Juhlarahoista

Kysyvä ei tieltä...

Minulla on jonkinmoinen kokoelma suomalaisia juhlarahoja ym. ja aika monien pillereihin on huolellisesta säilytyksestä huolimatta tullut esim. halkeamia ja selkeää kulumaa. Tässä hiljattain vaihdoin nämä kaikki uusiin pillereihin. Nyt vain tuli mieleen, että olisiko sittenkin ollut parempi säilyttää ne kaikesta huolimatta alkuperäisissä pillereissään? Onko merkitystä rahojen arvolle? Luulisi kolikoiden ainakin säilyvän paremmin, kun on ehjä pilleri.

3

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikset

Laittaisi niitä pillereitä säästöön . Rahalle ei tuo pillerin vaihto tee hallaa , paitsi jos koskettelet rahoja paljain käsin tai uusi pilleri on väärän kokoinen .
      Itse kyllä ostan ennemmin Juhlarahan alkuperäisessä pillerissä ei pienet naarmut haittaa . Mutta jos pilleri on halki niin sitten..eri juttu

• Mimmottis
        cevy kirjoitti:

että ainakin tällaisista: http://i10.photobucket.com/albums/a115/cevy/sekalaista/Sailytyskapselit.jpg Kapseleista kannattaa kolikot ottaa pois. Nämä 60-80 luvun askit kun eivät sovi juhlarahojen säilytykseen väärän muovilaadun takia. Näissä em. koteloissa raha tummuu omia aikojaan oli rasia sitten rikki tai ei.

Moni on ihmetellyt miksi kolikot tummuu noissa vanhoissa kapseleissa , ja otsikosta löytyy syy. Kolikko kehyksissä sama juttu. Vanhemmissa liimattavissa kehittyi happoja jotka pilaavat kolikon . Uusissa ei kuulemma ole samaa ongelmaa. Itse en kyllä käytä kun niitattavia. Hyvää kesän alkua kaikille jotka sattuu lukemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3550
    2. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3503
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3322
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2769
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2036
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1962
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1695
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1676
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1625
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1390
    Aihe