Transalp huolto

musta käsi

Teetätin Honda Transalp 650 pyörääni huollon ajettu 22700km ja tehtiin normaali 12500 huolto. Meinasin lentää persuuksilleni kun huolto maksoi 250,- Ei säädetty venttiileitä eikä vaihdettu tulppia eikä ilman suodatinta. Ainakin musta tuntui kalliilta, olenko väärässä

5

2931

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kallis öljynvaihto!

    • Enska-setä

      normaali 12000 km huolto sisältää tulppien vaihdon, venttiilien välyksen tsekkauksen, öljynvaihdon ja öljyfiltterin vaihdon, kaasuttien synkronoinnin (ei uudessa mallissa tietenkään) ja koko joukon tarkastuksia, jotka voi tehdä itse. Jos tulppia ei vaihdettu eikä venttiileihin kajottu jää öljynvaihdolle aika kova hinta, kuten Erkkikin sanoi. Ei tuo ollut "normihuolto" toimenpiteiden puolesta.
      Venttiilien välysten tarkastus vaatii aika paljon puuhastelua Transalpissa ja jos säätää pitää, joutuu nokka-akselit irrottamaan. Olen nähnyt helpomminkin huollettavia moottoreita :) Jos huoltoliike on tarkastanut välykset, siitä tulee aika paljon työlaskutusta em. syystä.
      Vinkki: kannattaa aina pyytää ennakkoon kustannusarvio!

      • eskom

        "jos säätää pitää, joutuu nokka-akselit irrottamaan"
        Minulla on Transalp 650 vuodelta 03 ja siinä on venttiilinsäätönä perinteinen ruuvi mutterilukituksella. Ei siis tarvitse iroittaa nokka-akselia. Melkoisesti joutuu kuitenkin katteita irroittelemaan ennenkuin ruuveihin pääsee käsiksi. Vanha transu oli huomattavasti mukavampi huoltaa, siinä riitti tankin irroitus.


      • Enska-setä
        eskom kirjoitti:

        "jos säätää pitää, joutuu nokka-akselit irrottamaan"
        Minulla on Transalp 650 vuodelta 03 ja siinä on venttiilinsäätönä perinteinen ruuvi mutterilukituksella. Ei siis tarvitse iroittaa nokka-akselia. Melkoisesti joutuu kuitenkin katteita irroittelemaan ennenkuin ruuveihin pääsee käsiksi. Vanha transu oli huomattavasti mukavampi huoltaa, siinä riitti tankin irroitus.

        Tuo ajatus, että nokka-akselia pitää löysätä, on tullut Honda-myyjältä. Ihmettelin aikanaan venttiilien säätöön budjetoitua aikaa (niillähän on jokaiseen operaatiooon standardiajat) ja selitys oli, että tarkastus vie paljon aikaa ja jos paloja joudutaan vaihtamaan menee runsaasti enemmän. En viitsinyt koneen rakenteeseen kovin syvällisesti perehtyä, kun se tuntuu toimivan hienosti aina. Pitääpä tutustua asiaan. Uskon kuitenkin, että kyllä siinä puuhaa riittää.


      • musta käsi
        Enska-setä kirjoitti:

        Tuo ajatus, että nokka-akselia pitää löysätä, on tullut Honda-myyjältä. Ihmettelin aikanaan venttiilien säätöön budjetoitua aikaa (niillähän on jokaiseen operaatiooon standardiajat) ja selitys oli, että tarkastus vie paljon aikaa ja jos paloja joudutaan vaihtamaan menee runsaasti enemmän. En viitsinyt koneen rakenteeseen kovin syvällisesti perehtyä, kun se tuntuu toimivan hienosti aina. Pitääpä tutustua asiaan. Uskon kuitenkin, että kyllä siinä puuhaa riittää.

        huollon hinnan ja ehkä vähän korkeammankin hinnan jos venttiilit olisi todella säädetty ja esim ilmanpuhdistaja vaihdettu. Venttiilit ovat kuulemma liuskoilla? ja niitä ei tarvitse säätää jos ei kone kalkata. Kone minulla kyllä käy hienosti, ei siinä mitään. Työn osuus yli 3 tuntia, onko kyseessä valohoitoa vai onko tarkastuksille varattava niin paljon aikaa. Ketjut oli kiristetty ja kytkimen tyhjä säädetty. Muusta ei pysty sanoa. En viitsinyt huoltoliikkeessä asioista valittaa ja aloin tilannetta ajattelemaan oikeastaan vähän jälkeenpäin. Oma tekniikan tuntemus ja osaaminen puhdas nolla, joten olen asian tiimoilta muiden armoilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3645
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2600
    3. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      597
      2302
    4. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2046
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      78
      1847
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1688
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1658
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1602
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      95
      1469
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1466
    Aihe