Teetätin Honda Transalp 650 pyörääni huollon ajettu 22700km ja tehtiin normaali 12500 huolto. Meinasin lentää persuuksilleni kun huolto maksoi 250,- Ei säädetty venttiileitä eikä vaihdettu tulppia eikä ilman suodatinta. Ainakin musta tuntui kalliilta, olenko väärässä
Transalp huolto
5
2866
Vastaukset
Kallis öljynvaihto!
- Enska-setä
normaali 12000 km huolto sisältää tulppien vaihdon, venttiilien välyksen tsekkauksen, öljynvaihdon ja öljyfiltterin vaihdon, kaasuttien synkronoinnin (ei uudessa mallissa tietenkään) ja koko joukon tarkastuksia, jotka voi tehdä itse. Jos tulppia ei vaihdettu eikä venttiileihin kajottu jää öljynvaihdolle aika kova hinta, kuten Erkkikin sanoi. Ei tuo ollut "normihuolto" toimenpiteiden puolesta.
Venttiilien välysten tarkastus vaatii aika paljon puuhastelua Transalpissa ja jos säätää pitää, joutuu nokka-akselit irrottamaan. Olen nähnyt helpomminkin huollettavia moottoreita :) Jos huoltoliike on tarkastanut välykset, siitä tulee aika paljon työlaskutusta em. syystä.
Vinkki: kannattaa aina pyytää ennakkoon kustannusarvio!- eskom
"jos säätää pitää, joutuu nokka-akselit irrottamaan"
Minulla on Transalp 650 vuodelta 03 ja siinä on venttiilinsäätönä perinteinen ruuvi mutterilukituksella. Ei siis tarvitse iroittaa nokka-akselia. Melkoisesti joutuu kuitenkin katteita irroittelemaan ennenkuin ruuveihin pääsee käsiksi. Vanha transu oli huomattavasti mukavampi huoltaa, siinä riitti tankin irroitus. - Enska-setä
eskom kirjoitti:
"jos säätää pitää, joutuu nokka-akselit irrottamaan"
Minulla on Transalp 650 vuodelta 03 ja siinä on venttiilinsäätönä perinteinen ruuvi mutterilukituksella. Ei siis tarvitse iroittaa nokka-akselia. Melkoisesti joutuu kuitenkin katteita irroittelemaan ennenkuin ruuveihin pääsee käsiksi. Vanha transu oli huomattavasti mukavampi huoltaa, siinä riitti tankin irroitus.Tuo ajatus, että nokka-akselia pitää löysätä, on tullut Honda-myyjältä. Ihmettelin aikanaan venttiilien säätöön budjetoitua aikaa (niillähän on jokaiseen operaatiooon standardiajat) ja selitys oli, että tarkastus vie paljon aikaa ja jos paloja joudutaan vaihtamaan menee runsaasti enemmän. En viitsinyt koneen rakenteeseen kovin syvällisesti perehtyä, kun se tuntuu toimivan hienosti aina. Pitääpä tutustua asiaan. Uskon kuitenkin, että kyllä siinä puuhaa riittää.
- musta käsi
Enska-setä kirjoitti:
Tuo ajatus, että nokka-akselia pitää löysätä, on tullut Honda-myyjältä. Ihmettelin aikanaan venttiilien säätöön budjetoitua aikaa (niillähän on jokaiseen operaatiooon standardiajat) ja selitys oli, että tarkastus vie paljon aikaa ja jos paloja joudutaan vaihtamaan menee runsaasti enemmän. En viitsinyt koneen rakenteeseen kovin syvällisesti perehtyä, kun se tuntuu toimivan hienosti aina. Pitääpä tutustua asiaan. Uskon kuitenkin, että kyllä siinä puuhaa riittää.
huollon hinnan ja ehkä vähän korkeammankin hinnan jos venttiilit olisi todella säädetty ja esim ilmanpuhdistaja vaihdettu. Venttiilit ovat kuulemma liuskoilla? ja niitä ei tarvitse säätää jos ei kone kalkata. Kone minulla kyllä käy hienosti, ei siinä mitään. Työn osuus yli 3 tuntia, onko kyseessä valohoitoa vai onko tarkastuksille varattava niin paljon aikaa. Ketjut oli kiristetty ja kytkimen tyhjä säädetty. Muusta ei pysty sanoa. En viitsinyt huoltoliikkeessä asioista valittaa ja aloin tilannetta ajattelemaan oikeastaan vähän jälkeenpäin. Oma tekniikan tuntemus ja osaaminen puhdas nolla, joten olen asian tiimoilta muiden armoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584622
- 444515
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184