Hellou. Yritin tässä tänään palauttaa Acer Aspire 5520 läppärini, mutten onnistunut. Kun painoin käynnistyksen ohella kerran Alt F10 yhdistelmää, järjestelmän palautusjuttua ei tullut. Seuraavalla käynnistyskerralla painoin näppäinyhdistelmää useamman kerran ja sitten sain "Muokkaa käynnistysasetuksia" näytön. Näyttö oli vieraan näköinen, mutta siinä luki näin:
"Muokkaa Windowsin käynnistysasetuksia: Microsoft Windows Vista
Polku: \Windows\system32\winload.exe
Osio: 1
Kiintolevy: f8dbca2d
[ /NOEXECUTE=OPTIN]"
Katselin näyttöä hetken hiljaa sormi suussa, ja painoin Esciä. Sitten sain "Windowsin käynnistyksen hallintaohjelma" näytön, jossa luki:
"Valitse käynnistettävä käyttöjärjestelmä tai valitse työkalu painamalla sarkainta:
(Korosta valinta nuolinäppäimillä ja paina ENTER.)
[Microsoft Windows Vista]
Voit määrittää lisäasetuksia tälle valinnalle painamalla F8.
Työkalut:
Windowsin muistidiagnostiikka"
Painoin sitten F8 näppäintä, ja sain "Käynnistyksen lisäasetukset" näytön, jossa luki:
"Valitse lisäasetukset: Microsoft Windows Vista
(Korosta valinta nuolinäppäimillä.)
[Korjaa tietokone]
Vikasietotila
Vikasietotila ja verkkoyhteydet
Vikasietotila ja komentorivi
Ota käyttöön käynnistyksen lokiinkirjaaminen
Ota käyttöön pienen tarkkuuden kuva (640x480)
Viimeisin toiminut kokoonpano
Virheenkorjaustila
Poista käytöstä automaattinen uudelleenkäynnistäminen järjestelmävioissa
Poista käytöstä ohjainallekirjoituksen pakotus
Windowsin normaali käynnistys
Kuvaus: Voit tarkastella luetteloa järjestelmänpalautustyökaluista, joiden avulla voit korjata käynnistysongelmia, suorittaa diagnostiikkaohjelmia tai palauttaa järjestelmän."
Siinä sitten sormi suussa möllötin näyttöäni, ja päätin valita Windowsin normaalin käynnistämisen. Valintani ei kyllä auttanut, kerta aion järjestelmän palauttaa... Mutta kuitenkin. Mistä seb palautusjutun löytää? Olen palauttanut käyttöjärjestelmäni ennenkin, joten tiedän miten se normaalisti toimisi... En vain saa nyt toimimaan.. Varmaan johtuu siitä kun kone oli korjauksessa tuossa helmikuussa (koska kovalevy meni hajalle), vai onko siitä kysymys? =O
Kiitän etukäteen, olisi mukavaa jos joku osaisi auttaa. =)
Acer Aspire 5520 - Järjestelmän palautus
5
3598
Vastaukset
1.) Uuden koneen mukana toimitettua palautusosiota ei olla kiintolevyn uusimisen yhteydessä siirretty (tai pystytty siirtämään) vanhalta kiintolevyltä uudelle.
Jos aikaisempi korjaus oli takuukorjaus merkkihuollossa, niin pyydä sieltä korjaamaan tilanne vaikka toimittamalla sinulle erilliset palautuslevyt DVD:inä.
2.) Järjestelmänpalautus on tarkoitus tehdä polttamalla palautuslevyt koneen käyttöönoton yhteydessä, mutta kiintolevyn vaihdon yhteydessä ei tarvittavia Acerin järjestelmätyökaluja oltu asennettu uudelle kiintolevylle.
Lataa ja asenna Acerilta koko niiden apuohjelmapaketti. Itse palautuslevythän sinulla jo on. Voisit myös kokeilla onko palautuslevy suoraan romppuasemasta boottaava asettamalla käynnistysvalikosta optisen aseman käynnistymään ensimmäisenä.- Sigh-Cop-Athee
Hömm... Entä jos minulla ei ole palautuslevyä? Sellaista ei tullut koneen mukana... ^^;
...Acerilla on apuohjelmapaketti? Pitääkin varmaan etsiä se käsiini.
...Tunnen itseni taas n00biksi. ^^; - tietenkään..
Sigh-Cop-Athee kirjoitti:
Hömm... Entä jos minulla ei ole palautuslevyä? Sellaista ei tullut koneen mukana... ^^;
...Acerilla on apuohjelmapaketti? Pitääkin varmaan etsiä se käsiini.
...Tunnen itseni taas n00biksi. ^^;tullyt mitään palautus-romppuja koska ne täytyy nykyään tehdä itse.
- Sigh-Cop-Athee
tietenkään.. kirjoitti:
tullyt mitään palautus-romppuja koska ne täytyy nykyään tehdä itse.
Ooh, ilmankos. =O
Mites sellasen sitten pystyy tekemään? Kelpaako tavallinen CD vai pitääkö olla ihan DVD? - Sigh-Cop-Athee
Sigh-Cop-Athee kirjoitti:
Ooh, ilmankos. =O
Mites sellasen sitten pystyy tekemään? Kelpaako tavallinen CD vai pitääkö olla ihan DVD?Hei, aloin tässä miettimään... Isosiskollani on myös Acer Aspire 5520 läppäri, ja hänellä on se eRecovery Management. Eli voisinko tehdä hänen koneella sen palautus CD jutskelin, siten, että homma toimisi ja saisin järjestelmäni palautettua? Vai eikö se toimisi?
(Jösses, olenpas taas ihan n00b.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331