vauva ei viihdy selällään

vauva 2 kk

Kohta 2 kk ikäinen vauva ei viihdy selällään enää hetkeäkään. Aiemmin sentään viihtyi pieniä hetkiä selällään (vain minuutista muutamaan minuuttiin).

Puuhamatollakin alkaa lähes heti venkuloimaan, itkemään ja/tai hikottelemaan, joskus myös nieleskelee jotain (vaikka edellisestä syönnistä olisi parikin tuntia).

Onko muilla ollut vastaavaa ja miten ihmeessä vauvan saa viihtymään selällään? Selällään olo taitaa kuitenkin olla tarpeen vauvan motoriikan kehittymiselle... Neuvolasta vain tuputetaan, että vauvaa tulee pitää selällään, mutta ei siitä tule mitään. Ei viitsi itkettää vauvaa, kun sillä selvästi on paha olla selällään.

4

5269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1,5kuukautinen

poika jo treenasi jatkuvasti kyljelle kääntymistä ja nyt 2,5kk kääntyy jo mahalleen vaikka se käsi kyllä jää vielä sinne alle. Ei meidänkään poika makaa yhtään selällään vaan alkaa treenauksen heti kun lattialle hoitopöydälle tai sänkyyn laittaa. Ellei sitten ole jo umpiunessa. Toki kun poika syö vielä aika tiheään niin siinä pungerruksen ohessa puglujakin tulee kun niin kovasti äheltää. Olen antanut pojan touhuta, itsehän se haluaa pungeta pois selältään vaikea sitä on estääkään. Mies laittaa pojan selän taakse pehmeitä "pötkylöitä" kun laittaa nukkumaan ettei kääntyisi mutta ihan turhaan kyllä poika silti kääntelee kylkeään puolin ja toisin jo nukkuessaan. Itse laitan kyljelleen nukkumaan kyllä se siitä kääntyilee itse, ei onneksi vielä nukkuessaan mahalleen ole päässyt kun tuo käsi jää ikävästi alle. Onko sulla lelumattoa lelukaarilla lapselle? jos sellaisessa viihtyisi selällään? meidän poika ei edes siinä..treenaus kivempaa kun lelut.

• vauva 2 kk

puuhamatossa on lelukaari, mutta ei se auta asiaa. Selvästi vauvaa kiinnostaa se, mutta kun selällään tulee paha olo. Eilen oikein tarkkaan seurasin vauvaa ja jo minuutin jälkeen selällään olosta alkoi nieleskely (syönnistä oli lähes 3 tuntia) ja sitä seurasi hikka. Sitten alkoi hengityskin rohista ikäänkuin olisi flussa (ei kuitenkaan ole).

Sylissäkin nieleskely jatkui ja vauva oli monta tuntia tuon lyhyen selällään olo session jälkeen levoton ja itkuinen. Tämä ei liene sattumaa, koska toissapäivänä tuli sama reaktio.

• ??
        vauva 2 kk kirjoitti:

puuhamatossa on lelukaari, mutta ei se auta asiaa. Selvästi vauvaa kiinnostaa se, mutta kun selällään tulee paha olo. Eilen oikein tarkkaan seurasin vauvaa ja jo minuutin jälkeen selällään olosta alkoi nieleskely (syönnistä oli lähes 3 tuntia) ja sitä seurasi hikka. Sitten alkoi hengityskin rohista ikäänkuin olisi flussa (ei kuitenkaan ole).

Sylissäkin nieleskely jatkui ja vauva oli monta tuntia tuon lyhyen selällään olo session jälkeen levoton ja itkuinen. Tämä ei liene sattumaa, koska toissapäivänä tuli sama reaktio.

Kuulostaa siltä että vauvallasi saattaisi olla refluksi, eli vatsahapot nousevat ruokatorveen ja polttelevat siellä. Otapa yhteys lääkäriin asian tiimoilta, vaivaan on olemassa lääke jos nyt kyse on siitä. Kannattaa nyt ainakin vältellä tuota vauvan selällään olemista kun vauvaan kerran sattuu ja tutkituttaa asia!

• tippadaijajoo

Itse epäilin refluksia. Saatiin yksityiseltä määräys antaa Gavisconia ja lisäksi itse aloitin maidottoman kuurin. Nyt Gaviscon jätetty pois, joskus annan illalla jos tuntuu et vauvalla huono olla. Gaviscon auttoi mielestäni hetken aikaa. Jos lisään maidon ruokavaliooni, tulee hikkoja päivittäin. Jatkan siis maidotta. Meillä vauva ei alkanut millään röyhtäilemään aluksi. Nyt kun röyhtäytän vauvan syönnin jälkeen niin on ihan eri vauva. Viihtyy selällään jo pitkiäkin aikoja. Jos alkaa kitistä niin syy löytyy yleensä siitä että kun nostan syliin niin pian tulee röyh. Itse jatkan maidotonta kuuria, vaikken ole varma onko vauvalla maitoallergiaa, vauva vaikuttaa kuitenkin tyytyväisemmältä näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3426
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3196
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3024
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      71
      2969
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2891
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2668
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2480
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2341
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2215
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      1982
    Aihe