moi! olen juuri löytänyt kännykän nokian 3200
pitäisikö se viedä polisille vai pitää itsellä??
kumpi ois parempi?? siinä oli myös mukana sim kortti..mutta senhän vois heittää menee..:)
paljon sais polisilta löytö palkkioo onko se 10%
hinnast vai?? olen soittanu moneen niistä numeroon
mitä kännykässä oli..mutta yhden kerran on vastat-tu mutta se mies joka vastasi ei ollut yhtään mielenkiintonen asiasta sano vaan että,jätä siihen hotelliin jossa olin ja sitten sanoivat että, olemme jo paluu matkalla lomalta!en ainkaan
jätä siihen hotelliin se on ihan varma..senhän voi ottaa kuka vaan... kiitos!!
Löytynyt kännykkä mitä tehä??
10
4750
Vastaukset
- Saara
Vie se poliisille. Sulle ei ole siitä pitkään iloa. Puhelin todennäköisesti ilmoitetaan varastetuksi ja se blokataan verkosta, eli et tee sillä mitään. Poliisilta et saa löytöpalkkiota, vaan sen maksaa halutessaan puhelimen kadottaja, se ei ole mitenkään pakollista tai lakisääteistä. Yleensä hyvänä löytöpalkkiona pidetään 10 %:a esineen arvosta, mutta se ei tosiaan ole pakollista.
- minne
tunnen useita, jotka ovat itse pitäneet löytämänsä kännykän, pitäisikö se poliisille viedä, luulis niillä olevan varaa ostaa itse kännykkä.
tunnen monta jotka ovat vieneet löytämäänsä tavaraa poliisilaitoksen löytötavaratoimistoon, josta tavara on sitten ""kadonnut"" ! poliisikaan ei ole tiennyt, minne.
eräs poliisin poika löysi jokunen vuosi sitten 1000 mk setelin bussipysäkiltä ja vei sen poliisille, meni myöhemmin kysymään oliko omistajaa setelille löytynyt, sai vastauksen SE OLI VÄÄRENNETTY. saihan poliisi tonnilla muutamat pullakahvit.
SE löytötavaroista, pitäkää itse. kännykän arvokin on niin pieni että voi kai pitää senkin perusteella itse. - niinpä
Jos pelottaa että känny suljetaan niin vaihda siihen imei-koodi :) sitten ei kukaan tiedä että sinä lörpöttelet kyseisellä pöhelimellä.
- Kim
Joo jos rehellinen ja kunnollinen sekä tunnollinen olet niin vie se telepäätelaite poliisille ja hiedän löytötavaratoimistoonsa (tai vast. kyllä se sit siellä selviää).
Jätä samalla myös omat tietosi poliisille, että he antavat ne kännyn omistajalle, joka sitten voi ottaa sinuun yhteyttä löytöplkkioasian tiimoilta. Vaihtoehtoisesti poliisinkin kai voi ottaa sinuun yhteyttä, jos viittii jaksaa ja kerkiää.
Joo sen SIM-kortin voi heittää meneen, mutta kyllä se puhelin ja sen sijaintikin on silti tunnistettavissa puhelinmen ns. rautatunnuksella (hardware), eli ns. IMEI-koodilla. (Jos sitä puhelinta ny kukaan sattuu kaipaamaan.)
Jos telehvooni oli hylätty ja soittelit niille toisille eikä ketään kiinnostanut niin sitten se on vähän outoa. Luulisi ainakin jonkun tietävän kenen liittymä siinä on. Tai sitten voi olla, että puhelin on ollut jossain hämärässä käytössä.
Vois kai se olla ihan kivakin itellä. Joku järkevä kai myis sen jossain lehsessä, huutokaupassa...... - Sissi
Mitä tekisit jos löytäisit miljoonan? Minä ainakin veisin sen löytötavaratoimistoon. Koskaan ei voi tietää vaikka se olisi jonkun köyhän ainoa miljoona.
- ...
mä löysin kerran kännykän, se oli päällä joten selasin numeromuistia, soitin numeroon iskä ja äiskä, jotka soitti omistajan tyttöystävälle ja pian se minulle ja puhelin löysi kiitolliselle omistajalleen
- Spro
Itseltä ainakin on kadonnut Kokkolan seudulla Nokia 3200. Vaikka on vanha rupumalli (josta ei saa rahaa irti millään), sillä on järjettömän iso tunnearvo.
- sdfsefse
Ja se katosi 8 vuotta sitten?
- yoobitch oot hauska
sdfsefse kirjoitti:
Ja se katosi 8 vuotta sitten?
XDDD hahahhahaha
- fobia
nokian kännyköillähän ei ole nykyään mitään arvoa, joten heitä se vaikka jorpakkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879