DSG kajahti 2008vm:n autosta, kun autolla oli ajettu alle 5000km! Tapahtuu seuraavasti: DSG(6v)-lootan tiiviste alkaa vuotamaan ja tämän jälkeen (jos ajoa ei ole keskeytetty) loota korkkaa itsensä, eli heti Seis, jos öljyvana seuraa. Meilläkin olisi loota säästynyt(?), jos huolto ei olisi pyytänyt ajamaan pajalle. Auto on Meksikossa? kasattu(mistä löytää tiedon?), ja kertoivat huollossa, että uusi loota on yksilöllisesti varattu ja/tehty juuri tälle autolle...
Eli kalliiksi käy, jos takuuta ei ole!
Varoitus DSG-ongelmasta!
50
8029
Vastaukset
- Saksasta
Muistelisin että kaikki DSG:t tehtäisiin Saksassa. Samoin TSI-moottorit. Meksikossa vain kasataan autoja robottilinjoilla.
- nipponisti
mitäs ne tuhannet duunarit siellä tekee jos vain robotit kokoo autoja, ei kai edes vag. voi maksaa palkkaa heille vain läsnäolosta. Sama koskee myös muita autotehtaita, oikein huvittaa kun aina joku muistaa kertoa että halpatuotantomaissa vain robotit kokoaa autoja. Tällä en tarkoita että volkkari olisi jotenkin huono.
- huolletaan
nipponisti kirjoitti:
mitäs ne tuhannet duunarit siellä tekee jos vain robotit kokoo autoja, ei kai edes vag. voi maksaa palkkaa heille vain läsnäolosta. Sama koskee myös muita autotehtaita, oikein huvittaa kun aina joku muistaa kertoa että halpatuotantomaissa vain robotit kokoaa autoja. Tällä en tarkoita että volkkari olisi jotenkin huono.
Eipä autotehtailla paljon muuta tehdä. Aika harvaa työtä varsinaisesti tekee ihminen.
- Herra X
fimassamme tapaus Seat Ibiza toki ostetu muualta kuin meiltä mutta tuotiin meille tutkittavaksi.
Uusi Seat Ibiza, kasttu Espanjassa. Uuden sukupolven seitsemän vaihteinen DSG. Omistaja normaali keski-ikäinen ihminen ja DSg loota *askana Huom huom 800 kilometrin ajon jälkeen!
Golf Variantit ja Jetat kasataan Meksikossa, muut Volkswagenit taas Saksassa.
Kokonaisia DSG-laatikoita tai niiden osia sekä niihin liittyviä osia kuten kaksoismassavauhtipyörää, mekatroniikkaa vaihdellaan yhtiön kaikkiin merkkeihin joissa se on käytössä hyvin tiuhaan tahtiin. Juuri kun kyseisein konserni on päässyt jotenkin eroon ja saanut nuo Audeissa olevat surullisen kuuluisat ja heikosti pelittävät Multitronic vaihteistot pelittämään ja kestämään saa tehdas aikaan uuden pommilaatikon eli DSG:n.
Vikoja sadoissa autoissa Suomessa ja kuinka paljon niitä onkaan ja ne oikuttelee tämän maan ulkopuollella olevissa autoissa.
Väärässä olet TSI moottorit tekee Skoda kaikkiin nähin autoihin:
Tässä lainaus Skodan sivuilta
ŠkodaAuton moottoreiden, akseleiden ja vaihteistojen tuotantolaitos on yksi moderneimmista koko VW-konsernia. Tuotanto aloitettiin vuonna 2001. Valmistamme uudenaikaisia moottoreita Škodan, VW:n ja Seatin autoihin! Eli mysö TSI tehdään siellä eli Tsekeissä.
DSG vaihteistot tehdään samoin Tsekeissä Skodiin Seatehin ja Volkkariin. Tuosta se käy ilmi ja muuallakin siitä on ollut juttua - Herra X
Herra X kirjoitti:
fimassamme tapaus Seat Ibiza toki ostetu muualta kuin meiltä mutta tuotiin meille tutkittavaksi.
Uusi Seat Ibiza, kasttu Espanjassa. Uuden sukupolven seitsemän vaihteinen DSG. Omistaja normaali keski-ikäinen ihminen ja DSg loota *askana Huom huom 800 kilometrin ajon jälkeen!
Golf Variantit ja Jetat kasataan Meksikossa, muut Volkswagenit taas Saksassa.
Kokonaisia DSG-laatikoita tai niiden osia sekä niihin liittyviä osia kuten kaksoismassavauhtipyörää, mekatroniikkaa vaihdellaan yhtiön kaikkiin merkkeihin joissa se on käytössä hyvin tiuhaan tahtiin. Juuri kun kyseisein konserni on päässyt jotenkin eroon ja saanut nuo Audeissa olevat surullisen kuuluisat ja heikosti pelittävät Multitronic vaihteistot pelittämään ja kestämään saa tehdas aikaan uuden pommilaatikon eli DSG:n.
Vikoja sadoissa autoissa Suomessa ja kuinka paljon niitä onkaan ja ne oikuttelee tämän maan ulkopuollella olevissa autoissa.
Väärässä olet TSI moottorit tekee Skoda kaikkiin nähin autoihin:
Tässä lainaus Skodan sivuilta
ŠkodaAuton moottoreiden, akseleiden ja vaihteistojen tuotantolaitos on yksi moderneimmista koko VW-konsernia. Tuotanto aloitettiin vuonna 2001. Valmistamme uudenaikaisia moottoreita Škodan, VW:n ja Seatin autoihin! Eli mysö TSI tehdään siellä eli Tsekeissä.
DSG vaihteistot tehdään samoin Tsekeissä Skodiin Seatehin ja Volkkariin. Tuosta se käy ilmi ja muuallakin siitä on ollut juttuapiisaa mutta tulipahn hauskuutta edes otsikoon :)
- .....
Herra X kirjoitti:
fimassamme tapaus Seat Ibiza toki ostetu muualta kuin meiltä mutta tuotiin meille tutkittavaksi.
Uusi Seat Ibiza, kasttu Espanjassa. Uuden sukupolven seitsemän vaihteinen DSG. Omistaja normaali keski-ikäinen ihminen ja DSg loota *askana Huom huom 800 kilometrin ajon jälkeen!
Golf Variantit ja Jetat kasataan Meksikossa, muut Volkswagenit taas Saksassa.
Kokonaisia DSG-laatikoita tai niiden osia sekä niihin liittyviä osia kuten kaksoismassavauhtipyörää, mekatroniikkaa vaihdellaan yhtiön kaikkiin merkkeihin joissa se on käytössä hyvin tiuhaan tahtiin. Juuri kun kyseisein konserni on päässyt jotenkin eroon ja saanut nuo Audeissa olevat surullisen kuuluisat ja heikosti pelittävät Multitronic vaihteistot pelittämään ja kestämään saa tehdas aikaan uuden pommilaatikon eli DSG:n.
Vikoja sadoissa autoissa Suomessa ja kuinka paljon niitä onkaan ja ne oikuttelee tämän maan ulkopuollella olevissa autoissa.
Väärässä olet TSI moottorit tekee Skoda kaikkiin nähin autoihin:
Tässä lainaus Skodan sivuilta
ŠkodaAuton moottoreiden, akseleiden ja vaihteistojen tuotantolaitos on yksi moderneimmista koko VW-konsernia. Tuotanto aloitettiin vuonna 2001. Valmistamme uudenaikaisia moottoreita Škodan, VW:n ja Seatin autoihin! Eli mysö TSI tehdään siellä eli Tsekeissä.
DSG vaihteistot tehdään samoin Tsekeissä Skodiin Seatehin ja Volkkariin. Tuosta se käy ilmi ja muuallakin siitä on ollut juttuaKuuluu, kuka ne valmistaa, vastaus=Volkswagen, EI Skoda, vaikka ne kasattaisiin indokiinassa, valmistaja on VW.
- nipponisti
huolletaan kirjoitti:
Eipä autotehtailla paljon muuta tehdä. Aika harvaa työtä varsinaisesti tekee ihminen.
ai että joka robotille pitää olla oma valvoja ja huoltaja? Et näemmä paljoa ymmärrä autojen valmistuksta, kannattas katsella vaikka telkasta uutisia, niin näkisit paljonko tehtaissa ihmiset edelleen tekee työtä. Kaikkea ei voi robottikaan tehdä.
- Kohtalotoveri
tehdaskunnostetun vanhan vaihteiston eli et periaatteessa kokonaan uutta. Tarkoittaa sitä että tehtaalla korjataan valvottuna vanha joko rikkinäinen tai jostain muusta syystä tuotantolinjalta aikanaan hylätty vaihteisto joka on korjattu uutta vastaavaksi. Se on smanlainen kuinb oman autosi laatikko eli siten se käy siihen. Harvenmmin tehdas antaa lupaa laittaa kokonaan uutta sillä se maksaa enemmän valmistajalle kluin tehdaskunnostettu. Volkkari käyttää paljon vaihto-osia monissa asioissa ja jos joku juttu autosta lojahtaa niin et todellakaan voi olla varma onko se korjattu iahn käysin uudella vai vanhalla alunperin risalla ja epäkurantilla osalla joka on korjattu uudeksi. Näin tehdas säätää kun ei kokonaan tarvitse uutta osaa tehdä vaan vanha korjataan.
Osanrosta saat selville onko uusi vai tehdaskunnostettu. Tehdaskunnostetussa osanumerossa on X numerosarjan perässä.
Uuden tai uudeksi kunnostetun vaihdelaatikon Suomeen tuleminen voi kestää useita viikoja jos hyllyssä ei ole heti sopivaa.- aik..
ystävältäni huhun että onkin tarkoitus siirtyä käyttämään Kian automaattia!
- Kierrättäjä..
eikö olekkin!
Metalliromu kierrätetään moneen kertaan !olsuissa! - kuulin...
aik.. kirjoitti:
ystävältäni huhun että onkin tarkoitus siirtyä käyttämään Kian automaattia!
myös saksalaiselta ystävältäni että sinulla ei ole ystäviä.
- Kuulostaa provolle???
on vm 2008 ja vasta 5000km lasissa. Missä naftaliinissä sitä autoa on pidetty?
Toko noissa askeissa on vikoja ollut mutta tämä juttu kuulostaa ihan provollta.
Sitäpaitsi jos auton voimansiirto alkaa temppuilla noin, muuttuu ajotietokoneen vaihdekaavion valot vikavriin ja laatiko menee vikatilaan ja varoitusvaloja syttyy ja normaali VW kuski soittaa silloin VW liikkumisturvaan josta neuvotaan, että nyt auto pysähdyksiin ja hinuri paikalle josta sitten lavetilla auto lähimpään VW huoltokorjaamoon. Ei varmasti sanota että ajele vaan menemään ja ei myöskään huolosta moista sanota vaan heti ksäketään hianuttaa auto korjaamon pihaan.
ja vaikka näin sanottaisiin niin kukaan normaali ei aja minnekään vaan tajuaa että hei nyt on jotain pahasti vilala että nyt on saatva auto hinurilla huoltoon makosi mitä maksoi.
Täytyy sun olla aika ulkona kun et tiedä missä maassa autosi on kasattu! Kyllä se selviää monta kertaa autokauppoja tehdessä ja kauppojen edetessä. Meksikossa kasatuissa Volkkareissa on myös muita Volkkareita pidempi toimitusaika joten selviää viimeistään siinä ja muutenkin autojutuissa aina kerrottaan missä mikäkin auto on valmistettu jos autolehtiä vähänkään lukee.- Kuulostaa provolle???
kyseistä 103 kilowattista moottoria ei ole valmistettu enää tuotantoviikon 22/2008 jälkeen joten auto on joko tehty ennen sitä tai sitten se on diesel jos on 103 kilowattinen tai olet ostanut sen jostain autoliikkeestä siten että se on lojunut joko liikkeessä tai jossain maahantuojan varastolla ajamattomana jonkin aikaa
- VulvaWagen!
Olet ilmeisesti maahantuojan miehiä? Automme todellakin jysähti kuvaamallani tavalla ja vw-huollosta annettiin ohjeet toimia noin, eli ajaa auto paikalle. En rupeaisi vittuilemaan, jos en pystyisi vastaamaan huutoihin! Sen tiedän, että SINÄ et pysty vastaamaan, koska asiani on tosi.
Kuka Vittu niitä sinun kilometrejäsi, juntti, laskee? Meillä nyt sattuu olemaan useampia autoja, joista tämä Volkswagen-raasu on niitä heikoimpia! Ja jotta pysyttäisiin totuudessa, niin niitä kilometrejä oli 4835! PASKA, mikä PASKA! Koskaan, ei koskaan ,mikään autoistamme ole lauennut yhtä helpolla! - touko-kesäkuun
Kuulostaa provolle??? kirjoitti:
kyseistä 103 kilowattista moottoria ei ole valmistettu enää tuotantoviikon 22/2008 jälkeen joten auto on joko tehty ennen sitä tai sitten se on diesel jos on 103 kilowattinen tai olet ostanut sen jostain autoliikkeestä siten että se on lojunut joko liikkeessä tai jossain maahantuojan varastolla ajamattomana jonkin aikaa
vaihteessa. Mitä voit päätellä omasta vastauksestasi ja viikoista? Niin, käy yksiin! On se kumma, kun TSI:kin saattaa laueta. On se! Eihän Volkkareissa voi vikoja olla! kaikki on provoa, kun ei ne sitten toiminutkaan siten kuin luultiin. Voitko kuvitella, että miltä meistä tuntuu, kun DSG- laatikko oli olevinaan loistava valinta muitten automaattien joukosta? Vittu KIA:kin on parempi, kun siinä on sentään pitkä takuu!
- Mä vaan
VulvaWagen! kirjoitti:
Olet ilmeisesti maahantuojan miehiä? Automme todellakin jysähti kuvaamallani tavalla ja vw-huollosta annettiin ohjeet toimia noin, eli ajaa auto paikalle. En rupeaisi vittuilemaan, jos en pystyisi vastaamaan huutoihin! Sen tiedän, että SINÄ et pysty vastaamaan, koska asiani on tosi.
Kuka Vittu niitä sinun kilometrejäsi, juntti, laskee? Meillä nyt sattuu olemaan useampia autoja, joista tämä Volkswagen-raasu on niitä heikoimpia! Ja jotta pysyttäisiin totuudessa, niin niitä kilometrejä oli 4835! PASKA, mikä PASKA! Koskaan, ei koskaan ,mikään autoistamme ole lauennut yhtä helpolla!ja siksi voinkin ihan rehellisesti kertoilla noiden laatikkojen vioista, mutta kun tuo juttu kuulostui vaan muuatamien asioiden osalta ihan keksityltä.
En ottanut sitä huomioon että on kakkosauto! Siksi ihmettelin ajomäärää.
Auton täytyy myös olla rekisteröity ihan alkuvuonna 2008 koska todellakin kyseistä 103 kilowattista TSI moottoria ei ole enää tuotantoviikon 22/2008 jälkeen valmistettu. Sen korvasi tämän jälkeen 118 kilowattinen versio.
ja niinkuin mä sanoin on minunkin autossani ollut vaikka mitä vikoja ja ei nyt ihan hirveesti ole enempää ajettu ja on myös 2008 mallia. Siinä on myös DSG oikutellut ja sitä on korjattu useampaan kertaan. DSG näyttää olevan susi loota valitettavasti niin paljon näitä vikatapauksia tuntuu olevan jo pelkästään Suomessa! Todella ikävää! Yhtä suuri ongelma Volkkarin tehtaalle kuin se pahuksen mittaristovika-ongelma, joka kiusaa myös tuhansia Volkkareita eli varoitusäänet ei kuulu ja herjaa huoltoa liian aikaisin yms. häikkää mittaristoissa.
Ilmeisesti VAG ei hallitse noiden automaattien tekoa kun ensin oli nämä multit jotka oli ihan susia ja nyt sitten DSG:t on samaa sarjaa. - En epäile mutta...
VulvaWagen! kirjoitti:
Olet ilmeisesti maahantuojan miehiä? Automme todellakin jysähti kuvaamallani tavalla ja vw-huollosta annettiin ohjeet toimia noin, eli ajaa auto paikalle. En rupeaisi vittuilemaan, jos en pystyisi vastaamaan huutoihin! Sen tiedän, että SINÄ et pysty vastaamaan, koska asiani on tosi.
Kuka Vittu niitä sinun kilometrejäsi, juntti, laskee? Meillä nyt sattuu olemaan useampia autoja, joista tämä Volkswagen-raasu on niitä heikoimpia! Ja jotta pysyttäisiin totuudessa, niin niitä kilometrejä oli 4835! PASKA, mikä PASKA! Koskaan, ei koskaan ,mikään autoistamme ole lauennut yhtä helpolla!että olet todella viituuntunut joko siitä että auto meni paskaksi tai siitä, että juttuasia epäillään provoksi. Mutta se, että olet perättäin kirjoittanut kaksi eri juttua eilen kymmen pintoihin ja vähän sen jälkeen eri nimimerkeillä ja vielä toisessa asiallisempi vastaus ja toisessa pelkkää kiroilua saa tuntemaan sen, että nuo jutut on ainakin kirjoittanut eri henkilö. Jos tarina on tosi niin ihmetyttää että jos on vähänkään autoista ja automalleista kinnostunut ei tiedä että mikä Vokkarin mali on Meksikossa kasattu ja mikä ei.
Myös kirjoitustyylissä se, että heti sanotaan että KIA:kin on parempi ja olisi ollut parempi saa jutun kuulostamaan epälyttävältä. Eli että heti verrataan Kiaan ja ollaan sanomassa että olis pitänyt ostaa Kia.
ja heti puhutaan että kun Kiassa on niin pitkä takuu. No onhan se pitkä periaatteessa, mutta auta armias mitä velvoitteita ja pienellä präntättyjä pykälöitä siihen liittyy. Kusetusta se on se niin pitkä takuu Kian kohdalla, onhan näitä nähty. - oleksie?
Mä vaan kirjoitti:
ja siksi voinkin ihan rehellisesti kertoilla noiden laatikkojen vioista, mutta kun tuo juttu kuulostui vaan muuatamien asioiden osalta ihan keksityltä.
En ottanut sitä huomioon että on kakkosauto! Siksi ihmettelin ajomäärää.
Auton täytyy myös olla rekisteröity ihan alkuvuonna 2008 koska todellakin kyseistä 103 kilowattista TSI moottoria ei ole enää tuotantoviikon 22/2008 jälkeen valmistettu. Sen korvasi tämän jälkeen 118 kilowattinen versio.
ja niinkuin mä sanoin on minunkin autossani ollut vaikka mitä vikoja ja ei nyt ihan hirveesti ole enempää ajettu ja on myös 2008 mallia. Siinä on myös DSG oikutellut ja sitä on korjattu useampaan kertaan. DSG näyttää olevan susi loota valitettavasti niin paljon näitä vikatapauksia tuntuu olevan jo pelkästään Suomessa! Todella ikävää! Yhtä suuri ongelma Volkkarin tehtaalle kuin se pahuksen mittaristovika-ongelma, joka kiusaa myös tuhansia Volkkareita eli varoitusäänet ei kuulu ja herjaa huoltoa liian aikaisin yms. häikkää mittaristoissa.
Ilmeisesti VAG ei hallitse noiden automaattien tekoa kun ensin oli nämä multit jotka oli ihan susia ja nyt sitten DSG:t on samaa sarjaa.Se sama Mikkelinmies jolla on se mailman paras variANTTI. Ja se kova Tissimoottorin kehuja. "Hullu se on joka akkaansa ja autoansa kehhuu"
- Mä vaan
oleksie? kirjoitti:
Se sama Mikkelinmies jolla on se mailman paras variANTTI. Ja se kova Tissimoottorin kehuja. "Hullu se on joka akkaansa ja autoansa kehhuu"
mulla on toki Variant Golf mutta en ole sen DSG:tä viimeaikoina kauheasti kehunut vaan olen paniskellut sen ongelmien ja vikojen korjauksien kanssa.
Niin ja en ole maahantuojalla töissä myöskään jos joku niin luulee!
Enkä asu Mikkelissä, enkä ole koskaan asunutkaan. Mikkelissä olen käynyt viimeksi syksyllä 2004 kertausharjoituksissa ja sitä ennen intin siellä 1999.
Asun reilun sadan kilometrin päässä koko kaupungista, eli en ole se Mikkelin Variantti mies. En edes tiedä mikä juttu se koko homma on! - stigu
touko-kesäkuun kirjoitti:
vaihteessa. Mitä voit päätellä omasta vastauksestasi ja viikoista? Niin, käy yksiin! On se kumma, kun TSI:kin saattaa laueta. On se! Eihän Volkkareissa voi vikoja olla! kaikki on provoa, kun ei ne sitten toiminutkaan siten kuin luultiin. Voitko kuvitella, että miltä meistä tuntuu, kun DSG- laatikko oli olevinaan loistava valinta muitten automaattien joukosta? Vittu KIA:kin on parempi, kun siinä on sentään pitkä takuu!
pitkätakuu ei muuten perse kestäs ajaa.
- ihmeessä
Kyllä sinä et kaveri tiedä mitään, yrität olla viisaampi kuin selvästi olet... Meillä 2006 vuoden Touran ja 5000 km kohdalla myös vaihdelaatikko paskana. Kävin sen kanssa monesti huollossa, kun laatikosta kuului korke kilinä-ääni. Pojat laittoi tietokoneen perään, ei muka mitään- ajoa. No kohta kilisi niin, että nekin kuuli ja öljyt pihalla. Eikä yhtäkään VAROITUSVALOA palanut missään...Ei kannat viisastella, jos luulee tietävänsä mistä puhuu. Ei ole autoexpertti, jos omistaa pari volkkaria...
- tarina
HAISEE PROVOLTA!
- tietoa
VW:n Kasselin tehdas tuottaa 1,750 vaihteistoa päivittäin. Joten vuositasolla vaihteistoja valmistuu melkoisesti.
Joka neljäs uusi VW henkilöauto on varustettu DSG vaihteistolla.
Jos vaihteistoissa olisi paljon ongelmia niin sehän olisi jo suuremman luokan uutinen näillä myyntimäärillä.
Tuntuu vain, että nämä vähät yksittäistapaukset pyritään yleistämään.- dasauto
Tätä minä olen yrittänyt painottaa. Noita lootia valmistetaan niin tuhottoman paljon 4:n eri brandin käyttöön, että täällä mainostettu suuri vikojen yleisyys olisi katastrofi.
- Reza11
dasauto kirjoitti:
Tätä minä olen yrittänyt painottaa. Noita lootia valmistetaan niin tuhottoman paljon 4:n eri brandin käyttöön, että täällä mainostettu suuri vikojen yleisyys olisi katastrofi.
Totta töriset, 1750 DSG askia päivässä on vitun paljon. Jotakin on pahasti pielessä jos ongelmia on niin paljon kuin näissä jutuissa on annettu ymmärtää.
- Mä vaan
Reza11 kirjoitti:
Totta töriset, 1750 DSG askia päivässä on vitun paljon. Jotakin on pahasti pielessä jos ongelmia on niin paljon kuin näissä jutuissa on annettu ymmärtää.
on riittävästi mutta täällä pastalla osa jutista toki vooi olla soopaa (ainakin se Jetta palstan juttu kuulostaa prvolle, muut on ainakin totta) toki osa näillä palstoilla on ihan sopaa
Mutta jos maahantuonnissakin sanotiin eräälle työntekijälle että ikävä kyllä näissäkin 7-vaihteisissa on ongelmia ollut samaan tapaan kuin 6-vaiheteisessa DSG:ssä.
Useilla ulkomaisilla foorumeilla on myös juttua näiden DSG vaihteistojen ongelmista ja hajoamisista. Suomalaisilla asiallisilla foorumeilla uitmate.vw ja ffp on ihan tarpeeksi juttua ongelmallisista DSG laatikoista ja niiden vioista. Siellä konsernin merkeillä ajavat henkilöt juttelee ihan asiallisesti autoista ja noille sivuille täytyy rekisteröityä joten uskon että ne jutut ei ole mitään provoja.
Eikä niitä laatikoita laatikon osia olisi niin paljoa vaihto-osina tehtaalla olemassa jos niitä ei muka kokoajan linjalta hylättäisi ja käytössä hajoaisi.
Omassa autossa meni laatikosta vaikka mitä rikki ja samaanaikaan korjaamolla oli toinen VW vikapesä ja sitten on tosiaan se Seat Ibiza jossa DSG loota entinen alle 900 kilometrin ajolla.
Skodan kohdalla olen nähnyt vielä enemmän kuinka mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa sekä kaksmassaa menee. Melkein joka kuukausi on muutamia DSG-vaihteisia autoja joissa tuo DSG temppuilee.
Eli on jotain faktaakin esittää eikä pelkkää mutua. Ehkä tuo ei ole niin ongelmainen vaihteisto kuin Multitronic ja painiskele ihan samoissa ongelmamäärissä kuin se aikanaan, mutta ihan tarpeeksi oikukas ja ongelmallinen se on vaikka tehdas ei sitä myönnäkään ja siihen niin kirkkain silmin luottaa.
Monelle tehtaalle on vaan niin vaikea myöntää että tuotteissa on vikoja tai ongelmia tai että se laitettiin keskeneräisenä markkinoille ja että tuotteen testaus jää nykyään kuluttajan hartioille.
VAG ei halua lopettaa tuon vaihteiston valmistusta koska ilmeisesti se on halvempi valmistaa kuin perinteinen automaatti. Ainakin se on vissiin helpompi huoltaa ja korjata. VAG:lla on myös huomattu että tuon vaihteiston avulla saadaa co-päästöt ja kulutus kuriin jos ei käytännössä niin ainakin paperilla ja se on tärkeä kilpailuvaltti ja päästöt on pakko olla pienet kiristyneitten säännösten ja kilpailun takia...... - kiva tietää
Mä vaan kirjoitti:
on riittävästi mutta täällä pastalla osa jutista toki vooi olla soopaa (ainakin se Jetta palstan juttu kuulostaa prvolle, muut on ainakin totta) toki osa näillä palstoilla on ihan sopaa
Mutta jos maahantuonnissakin sanotiin eräälle työntekijälle että ikävä kyllä näissäkin 7-vaihteisissa on ongelmia ollut samaan tapaan kuin 6-vaiheteisessa DSG:ssä.
Useilla ulkomaisilla foorumeilla on myös juttua näiden DSG vaihteistojen ongelmista ja hajoamisista. Suomalaisilla asiallisilla foorumeilla uitmate.vw ja ffp on ihan tarpeeksi juttua ongelmallisista DSG laatikoista ja niiden vioista. Siellä konsernin merkeillä ajavat henkilöt juttelee ihan asiallisesti autoista ja noille sivuille täytyy rekisteröityä joten uskon että ne jutut ei ole mitään provoja.
Eikä niitä laatikoita laatikon osia olisi niin paljoa vaihto-osina tehtaalla olemassa jos niitä ei muka kokoajan linjalta hylättäisi ja käytössä hajoaisi.
Omassa autossa meni laatikosta vaikka mitä rikki ja samaanaikaan korjaamolla oli toinen VW vikapesä ja sitten on tosiaan se Seat Ibiza jossa DSG loota entinen alle 900 kilometrin ajolla.
Skodan kohdalla olen nähnyt vielä enemmän kuinka mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa sekä kaksmassaa menee. Melkein joka kuukausi on muutamia DSG-vaihteisia autoja joissa tuo DSG temppuilee.
Eli on jotain faktaakin esittää eikä pelkkää mutua. Ehkä tuo ei ole niin ongelmainen vaihteisto kuin Multitronic ja painiskele ihan samoissa ongelmamäärissä kuin se aikanaan, mutta ihan tarpeeksi oikukas ja ongelmallinen se on vaikka tehdas ei sitä myönnäkään ja siihen niin kirkkain silmin luottaa.
Monelle tehtaalle on vaan niin vaikea myöntää että tuotteissa on vikoja tai ongelmia tai että se laitettiin keskeneräisenä markkinoille ja että tuotteen testaus jää nykyään kuluttajan hartioille.
VAG ei halua lopettaa tuon vaihteiston valmistusta koska ilmeisesti se on halvempi valmistaa kuin perinteinen automaatti. Ainakin se on vissiin helpompi huoltaa ja korjata. VAG:lla on myös huomattu että tuon vaihteiston avulla saadaa co-päästöt ja kulutus kuriin jos ei käytännössä niin ainakin paperilla ja se on tärkeä kilpailuvaltti ja päästöt on pakko olla pienet kiristyneitten säännösten ja kilpailun takia......paljonko ongelmia on ja paljonko DSG askeja on myyty.
Saattaa olla, että lyijytön juotostina (kiitos EU) aiheuttaa ongelmia joissakin elektroniikkaosissa koska se kestää huonosti pakkasta. - Manu..
Mä vaan kirjoitti:
on riittävästi mutta täällä pastalla osa jutista toki vooi olla soopaa (ainakin se Jetta palstan juttu kuulostaa prvolle, muut on ainakin totta) toki osa näillä palstoilla on ihan sopaa
Mutta jos maahantuonnissakin sanotiin eräälle työntekijälle että ikävä kyllä näissäkin 7-vaihteisissa on ongelmia ollut samaan tapaan kuin 6-vaiheteisessa DSG:ssä.
Useilla ulkomaisilla foorumeilla on myös juttua näiden DSG vaihteistojen ongelmista ja hajoamisista. Suomalaisilla asiallisilla foorumeilla uitmate.vw ja ffp on ihan tarpeeksi juttua ongelmallisista DSG laatikoista ja niiden vioista. Siellä konsernin merkeillä ajavat henkilöt juttelee ihan asiallisesti autoista ja noille sivuille täytyy rekisteröityä joten uskon että ne jutut ei ole mitään provoja.
Eikä niitä laatikoita laatikon osia olisi niin paljoa vaihto-osina tehtaalla olemassa jos niitä ei muka kokoajan linjalta hylättäisi ja käytössä hajoaisi.
Omassa autossa meni laatikosta vaikka mitä rikki ja samaanaikaan korjaamolla oli toinen VW vikapesä ja sitten on tosiaan se Seat Ibiza jossa DSG loota entinen alle 900 kilometrin ajolla.
Skodan kohdalla olen nähnyt vielä enemmän kuinka mekatroniikkaa ja vaihdelaatikkoa sekä kaksmassaa menee. Melkein joka kuukausi on muutamia DSG-vaihteisia autoja joissa tuo DSG temppuilee.
Eli on jotain faktaakin esittää eikä pelkkää mutua. Ehkä tuo ei ole niin ongelmainen vaihteisto kuin Multitronic ja painiskele ihan samoissa ongelmamäärissä kuin se aikanaan, mutta ihan tarpeeksi oikukas ja ongelmallinen se on vaikka tehdas ei sitä myönnäkään ja siihen niin kirkkain silmin luottaa.
Monelle tehtaalle on vaan niin vaikea myöntää että tuotteissa on vikoja tai ongelmia tai että se laitettiin keskeneräisenä markkinoille ja että tuotteen testaus jää nykyään kuluttajan hartioille.
VAG ei halua lopettaa tuon vaihteiston valmistusta koska ilmeisesti se on halvempi valmistaa kuin perinteinen automaatti. Ainakin se on vissiin helpompi huoltaa ja korjata. VAG:lla on myös huomattu että tuon vaihteiston avulla saadaa co-päästöt ja kulutus kuriin jos ei käytännössä niin ainakin paperilla ja se on tärkeä kilpailuvaltti ja päästöt on pakko olla pienet kiristyneitten säännösten ja kilpailun takia......että Skodassa olisi enemmän Dsg vikoja. Eikö ne ole valmistettu samalla tehtaalla samoista osista,vai käytetäänkö huonompaa osaa?
- XXX 1234
Manu.. kirjoitti:
että Skodassa olisi enemmän Dsg vikoja. Eikö ne ole valmistettu samalla tehtaalla samoista osista,vai käytetäänkö huonompaa osaa?
etteikö VW:kin niitä vikoja ole ollut yhtälailla DSG:ssä kuin mitä Skodassa tai Seatissakin.
Toki ei ne DSG:t kaikilla oikuttele tai rikkoonnu ennen aikojaan, monella ne toimii moitteetta.
Tarkoitin että Skodissa ja Seatin kohdalla niitä on ainakin piisannut, koska en niin hirveän tarkkaan omakohtaisesti tiedä miten paljon niissä on ollut vikoja suhteessa Skodaan koska ne ole näkemässä kuinka niitä Volkkareita korjataan ja niiden vaihteistot pelaa kun työpaikassani nyt satutaan myymään vaan Skodaa ja Seatia.
Eipä ole montaa kuukautta ollut jolloin meillä ei olisi yksi tai useampi mekatroniikka tai koko DSG vaihdettu Skodaan tai tehty ainakin sopeutus laatikkoon ongelmien vuoksi. ja kyse on vain yhdestä liikkeestä, jos kaikki Skodaa ka Seatia myyvät ynnätään yhteen ja vielä lasetaan Volkkarien DSG korjaukset siihen päälle niin onhan noita.
Skodaan noita DSG:tä on myös myyty täällä Suomessa käsittääkseni kauemmin ja monet diesel skodat on myyty just DSG:llä. Määrällisesti Octaviaa on myyty monenan vuonan enempi kuin Golfia joten iahn siihen suhteutettuna ongelmia on ollut enmpi Skodissa kun niissä sattuu olemaa sitä DSG:tä enempi.
Nytkin Octaviaa on myyty monta kuukautta enempi kuin Golfia ja todella moni ottaa sen TSI DSG yhdistelmällä tai TDI DSG yhdistelmällä. - Passatissakin
XXX 1234 kirjoitti:
etteikö VW:kin niitä vikoja ole ollut yhtälailla DSG:ssä kuin mitä Skodassa tai Seatissakin.
Toki ei ne DSG:t kaikilla oikuttele tai rikkoonnu ennen aikojaan, monella ne toimii moitteetta.
Tarkoitin että Skodissa ja Seatin kohdalla niitä on ainakin piisannut, koska en niin hirveän tarkkaan omakohtaisesti tiedä miten paljon niissä on ollut vikoja suhteessa Skodaan koska ne ole näkemässä kuinka niitä Volkkareita korjataan ja niiden vaihteistot pelaa kun työpaikassani nyt satutaan myymään vaan Skodaa ja Seatia.
Eipä ole montaa kuukautta ollut jolloin meillä ei olisi yksi tai useampi mekatroniikka tai koko DSG vaihdettu Skodaan tai tehty ainakin sopeutus laatikkoon ongelmien vuoksi. ja kyse on vain yhdestä liikkeestä, jos kaikki Skodaa ka Seatia myyvät ynnätään yhteen ja vielä lasetaan Volkkarien DSG korjaukset siihen päälle niin onhan noita.
Skodaan noita DSG:tä on myös myyty täällä Suomessa käsittääkseni kauemmin ja monet diesel skodat on myyty just DSG:llä. Määrällisesti Octaviaa on myyty monenan vuonan enempi kuin Golfia joten iahn siihen suhteutettuna ongelmia on ollut enmpi Skodissa kun niissä sattuu olemaa sitä DSG:tä enempi.
Nytkin Octaviaa on myyty monta kuukautta enempi kuin Golfia ja todella moni ottaa sen TSI DSG yhdistelmällä tai TDI DSG yhdistelmällä.Sekä muissa volkkareissa tämä sama dsg loota, joten laske nekin niin huomaat kuinka paljon enemmän volkkareita on dsg versiona myyty.
- tämä,
XXX 1234 kirjoitti:
etteikö VW:kin niitä vikoja ole ollut yhtälailla DSG:ssä kuin mitä Skodassa tai Seatissakin.
Toki ei ne DSG:t kaikilla oikuttele tai rikkoonnu ennen aikojaan, monella ne toimii moitteetta.
Tarkoitin että Skodissa ja Seatin kohdalla niitä on ainakin piisannut, koska en niin hirveän tarkkaan omakohtaisesti tiedä miten paljon niissä on ollut vikoja suhteessa Skodaan koska ne ole näkemässä kuinka niitä Volkkareita korjataan ja niiden vaihteistot pelaa kun työpaikassani nyt satutaan myymään vaan Skodaa ja Seatia.
Eipä ole montaa kuukautta ollut jolloin meillä ei olisi yksi tai useampi mekatroniikka tai koko DSG vaihdettu Skodaan tai tehty ainakin sopeutus laatikkoon ongelmien vuoksi. ja kyse on vain yhdestä liikkeestä, jos kaikki Skodaa ka Seatia myyvät ynnätään yhteen ja vielä lasetaan Volkkarien DSG korjaukset siihen päälle niin onhan noita.
Skodaan noita DSG:tä on myös myyty täällä Suomessa käsittääkseni kauemmin ja monet diesel skodat on myyty just DSG:llä. Määrällisesti Octaviaa on myyty monenan vuonan enempi kuin Golfia joten iahn siihen suhteutettuna ongelmia on ollut enmpi Skodissa kun niissä sattuu olemaa sitä DSG:tä enempi.
Nytkin Octaviaa on myyty monta kuukautta enempi kuin Golfia ja todella moni ottaa sen TSI DSG yhdistelmällä tai TDI DSG yhdistelmällä.Ja miettikää mitä tässä yritetään sanoa: "Tarkoitin että Skodissa ja Seatin kohdalla niitä on ainakin piisannut, koska en niin hirveän tarkkaan omakohtaisesti tiedä miten paljon niissä on ollut vikoja suhteessa Skodaan koska ne ole näkemässä kuinka niitä Volkkareita korjataan ja niiden vaihteistot pelaa kun työpaikassani nyt satutaan myymään vaan Skodaa ja Seatia."
- epäkohtaa
"DSG(6v)-lootan tiiviste alkaa vuotamaan ja tämän jälkeen (jos ajoa ei ole keskeytetty)" - Alkaako se vuotamaan kesken ajon? Ja oikein kunnon vuoto?
"loota korkkaa itsensä, eli heti Seis, jos öljyvana seuraa." - Kuinkahan noni katselee peilistä taakse näkyisikö siellä öljyvana?
"kertoivat huollossa, että uusi loota on yksilöllisesti varattu ja/tehty juuri tälle autolle" - Jos varaosa tilataan niin eikö se ole tarkoitettu juuri kyseiselle autolle?
Miten se Meksikossa kasaaminen tähän liittyy? DSG vaihteistot tehdään Saksassa ja sieltä se tilataan.- MR X
josta tämä ketju alkoi PROVOKSI!!!
Sen osoittaa se ettei aloittaja tiedä missä auto on koottu! ja se että HETI verrataan Kiaan tai Toyotaan ja hehkutetaan niiden paremmuutta&pitkää takuuta vaikka ei olis ikänä ajanut tai omistanut kumpaakaan autoa!
ja missään ei kyllä sanota huollossa että ai auto valuu öljyä, joo ajeppa vaan tänne korjaamolle ihan normaalisti. Ei huoltoneuvoja tai liikkumisturva moista käske tehdä. Eikä kai kukaan asiakas ole niin tyhmä, että jos huomaa öljyvanan auton takana ajelee vaan eteenpäin kyllä kai nyt jälki jotenkin pelaa jos ei ole ihan taukki.
Sitäpaitsi jos tuo laatikko on ihan totaalisen paskana se menee vikatilaan jonka huomaa varoitusvalojen vilkkumisena ja varoitusääninä mittaristossa tai edes sillä että vaihdekaavion väri ajotietokoneessa muuttuu vaaleammaksi! Jo on dorka jos ei moista näe!
ja tiedän että noissa laatikoissa on ollut mekatroniikka vikoja, kytkipakkavikoja ja voimansiirron kaksmassavikoja mutta tämmöisestä DSG vaihdelaatikon öljynkorkkauksista en olekaan vielä kuullut mitään tai vastaavia tapauksia nähnyt vaikka muita DSG vikoja onkin huollettu.
Sen sijaan jakopään öljyvuotoja on ollut muutama tapaus Suomessa tuohon TSI moottoriin liittyen, mutta laatikkovuotoja ei ole ollut!
- joo....
Provoilijat ne jaksaa. Oma DSG -07 Jetta tsi ajettu nyt 48 tkm eikä mitään häiriötä koskaan 6-lovisessa dsg:ssä. Mistä tätä provoa riittää joka palstalle?
- 'wejg¨å5ijgSND
Kun volkkarissa ilmenee vika, on se AINA (?) provo.
- alkuperäinen,.
'wejg¨å5ijgSND kirjoitti:
Kun volkkarissa ilmenee vika, on se AINA (?) provo.
Tuolloin vit.....nut. Aski maksaa sitten muuten n.8000e, jos ette saa takuisiin.
- dsgfhjkkllöökl
alkuperäinen,. kirjoitti:
Tuolloin vit.....nut. Aski maksaa sitten muuten n.8000e, jos ette saa takuisiin.
mitään 8000 euroa.
ETKALTA löytyy 6-DSG:n vaihdelaatikon osanrot:t (esim alustanroilla hakemalla kun lyö sinne auton jossa DSG) ja se laatikko maksaa jotain 3500-4000 vaihto-osana eli X-osana. Yleensä viat korjaantuu pelkällä mekatroniikan vaihdolla ja se maksaa jotain 1700.00EUR öljyineen ja töineen se homma. Että noi sun hintas on ihan sun omasta päästä revitty.
Terveisin VW:tten ja muitten VAG autojen kanssa töitä tekevä - VAG:n edustuksen
dsgfhjkkllöökl kirjoitti:
mitään 8000 euroa.
ETKALTA löytyy 6-DSG:n vaihdelaatikon osanrot:t (esim alustanroilla hakemalla kun lyö sinne auton jossa DSG) ja se laatikko maksaa jotain 3500-4000 vaihto-osana eli X-osana. Yleensä viat korjaantuu pelkällä mekatroniikan vaihdolla ja se maksaa jotain 1700.00EUR öljyineen ja töineen se homma. Että noi sun hintas on ihan sun omasta päästä revitty.
Terveisin VW:tten ja muitten VAG autojen kanssa töitä tekevävalehtelevan? Mihinköhän lappuun minä olen laittanut nimeni? Ilmeisesti rahat paloivat johonkin muuhun? Missä kaupungissa työskentelet?
- iuiuiioioioipi
VAG:n edustuksen kirjoitti:
valehtelevan? Mihinköhän lappuun minä olen laittanut nimeni? Ilmeisesti rahat paloivat johonkin muuhun? Missä kaupungissa työskentelet?
Helsingistä ja ei todellakaan maksa 8000,00EUR tehdaskunnostettuna vaihto-osana tuo laatikko. Eikä kyllä muistaakseni ihan pakastaveettynäkään maksa mitään 8000,00EUR. Yeensä noissa käytetään vaihto-laatikkoa joka on yhtä hyvä/uudenveroinen mutta tehtaalle ja asiakkaalle halvempi. Yleensä aina tilataan X-osa kun on kalliimpi osa kyseessä meni se takuuseen tai ei. Jonkun se pitää kuitenkin maksaa.
Mekatroniikka vaihto, uudet öljyt pultit lootaan suodatin hommalle taas tulee hintaa semmoiset 1700,00EUR koko potin osalta. Yleenäs jos laatikko ei ole ihan susi niin vaihdetaan pelkkä ohjausboksi eli mekatroniikka ja sen yhteydessä öljyt suotimet laatikkoon. - jkjkkljiuu
iuiuiioioioipi kirjoitti:
Helsingistä ja ei todellakaan maksa 8000,00EUR tehdaskunnostettuna vaihto-osana tuo laatikko. Eikä kyllä muistaakseni ihan pakastaveettynäkään maksa mitään 8000,00EUR. Yeensä noissa käytetään vaihto-laatikkoa joka on yhtä hyvä/uudenveroinen mutta tehtaalle ja asiakkaalle halvempi. Yleensä aina tilataan X-osa kun on kalliimpi osa kyseessä meni se takuuseen tai ei. Jonkun se pitää kuitenkin maksaa.
Mekatroniikka vaihto, uudet öljyt pultit lootaan suodatin hommalle taas tulee hintaa semmoiset 1700,00EUR koko potin osalta. Yleenäs jos laatikko ei ole ihan susi niin vaihdetaan pelkkä ohjausboksi eli mekatroniikka ja sen yhteydessä öljyt suotimet laatikkoon.työmääräimet nähnyt kun siihen on ensin vaihdettu tuo pelkkä mekatroniikka ja myöhemmin koko loota. Siellä näkyy summat osien osalta ja laatikon hinnat jne. Hinnat näin kun katselin itse huoltohistoriaa ja ne annettiin minulle myös ilman pyyntöä kotiin mukaan (siis ne laput) vaikka homma meni takuuseen.
- ongelmia
jkjkkljiuu kirjoitti:
työmääräimet nähnyt kun siihen on ensin vaihdettu tuo pelkkä mekatroniikka ja myöhemmin koko loota. Siellä näkyy summat osien osalta ja laatikon hinnat jne. Hinnat näin kun katselin itse huoltohistoriaa ja ne annettiin minulle myös ilman pyyntöä kotiin mukaan (siis ne laput) vaikka homma meni takuuseen.
On ollut ongelmia vw:n laatikoissa.Käykääpä lukemassa täällä asiallisempaa keskustelua http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7191&sivu=1
On se vaan kumma että jotkut vaginistit , eivät voi millään ymmärtää että kun joku sanoo että heidän vw:ssä on ollut ongelmia niin vaginistien mielestä se on aina provo.Kai se kuvastaa keskustelijoiden henkistä kypsyyttä. - puolet uudesta
dsgfhjkkllöökl kirjoitti:
mitään 8000 euroa.
ETKALTA löytyy 6-DSG:n vaihdelaatikon osanrot:t (esim alustanroilla hakemalla kun lyö sinne auton jossa DSG) ja se laatikko maksaa jotain 3500-4000 vaihto-osana eli X-osana. Yleensä viat korjaantuu pelkällä mekatroniikan vaihdolla ja se maksaa jotain 1700.00EUR öljyineen ja töineen se homma. Että noi sun hintas on ihan sun omasta päästä revitty.
Terveisin VW:tten ja muitten VAG autojen kanssa töitä tekeväSilläkin riskillä että tämäkin leimataan provoksi, niin voin kertoa että meidän 2.0TDI DSG6:n kaksoismassavauhtipyörä meni takuun viime metreillä alta 45tkm:n huonoon kuntoon. Piti kolinaa kylmänä tyhjäkäynnillä sekä kolahteli joissain vaihdoissa pienillä vaihteilla aika pahasti. Vauhtipyörä vaihdettiin ja alussa oli epäselvää meneekö vaihteistokin vaihtoon. Korjaamon kaveri kertoi, ettei vaihteistoja korjata vaan vaihdetaan uuteen (vaihto-osaan?) saman tien. Kertoi kaksoismassavauhtipyörän remontin kustantavan n. 1500 euroa itse maksaen ja vaihteiston muisteli 4000 euron arvoiseksi työt päälle. Nyt on pelittänyt 10tkm aivan loistavasti eikä ole ollut uutenakaan näin hyvä. Toivottavasti pysyy tällaisena pitkään.
Jos tuo 4000 euroa on vaihto-osan hinta niin silloin "brand new" maksaa aika liki mainitun 8000 euroa! - Jettaamme (DSG6v TSI 103
puolet uudesta kirjoitti:
Silläkin riskillä että tämäkin leimataan provoksi, niin voin kertoa että meidän 2.0TDI DSG6:n kaksoismassavauhtipyörä meni takuun viime metreillä alta 45tkm:n huonoon kuntoon. Piti kolinaa kylmänä tyhjäkäynnillä sekä kolahteli joissain vaihdoissa pienillä vaihteilla aika pahasti. Vauhtipyörä vaihdettiin ja alussa oli epäselvää meneekö vaihteistokin vaihtoon. Korjaamon kaveri kertoi, ettei vaihteistoja korjata vaan vaihdetaan uuteen (vaihto-osaan?) saman tien. Kertoi kaksoismassavauhtipyörän remontin kustantavan n. 1500 euroa itse maksaen ja vaihteiston muisteli 4000 euron arvoiseksi työt päälle. Nyt on pelittänyt 10tkm aivan loistavasti eikä ole ollut uutenakaan näin hyvä. Toivottavasti pysyy tällaisena pitkään.
Jos tuo 4000 euroa on vaihto-osan hinta niin silloin "brand new" maksaa aika liki mainitun 8000 euroa!Kw, 2008 )se maksoi 8000e. Toki meni takuuseen, kun oli ajettu niin vähän ja 2008 malli. Ihmettelen suuresti näitä välikommentteja, että "EI voi olla, kun kyseessä on VW"..., jne.
Mainitsen tässä samalla, että Audin automaateilla on samoja ongelmia.Toivottavasti en sohaise nyt muurahaispesää. - aesreytuytri
Jettaamme (DSG6v TSI 103 kirjoitti:
Kw, 2008 )se maksoi 8000e. Toki meni takuuseen, kun oli ajettu niin vähän ja 2008 malli. Ihmettelen suuresti näitä välikommentteja, että "EI voi olla, kun kyseessä on VW"..., jne.
Mainitsen tässä samalla, että Audin automaateilla on samoja ongelmia.Toivottavasti en sohaise nyt muurahaispesää.samoja ongelmia kun suurin osa niistä on Multitronic laatikkoja jos et sitä tiedä!!! Multironic on variaattorivaihteisto joka on ihan erilainen kuin DSG. Audilla ei ole DSG:tä jota nimittävät S-tronic:ksi kuin muutamissa A3 ja A4 malleissa ja ne taitaa olla pelkästään tätä uudempaa 7-portaista DSG:tä joiden kanssa ei pahemmin ole ollut vikoja ja ongelmia. Joten provoile rauhassa kun et mistään mitään tiedä...
Toki tiedän ja myönnän, että 6-vaihteisissa DSG:ssä on ollut vaikka mitä vikoja mutta ne eivät ole vaivanneet 7-vaihteista DSG:tä/S-tronicia samalla tapaa. En todellakaan tiedä kuin pari 7-portaista joissa olis ollut jotain vikaa tai jotain ongelmia. nehän ovat raeknteeltaan ja osiltaan hyvinkin erilaisia vaikka sama ideologia ja toimintapa kummassakin on. 6-vaihteisissa sen sijaan kaksoismassaongelmia, mekatroniikkavikoja ja vaihteiston kytkinpakkaan liittyviä vikoja on ollut ihan riittävästi. Tämän ketjun aloitus vaan kuulostaa tarinana ja jutun muutamilta kohdin niin keksityltä ja prvovolta kuin voi vaan olla. Sori näin sen vaan nään.
Audin Multeissa toki on ollut paljon ongelmia mutta ja ne on tiedossa mutta laatikolla ei ole mitään tekemistä DSG:n kanssa. multitronic on ollut olemassa jo vuosia kauemmin kuin DSG ja on todellakin eri laatikko
Multitronic
Yleistä
Kiilahihna on kahden kartion välissä, joiden etäisyyttä voidaan säätää. Kiilahihnan sijainti kartioihin nähden vaihtelee niiden liikkuessa, hihnan pituuden kuitenkin pysyessä kokoajan samana. Tämä mahdollistaa hihnan etäisyyden vaihtelun pyörän akselilta, jolloin sama moottorin kierrosluku tuottaa muuttuvan hihnannopeuden, eli muuttuvan välityksen. Esimerkiksi jos kartio, jolle moottorista tulee voimaa suurenee, pienenee vastaavasti toinen kartio. Tämä aikaan saa välityksen suurenemisen, vaihteisto ikään kuin vaihtaa isommalle vaihteelle.
CVT on usein normaalia automaattivaihteistoa taloudellisempi yksinkertaisemman ja tehokkaamman tekniikan takia. Tarkoitus on, että vaihteiston välitys muuttuu kierrosluvun kanssa siten, että kiihdyttäminen tapahtuu suurilla kierroksilla, mutta tasaisessa ajossa vaihteisto käyttää mahdollisimman taloudellista kierroslukua. Tästä syystä voi vaikuttaa, ettei auto kiihdy lainkaan, kun kierrosluku pysyy tasaisena koko ajan. Kiihtyvyys on yleensä pykälävaihteistoa parempi, jopa vanha Volvo 340 jättää uudet käsivaihteiset autot kauas taakse liikennevaloissa.
Tekniikan kehitti DAF, joka käytti sitä kaikissa autoissaan. Myöhemmin Volvo osti tehtaan ja käytti tekniikkaa laajasti 340-mallissaan ja vielä joissakin Volvo 440-malleissa. Näiden Volvojen variaattoritekniikka ei saanut teknisistä ja markkinointisyistä suosiota. 1980-luvulla CVT ei onnistunut lisäämään suosiotaan koska hihnat eivät vielä kestäneet suurempien moottoreiden kehittämään vääntömomenttia, siitä syystä sitä käytettiin pienissä autoissa kuten Ford Fiesta, Fiat Uno 60 Selecta ja Subaru Justy, joissa kaikissa oli alle 1300-kuutioinen moottori. Hihnojen keston parannuttua Honda otti sen käyttöön 1600-kuutioisella koneella varustetussa Civicissa ja lopulta Nissan alkoi käyttää sitä 2-litraisissa autoissa. Viime aikoina variaattori on taas noussut vaihtoehdoksi tekniikan kehityttyä. Kun aikaisemmissa malleissa käytetiin työntöön perustuvia lamellihihnoja, nykyisin käytetään vetoon perustuvia ketjuja, jotka eivät kärsi kulumisesta entisten tapaan. Hybridiautoista Honda Civicissä käytetään portaatonta CVT-vaihteistoa.
DAFin ja Volvon käyttämissä CVT-vaihteistoissa hihnat olivat kumia. Seuraava askel kehityksessä oli toisiaan työntävistä metallipaloista koostuva lamellihihna. Vasta Audin ja LuKin yhdessä kehittämä vetävä ketju oli riittävä kestämään myös tehokkaiden moottorien rasitukset.
Multitronic
Audin Multitronic-automaattivaihteisto on portaaton ja se yhdistää automaatti- ja manuaalivaihteiston hyvät ominaisuudet. Sen avulla moottorin kiertonopeus vaihdettaessa on aina paras mahdollinen ja moottorin vääntö ja polttoaineenkulutus pysyvät tasapainossa. Kiihdyttäessä kierrokset nousevat lähdön jälkeen suurinta tehoa vastaavalle kierrosnopeudelle ja pysyvät siinä vaihteiston muuttaessa koko ajan välitystään nopeuden kasvun myötä. Korvakuulolta kiihtyvyyttä ei näin ollen huomaa.
Multitronic-vaihteisto on metalliketjulla toteutettu variaattoriratkaisu. Vaihteistoon on ohjelmoitu seitsemän esivalittua käsivalintaista välitystä, joten vaihteistoa voi halutessaan käyttää perinteisen automaatin tapaan. Audin mukaan Multitronic-vaihteistolla varustetun auton suorituskyky ja polttoaineenkulutus ovat verrattavissa vastaavanlaisen käsivalintaisella vaihteistolla varustetun auton arvoihin.
Niin ja voi tarkistaa tarkalleen ETKA:lta mitä nuo laatikot maksavat X-osana ja mitä ei ns. vaihto-osana. Nyt ei pysty kun en ole töissä. - sdsgdfgdjhf
aesreytuytri kirjoitti:
samoja ongelmia kun suurin osa niistä on Multitronic laatikkoja jos et sitä tiedä!!! Multironic on variaattorivaihteisto joka on ihan erilainen kuin DSG. Audilla ei ole DSG:tä jota nimittävät S-tronic:ksi kuin muutamissa A3 ja A4 malleissa ja ne taitaa olla pelkästään tätä uudempaa 7-portaista DSG:tä joiden kanssa ei pahemmin ole ollut vikoja ja ongelmia. Joten provoile rauhassa kun et mistään mitään tiedä...
Toki tiedän ja myönnän, että 6-vaihteisissa DSG:ssä on ollut vaikka mitä vikoja mutta ne eivät ole vaivanneet 7-vaihteista DSG:tä/S-tronicia samalla tapaa. En todellakaan tiedä kuin pari 7-portaista joissa olis ollut jotain vikaa tai jotain ongelmia. nehän ovat raeknteeltaan ja osiltaan hyvinkin erilaisia vaikka sama ideologia ja toimintapa kummassakin on. 6-vaihteisissa sen sijaan kaksoismassaongelmia, mekatroniikkavikoja ja vaihteiston kytkinpakkaan liittyviä vikoja on ollut ihan riittävästi. Tämän ketjun aloitus vaan kuulostaa tarinana ja jutun muutamilta kohdin niin keksityltä ja prvovolta kuin voi vaan olla. Sori näin sen vaan nään.
Audin Multeissa toki on ollut paljon ongelmia mutta ja ne on tiedossa mutta laatikolla ei ole mitään tekemistä DSG:n kanssa. multitronic on ollut olemassa jo vuosia kauemmin kuin DSG ja on todellakin eri laatikko
Multitronic
Yleistä
Kiilahihna on kahden kartion välissä, joiden etäisyyttä voidaan säätää. Kiilahihnan sijainti kartioihin nähden vaihtelee niiden liikkuessa, hihnan pituuden kuitenkin pysyessä kokoajan samana. Tämä mahdollistaa hihnan etäisyyden vaihtelun pyörän akselilta, jolloin sama moottorin kierrosluku tuottaa muuttuvan hihnannopeuden, eli muuttuvan välityksen. Esimerkiksi jos kartio, jolle moottorista tulee voimaa suurenee, pienenee vastaavasti toinen kartio. Tämä aikaan saa välityksen suurenemisen, vaihteisto ikään kuin vaihtaa isommalle vaihteelle.
CVT on usein normaalia automaattivaihteistoa taloudellisempi yksinkertaisemman ja tehokkaamman tekniikan takia. Tarkoitus on, että vaihteiston välitys muuttuu kierrosluvun kanssa siten, että kiihdyttäminen tapahtuu suurilla kierroksilla, mutta tasaisessa ajossa vaihteisto käyttää mahdollisimman taloudellista kierroslukua. Tästä syystä voi vaikuttaa, ettei auto kiihdy lainkaan, kun kierrosluku pysyy tasaisena koko ajan. Kiihtyvyys on yleensä pykälävaihteistoa parempi, jopa vanha Volvo 340 jättää uudet käsivaihteiset autot kauas taakse liikennevaloissa.
Tekniikan kehitti DAF, joka käytti sitä kaikissa autoissaan. Myöhemmin Volvo osti tehtaan ja käytti tekniikkaa laajasti 340-mallissaan ja vielä joissakin Volvo 440-malleissa. Näiden Volvojen variaattoritekniikka ei saanut teknisistä ja markkinointisyistä suosiota. 1980-luvulla CVT ei onnistunut lisäämään suosiotaan koska hihnat eivät vielä kestäneet suurempien moottoreiden kehittämään vääntömomenttia, siitä syystä sitä käytettiin pienissä autoissa kuten Ford Fiesta, Fiat Uno 60 Selecta ja Subaru Justy, joissa kaikissa oli alle 1300-kuutioinen moottori. Hihnojen keston parannuttua Honda otti sen käyttöön 1600-kuutioisella koneella varustetussa Civicissa ja lopulta Nissan alkoi käyttää sitä 2-litraisissa autoissa. Viime aikoina variaattori on taas noussut vaihtoehdoksi tekniikan kehityttyä. Kun aikaisemmissa malleissa käytetiin työntöön perustuvia lamellihihnoja, nykyisin käytetään vetoon perustuvia ketjuja, jotka eivät kärsi kulumisesta entisten tapaan. Hybridiautoista Honda Civicissä käytetään portaatonta CVT-vaihteistoa.
DAFin ja Volvon käyttämissä CVT-vaihteistoissa hihnat olivat kumia. Seuraava askel kehityksessä oli toisiaan työntävistä metallipaloista koostuva lamellihihna. Vasta Audin ja LuKin yhdessä kehittämä vetävä ketju oli riittävä kestämään myös tehokkaiden moottorien rasitukset.
Multitronic
Audin Multitronic-automaattivaihteisto on portaaton ja se yhdistää automaatti- ja manuaalivaihteiston hyvät ominaisuudet. Sen avulla moottorin kiertonopeus vaihdettaessa on aina paras mahdollinen ja moottorin vääntö ja polttoaineenkulutus pysyvät tasapainossa. Kiihdyttäessä kierrokset nousevat lähdön jälkeen suurinta tehoa vastaavalle kierrosnopeudelle ja pysyvät siinä vaihteiston muuttaessa koko ajan välitystään nopeuden kasvun myötä. Korvakuulolta kiihtyvyyttä ei näin ollen huomaa.
Multitronic-vaihteisto on metalliketjulla toteutettu variaattoriratkaisu. Vaihteistoon on ohjelmoitu seitsemän esivalittua käsivalintaista välitystä, joten vaihteistoa voi halutessaan käyttää perinteisen automaatin tapaan. Audin mukaan Multitronic-vaihteistolla varustetun auton suorituskyky ja polttoaineenkulutus ovat verrattavissa vastaavanlaisen käsivalintaisella vaihteistolla varustetun auton arvoihin.
Niin ja voi tarkistaa tarkalleen ETKA:lta mitä nuo laatikot maksavat X-osana ja mitä ei ns. vaihto-osana. Nyt ei pysty kun en ole töissä./S-tronic
Suorakytkentävaihteisto
Suorakytkentävaihteisto (engl. Twin clutch gearbox tai Dual clutch Transmission) on puoliautomaattinen vaihteisto, jossa on kaksoiskytkin. Vaihteistossa on kaksi erillistä kytkintä parillisille ja parittomille vaihteille. Vaihteistotyypin hyviä puolia ovat mm. nopeat vaihdot, jatkuva veto vaihteelta toiselle siirryttäessä ja vähäinen polttoaineenkulutus.
Suurin suorakytkentävaihteiston käyttäjä on tällä hetkellä VAG-konserni. Valmistaja kutsuu vaihteistoaan lyhenteellä DSG (Direkt-Schalt Getriebe). Vaihteistoa on vuodesta 2002 vuoden 2007 loppuun mennessä valmistettu yli miljoona kappaletta.
Ensimmäisen kerran DSG nähtiin vuonna 2002 esitellyssä VW Golf R32:ssa. Ensimmäisen sukupolven 6-portaisessa DSG-vaihteistossa on pohjana periaatteessa kaksi 3-vaihteista mekaanista vaihteistoa. Toinen vaihteisto hoitaa parilliset ja toinen parittomat vaihteet. Lisäksi molemmilla vaihteistoilla on oma kytkin. Näin ollen kaksi vaihdetta on kytkettynä yhtä aikaa. Vaihteiston tietokoneboxi saa tietoja auton eri antureilta ja ohjaa näiden tietojen pohjalta vaihteiston toimintaa. Tämä järjestelmä takaa, että vaihtaminen tapahtuu pehmeästi ja muutamassa sadasosasekunnissa. Voimansiirrossa ei periaatteessa tunnu katkosta missään vaiheessa.
Joulukuun lopulla vuonna 2007 Volkswagen julkisti tiedon, että se esittelee toisen sukupolven DSG-vaihteistonsa helmikuussa 2008 Golf- ja Golf Plus -malleissa. Tässä vaihteistossa on ensimmäinen sukupolven versiosta poiketen seitsemän vaihdetta. Vaihteistossa käytetään myös ns. kuivakytkimiä aikaisempien öljyllä toimivien sijaan. Tällä ratkaisulla vaihteistosta saadaan kevyempi ja ulkomitoiltaan pienempi. Alkuun vaihteisto yhdistetään 1,4-litraisen, 90 kilowattisen TSI-moottorin sekä 1,9-litraisen TDI-moottorin kanssa. Seitsemän vaihdetta on välitetty niin, että pienemmät vaihteet mahdollistavat hyvän suorityskyvyn ja suuremmat hyvän polttoainetalouden. Vaihteistoon kuuluu myös mäkilähtöavustin. Ainakin alkuun myös 6-portainen DSG-säilyy Volkswagenin valikoimassa - uyyuyioupo
puolet uudesta kirjoitti:
Silläkin riskillä että tämäkin leimataan provoksi, niin voin kertoa että meidän 2.0TDI DSG6:n kaksoismassavauhtipyörä meni takuun viime metreillä alta 45tkm:n huonoon kuntoon. Piti kolinaa kylmänä tyhjäkäynnillä sekä kolahteli joissain vaihdoissa pienillä vaihteilla aika pahasti. Vauhtipyörä vaihdettiin ja alussa oli epäselvää meneekö vaihteistokin vaihtoon. Korjaamon kaveri kertoi, ettei vaihteistoja korjata vaan vaihdetaan uuteen (vaihto-osaan?) saman tien. Kertoi kaksoismassavauhtipyörän remontin kustantavan n. 1500 euroa itse maksaen ja vaihteiston muisteli 4000 euron arvoiseksi työt päälle. Nyt on pelittänyt 10tkm aivan loistavasti eikä ole ollut uutenakaan näin hyvä. Toivottavasti pysyy tällaisena pitkään.
Jos tuo 4000 euroa on vaihto-osan hinta niin silloin "brand new" maksaa aika liki mainitun 8000 euroa!mitenkään DSG vaihteistoon, sillä se sijaitsee vaihdelaatikon ulkopuolella! Kaksoismassavauhtipyöriä on monenmerkkisissä autoissa ja niin manuaali- kuin automaattivaihteisissakin autoissa. Että silleen.
- fgjhjhjkhjk
Jettaamme (DSG6v TSI 103 kirjoitti:
Kw, 2008 )se maksoi 8000e. Toki meni takuuseen, kun oli ajettu niin vähän ja 2008 malli. Ihmettelen suuresti näitä välikommentteja, että "EI voi olla, kun kyseessä on VW"..., jne.
Mainitsen tässä samalla, että Audin automaateilla on samoja ongelmia.Toivottavasti en sohaise nyt muurahaispesää.2008 (sama moottori 103 kilowattinen TSI, sama vaihteisto eli 6-vaihteinen DSG) maksoi mulla vajaat neljä tonnia tuo vaihteisto jos olisin joutunut itse maksamaan. Toki takuuseen meni. Se oli X osa ja sillä hyvä. Tiedän mistä puhun sillä minä sentään voin työssäni selata tuon auton huoltohistoriaa ja työmääräimiä ja toki kyllä muidenkin autojen ja asiakkaiden biilejä.
- 5489790+
uyyuyioupo kirjoitti:
mitenkään DSG vaihteistoon, sillä se sijaitsee vaihdelaatikon ulkopuolella! Kaksoismassavauhtipyöriä on monenmerkkisissä autoissa ja niin manuaali- kuin automaattivaihteisissakin autoissa. Että silleen.
provo ja sillä hyvä....
Sen osoittaa se ettei aloittaja tiedä missä maassa auto on koottu! Se myös että HETI verrataan Kiaan tai Toyotaan ja hehkutetaan niiden paremmuutta&pitkää takuuta vaikka ei olis ikänä ajanut tai omistanut kumpaakaan autoa!
Missään ei kyllä sanota huollossa että ai auto valuu öljyä, joo ajeppa vaan tänne korjaamolle ihan normaalisti. Ei huoltoneuvoja tai liikkumisturva moista käske tehdä: JOS EIVÄT OLE IHAN TAULAPÄITÄ SIELLÄ KORJAAMOLLA MISSÄ AUTOA KÄYTÄT TAI JOKU VAMMAPÄÄ OLLUT SIELLÄ LIIKUMISTURVASSA JOKA EI TAJUA MISTÄÄN MITÄÄN. Eikä kai kukaan asiakas myöskään itse ole niin hölmö, että jos huomaa öljyvanan auton takana ajelee vaan eteenpäin, kyllä kai nyt jälki jotenkin pelaa jos ei ole ihan kädetön.
Sitäpaitsi jos tuo laatikko on ihan totaalisen paskana se menee todellakin vikatilaan jonka huomaa varoitusvalojen vilkkumisena ja varoitusääninä mittaristossa ja vaihdekaavion väri ajotietokoneessa muuttuu vaaleammaksi! Jo on kumma jos ei moista näe tai mitään huomaa. Yleensä se vaihteisto käyttäytyy niin oudosti vikatilassa ettei kukaan edes aja kun tajuaa, että nyt ei ole kaikki kohdallaan.
Tämmöisestä DSG vaihdelaatikon öljynkorkkauksista en olekaan vielä kuullut enkä mitään vastaavia tapauksia nähnyt vaikka muut viat onkin tuttuja.
Voitko antaa vielä auton rekkarin niin katsotaan onko se kuvaamasi auto, kiitos. - varmasti liittyy
uyyuyioupo kirjoitti:
mitenkään DSG vaihteistoon, sillä se sijaitsee vaihdelaatikon ulkopuolella! Kaksoismassavauhtipyöriä on monenmerkkisissä autoissa ja niin manuaali- kuin automaattivaihteisissakin autoissa. Että silleen.
Varmasti liittyy. Kaksoismassavauhtipyörä on kytketty vaihteiston pääakseliin.
- menee
varmasti liittyy kirjoitti:
Varmasti liittyy. Kaksoismassavauhtipyörä on kytketty vaihteiston pääakseliin.
Vauhtipyörä on kiinni kampiakselissa ja kytkin on vaihteiston ja vauhtipyörän välissä.
Vauhtipyörä ei siis ole osa vaihteistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063