Urho Jägermeister
2
196
Vastaukset
- Seppo Korpiroju
lukeneeni tuon tuoreeltaan, kun se ilmestyi. Kyllä se ainakin minun asenteita muutti. En muistanut koko kirjaa. Joskohan lukis uudestaan.
- paskamunkki
muistin kanssa ongelmia
taitaa dementiaa pukata ... paskamunkki
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522