Minulla hyvä ystävä täällä naapurimaassa ja häneltä poistettu toinen rinta muutama vuosi sitten syövän takia.
Toinen rinta hänellä on jäljellä.
Ystäväni on kova tekemään käsitöitä ja kutoo paljon. Tämä sitten on johtanut siihen että hartianseutu ja niskat tarvitsisivat rentoutumista.
Nyt hän tuli terveysmatkalta Pernusta ja siellä eivät alkaneetkaan hieromaan hartioita, olivat sanoneet syyksi tämän rintasyövän.
Kukaan ei kuitenkaan sitten antanut mitään vihjeitä kuinka voisi hartianseutua ja niskaa parhaiten rentouttaa jollakin muulla tavalla. Olisiko teillä mitään vihjettä ?
Kiitos jo etukäteen.
Hieronta
14
2760
Vastaukset
- Ira¤
lymfahieronnalla.Tavallinen hieronta on kielletty.
- Virke
-Minulta kiellettiin lymfahieronta kokonaan,kun kysyin sitä sädehoito-osaston hoitajilta. Vain tavallista hierontaa suosittelivat.
Imusolmukesyöpä on leikattu kaulan alueelta ja hartian seutu oli "jumissa"pitkän aikaa,mutta nyt se on helpottanut,vaikken ole mitään hierontaa kokeillutkaan.
-Leikatun puolen olkapää kihelmöi edelleen ja on ajoittaista kipua.Olisiko hieronta sittenkään hyväksi?
- rs*2
Minulle fysioterapeutti suositteli keppijumppaa, kun on selkä ja hartiat aivan "jumissa"
- Arnika
tosi tehokas,jo muutaman päivän päästä eron huomaa,olen leikkauksen o7 marrask
lähtien ensin ne pakolliset päivittäin ja sen jälkeen vielä 2-3 kertaa viikossa
Halpa konsti
- Karjalankägönen
ehoton kontraindikaatio hieronnalle!Nyt näin äkkii ajateltuna tulloo mielleen nää luonttaistuotekaupasta suatavat kauranjyväpussit!Ne voi lämmittee mikrossa/tai jos ei harttiit kestä lämppöö-pistä kaurapussit pakastimmeen ja käytä niitä.Tään hoijjon jäläkkeen varovaiset niskan taivutukset/venytykset molemmille sivuille kohti olokapäitä-sit leuan painaminen rinttoo vaste kivun sallimissa rajoissa.Olokapäitten pyörittely etteen(N,10kerttoo)samoin taaksepäin..Ruppeet lattiille ja polovilles,venytä vartaloas,niiku kissa etteenpäin-tule takasin selkä köyristettynä pyörreeks.Toista liikettä niin kauan,kun se hyvältä tunttuu!Toista tämä liikesarja niin ussein,kuin vain voit--aina tään lämpö/tai kylymähoijjon jäläkkeen.Jos lihakset on jumissa,niin lämpö anttaa sen renttoutuksen jo sinällään,mut jos on liialisesta jännityksestä kysymys,niin siellä voi olla pieni tulehustila männeillään,jollonka kylymähoito ois hyväks!Aptteekista on myös suatavana näitä geelipusseja,jotka on tarkotettu sekä lämpö-että kylymähoittoon!Toivottavasti tästä ois jottaa appuu.En nyt näin äkkii ossoo neuvvoo nuin akkuutissa tilantteessa,ku en ooasiakasta tavannu!
- ole suotava
Kysyn vain, kuinka paljon läheinen saa hieroa helpottaakseen syöpäpotilaan oloa?
- Ira¤
ole suotava kirjoitti:
Kysyn vain, kuinka paljon läheinen saa hieroa helpottaakseen syöpäpotilaan oloa?
sideharsorullaa roukassa,ja varovasti pumpata sitä?
- lymfooma
Hei!
Kertokaahan nyt onko niin että tämä hieronta kielto koskee kaikkia syöpäpotilaita? Senkin jälkeenkö kun syöpä on saatu hoidettua remissioon? Itsellä ollut lymfooma jota oli mm. kaulalla ja soliskuopassa. Onko siis niin ettei hierontaa ole hyvä ottaa? Hoitohenkilökunta ei asiasta ole mitään maininnut suuntaan tai toiseen. - Ira¤
lymfooma kirjoitti:
Hei!
Kertokaahan nyt onko niin että tämä hieronta kielto koskee kaikkia syöpäpotilaita? Senkin jälkeenkö kun syöpä on saatu hoidettua remissioon? Itsellä ollut lymfooma jota oli mm. kaulalla ja soliskuopassa. Onko siis niin ettei hierontaa ole hyvä ottaa? Hoitohenkilökunta ei asiasta ole mitään maininnut suuntaan tai toiseen.potilailta kiellettiin ainakin.
- tiennyt
Ira¤ kirjoitti:
potilailta kiellettiin ainakin.
Minulta poistettiin rinta ja 12 imuksolmuketta kainalosta. Vuoden kuluttua hartiani olivat aivan jumissa työn vuoksi. Lääkäri määräsi fysikaalista hoitoa, hierontaa ja syöpäpolilta sanottiin ettei mitään estettä ole. Pian sen jälkeen leikatun puolen käsi turposi ja nyt olen kulkenut toista vuotta lymfahoidossa joka viikko. Kyllä ottaa päähän. Ennen hierontaa kädessäni ei ollut turvotusta laisinkaan. Siskot hyvät, älkää missään nimessä antako kenenkään hieroa ainakaan leikatun puolen kättä ja hartioita.
- Arnika
tiennyt kirjoitti:
Minulta poistettiin rinta ja 12 imuksolmuketta kainalosta. Vuoden kuluttua hartiani olivat aivan jumissa työn vuoksi. Lääkäri määräsi fysikaalista hoitoa, hierontaa ja syöpäpolilta sanottiin ettei mitään estettä ole. Pian sen jälkeen leikatun puolen käsi turposi ja nyt olen kulkenut toista vuotta lymfahoidossa joka viikko. Kyllä ottaa päähän. Ennen hierontaa kädessäni ei ollut turvotusta laisinkaan. Siskot hyvät, älkää missään nimessä antako kenenkään hieroa ainakaan leikatun puolen kättä ja hartioita.
tästä on varmaan kahdenlaista käytäntöä sytostaattien jälkeen sain sellaista
tietoa että voi hierottaa,mutta ammatti hierojat eivät sitä tee,paitsi lymfa spesialistit
Huomenna menen lymfaanhoitoon ensimmäisen kerran elämässäni. - Mami blue
Arnika kirjoitti:
tästä on varmaan kahdenlaista käytäntöä sytostaattien jälkeen sain sellaista
tietoa että voi hierottaa,mutta ammatti hierojat eivät sitä tee,paitsi lymfa spesialistit
Huomenna menen lymfaanhoitoon ensimmäisen kerran elämässäni.Minulla osapoisto, sytot, säteet ja Tamofen/Femar. Lymfaakin sain mutta minun pitäisi pitää sitä hoitohihaa muuten en saa. Enkä enää jaksasen hihan kanssa hikoilla, mahdoton töissä.
Mutta minulle kertoi olikohan sitten nimenomaan lymfahoitaja, että vuoden päästä hoidoista voi ottaa hierontaa.
Meillä käy töissä hieroja, joka tekee kalevalaista jäsenkorjausta. Minun notkoselkäni on alkanut vaivaamaan, joten kokeilen auttaisiko se.
- kuullut
että kylmägeeli auttaa joillekin. Samoin energiahoidot (reiki) laittaa omat parantajat töihin. Hierominen voi laittaa liikkeelle kehossa jäljellä (koskaan kaikkia ei saada pois) olevat syöpäsolut. Sitä kautta syöpä voi uusia tai tulla uusi syöpä. Kaikkia vanhan kansan kokemukseen perustuvia hoitoja kannattaa kokeilla. Jokainen on yksilö ja jokaisen tulee löytää se itselleen sopivin hoito.
- catgirlie
mullahan ei varsinaista syöpää ollut, kasvain, aluksi kiellettiin kans tuo niskojen hierominen,nyt kasvain leikattu pois, eli onko asia sitten niin ettei noita niskoja saa hieroa (ikinä, tulevaisuudessa) silti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339