Ostettiin Britaxin Multi-Tech istuin vuoden ikäiselle tytöllemme ja ihan hyvältä vaikuttaa, mutta saako sitä selkänojaa jotenkin kallistettua?
Meillä selkänoja nyt sellaisessa asennossa, että nukkumisesta ei tahdo tulla mitään --> pää roikkuu. Lisäksi pääntuki on kösittääksemme nyt alimmassa asennossa ja silti tytön posket kopsahtelevat pääntuen alareunoihin aika ikävästi. Tytöllä kuitenkin pituutta jo 77 cm, joten ei siis ole mikään lyhyt ikäisekseen. Mites muilla?
Britax Multi-Tech -turvaistuimesta kysyisin..
8
4669
Vastaukset
- minäkään
Meilläkin on tuo istuin ja sama ongelma. Äskettäin siirsimme istuimen toiseen autoon ja siellä tilaa oli hieman vähemmän. Tällöin huomasin, että tukijalkaa piti siirtää lähemmäs istuinta ja istuma-asennosta tuli lapselle jopa vielä pystympi. Onko tämä se kallistuksen säätö??? Joku taas sanoi kerran taittaneensa sen tukipalkin istuimen pohjassa (se joka selkä menosuuntaan mennessä on istumen pohjan ja takapenkin välissä) sisäänpäin (=pois käytöstä) ja sai tällä tavoin istuinta enemmän takakenoon.
Tämän takia minä ainakin olen istuimeemme pettynyt. että se on erittäin vaikea saada autoomme jopa kahdenkaan ihmisen voimin tukevasti kiinni.- sdadad
sen verran että turvallisuuden takia tukijalkaa ei saa siirtää lähemmäksi siten että se sadan asteen kulma muuttuu ja todennäköisesti sitä ei saakaan tukevasti muuten. Pitää miettiä toista paikkaa autossa tai sitten asentaa toisinpäin tms..valitettavasti. Hentoisena naisena sain sen kyllä hyvin yksin asennettua napakasti, mutta ohjeet pitää malttaa tarkasti lukea ja kun yksi vaihe on onnistunut oikein, vasta sitten voi siirtyä eteenpäin. Veikkaan että teillä ei nyt ole oikein asennettu. 70 prosenttia istuimista on väärin asennettu!!!!! Aika hurjaa.
- edellinen
sdadad kirjoitti:
sen verran että turvallisuuden takia tukijalkaa ei saa siirtää lähemmäksi siten että se sadan asteen kulma muuttuu ja todennäköisesti sitä ei saakaan tukevasti muuten. Pitää miettiä toista paikkaa autossa tai sitten asentaa toisinpäin tms..valitettavasti. Hentoisena naisena sain sen kyllä hyvin yksin asennettua napakasti, mutta ohjeet pitää malttaa tarkasti lukea ja kun yksi vaihe on onnistunut oikein, vasta sitten voi siirtyä eteenpäin. Veikkaan että teillä ei nyt ole oikein asennettu. 70 prosenttia istuimista on väärin asennettu!!!!! Aika hurjaa.
Istuin on oikeassa kulmassa, onhan siellä tukijalassa se "valokin" joka ilmaisee, jos kulma on väärä. Toisessa autossa jalkaa jouduttiin lyhentämään ja siirtämään lähemmäs ja tämä "valo" oli vihreä. Istuin vaan oli superpystyssä. Omassa autossa enemmän takanojassa, valo vihreä, mutta istuma-asento pysty, ei tosin yhtä pysty kuin tuossa toisessa autossa. Istuimen kiinnityslenkkejä on vaikea kiristää tiukalle. Helposti käy niin, kun istuimen kiinnittää mukamas tiukasti ja sitä sitten rupeaa heiluttamaan puolelta toiselle, huomaa ettei se olekaan tiukasti kiinni. Tällöin jatkokiristys on erittäin vaikeaa.
- annib
edellinen kirjoitti:
Istuin on oikeassa kulmassa, onhan siellä tukijalassa se "valokin" joka ilmaisee, jos kulma on väärä. Toisessa autossa jalkaa jouduttiin lyhentämään ja siirtämään lähemmäs ja tämä "valo" oli vihreä. Istuin vaan oli superpystyssä. Omassa autossa enemmän takanojassa, valo vihreä, mutta istuma-asento pysty, ei tosin yhtä pysty kuin tuossa toisessa autossa. Istuimen kiinnityslenkkejä on vaikea kiristää tiukalle. Helposti käy niin, kun istuimen kiinnittää mukamas tiukasti ja sitä sitten rupeaa heiluttamaan puolelta toiselle, huomaa ettei se olekaan tiukasti kiinni. Tällöin jatkokiristys on erittäin vaikeaa.
mitenköhän tiukasti se istuin sitten pitäisi saada paikalleen? kyllä se meillä melko hyvin nököttää, mutta toki heiluu hieman heilutettaessa..
jossain toisella keskustelupalstalla istuimen ostaneita oli neuvottu asentamaan se niin, että sen istuimen alla olevan palkin jättää paikalleen ja asentaa jo siinä vaiheessa penkin kallelleen, niin että turvaistuimen ja auton penkin väliin ja selkeä rako. siis sinne istuimen jalkatilan puolelle. en vaan tiedä, miten turvallista tällainen on, kun ohjeissahan neuvotaan vetämään se palkki sieltä istuimen alta, jos istuin asennetaan selkä menosuuntaan. tiedä häntä.. - pettynyt.
annib kirjoitti:
mitenköhän tiukasti se istuin sitten pitäisi saada paikalleen? kyllä se meillä melko hyvin nököttää, mutta toki heiluu hieman heilutettaessa..
jossain toisella keskustelupalstalla istuimen ostaneita oli neuvottu asentamaan se niin, että sen istuimen alla olevan palkin jättää paikalleen ja asentaa jo siinä vaiheessa penkin kallelleen, niin että turvaistuimen ja auton penkin väliin ja selkeä rako. siis sinne istuimen jalkatilan puolelle. en vaan tiedä, miten turvallista tällainen on, kun ohjeissahan neuvotaan vetämään se palkki sieltä istuimen alta, jos istuin asennetaan selkä menosuuntaan. tiedä häntä..Sitä olen minäkin miettinyt. Meillä se kiristetään kahden ihmisen voimin niin, ettei se heilu sitä "tönittäessä", sillä onnettomuuden sattuessa se voima, joka nykäisee penkkiä on valtavan suuri. Mitä tiukemmin se on kiinni, sitä vähemmän istuin heilahtaa, jos tälli sattuu.
- zxvv
turvaistuimet ovatkin nukkumiseen epämukavia verrattuna kaukaloon. Kallistunein asento on se toinen vaihtoehto eli tukijalka on sadan asteen kulmassa ja istuimen alla olevan muoviläppä vedetty eteen. Eli aika pystyssä vauvelit istuskelee ja nukkua retkottaa turvaistuimissa-se vaan nyt on näin. Tuosta kopsahtelusta en yhden päivän perusteella osaa paljoa sanoa, en ainakaan huomannu, että 9kk neiti olis sen kummemmmin.
- mä vaan
eikö teille liikkeessä neuvottu noita asioita? me saatiin hyvä opastus ja autoonasennus kaupan päälle. Suosittelen että menette liikkeeseen josta ostitte penkin ja vaaditte palvelua!
- alkup.
stockmannilta ostettiin ja siellä ei varmaankaan kukaan olisi osannut istuinta asentaa, kun eivät kuitenkaan mitään lastentarvikkeiden asiantuntijoita ole.. uskon kyllä, että turvaistuin on oikein asennettu, mutta lähinnä vaan harmittaa tuo pysty asento. kaipa se on aika sama kaikissa istuimissa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307