Lentäen Pietariin

Kokemuksia?

Olen lähdössä Pietariin koulukaveria moikkaamaan. Lennän Hki:stä Pietariin Rossiya Airlinesilla, onko jollain kokemusta tästä? Miten sitten lentokentällä mahdetaan hommat hoitaa, tutkitaanko laukkuja kovin tarkasti? Viisumia hakiessani kerrottiin, että jos passin kuvasivu revennyt (kuten itselläni 1cm verran on) niin ei välttämättä matka onnistukaan, vaikka visa olisi taskussa.

4

566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tellustelija

      En tiedä, miksi kysyt laukun tarkistuksesta, kai siellä niitä katsotaan samalla tavalla kuin muuallakin.

      Mutta tuo repeytynyt passi on täysin validi syy evätä maahanpääsy ihan missä vaan, niin Suomessa kuin Venäjälläkin. Vaikkakin uskoisin, että n. 80% todennäköisyydellä maahan pääset tuollakin, tosin pienen kuulustelun jälkeen, niin todennäköisyys matkan loppumiseen lyhyeen on hemmetin paljon isompi kuin tulla miliisin ryöstämäksi öisellä Nevskillä 2 promillen kännissä. Kaveri pääsi takaisin Venäjältä Suomeen vähän aikaa sitten revenneellä passilla (junalla tuli), mutta ei hänkään suositellut temppua kokeiltavaksi. Oli viranomaisen ilme senverran tiukka, ennenkuin antoi passin takaisin.

      Eli, JOS sinulla nyt mitenkään on aikaa se passi uusia, niin tee se HETI, koska joudut sen jokatapauksessa piakkoin uusimaan. Vaara matkan epäämiseen on kuitenkin todellinen.

      Eli nyt sinua on ainakin varoitettu.

      T:Tellustelija

      ps. Ja jos passisi on normaalikäytössä hajonnut (kuten nämä Setecin vanhan sarjan passit tekivät, itsekin jouduin passin vaihtamaan aikoinaan), niin kaikki kustannuksethan voi laskuttaa firmalla uusista passikuvista lähtien.

      • tutkimisesta

        Kun oon joskus kuullut että tullimiehet kääntäneet laukun sisällön turisteilta ihan kokonaan ympäri ja kaikki penkoneet. Toivottavasti passin kanssa menee hyvin, se on sieltä saumasta ehkä just 1cm revennyt, aika huomaamaton on ja ihan käytössä kulunut. En itse edes huomannut sitä kunnes viisumia hakiessani matkatoimistossa huomattiin.


      • MilkaO
        tutkimisesta kirjoitti:

        Kun oon joskus kuullut että tullimiehet kääntäneet laukun sisällön turisteilta ihan kokonaan ympäri ja kaikki penkoneet. Toivottavasti passin kanssa menee hyvin, se on sieltä saumasta ehkä just 1cm revennyt, aika huomaamaton on ja ihan käytössä kulunut. En itse edes huomannut sitä kunnes viisumia hakiessani matkatoimistossa huomattiin.

        Ihme kun sait viisumin revenneellä passilla, yleensä sitä ei edes anneta jos passi on rikki. Laukkuja tarkastavat samalla lailla kuin muillakin rajoilla jos joutuu tarkastuksen kohteeksi. Minulle ei ole sellaista venäjän rajalla sattunut. Suomen tulli tarkastaa myös joskus laukkuja. Sääntöjä pitää noudattaa, muuten joutuu vaikeuksiin.


    • matkam-ies

      LUULEN että täytät immigration gardin.Seisot Pietarin kentällä
      passintarkastusjonossa 20min.,esität passin ja sitten jonotat laukkuja.Eikä pengota.Kuulin ettei tulliselvitystä tarvitse täyttää,ei varma tieto.
      Mullakin oli passin kuvasivu irtoamaisillaan,ja Suomen passintarkastajat huomautti(autolla rajalla) joka kerta mutta käytin sitä niin kauan et vuoden viisumi meni vanhaksi.Ja jos tosiaan kävis noin niin Pietarin konsulaatista saat
      passin ja matka jatkuu.Tietenkin se maksaa.
      Pietarin kentältä bussi nro 13 kulki takavuosina kaupunkiin.
      Ps.kerro matkasta sitten täällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe