Hannoverinvihikoira?

haavakko

En oikein löydä mistään lähteestä kovin hyvää tietoa hannoverinvihikoirasta, edes netistä.

Osaisiko joku antaa tietoa rodusta seuraavilla tavoilla:
millainen perusluonne

kuinka helppo kouluttaa ja tapakasvattaa

vahtiiko, sillä en oikein haluaisi

millainen suhtautuminen omistajaan ja muihin

sopiiko muuhun kuin metsästykseen, kuten etsintä(jäljestys)- ja vesipelastukseen

mistä lähimpiä kasvattajia tavoittaisi

ym. erot vihikoiraan

Jos joku tietää ja antaa hannoverinvihikoirasta vastauksia näihin, niin kiittäisin. Voitte kertoa kaiken kuulemanne tiedon rodusta.

Eli millainen hannoverinvihikoira on teidän käsityksenne perusteella?

7

5993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bvvk

      No niin vastaanpa jotain, vaikka topa aloitettukin jo aikaa sitten.... Kotoa löytyy hannoverin "pikkuserkku", eli baijerinvuoristovihikoira, joita toisin kun hannoverinvihikoiria, kasvatetaan myös Suomessa. Molemmat roduthan on jalostettuu nimenomaan haavoittuneen eläimen jäljestämiseen, eli siinäkin suhteessa poikkeavat vihikoirasta...Oma baijeri on melkoinen jästipää ja se r-a-k-a-s-t-a-a vahtimista. Kerran koirapuistossa tapasin miehen, joka oli metsästänyt samassa seurueessa jossa oli myös baijereita, ei ollut kuulemma kellään vieraalla asiaa omistajan repulle, jos koirat oli siihen viereen jätetty.

      Baijeri on ihmisiä kohtaan pidättyväinen, omistaja on tietenkin oma lukunsa. Mitä itse olen hannoverinvihikoirasta tietoa löytänyt, on luonne melko samanlainen kuin baijerilla, mutta astetta haastavampi...Eli melkein jos hakee vihikoiramaista koiraa, niin ei nuo "saksalaiset vihit" samaan kategoriaan mene oikein muuten kuin nimen ja kehittyneen hajuaistin perusteella..

    • moloko17

      Moi,

      Mulla on kotona barijerilainen ja hannoverin ja ne ovat tosi eriläisia vaikka ulkonäköstä ovat kun kaksi marja - puolukka ja mustikka. Hannoverin on ennemman kun kissa luonnosta, mutta paljon parempi tottelee ja hanellä on kovempi metsästyys vietti kun baijerilaisella. Lyhyesti baijerilainen on kun hullu orava ja hannoverin muistutaa karhun. Jos haluat lisää tietoa tarkista sivuni: www.baijerilainen.nettisivu.org. tai tule käymään meille tutustumaan koirat. Itse tyykkän enemman hannoverista :)

      • haavakko

        Ovatko ne rekisteröityjä ? Hannoverinvihikoiria ei olla luultavasti rekattu Suomessa 1990-luvun jälkeen.


      • moloko17
        haavakko kirjoitti:

        Ovatko ne rekisteröityjä ? Hannoverinvihikoiria ei olla luultavasti rekattu Suomessa 1990-luvun jälkeen.

        Hannoverin ei ole registeröity - se on leikkatu, paperiton rescue koira joka olis muuten menossa lopettamaan. Ilmeisesti joku tyhmä metsästäjä haluasi päästä irti hänestä. Nyt hän on meidän paras perhe jäsen ja etsijäkoira. Bajierilainen on registeröity tuontikoira, hyvin menestynyt näyttelykoira. joka tapauksessa mulla on monta kavereita ympäri Europan jotka kasvattavat Hannoverilaisia. Hyvälaatuisia pentuja löytyy joko Puolasta, Saksasta tai Unkarista. Ruotsissakin on kenneli.


      • haavakko
        moloko17 kirjoitti:

        Hannoverin ei ole registeröity - se on leikkatu, paperiton rescue koira joka olis muuten menossa lopettamaan. Ilmeisesti joku tyhmä metsästäjä haluasi päästä irti hänestä. Nyt hän on meidän paras perhe jäsen ja etsijäkoira. Bajierilainen on registeröity tuontikoira, hyvin menestynyt näyttelykoira. joka tapauksessa mulla on monta kavereita ympäri Europan jotka kasvattavat Hannoverilaisia. Hyvälaatuisia pentuja löytyy joko Puolasta, Saksasta tai Unkarista. Ruotsissakin on kenneli.

        Silti vaikea enää uskoa, että sinulla on hannoverinvihikoira. Olisit rehellisesti heti alussa maininnut, että koirasi on recuekoira. Ja vaikka sinulla olisi recuehannover, niin niistä recuekoirista ei koskaan tiedä kuinka puhtaita ne ovat, mutta hannoverinvihikoira on liian harvinainen rotu Suomessa näiltä palstoilta tiedon keräämistä varten.


      • Anonyymi
        haavakko kirjoitti:

        Silti vaikea enää uskoa, että sinulla on hannoverinvihikoira. Olisit rehellisesti heti alussa maininnut, että koirasi on recuekoira. Ja vaikka sinulla olisi recuehannover, niin niistä recuekoirista ei koskaan tiedä kuinka puhtaita ne ovat, mutta hannoverinvihikoira on liian harvinainen rotu Suomessa näiltä palstoilta tiedon keräämistä varten.

        Vanha rescue on edelleen kotona, nyt jo 12 v papparainen. Hänen kaveriksi tullut viime vuonna hannoverinvihikoira narttu Linda Semiland, tuontikoira Puolasta. Linda on kerenny jo näyttää nenätaitojansa Mejässä ja noseworkissa, käytetty myös näyttelyissä ja pennutus suunnittellaan vuodella 2021/22 kennelnimellä Dolny Wiatr.


    • Anonyymi

      Pentu saatu Gabilta. Hieno oppivainen, rohkea ja päättäväinen. Lähinnä maalaiselämään sopiva. 30 v flättien kanssa teutaroituani olen nytkin tyytyväinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe