Mitähän mahtaa maksaa lattiavalun hinta Tampereen seudulla nykyisellään? Työn ja materiaalien hinta erikseen, tai vastaavasti neliöhinta urakalle?
Lattiavalun hintA?
8
1980
Vastaukset
- Arvioitsija
No sanotaan noilla tiedoilla 18000, sekä työ että tarpeet.
Jos saat halvemmalla, homma oli pienempi kuin luulin.- -noob-
Mitä tietoja tarvit lisää? Ei sillä pinta-alalla nyt niin isoa merkitystä ole etteikö voisi vastata Esim. :
- Työtä harvemmin tehdään tuntipalkalla, urakka on suositumpi malli. Urakassa hinta asettunee x€-y€/m2 haarukkaan.
Joo, olen horoskooiltanu kaksonen ja olen oikeakätinen jos se nämä tiedot sun arviointia helpottaa... - ...%¤¤#&"¤#%¤ !!
-noob- kirjoitti:
Mitä tietoja tarvit lisää? Ei sillä pinta-alalla nyt niin isoa merkitystä ole etteikö voisi vastata Esim. :
- Työtä harvemmin tehdään tuntipalkalla, urakka on suositumpi malli. Urakassa hinta asettunee x€-y€/m2 haarukkaan.
Joo, olen horoskooiltanu kaksonen ja olen oikeakätinen jos se nämä tiedot sun arviointia helpottaa...1
- siihen...
-noob- kirjoitti:
Joo, olen horoskooiltanu kaksonen ja olen oikeakätinen jos se nämä tiedot sun arviointia helpottaa...urakkahintaan vaikuta kuule aika moni asia, eli tapauskohtaisesti mennään... vaikea tuota on lähteä arvioimaan näkemättä tai enempiä tietoja saamatta! 20m2 tasainen lattia ilman yhtään kaivoja yms. varmasti halvempi neliöhinnaltaan kuin monimutkaisempi kohde... joten alkuperäisen kysyjä voi soitella valumiehille, noilla antamillaan tiedoilla voi pyyhkiä persettään!
- 1kk sitten
Työn osuus 4e/m2, pinta-ala yhteensä hieman yli 200 m2. Tämän päälle tietenkin kura 3400 e, laatan paksuus taisi olla 8 cm.
- ..noilla tiedoilla
kun tosiaan esim. tuo pinta-ala vaikuttaa aika paljon. Itse tein viimeksi tänään toppareita yitille noin 700m2 valuun ja uskon että siinä oli yitillä neliöhinta halvempi niin massalle kuin työllekkin, kuin millä sinä valat kylppärisi lattian.
Myös laatan paksuus vaikuttaa. 4cm:n laatta (sinun kylppärisi) on halvempi kuin 60cm laatta (väestönsuoja)
Mutta tosiaan jos nyt lähdetään erittelemään niin betoniteräs maksaa 1,5-2 euroa/kilo. Omakotitalo-luokassa saat menemään rautaan ehkä 3-4e/m2.
Itse betoni maksaa lujuudesta ja kuljetusmatkasta riippuen n.100e/m3 ->10e/m2 8cm laattaan (sitä massaa menee kuitenkin enemmän kuin 0,08m xneliömääräsi)
Lisäksi pitää huomioida mahdolliset muotit, topparit ja varaukset sekä eristäminen.
Sitten se työ onkin kaikkein vaikea arvioida neliölle. n.5e/m2 voisi olla jonkinlainen karkea keskiarvo, mutta mitäpä luulet tuleeko joku tekemään sinun kylppärisi lattian (4m2) hintaan 4x5e =20e? tai entäpä meidän työmään valuporukka: saivatko he tämän päivän työstänsä kolmeen mieheen 700x5e= 3500e= 1166e/hlö =145e/tunti??
Ei kyllä se on niin että se koko vaikuttaa siihen hintaan aika paljon ja sinä saatkin lattiaasi kalliimman neliöhinnan kuin grynderi. Mutta sanotaan nyt että 20e/m2 voisi riittää omakotitalon maanvaraiseen laattaan( eristys)- -Noob-
Kiitos, tulihan se sieltä.
Kuten aloitusviestissäkin sanoin, en hae hintaa joka on tarkka ja kaikille pätevä vaan juuri yllä olevan kaltaista arviota.
- A.K.
Lattiatyö Harra oli erittäin hyvä. Mittasi tarkkaan betonin määrän, työjälki oli valtavan hyvää sekä siistiä ja hinta erittäin kilpailukykyinen.
Lisäsuosituksia saa sähköpostiin kuvien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti8713786Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322450Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori772026Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141845- 991538
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821460Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241426- 541186
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2231165- 311095