-Asuuko joku Kuopiossa Kuopaksen asunnossa?
-Kuinka hyvä kuntoisia asuntoja kuopaksella on?
-Millainen asunto tilanne sielllä yleensäkin on?
-mistä muualta toisella asteella opiskeleava voisi hakea asuntoa?
Kuopas ja muut Kuopion asunto jutut
1
1729
Vastaukset
En asu mutta olen asunut Kuopiossa Kuopaksen asunnossa. Asuin Uudella Haapaniemellä Hermannin Kuopas-alueella. Minulle jäi erittäin hyvä fiilis Kuopaksella asumisesta. Kämppä oli hyväkuntoinen ja minulla oli ainoastaan yksi kämppis. Vuokra oli myös halpa. Kuopaksella on hyväkuntoisia, halpoja ja hyviä kämppiä ympäri Kuopiota mutta huonompiakin löytynee. Esim. Neulamäki lienee kaikkein surkein paikka. Sinne en suosittele menemään sillä siellä asunnot ovat käsittääkseni huonokuntoisimpia ja se on muutenkin kaukana keskustasta. Suosittelen yrittämään kämppää lähempää keskustaa, silloin saat varmasti hyvän asunnon. Asuntotilanne Kuopiossa on ihan kohtalainen, jonkinlaisen asunnon saa suht. helposti mutta parempaa voi joutua odottamaan. Toinen hyvä asunnonhakuväylä Kuopiossakin on OVV (Opiskelijoiden vuokranvälitys). He todellakin hommaavat sinulle kämpän sieltä mistä haluat. OVV etsii sinulle yksityisten vuokranantajien tarjoamia asuntoja ja asuntotarjouksia tulee sähköpostiisi lähes päivittäin ja vieläpä toivomiltasi alueilta. OVV:lle täytyy kuitenkin maksaa välityspalkkio kämpästä joka on muistaakseni 75% vuokran hinnasta. Sen saa kuitenkin osamaksueriin.
Kuopaksen plussat:
-Erittäin halvat vuokrat
-Viihtyisiä asuntoja
Kuopaksen miinukset:
-Kämppikset (varsinkin jos niitä on paljon)
-Kämpän sijainti voi olla huono mikäli huono tuuri käy
OVV:n plussat
-Saat kämpän sieltä mistä haluat
-Sinun ei tarvitse jakaa kämppääsi kämppisten kanssa vaan voit toivoa esimerkiksi yksiön jos haluat
-OVV on nopea
OVV:n miinukset
-Rahaa täytyy olla välityspalkkioon sekä mahdollisesti hieman kalliimpaan vuokraan
-Jos näytöissä on enemmän hakijoita, kämpän saantisi ei ole varmaa vaan vuokranantaja päättää asunnonsaajan esim. hakemuksen perusteella (esim. itse hain kerran kämppää OVV:lta ja näytössä oli mm. yksi KalPan pelaaja, jonka vuokran maksaa KalPa, itse köyhä opiskelija, arvaappa kumman vuokranantaja valitsi?(= )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169