Tää asia on jo mietityttänyt meikäläistä pitkään,
joten olis hyvä kertoo se täällä.
Elikkä:
Laskisin itteni Hevariksi Musamaun ja Pukeutumisen perusteella,
Musamaku on tonne vanempaan heviin päin, elikkä 70- ja 80- luvun Heviä, mutta uudempaakin tulee kuunneltua sillon kun
sitä haluaa kuunnella. Lempibändejä on Death SS, Blue Öyster Cult, Venom, Blind Guardian, se vanhempi Manowar ja Led Zeppelin, sekä W.A.S.P.. "Tyylini" muistuttaa aika paljon
Old Skool hevaria mutta vaihtelevan musamaun takia näytän aika lailla perushevarilta. Pukeutumiseeni kuuluvat useinmiten väritykseltään tummat farkut, renksuhousut, Lempibändieni
paidat, sekä ketjut ja niittikorut. suosin rotta- ja kartioniittejä.
Lisäksi omistan burgundinpunaiset maiharit teräskärjillä,
mutta niitten mentyä rikki olen joutunut tyytymään mustiin
tennareihin...
Kuitenkin Vanhemmat Hevarit, Jotka useinmiten ovat minua vuoden tai pari vanhempia, haukkuvat minua wannabeksi
nuoren ikäni (14v) vuoksi luultavasti, ja välillä myös koivuseksi (sen massalaulajan mukaan). He itse kuuntelevat massaheviä, kuten Slipknotia ja Cobia. Näitä bändejä en itse
kuuntele. Itselläni on yksi "kaveri" jokavaikuttaa vahvasti wannabeltä musamakunsa (Slipknot, COB,),
ja pukeutumisensa (prismakengät, mustia lasten paitoja,
pari Cobin ja Maidenin paitaa) vuoksi.
Hän ei osaa luetella 5 biisiä Slipknotilta, ja alle 10 hän saa bodomilta.. Hän käyttäytyy välilä lapsellisesti, ja välillä häpeän
häntä, mutta soitamme samassa bändissä. Hän myös pittää Iron Maidenin paitaa, muttei kuulemma kuuntele bändiä.
Itse olen Kuunnellut heviä tokalta luokalta lähtien (lempibändi
silloin KISS) ja pukeutunut "hevarimaisesti" viidenneltä luokalta lähtien. olen menossa kahdeksannelle luokalle.
Wannabehevari(ko?)
9
795
Vastaukset
- Musamaultaan "hevari"
Olette molemmat true-hevareita, mutta kaverisi esittää enemmän kuin onkaan.
!!!!METALLICA ON PARAS!!!!!- ..
metallica on totisesti yliarvostettu.. on sillä kyl jotai hyvii biisei, mut ne kyl osaa pilata biisin tunnelman yli-innokkailla sooloilla..
- FrozenCorpse
On se niin kauheeta, kun joku ei pidä sua uskottavana. Sä tuut kuulee noita wannabe-syytöksiä koko lopunikääs, jos pukeudut niinkuin tykkäät ja teet kuten huvittaa. Kasaa ittes ja haistata wannabe-irvijöille pitkä vittu!
- Andreww
Samaa mullakin viime vuosina. Haukuttiin wannabehevariksi eli noin 10-12 kun tiedustin olevani hevari. Nykyään pukeudun toki samalla tavalla (ja vähän poikkeavallakin) eikä ole pahemmin haukuttu enää. Sanoisin ettei kannata sanoa olevansa hevari/gootti
- yarrrrrrrrr
Pissis, hevari, räppäri, emo, gootti...
Kaikki, jotka voivat sanoa kuuluvansa johonkin tälläiseen nuorisokulttuurin alalajin edustajiin, ovat aivan yhtä pellejä.
Pitääkö musamaun säteillä ulkonäköön ja asenteisiin?
Ei kai...
En ymmärrä miksi kaverisi pitäisi osata luetella bändien biisien nimiä. Itse pidän kyseisen laisesta muusikista, mutten todellakaan osaa luetella biisejä, näet aloin pitää siitä vasta vähän aikaa sitten.
Ja katkaisen heti väitteet, joitten mukaan "ku sä kuuntelet sleierii, ni sul varmaa jotkut vitu maiharit ja nahkahousut".
Ei.
Käytän sanoakseni heelv... no ainakin liian kalliita t-paitoja, jotka usein liitettäisiin "räppäreihin" ja "skeittareihin", merkkejä mm. Zoo York ja Volcom. Farkut ovat JC:ltä ja kengät Vans, Osiris, Etnies ym.
Musamakuni taas koostuu biiseistä joista pidän, joita yhdeltä artistilta harvoin 5:ttä enempää. Bändejä mm. Guns n' Roses, Van Halen, Metallica, Megadeth, Children of Bodom, Judas Priests, Iron Maiden, Mr Big ja sillee. Lisäksi ehdoton suosikkikappaleeni on Bloodhound Gangin Bad Touch.
Tämä vähän venyi, mutta selkeästikään pukeutumisellani, mielipiteilläni ja musamaullanni ei ole paljoa yhteistä.
Ottakaa mallia.- ----------
mul kävi kolmisen vuotta sitte sellai ku olin just alkanu kuuntelee Sonata Arcticaa enkä tiennyt bändistä oikeastaan mitään.. eräänä päivänä kun kaveri kysyi siinä porukassa että minkäs maalainen Sonata on, no vastasin siihen että englantilainen.. sen jälkeen kuuntelin vittuilua siitä seuraavat kolme vuotta -.-
- ´´
Jos toiset ajattelee että olet wannabee hevari niin anna ajatella, mitä se niille kuulluu vaikka olisit pussirotta. Yleensä tuommonen haukkuminen on vain kateellisten panettelua ja heikkoutta. Kuuntele ylpeänä sitä musiikkia mistä tykkäät ja pukeudu niinku huvittaa!
- ->metallica<-
mä ainaki kuuntelen melkei mitä vaa :D enimmäksee metallicaa, piti siks ostaa gh:metallicaki :D mut en mä mun mielest edusta mitää hom.. korjaan: NUORISOkulttuuriryhmää.. on se vaan nii pellee ku joku huutaa perään emo. metallica:ei emo musaa, hiukset ei oo emo tyylii eikä vaatteis oo mun mieles mitää emoo jos on joku musta huppari :D
- Myös Metallisti
Siis énsinnäkin kuuntelet mun mielestä helvetin hyvää musaa. Oikeestaan kaikkia alle 18 v hevareita/metallisteja kutsutaan usein wannebe:ksi, koska tässä iässä (itse olen 15) ei musa maku tai pukeutumistyyli ole välttämättä vakiintunut lopullisesti ja aika monella kundilla on siinä 10 - 15-vuotiaana jonkinmoinen joko hoppari tai hevari "vaihe", jolloin kuunnellaan tosiaankin vaan massa paskaa, eikä edes välttämättä sitä, vaan pukeudutaan niin, koska se on tyylikästä. Älä välitä muiden puheista, vaan ole itsevarmasti oma itsesi. Niin ainakin mä oon toiminu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82669Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1592567- 1832430
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n121969Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari181955Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa501793Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691538Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?681089Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http101083Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta63940