Ovat..

OikeaBelgi

Ovat lisäksi hyvin sairaita selkä ym. vikoineen!

17

666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Geelari

      Taitaa olla käyttisten ongelma selät, kun jalostetaan sitä pitkää selkää (tai liian pitkää). Vaikka tunnen paljon belgejä ja sellaisia omistan, niin kyllä se on yksi terveimmistä roduista niin pk-puolelta ja muutenkin.

      • OikeaBelgi

        Niin..kovasti on käyttölinjaisilla ollut noita selkä ym. ongelmia ja pentuja tulee paljon mutta suurin osa katoaa jonnekkin vikoineen käyttökelvottomina ja oikein huvittaa kun ihmiset hankkivat noita sekarotuisia ja elvistelevät aikansa kentällä kunnea huomaavat ettei hommasta tulekkaan mitään. Näin se vaan on, olen nähnyt tuota liian paljon..


      • joku muu
        OikeaBelgi kirjoitti:

        Niin..kovasti on käyttölinjaisilla ollut noita selkä ym. ongelmia ja pentuja tulee paljon mutta suurin osa katoaa jonnekkin vikoineen käyttökelvottomina ja oikein huvittaa kun ihmiset hankkivat noita sekarotuisia ja elvistelevät aikansa kentällä kunnea huomaavat ettei hommasta tulekkaan mitään. Näin se vaan on, olen nähnyt tuota liian paljon..

        Ettei vaan rotumääritelmässä puhuttaisi suojelukoirasta? Missäs ne "oikeiden" belgien suojelu- ja ring-koetulokset ovat?


      • Hukka-musti
        joku muu kirjoitti:

        Ettei vaan rotumääritelmässä puhuttaisi suojelukoirasta? Missäs ne "oikeiden" belgien suojelu- ja ring-koetulokset ovat?

        ...koittaa provoskandaali koota puolustusjoukkoa itselleen, omin viestein omiin vastaten.


      • oma koe
        joku muu kirjoitti:

        Ettei vaan rotumääritelmässä puhuttaisi suojelukoirasta? Missäs ne "oikeiden" belgien suojelu- ja ring-koetulokset ovat?

        Ring on perinteellinen belgirodun oma koe. Rodun omaan kokeeseen näyttelylijaisia ei voi viedä. Ne eivät selviydy siitä.


      • OikeaBelgi
        joku muu kirjoitti:

        Ettei vaan rotumääritelmässä puhuttaisi suojelukoirasta? Missäs ne "oikeiden" belgien suojelu- ja ring-koetulokset ovat?

        Just..eli suojelutulos tärkeämpi kuin se että näyttää edes hitusen oikealta Belgiltä..ja sekarotuisia ovat ja kaikki sen tiedätte..ei puhtaita Belgejä ja nyt puhutaan oikeista Belgeistä.


      • joku muu
        OikeaBelgi kirjoitti:

        Just..eli suojelutulos tärkeämpi kuin se että näyttää edes hitusen oikealta Belgiltä..ja sekarotuisia ovat ja kaikki sen tiedätte..ei puhtaita Belgejä ja nyt puhutaan oikeista Belgeistä.

        Kyllä luonne on erittäin tärkeä osa belgianpaimenkoiraa, jonka tulisi olla (kuten rotumääritelmä sanoo) työkoira. Luonteen mittaamiseen paras tapa on edelleen kokeet, belgianpaimenkoiran tapauksessa ring- ja suojelukokeet.

        Nykyiset käyttölinjaiset ovat ulkonäöltään kaikesta huolimatta todella lähellä alkuperäisiä kantakoiria. Esimerkiksi seuraavista linkeistä ensimmäinen on tärkeä kantakoira (jota aikoinaan on siis pidetty erinomaisena yksilönä) ja toinen tyypillinen nykyinen käyttömali. Näyttävät ainakin minun silmään hyvin samanlaisilta.

        http://www.working-dog.eu/dogs-details/4500/Tjop-LOSH-6132

        http://www.working-dog.eu/dogs-details/1358/Achal-Slavici-hnizdo

        Olet kyllä erittäin huono trolli, vähän enemmän yritystä niin saataisiin näihin keskusteluihin edes jotain järkeä ja täten voisivat olla tavallaan informatiivisia rodusta vähemmän tietäville.


      • mali
        OikeaBelgi kirjoitti:

        Just..eli suojelutulos tärkeämpi kuin se että näyttää edes hitusen oikealta Belgiltä..ja sekarotuisia ovat ja kaikki sen tiedätte..ei puhtaita Belgejä ja nyt puhutaan oikeista Belgeistä.

        Mikä sun oikea belgi on?Koiralla tehdyt tulokset?
        Olet tehny sukututkimusta enemmänki?


      • Huh huh..
        joku muu kirjoitti:

        Kyllä luonne on erittäin tärkeä osa belgianpaimenkoiraa, jonka tulisi olla (kuten rotumääritelmä sanoo) työkoira. Luonteen mittaamiseen paras tapa on edelleen kokeet, belgianpaimenkoiran tapauksessa ring- ja suojelukokeet.

        Nykyiset käyttölinjaiset ovat ulkonäöltään kaikesta huolimatta todella lähellä alkuperäisiä kantakoiria. Esimerkiksi seuraavista linkeistä ensimmäinen on tärkeä kantakoira (jota aikoinaan on siis pidetty erinomaisena yksilönä) ja toinen tyypillinen nykyinen käyttömali. Näyttävät ainakin minun silmään hyvin samanlaisilta.

        http://www.working-dog.eu/dogs-details/4500/Tjop-LOSH-6132

        http://www.working-dog.eu/dogs-details/1358/Achal-Slavici-hnizdo

        Olet kyllä erittäin huono trolli, vähän enemmän yritystä niin saataisiin näihin keskusteluihin edes jotain järkeä ja täten voisivat olla tavallaan informatiivisia rodusta vähemmän tietäville.

        Ai piti mennä sata vuotta taaksepäin saadakseen uskottavuutta juttuunsa, eikä ne olleet silloinkaan nykyisten käyttölinjaisten sekarotuisten näköisiä..


      • Belgi
        OikeaBelgi kirjoitti:

        Niin..kovasti on käyttölinjaisilla ollut noita selkä ym. ongelmia ja pentuja tulee paljon mutta suurin osa katoaa jonnekkin vikoineen käyttökelvottomina ja oikein huvittaa kun ihmiset hankkivat noita sekarotuisia ja elvistelevät aikansa kentällä kunnea huomaavat ettei hommasta tulekkaan mitään. Näin se vaan on, olen nähnyt tuota liian paljon..

        kun piipahdin vilkaisemaan onko keskustelun taso täällä edelleenkin sitä mitä ennenkin. Ja sitähän se. Pakko kysyä sinulta että mitäs olet omalla koirallasi aikaan saanut? Vai onko sulla koiraa ollenkaan? Itse en voi muuta kuin ihailla niitä jotka saavat koirillansa käyttövalion arvoja oli se sitten lajista mistä hyvänsä saati arvokisamenestystä. Jälkimmäistä sinulla tuskin on koskaan ollutkaan koska menestyksen takana on myös epäonnistumisia jotka tekevät nöyräksi ja kasvattavat myös ohjaajaa tajuamaan että huipulle pääsy saattaa olla välillä kivistä ja mutkaista tietä.

        Omalla kohdallani tuskailen tottiksen parissa eniten, syynä ei todellakaan ole paska koira vaan itse ohjaajana lähdin viemään sitä pentuna väärillä raiteilla eteenpäin. Eka puolitoista vuotta hilluttiin ja viettiä vaan nostettiin. Nyt sitten rauhoitellaan ja yritetään pitää paketti räpylässä mut kyllä tämä tästä.

        Onko koko energiasi mitä olisit voinut keskittää koirankoulutukseen, mennyt kentän laidalla pihisemiseen kun harmittaa jos joku koira pelittää loistavasti, kannattaa varmaan käydä kyselemässä vaikka neuvoja (kuten minä tein) niin huomaat minkälainen "pullistelija" sieltä ulkokuoren alta löytyykään.
        Äläkä nyt vedä hernettä venttiiliisi vaan mieti asiaa ihan tosissas, meinaan itse en ole vielä pullistelijoihin törmännyt.
        Ja mitä selkäongelmiin tulee niin kipaiseppa Käyttöbelgi infossa niin sieltä näät kuinka paljon niitä todellisuudessa on pentujen vuotuiseen rekisteröintiin nähden. Luvut ovat vielä suht pieniä jos otetaan terveystilastot "kilpailevilta" koiraroduilta rinnalle. Laske samaan kyynärät ja lonkat.


        Iloisia treenihetkiä kaikille belgin omistajille ja muillekkin. Keskitytäänkö olennaiseen? Meillä on kuitenkin käsissämme upea palveluskoira joka valmis lähtöön joka hetki linjasta riippumatta...TULOSRIKASTA KESÄÄ toivottaa : Ei kateellinen Tervun-rouvan omistaja


      • belgialoittelija
        Belgi kirjoitti:

        kun piipahdin vilkaisemaan onko keskustelun taso täällä edelleenkin sitä mitä ennenkin. Ja sitähän se. Pakko kysyä sinulta että mitäs olet omalla koirallasi aikaan saanut? Vai onko sulla koiraa ollenkaan? Itse en voi muuta kuin ihailla niitä jotka saavat koirillansa käyttövalion arvoja oli se sitten lajista mistä hyvänsä saati arvokisamenestystä. Jälkimmäistä sinulla tuskin on koskaan ollutkaan koska menestyksen takana on myös epäonnistumisia jotka tekevät nöyräksi ja kasvattavat myös ohjaajaa tajuamaan että huipulle pääsy saattaa olla välillä kivistä ja mutkaista tietä.

        Omalla kohdallani tuskailen tottiksen parissa eniten, syynä ei todellakaan ole paska koira vaan itse ohjaajana lähdin viemään sitä pentuna väärillä raiteilla eteenpäin. Eka puolitoista vuotta hilluttiin ja viettiä vaan nostettiin. Nyt sitten rauhoitellaan ja yritetään pitää paketti räpylässä mut kyllä tämä tästä.

        Onko koko energiasi mitä olisit voinut keskittää koirankoulutukseen, mennyt kentän laidalla pihisemiseen kun harmittaa jos joku koira pelittää loistavasti, kannattaa varmaan käydä kyselemässä vaikka neuvoja (kuten minä tein) niin huomaat minkälainen "pullistelija" sieltä ulkokuoren alta löytyykään.
        Äläkä nyt vedä hernettä venttiiliisi vaan mieti asiaa ihan tosissas, meinaan itse en ole vielä pullistelijoihin törmännyt.
        Ja mitä selkäongelmiin tulee niin kipaiseppa Käyttöbelgi infossa niin sieltä näät kuinka paljon niitä todellisuudessa on pentujen vuotuiseen rekisteröintiin nähden. Luvut ovat vielä suht pieniä jos otetaan terveystilastot "kilpailevilta" koiraroduilta rinnalle. Laske samaan kyynärät ja lonkat.


        Iloisia treenihetkiä kaikille belgin omistajille ja muillekkin. Keskitytäänkö olennaiseen? Meillä on kuitenkin käsissämme upea palveluskoira joka valmis lähtöön joka hetki linjasta riippumatta...TULOSRIKASTA KESÄÄ toivottaa : Ei kateellinen Tervun-rouvan omistaja

        myös välillä lukemassa ja ihmettelen, miten niinkin älykkäällä rodulla on näin älyttömiä omistajia. Minulla on ensimmäinen tervuni, olen sen toinen omistaja ja ostin sen vuoden vanhana. Sakemanneja on ollut jo 15 v. Pidän itseäni belgin suhteen aloittelijana ja olen välillä käynyt sen takia tätäkin lukemassa. Saksanpaimenkoirafoorumilla kirjoittelee hirveen agressiiviset ihmiset ja täällä on ihan järjetöntä juttua. Ihmetyttää, että minkälaisia koiranomistajia Suomessa onkaan. Voi koiraraukkoja!


      • ovat rumia
        OikeaBelgi kirjoitti:

        Just..eli suojelutulos tärkeämpi kuin se että näyttää edes hitusen oikealta Belgiltä..ja sekarotuisia ovat ja kaikki sen tiedätte..ei puhtaita Belgejä ja nyt puhutaan oikeista Belgeistä.

        Näyttelylinjaiset belgit ovat rumia ja liikkeissään surkeita. Niiden rakenne ei kestä edes agilityä suojelusta puhumattakaan. Myös Epilepsiaa esiintyy kaikissa linjoissa todella paljon. Myös luonteeltaan ne ovat neuroottisia, salakavalia hysteerikkoja, ihmispelkureita ja purijoita. Autossakin huohottavat kuin viimeistä päivää. Käyttölinjaiset ovat aivan tavallisia koiria, hyvähermoisia, lempeitä ja elämäniloisia. Näytiksillä ei tee yhtään mitään. Ne ovat myös uskomattioman tyhmiä. Eivät osaa edes seurata pallon lentoa. Säntäilevät ihan minne sattuu. Käyttikset katsovat aina mihin pallo lentää ja siitten hakevat sen sataprosenttisella varmuudella. Niitä ei pikkukonsteilla pysty huijjaamaan kuten aivottomiksi jalostettuja näyttelykoiria.


      • vaan paskoja
        Belgi kirjoitti:

        kun piipahdin vilkaisemaan onko keskustelun taso täällä edelleenkin sitä mitä ennenkin. Ja sitähän se. Pakko kysyä sinulta että mitäs olet omalla koirallasi aikaan saanut? Vai onko sulla koiraa ollenkaan? Itse en voi muuta kuin ihailla niitä jotka saavat koirillansa käyttövalion arvoja oli se sitten lajista mistä hyvänsä saati arvokisamenestystä. Jälkimmäistä sinulla tuskin on koskaan ollutkaan koska menestyksen takana on myös epäonnistumisia jotka tekevät nöyräksi ja kasvattavat myös ohjaajaa tajuamaan että huipulle pääsy saattaa olla välillä kivistä ja mutkaista tietä.

        Omalla kohdallani tuskailen tottiksen parissa eniten, syynä ei todellakaan ole paska koira vaan itse ohjaajana lähdin viemään sitä pentuna väärillä raiteilla eteenpäin. Eka puolitoista vuotta hilluttiin ja viettiä vaan nostettiin. Nyt sitten rauhoitellaan ja yritetään pitää paketti räpylässä mut kyllä tämä tästä.

        Onko koko energiasi mitä olisit voinut keskittää koirankoulutukseen, mennyt kentän laidalla pihisemiseen kun harmittaa jos joku koira pelittää loistavasti, kannattaa varmaan käydä kyselemässä vaikka neuvoja (kuten minä tein) niin huomaat minkälainen "pullistelija" sieltä ulkokuoren alta löytyykään.
        Äläkä nyt vedä hernettä venttiiliisi vaan mieti asiaa ihan tosissas, meinaan itse en ole vielä pullistelijoihin törmännyt.
        Ja mitä selkäongelmiin tulee niin kipaiseppa Käyttöbelgi infossa niin sieltä näät kuinka paljon niitä todellisuudessa on pentujen vuotuiseen rekisteröintiin nähden. Luvut ovat vielä suht pieniä jos otetaan terveystilastot "kilpailevilta" koiraroduilta rinnalle. Laske samaan kyynärät ja lonkat.


        Iloisia treenihetkiä kaikille belgin omistajille ja muillekkin. Keskitytäänkö olennaiseen? Meillä on kuitenkin käsissämme upea palveluskoira joka valmis lähtöön joka hetki linjasta riippumatta...TULOSRIKASTA KESÄÄ toivottaa : Ei kateellinen Tervun-rouvan omistaja

        .."linjasta riippumatta.." Häh! Mitä höpäjät? Juuri Linja on ratkaiseva asia. Näyttikset ovat täysiä paskoja. Ne on jalostettu kusipäiksi ja siksi ne ovat kusipäiden suosiossa. Käyttikset ovat aivan eri maata.


    • ennenvanhaanki

      Hehhee, joku päättänyt lähteä vastaiskuprovoiluun tämän palstan jatkuvaan geelarien mollaamiseen ja näköjään jopa onnistuikin, vaikka yritys on yhtä säälittävä kuin vastapuolellakin.

      Hulvattomia olette suorastaan. Molemmat puolet. Vähän vaan ajastanne jäljessä. Hankkikaa vaikka joku kiva harrastus älkääkä mustamaalatko näillä "iltapäivälehti palstoilla" rotumme harrastajia.

      • öö

        Nimenomaan.


      • pöytään ja
        öö kirjoitti:

        Nimenomaan.

        Vittu mitä ininää. Nyt tulokset pöytään pisteineen ja sit katotaan mistä kana kusee tai on kusematta. Tässä leikissä geelareilla ei mitään jakoa edes kansallisissa lajeissa.


      • äänekoski
        pöytään ja kirjoitti:

        Vittu mitä ininää. Nyt tulokset pöytään pisteineen ja sit katotaan mistä kana kusee tai on kusematta. Tässä leikissä geelareilla ei mitään jakoa edes kansallisissa lajeissa.

        no eiköhän se taas viime sm:ssä näyty, että hyvällä näyttelylinjaisellakin pärjää kans lajeissa. Taisi näyttelytervuilla olla kans. lajien tottisten korkein keskiarvo ja joukkuekisa voitettiin tervujoukkueella, jossa kaikki tekivät ykköstuloksen, huippuna tietty jäljen sm1. Kisoissa oli muuten tervupentua, joka teki tottikset 95,95 ja 93..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe