eli harkitsen tässä lähtemistä ausseihin, tarkemmin sydneyyn, opiskelujen perässä, tosin vasta ensivuoden puolella :)
minkälaisen viisumis tarvitsen jos aion asua australiassa yli vuoden? ja paljonkos se tulee maksamaan? onko hankkiminen hankalaa?
koulusta saan varmastikin uusia kavereita, mutta onko australialaisiin helppo tutustua? :D
mitä kautta saa "helpoiten" ja nopeiten kämpän? luin, että jotkut ovat löytäneet melko halvalla gumtreestä asunnon. jos muutitte yksin ausseihin niin minkälaisessa kämpässä asuitte (kimppakämppä, asuntola tms.)?
ja kuinka paljon varasitte rahaa mukaan kun muutitte australiaan? mistä syystä muutitte sinne ja kuinka kauan aiotte asua/olette jo asuneet/asuitte siellä?
olis ihan hirveästi kysymyksiä, mutta kertokaapa kaikkea mitä mieleenne juolahtaa, kaikki tieto on tervetullutta! :)
Opiskelemaan ausseihin
1
371
Vastaukset
- Aussiopiskelija
Heips!
Opiskelen itse talla hetkella Ausseissa ja voin sanoa, etta kylla kannattaa! :)
Mita koulutusta olet suunnittellut?
Jos olet tulossa opiskelemaan, haet opiskelijaviisumia. Yli 12kk:den viisumiin tarttet laakarin lausunnon terveydentilastas, googleta student visa, niin saat lisainffoa itse viisumista seka tarvittavista lausunnoista.
Jos oot yliopistoon menossa, niin he yleensa voivat auttaa asunnon kanssa, ainakin alkuun on helppo muuttaa opiskelijakamppaan. Jos kuitenkin paatat hankkia kampan itse, harkitsisin ensin hostellissa asumista ja samalla kimppakamppien lapikaymista... Niita taalla on tarjolla aika mukavasti, joten pitais loytya uusi koti helposti :) Oon muutaman kerran kattonu gumtreen ilmotuksia ja henkilokohtaisesti en kaikkiin niihin vastais sinisilmaisesti.. :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851868- 821700
- 511360
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471285Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481202- 1191173
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23962Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?86961- 39945
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59942