-Asuuko joku Kuopiossa Kuopaksen asunnossa?
-Kuinka hyvä kuntoisia asuntoja kuopaksella on?
-Millainen asunto tilanne sielllä yleensäkin on?
-mistä muualta toisella asteella opiskeleava voisi hakea asuntoa?
Kuopas ja muut Kuopion asunto jutut
1
1723
Vastaukset
En asu mutta olen asunut Kuopiossa Kuopaksen asunnossa. Asuin Uudella Haapaniemellä Hermannin Kuopas-alueella. Minulle jäi erittäin hyvä fiilis Kuopaksella asumisesta. Kämppä oli hyväkuntoinen ja minulla oli ainoastaan yksi kämppis. Vuokra oli myös halpa. Kuopaksella on hyväkuntoisia, halpoja ja hyviä kämppiä ympäri Kuopiota mutta huonompiakin löytynee. Esim. Neulamäki lienee kaikkein surkein paikka. Sinne en suosittele menemään sillä siellä asunnot ovat käsittääkseni huonokuntoisimpia ja se on muutenkin kaukana keskustasta. Suosittelen yrittämään kämppää lähempää keskustaa, silloin saat varmasti hyvän asunnon. Asuntotilanne Kuopiossa on ihan kohtalainen, jonkinlaisen asunnon saa suht. helposti mutta parempaa voi joutua odottamaan. Toinen hyvä asunnonhakuväylä Kuopiossakin on OVV (Opiskelijoiden vuokranvälitys). He todellakin hommaavat sinulle kämpän sieltä mistä haluat. OVV etsii sinulle yksityisten vuokranantajien tarjoamia asuntoja ja asuntotarjouksia tulee sähköpostiisi lähes päivittäin ja vieläpä toivomiltasi alueilta. OVV:lle täytyy kuitenkin maksaa välityspalkkio kämpästä joka on muistaakseni 75% vuokran hinnasta. Sen saa kuitenkin osamaksueriin.
Kuopaksen plussat:
-Erittäin halvat vuokrat
-Viihtyisiä asuntoja
Kuopaksen miinukset:
-Kämppikset (varsinkin jos niitä on paljon)
-Kämpän sijainti voi olla huono mikäli huono tuuri käy
OVV:n plussat
-Saat kämpän sieltä mistä haluat
-Sinun ei tarvitse jakaa kämppääsi kämppisten kanssa vaan voit toivoa esimerkiksi yksiön jos haluat
-OVV on nopea
OVV:n miinukset
-Rahaa täytyy olla välityspalkkioon sekä mahdollisesti hieman kalliimpaan vuokraan
-Jos näytöissä on enemmän hakijoita, kämpän saantisi ei ole varmaa vaan vuokranantaja päättää asunnonsaajan esim. hakemuksen perusteella (esim. itse hain kerran kämppää OVV:lta ja näytössä oli mm. yksi KalPan pelaaja, jonka vuokran maksaa KalPa, itse köyhä opiskelija, arvaappa kumman vuokranantaja valitsi?(= )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703