Lattiavalun hintA?

-noob-

Mitähän mahtaa maksaa lattiavalun hinta Tampereen seudulla nykyisellään? Työn ja materiaalien hinta erikseen, tai vastaavasti neliöhinta urakalle?

8

2070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvioitsija

No sanotaan noilla tiedoilla 18000, sekä työ että tarpeet.
      Jos saat halvemmalla, homma oli pienempi kuin luulin.

• -noob-

Mitä tietoja tarvit lisää? Ei sillä pinta-alalla nyt niin isoa merkitystä ole etteikö voisi vastata Esim. :
        - Työtä harvemmin tehdään tuntipalkalla, urakka on suositumpi malli. Urakassa hinta asettunee x€-y€/m2 haarukkaan.

Joo, olen horoskooiltanu kaksonen ja olen oikeakätinen jos se nämä tiedot sun arviointia helpottaa...

• ...%¤¤#&"¤#%¤ !!
        -noob- kirjoitti:

Mitä tietoja tarvit lisää? Ei sillä pinta-alalla nyt niin isoa merkitystä ole etteikö voisi vastata Esim. :
        - Työtä harvemmin tehdään tuntipalkalla, urakka on suositumpi malli. Urakassa hinta asettunee x€-y€/m2 haarukkaan.

Joo, olen horoskooiltanu kaksonen ja olen oikeakätinen jos se nämä tiedot sun arviointia helpottaa...

1

• siihen...
        -noob- kirjoitti:

urakkahintaan vaikuta kuule aika moni asia, eli tapauskohtaisesti mennään... vaikea tuota on lähteä arvioimaan näkemättä tai enempiä tietoja saamatta! 20m2 tasainen lattia ilman yhtään kaivoja yms. varmasti halvempi neliöhinnaltaan kuin monimutkaisempi kohde... joten alkuperäisen kysyjä voi soitella valumiehille, noilla antamillaan tiedoilla voi pyyhkiä persettään!

• 1kk sitten

Työn osuus 4e/m2, pinta-ala yhteensä hieman yli 200 m2. Tämän päälle tietenkin kura 3400 e, laatan paksuus taisi olla 8 cm.

• ..noilla tiedoilla

kun tosiaan esim. tuo pinta-ala vaikuttaa aika paljon. Itse tein viimeksi tänään toppareita yitille noin 700m2 valuun ja uskon että siinä oli yitillä neliöhinta halvempi niin massalle kuin työllekkin, kuin millä sinä valat kylppärisi lattian.

Myös laatan paksuus vaikuttaa. 4cm:n laatta (sinun kylppärisi) on halvempi kuin 60cm laatta (väestönsuoja)

Mutta tosiaan jos nyt lähdetään erittelemään niin betoniteräs maksaa 1,5-2 euroa/kilo. Omakotitalo-luokassa saat menemään rautaan ehkä 3-4e/m2.

Itse betoni maksaa lujuudesta ja kuljetusmatkasta riippuen n.100e/m3 ->10e/m2 8cm laattaan (sitä massaa menee kuitenkin enemmän kuin 0,08m xneliömääräsi)

Lisäksi pitää huomioida mahdolliset muotit, topparit ja varaukset sekä eristäminen.

Sitten se työ onkin kaikkein vaikea arvioida neliölle. n.5e/m2 voisi olla jonkinlainen karkea keskiarvo, mutta mitäpä luulet tuleeko joku tekemään sinun kylppärisi lattian (4m2) hintaan 4x5e =20e? tai entäpä meidän työmään valuporukka: saivatko he tämän päivän työstänsä kolmeen mieheen 700x5e= 3500e= 1166e/hlö =145e/tunti??

Ei kyllä se on niin että se koko vaikuttaa siihen hintaan aika paljon ja sinä saatkin lattiaasi kalliimman neliöhinnan kuin grynderi. Mutta sanotaan nyt että 20e/m2 voisi riittää omakotitalon maanvaraiseen laattaan( eristys)

• -Noob-

Kiitos, tulihan se sieltä.
        Kuten aloitusviestissäkin sanoin, en hae hintaa joka on tarkka ja kaikille pätevä vaan juuri yllä olevan kaltaista arviota.

• A.K.

Lattiatyö Harra oli erittäin hyvä. Mittasi tarkkaan betonin määrän, työjälki oli valtavan hyvää sekä siistiä ja hinta erittäin kilpailukykyinen.
      Lisäsuosituksia saa sähköpostiin kuvien kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6424
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3843
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3220
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1736
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      989
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      966
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      890
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe