Ryanairin lisämaksut tähän kootusti

jköljklljkljkö

Pistäkääpä tähän threadiin kaikki Ryanairin lisämaksut

Itse aloittaen:
- check-in maksullinen joka tapauksessa, kotona halvempi
- Matkatavarat

mitä vielä? joku saa täydentää taksat.

19

5864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään

      Jotkut tarjoushinnat (esim. 5 euroa eilen tai 10 euroa tänään) sisältävät kaikki perusmaksut, sis. check in ja jopa lentokenttäverot. Ryan tavallaan "maksaa ne puolestasi".

    • Niklas12

      On aivan naurettavaa keskustella lisämaksuista, koska vain ja ainoastaan kokonaishinnalla on merkitystä. Kokonaishinnalla tarkoitan lennon hintaa, johon on lisätty verot, palvelumaksut ym. lisämaksut.

      Ryanairia on yritetty monissa tiedotusvälineissä leimata kyseenalaisia lisämaksuja keksiväksi yhtiöksi, mutta unohdetaan samalla sanoa, että usein matkustaja maksaakin vain nämä lisämaksut. Itse lento on ilmainen. Kaikkine mahdollisine lisämaksuineenkin Ryanairin yhdensuuntainen lento maksaa usein vain pari kymppiä ja lentojen keskihinta on reilusti alle 100 euroa.

      • jju9eh98

        Hei hei, tuo viesti on selvästi off-topic. Tähän threadiin piti listata niitä lisämaksuja, ei keskustella siitä keskustelun turhuudesta.


      • --------------

        Olen samaa mieltä, että kokonaishinta ratkaisee, mutta sen selvittäminen Ryanairin tapauksessa on aika hankalaa lisämaksujen viidakon takia.

        Sinänsä tyhmää minusta, koska R on oikeasti halpa, mutta silti pitää vielä kikkailla tuommoisilla maksuilla. llmeisesti ne laskevat sitten mielikuvaa hinnasta entisestään.


      • ergaerg

        "On aivan naurettavaa keskustella lisämaksuista, koska vain ja ainoastaan kokonaishinnalla on merkitystä. Kokonaishinnalla tarkoitan lennon hintaa, johon on lisätty verot, palvelumaksut ym. lisämaksut."

        No siksi ne olisikin ehkä hyvä listata näin kootusti että saisi muodostettua sen kokonaishinnan helpommin? Vai eikö niistä saa edes puhua?


    • tulee lisämaksut

      On-line lähtöselvitys 5€
      Lähtöselvitys kentällä 10€

      Luottokorttimaksu 5€
      Visa Electron 0€

      Priority boarding (ensimmäisten joukossa koneeseen) 3€
      Edellinen kentällä 4€
      Jos online boardingpass unohtuu kotiin,siitä veloitus kentällä 40€

      Alle 2 vuotias maksaa lennostaan 20€

      Laukku 10€
      Edellinen kentällä 20€
      2 ja 3;s laukku 20€/laukku
      Liikakilo kentällä 15€/kilo

      Lastenrattaat 0€
      Muut lasten välineet (mitä lie) 20€

      Urheiluvälineet 40€
      Musiikki-instrumentit 40€

      Muutokset lennoissa 25€
      Muutokset lennoissa kentällä 55€

      Nimenmuutos 100€
      Nimenmuutos kentällä 150€

      Niin nuo halvemmat taksat ovat siis netissä tehtynä.
      Lisäksi joka lennon perushintaan tulee päälle verot ,jotka ovat n,20€/lento.
      Poikkeuksena tarjoushinnat,esim 1 centin,tai 1,5 , 10 euron lennot,joka sisältää verot luottokorttimaksut lähtöselvityskulut.

      Toukokuun 20;n päivän jälkeen varatut lennot on checkattava netissä,ja jos lennon ajankohta on 1 lokakuuta tai myöhemmin,on checkattava netissä,vaikka olisi varannut ennen toukokuun 20 päivää.

      • Tietämätön..

        Katsoin eilen Riikaan meneviä Ryanairin lentoja ja halvaltahan ne vaikuttavat. Sitten aamulla töissä tuli työkaverin kanssa puheeksi asia ja hän alkoi puhumaan joistain laukkumaksuista. Noh, tässä olen netissä surffannut ja tutkinut asiaa Ryanairin sivuista näille sivuille ja täytyy sanoa, että en yhäkään tajua miten tää laukkuhomma menee (yhden kerran aiemmin lentokoneella matkustaneena..).

        Eli jos joku olisi vielä sen verran kärsivällinen, että kertoisi minulle seuraavaan vastausta. Tietäen, että olen kova raahaamaan kamaa mukaan, ajattelisin minulla olevan normi käsimatkatavaralaukku koneessa mukana ja isomman matkalaukun sitten ottaisin mukaan ruumaan. Miten minä toimin ja mitä se maksaa? Laukku näkyy tuossa ylhäällä olevan hinnoiteltu kympiksi ja seuraavat kahdeksi (nämä löysin kyllä R:n nettisivuilta), mutta mitä laukkuja ne siis koskee. Eli jos minä katson Riikan lentoa jonka sivun hinta on 4 euroa niin mitä minä sitten todellisuudessa maksan.. Täytyisi varmaan siellä booking-osuudessa klikkailla niin pitkälle, että lopullinen hinta tulisi vastaan ennen kuin vahvistan lipputilauksen - lieneekö mahdollista. Ja sit tarkoittaako tuo Visa Electron -juttu siis että voin sillä maksaa netissä liput - olisi siis halvempi kuin Visalla?

        Toivottavasti joku vastailee, muuten jää minulta kyllä Ryanairilla lähtemättä :) Onko muita jippoja mitä pitäisi tietää Ryanairin osalta (viimeksi / ainoan kerran Finnairilla lentänyt..) ?


      • saa tehtyä
        Tietämätön.. kirjoitti:

        Katsoin eilen Riikaan meneviä Ryanairin lentoja ja halvaltahan ne vaikuttavat. Sitten aamulla töissä tuli työkaverin kanssa puheeksi asia ja hän alkoi puhumaan joistain laukkumaksuista. Noh, tässä olen netissä surffannut ja tutkinut asiaa Ryanairin sivuista näille sivuille ja täytyy sanoa, että en yhäkään tajua miten tää laukkuhomma menee (yhden kerran aiemmin lentokoneella matkustaneena..).

        Eli jos joku olisi vielä sen verran kärsivällinen, että kertoisi minulle seuraavaan vastausta. Tietäen, että olen kova raahaamaan kamaa mukaan, ajattelisin minulla olevan normi käsimatkatavaralaukku koneessa mukana ja isomman matkalaukun sitten ottaisin mukaan ruumaan. Miten minä toimin ja mitä se maksaa? Laukku näkyy tuossa ylhäällä olevan hinnoiteltu kympiksi ja seuraavat kahdeksi (nämä löysin kyllä R:n nettisivuilta), mutta mitä laukkuja ne siis koskee. Eli jos minä katson Riikan lentoa jonka sivun hinta on 4 euroa niin mitä minä sitten todellisuudessa maksan.. Täytyisi varmaan siellä booking-osuudessa klikkailla niin pitkälle, että lopullinen hinta tulisi vastaan ennen kuin vahvistan lipputilauksen - lieneekö mahdollista. Ja sit tarkoittaako tuo Visa Electron -juttu siis että voin sillä maksaa netissä liput - olisi siis halvempi kuin Visalla?

        Toivottavasti joku vastailee, muuten jää minulta kyllä Ryanairilla lähtemättä :) Onko muita jippoja mitä pitäisi tietää Ryanairin osalta (viimeksi / ainoan kerran Finnairilla lentänyt..) ?

        online tsekkausta, jos laitat laukun ruumaan. ruumaan menevä laukku maksaa, koneeseen menevä ei. Koneeseen voi viedä vain yhden laukun. Itse laitan käsilaukun lentolaukun sisään ja otan sen sitten koneessa pois.
        Lopullinen taksa tulee esiin, kun menet vain netissä eteenpäin. Niin kauan kuin et laita pankkitunnuksia voit kokeilla hintoja vähän sinne sun tänne, eikä "vahingossa" tule tilanneeksi lippuja.

        Ei oo vaikeeta! Vaatii vaan vähän tarkkuutta tuo varaaminen.


      • elikkä
        saa tehtyä kirjoitti:

        online tsekkausta, jos laitat laukun ruumaan. ruumaan menevä laukku maksaa, koneeseen menevä ei. Koneeseen voi viedä vain yhden laukun. Itse laitan käsilaukun lentolaukun sisään ja otan sen sitten koneessa pois.
        Lopullinen taksa tulee esiin, kun menet vain netissä eteenpäin. Niin kauan kuin et laita pankkitunnuksia voit kokeilla hintoja vähän sinne sun tänne, eikä "vahingossa" tule tilanneeksi lippuja.

        Ei oo vaikeeta! Vaatii vaan vähän tarkkuutta tuo varaaminen.

        systeemi on muuttunut nyt keväällä. Jos teet varauksen nyt ja varauksessa on mukana ruumaan meneviä laukkuja, siinäkin tapauksessa tehdään online check-in.

        Sen ruumaan menevän laukun voit varata samalla sivulla kuin syötetään matkustajatiedot (ensin olet siis valinnut päivät ja saanut niistä yhteenvedon, vahvista ne niin tulet passanger details-sivulle)

        Täällä kohtaan "how many bags to Check in" laukkujen määräksi 1, näkyy maksavan nyt 20 e, täytät yhteystiedot ja jatkat maksusivulle. Siellä valitset maksutavan (luottokortti, jos ei ole Visa Electronia, 5 e suunta/henkilö tulee vielä lisää).

        Kun teet online tsekkauksen, kupongissa näkyy 1 checked bag, joka tarkoittaa sitä ruumaan menevää laukkua. Sen lisäksi sulla voi olla se yksi matkustamoon menevä laukkukin vielä. Jos ruumaan menevää laukkua ei ole varattu, tulosteessa näkyy 0 checked bag.


      • tietämätön2
        elikkä kirjoitti:

        systeemi on muuttunut nyt keväällä. Jos teet varauksen nyt ja varauksessa on mukana ruumaan meneviä laukkuja, siinäkin tapauksessa tehdään online check-in.

        Sen ruumaan menevän laukun voit varata samalla sivulla kuin syötetään matkustajatiedot (ensin olet siis valinnut päivät ja saanut niistä yhteenvedon, vahvista ne niin tulet passanger details-sivulle)

        Täällä kohtaan "how many bags to Check in" laukkujen määräksi 1, näkyy maksavan nyt 20 e, täytät yhteystiedot ja jatkat maksusivulle. Siellä valitset maksutavan (luottokortti, jos ei ole Visa Electronia, 5 e suunta/henkilö tulee vielä lisää).

        Kun teet online tsekkauksen, kupongissa näkyy 1 checked bag, joka tarkoittaa sitä ruumaan menevää laukkua. Sen lisäksi sulla voi olla se yksi matkustamoon menevä laukkukin vielä. Jos ruumaan menevää laukkua ei ole varattu, tulosteessa näkyy 0 checked bag.

        Onko niin,että siinä laukussa on max painorajoitus jonka ottaa mukaan koneeseen?

        Olen ensimmäistä kertaa menossa R:llä lontooseen ja jostakin sivuilta luin,että se olisi 10kg? ylimenevistä kg:sta menisi sitten lisämaksu?

        Kiitos jo etukäteen tietäville vastauksesta. 8)


      • ...
        tietämätön2 kirjoitti:

        Onko niin,että siinä laukussa on max painorajoitus jonka ottaa mukaan koneeseen?

        Olen ensimmäistä kertaa menossa R:llä lontooseen ja jostakin sivuilta luin,että se olisi 10kg? ylimenevistä kg:sta menisi sitten lisämaksu?

        Kiitos jo etukäteen tietäville vastauksesta. 8)

        ja mitat 55cm x 40cm x 20cm.


      • Tietämätön..
        elikkä kirjoitti:

        systeemi on muuttunut nyt keväällä. Jos teet varauksen nyt ja varauksessa on mukana ruumaan meneviä laukkuja, siinäkin tapauksessa tehdään online check-in.

        Sen ruumaan menevän laukun voit varata samalla sivulla kuin syötetään matkustajatiedot (ensin olet siis valinnut päivät ja saanut niistä yhteenvedon, vahvista ne niin tulet passanger details-sivulle)

        Täällä kohtaan "how many bags to Check in" laukkujen määräksi 1, näkyy maksavan nyt 20 e, täytät yhteystiedot ja jatkat maksusivulle. Siellä valitset maksutavan (luottokortti, jos ei ole Visa Electronia, 5 e suunta/henkilö tulee vielä lisää).

        Kun teet online tsekkauksen, kupongissa näkyy 1 checked bag, joka tarkoittaa sitä ruumaan menevää laukkua. Sen lisäksi sulla voi olla se yksi matkustamoon menevä laukkukin vielä. Jos ruumaan menevää laukkua ei ole varattu, tulosteessa näkyy 0 checked bag.

        Nyt tuli tässä edellä pari selvällä suomenkielellä olevaa vastausta, kiitoksia vaan! Ymmärrän homman nimen hieman paremmin. Jostakin päivällä surffatessani ymmärsin vielä, että se ruumaankaan menevä laukku ei saisi olla kuin kymmenen kiloa, muuten pamahtaa lisälaskua per kilo? En tiedä ymmärsinkö väärin.

        Minnekäs sitten minä sen ruumaan menevän laukun vien, jos check in tehdään netissä valmiiksi? Vienkö sen sinne missä check in normaalisti on vai minne... Joku sanoi muussa keskustelussa, että "viet sen sinne hihnalle". Että luotanko siihen että laukun paikka löytyy kyllä.

        Vaikka tämä on hieman monimutkaista tämä Ryanairin systeemi (ainakin minun mielestä :) niin tuntuisi matkaaminen silti noiden laukkumaksujenkin kanssa olevan halvempaa kuin monella muulla firmalla. Mutta mä en lähde yhtään millään yhtään minnekään ennen kuin tiedän miten systeemi toimii. Muuten olen pian pulassa..


      • elikkä
        Tietämätön.. kirjoitti:

        Nyt tuli tässä edellä pari selvällä suomenkielellä olevaa vastausta, kiitoksia vaan! Ymmärrän homman nimen hieman paremmin. Jostakin päivällä surffatessani ymmärsin vielä, että se ruumaankaan menevä laukku ei saisi olla kuin kymmenen kiloa, muuten pamahtaa lisälaskua per kilo? En tiedä ymmärsinkö väärin.

        Minnekäs sitten minä sen ruumaan menevän laukun vien, jos check in tehdään netissä valmiiksi? Vienkö sen sinne missä check in normaalisti on vai minne... Joku sanoi muussa keskustelussa, että "viet sen sinne hihnalle". Että luotanko siihen että laukun paikka löytyy kyllä.

        Vaikka tämä on hieman monimutkaista tämä Ryanairin systeemi (ainakin minun mielestä :) niin tuntuisi matkaaminen silti noiden laukkumaksujenkin kanssa olevan halvempaa kuin monella muulla firmalla. Mutta mä en lähde yhtään millään yhtään minnekään ennen kuin tiedän miten systeemi toimii. Muuten olen pian pulassa..

        vasta siitä yli menevät kilot maksavat (ja käsimatkatavarat siis se 10 kg).

        Pirkkalan kentällä asioidaan siinä aulassa olevalla tiskillä, jos varattu ja maksettu ruumaan menevä matkalaukku. Siinä tulostamassasi boarding cardissa näkyy silloin merkinta 1 checked bag. Kun virkailija on laittanut laukkuusi lipukkeet, Pirkkalassa kannetaan laukku itse matkatavarahihnalle, kun tiskin takaa ei sellaista kulje. Virkailija kyllä ystävällisesti opastaa missä hihnan pää löytyy (turvatarkastusoven oikealta puolelta). Sitten vaan itse turvatarkastukseen, lennolle ja määränpäässä odottamaan omaa laukkua...

        Systeemi ei ole monimutkainen, teet sen kerran ja toisella kerralla olet jo konkari (ainakin Pirkkalan kentällä).


      • Tietämätön..
        elikkä kirjoitti:

        vasta siitä yli menevät kilot maksavat (ja käsimatkatavarat siis se 10 kg).

        Pirkkalan kentällä asioidaan siinä aulassa olevalla tiskillä, jos varattu ja maksettu ruumaan menevä matkalaukku. Siinä tulostamassasi boarding cardissa näkyy silloin merkinta 1 checked bag. Kun virkailija on laittanut laukkuusi lipukkeet, Pirkkalassa kannetaan laukku itse matkatavarahihnalle, kun tiskin takaa ei sellaista kulje. Virkailija kyllä ystävällisesti opastaa missä hihnan pää löytyy (turvatarkastusoven oikealta puolelta). Sitten vaan itse turvatarkastukseen, lennolle ja määränpäässä odottamaan omaa laukkua...

        Systeemi ei ole monimutkainen, teet sen kerran ja toisella kerralla olet jo konkari (ainakin Pirkkalan kentällä).

        Uskon kans, että kun kerran selviää niin sen jälkeen tosiaan homman osaa eikä tarvi pähkiä päätänsä puhki tällä tavalla. Ja kysymällähän selviää. Eiköhän ne ihmiset siellä kentällä ole töissä sitä varten, että auttavat :) Kiitos avusta kuitenkin tähän saakka. Josko sitä nyt näillä neuvoilla uskaltautuisi Ryanairin lennolle! :D


      • tietämätön2
        Tietämätön.. kirjoitti:

        Uskon kans, että kun kerran selviää niin sen jälkeen tosiaan homman osaa eikä tarvi pähkiä päätänsä puhki tällä tavalla. Ja kysymällähän selviää. Eiköhän ne ihmiset siellä kentällä ole töissä sitä varten, että auttavat :) Kiitos avusta kuitenkin tähän saakka. Josko sitä nyt näillä neuvoilla uskaltautuisi Ryanairin lennolle! :D

        Kiitos kaunis kaikille vastanneille. Enköhän minäkin nyt osaa ja ymmärrä tämän..8)


    • Anonyymi

      Varattiin ryanairin kautta lennot Milanoon kahdeksalle hengelle. Ei otettu vielä aluksi lippuihin matkatavaroita. Tällöin käsimatkatavara olisi maksanut 32€ ja isompi laukku 55€. Nyt myöhemmin lisäsin muutamalle matkustajalle käsimatkatavaran niin hinnaksi ilmoitettiin 77€!! Isompi laukku jälkikäteen lisättynä maksaisi 118€!! Kannattaa siis lisätä matkatavarat heti lentolipun oston yhteydessä

    • Anonyymi

      Tein koe-varauksen tälle keväälle Helsinki-Bergamo menopaluu 2henkeä.
      Lennon hinta Momondolla 32€/hlö, jonka jälkeen homma eteni Rynkyn sivulla.
      Seuraavalla sivulla luki, että matkaan täytyy lisätä 7€.
      Sen jälkeen lisämaksua toisen perään.
      Flex lisä 17€.
      Lentolaukku koneeseen 24€.
      Matkalaukku ruumaan 25€.
      Tukipalvelut ??? 11€
      ja vaikka ja mitä lisää, joita en ottanut
      en ottanut myöskään valittua istumapaikkaa

      Loppulasku oli 248€. No eihän se paha ole kahdelta henkeltä, mutta aloitushinta antoi odottaa muuta.

      • Anonyymi

        Pakko ei ole maksaa kuin se €32. Perushinta sisältää Value-lipun pienellä käsimatkatavaralla.


      • Anonyymi

        Näköjään Ryanairilla on taas todella edullisia lentoja, varasin juuri meno-paluun Riikaan €9.98.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe