Häävieraana, vaatetut/kampaus jne

stressaantuuhan täs

Kuinka pukeutua kesähäihin? Häät alkavat päivällä ja jatkuvat iltaan. Oletan että osa häävieraista ainakin menee juhlimaan häiden jälkeen vielä muualle. Mieheni laittaa puvun, mutta entäs minä? Riippuu tietysti onko viileää, silloin laitan kyl mustat housut. Mut voiko laittaa siistit uudet farkut? Onko se liian rahvaanomaista? Tai lämpimällä ilmalla minihame, liian tyrkky?
Hääpari on alle 30v, samoin me. Mutta häihinhän tulee yleensä muitakin vanhempiakin sukulaisia. Ahdistaa kaikki tälläinen... Entäs kampaus? Pitääkö käydä kampaajalla vai yrittääkö siinä kilpailla morsiammen kanssa? Vai haittaako jos on samalla tyylillä hiukset kuin normaalistikin.
Kauhee stressi vaikke olekaan omat häät:D

5

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stressaantuuhan täs

      Lisään vielä, että pukukoodia ei kutsussa ole. Hääpari on tuttu eikä kaukainen sukulainen/ystävä. Kengätkin aiheuttaa päänvaivaa. Ei tekis mieli yhden tilaisuuden takia kenkiä ostaa. Mut en myöskään aio käyttää yksiäkään lukemattomista korkokengistäni koska olisin sit kakspäätä pidempi kuin mies, heh. Crocsit jalassakaan ei oletettavasti kannata paikalle ilmaantua:)

      • sinä

        mennä vaikka säkissä, eri juttu on sitten se onko säkki juhla-asu. Onko farkut mielestäsi juhla-asu? Useimpiin häihin nimittäin pukeudutaan juhlavasti oli pukukoodia tai ei. Osta sellainen juhlava vaate, jolla on käyttöä toistekkin. Jakku, hame/housut, kotelomekko... Ja miten se kampaajalla käynti kilpailisi morsiamen kanssa, ethän kai hääkampausta aio ottaaa.


      • kohteliaisuutta
        sinä kirjoitti:

        mennä vaikka säkissä, eri juttu on sitten se onko säkki juhla-asu. Onko farkut mielestäsi juhla-asu? Useimpiin häihin nimittäin pukeudutaan juhlavasti oli pukukoodia tai ei. Osta sellainen juhlava vaate, jolla on käyttöä toistekkin. Jakku, hame/housut, kotelomekko... Ja miten se kampaajalla käynti kilpailisi morsiamen kanssa, ethän kai hääkampausta aio ottaaa.

        juhlan kohdetta kohtaan.
        Oli sitten kyse häistä tai hatajaista tai mistä tahansa perhejuhlista.
        Farkut eivät ole sopiva asu hääjuhlaan (ellei pukukoodi erikseen tällaiseen pukeutumiseen ohjaa, tyyliin että hääjuhla on pihakekkerit kesämökillä).
        Kengät ovat osa pukeutumista ja muu asusi määrittelee, minkälaiset kengät puet.
        Se, että olet korot jalassa miestäsi pidempi - jos se miestäsi haittaa, sitten hankit matalammat juhlakengät. Mutta oletko varma, että haittaa?


      • alkuperäinen kirj
        kohteliaisuutta kirjoitti:

        juhlan kohdetta kohtaan.
        Oli sitten kyse häistä tai hatajaista tai mistä tahansa perhejuhlista.
        Farkut eivät ole sopiva asu hääjuhlaan (ellei pukukoodi erikseen tällaiseen pukeutumiseen ohjaa, tyyliin että hääjuhla on pihakekkerit kesämökillä).
        Kengät ovat osa pukeutumista ja muu asusi määrittelee, minkälaiset kengät puet.
        Se, että olet korot jalassa miestäsi pidempi - jos se miestäsi haittaa, sitten hankit matalammat juhlakengät. Mutta oletko varma, että haittaa?

        Ei korot miestäni haittaa, mut se jotenkin minua itseäni haittaa. Hääjuhla ei ole missään kauheen hienosto paikassa, mut ei nyt "kaatopaikallakaan" eli ihan hääparin tyylisellä paikalla... Tosi vaikeeta tää asun valinta. Kyllä mä eilen itsekin ton farkkuajatuksen hylkäsin. Tuntuu ettei kehtais hametta ihan siks laittaa, et jos sattuu oleen kylmempi/viileämpi ilma ja illalla kuitenkin aina on sit viileämpää ja olen tosi viluinen...


      • zaida_
        alkuperäinen kirj kirjoitti:

        Ei korot miestäni haittaa, mut se jotenkin minua itseäni haittaa. Hääjuhla ei ole missään kauheen hienosto paikassa, mut ei nyt "kaatopaikallakaan" eli ihan hääparin tyylisellä paikalla... Tosi vaikeeta tää asun valinta. Kyllä mä eilen itsekin ton farkkuajatuksen hylkäsin. Tuntuu ettei kehtais hametta ihan siks laittaa, et jos sattuu oleen kylmempi/viileämpi ilma ja illalla kuitenkin aina on sit viileämpää ja olen tosi viluinen...

        mulla kanssa vähän samaa ongelmaa.
        Ystäväni häistä on kyse, ja ohjeeksi hän antoi että farkuissa tai mökkivaatteissa ei saa tulla:) muuten ei ole pukukoodia.

        Eli minun mielestä nyt on muutenkin selvää, että ei farkuissa ainakaan pidä mennä. (Jos ihan suht tavallisen pariskunnan häät, eikä esim. jotkut rokki-ihmisten häät...)

        no kävin jo myyjältäkin kysymässä kaupassa, ja hän sanoi että voi laittaa myös juhlavat housut, jos ei mekkoa halua.
        Joten ostin sitten sellaiset tummanharmaat housut, ja siihen juhlava toppi. Ja korkkarit. Saa kelvata:)

        Mun mielestä ne korkkarit kyllä olisi myös hyvä olla, vaikka nyt olisitkin miestä pidempi. Koska sehän on hääparin päivä, joten täytyy ajatella heitä, eikä vain itseään että hitsit kun olen nyt miestäni pidempi...

        Se samainen myyjä myös sanoi mulle, että matalat kengat on turhan arkiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe